Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5701) Somatom válasza sebgutkopf (#5700) üzenetére


Somatom
veterán

Ezt írtad:
"eco-t ünnepnapokon használom, boost fölöslegesen és adagolhatatlanul sok"
Ezért írtam, hogy tudsz rajta változtatni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#5702) mistar válasza Maximum1 (#5699) üzenetére


mistar
tag

"Akkor most kéne vennem egy intuviát hogy normálisan mutassa a sebességem?
vicc kategória lenne ha ez így működne"

Én ezt nem írtam :U

(#5703) JoinR válasza Maximum1 (#5691) üzenetére


JoinR
senior tag

Nekem is pont ugyanez a helyzet, annyira nem zavart még, hogy utanajárjak, de elvileg lehet kalibráltatni, csak szerviz kell hozzá.

(#5704) Maximum1 válasza mistar (#5702) üzenetére


Maximum1
őstag

CSak következtettem, míg a Tiedet tudod kalibrálni, addig nekem szervizbe kell vinnem, nem támadás akart lenni, köszönöm az infót.
JoinR
Az a röhej hogy most vettem a gépet újonnan és nem állították be ezek szerint.
Nem is lepődök meg, nekem kellett szólni hogy a teleszkópot fújja már fel ha már 2 napot várni kellett az "üzembe helyezésre".
Valamit fújt bele de mire haza értem órán száján folyt az olaj, remélem nem lett baja, fújtam bele haver pumpájával.
Most egy jó pár hétig nem is tudom kipróbálni hogy engedi e az olajat még.

(#5705) StLui válasza Maximum1 (#5704) üzenetére


StLui
veterán

ha orrán száján folyt az olaj akkor már vidd is vissza, semmi köze ahhoz, hogy mennyire van keményre fújva

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#5706) Somatom válasza Maximum1 (#5704) üzenetére


Somatom
veterán

Részvétem! A Berguson legalja banda. Sajnos én is tőlük vettem az enyémet. Szivattak gazdagon. Már nem garis, úgyhogy vihetem rendes szerelőhöz.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#5707) Maximum1 válasza StLui (#5705) üzenetére


Maximum1
őstag

Sajna nem fotóztam le, most hívtam őket, azt mondta lehet túl volt töltve, töröljem le és ha megint kifolyik vigyem vissza.
Kedden műtöttek sérvvel, így elmarad a teszt, majd 1 hónap múlva....

Somatom
Vettünk már több bringát tőlük 10+ év alatt, tudtam milyenek, mai világban ha kell valami és náluk van csak, akkor kénytelen vagy bevállalni a kellemetlenségeket.

(#5708) dugo_ válasza Maximum1 (#5707) üzenetére


dugo_
veterán

azt mondta lehet túl volt töltve, töröljem le és ha megint kifolyik vigyem vissza.

Ez nem így működik... :D

(#5709) Maximum1 válasza dugo_ (#5708) üzenetére


Maximum1
őstag

Nem értek hozzá, karbon villával nyomtam eddig, ez az első teleszkópos bringám.
RockShox Judy Silver TK Air névre hallgat a teló.

(#5710) StLui válasza Maximum1 (#5709) üzenetére


StLui
veterán

olyan kevés olaj van benne, hogy ha orrán száján folyt akkor már nincs benne

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#5711) Maximum1 válasza StLui (#5710) üzenetére


Maximum1
őstag

2 becsúszó volt olajos, a baloldalin lecsurgott egy csíkban a tárcsafék adapterig, szerintem maradt benne, nem esett össze meg ilyenek.
2 csep olaj is tud ganét csinálni, látványra 4-6csepnek tippelném, nem tudom mennyi van egy ilyenbe. :D
50 km volt 700 méter szinttel, terepen, 1 órával élőbb végeztem mint a Gravel-lel, azt hittem többet tud, meghajtottam? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#5712) StLui válasza Maximum1 (#5711) üzenetére


StLui
veterán

olajnak a kenés a dolga, nem a tartás, becsúszót keni a szivacsgyűrű ami a láb tetejében van

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#5713) Runner_fxr válasza Maximum1 (#5711) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

6ml olaj van benne száranként, kenésnek, viszont gyárilag még ennyit sem raknak bele, nem véletlen ajánlott a 0-ás szerviz. Egy kis kenőanyagot kidolgozhat a szárra, főleg szerviz után vagy újonnan. Viszont jelentősebb olajfolyás akkor szokott lenni, ha pl a levegő tömítés átereszt, ezáltal levegő kerül a lábba, ami kinyomja a kenőolajat. Illetve a csillapításban van több olaj, 122ml. Ha itt megy tönkre a tömítés akkor meg a csillapító olaj kerül a lábba, amit szintén kidolgozhat.

(#5714) Maximum1 válasza Runner_fxr (#5713) üzenetére


Maximum1
őstag

"nem véletlen ajánlott a 0-ás szerviz"
Nem mondta az eladó, honnan kéne tudnom hogy amit veszek azt egyből szervizeljem is?
Azt gondolná az ember hogy az üzembe helyezésben ez is benne van, nem csak odab@sznak egy bringát amin meghúzgálták a csavarokat.

Nem támadlak félre ne érts, csak kiírtam magamból a "tudatlanságomat".
Köszönöm az infókat.
Megnéztem pár yt videót, megcsinálom magamnak, lehet át is állítom 120mm-re.

[ Szerkesztve ]

(#5715) Runner_fxr válasza Maximum1 (#5714) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nem is azért írtam, mert azt gondolom, hogy felhasználóként ezt tudnod kéne, csak segíteni próbáltam.
Az üzembe helyezésben a telószerviz sajnos nincs benne, de az elvárható lenne, hogy beállítsák rendesen, a telókat a súlyodhoz felfújják és elmondják a szükséges időszakos karbantartásokat. Dolgoztam olyan boltban ahol a 3 milliós, full fox kashimás montit úgy adták el, hogy semmit nem mondtak a szükséges karbantartásokról. Amikor ezt megkérdeztem az üzletvezetőtől, hogy nem kéne talán felhívni a figyelmet az ilyen bringáknál, hogy egy 500 ezer ft-os villát is karbantartani kell, az volt a válasz, hogy a mi vevőink ezt nem igénylik. Nem is dolgoztam ott sokáig. Szóval én abszolút átérzem a problémád. Sok trehány bolt van, normális fizetést nem adnak, aztán így normális szakemberek sem mennek dolgozni. Te meg megkapod a bringád úgy ahogy.

[ Szerkesztve ]

(#5716) sebgutkopf válasza Somatom (#5701) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ja értem.
Igen azokat is állítottam és szűkebbre vettem a különbséget az egyes profilok között. Mindezek mellett a trail mód (az 1-es profil gyártói beállításából picit visszavettem) annyira jól működik, hogy nincs igazán ingerem mást használni, mert ha nagyon kell az erő egy egy meredek részen, akkor az is beletol annyit pluszba mint a boost, csak nekem is több erőt kell hozzá adnom.
Játszottam a módokkal egyi jó ideig. Boostnál a jelleg görbében azt érzem, hogy annak beállításától függően kisebb pedálerő kell a max rásegítés eléréséhez, utána pedig már csak én tudok pluszt beletenni. Trail-ben meg a saját erőmhöz viszonyítva egyenletesebben és később éri el a motor a határát, amikor én is többet dolgozom, de azzal se kell megszakadnom, hogy kiadja a maxot. Eddigi tapasztalatom alapján a boost akkor jó, amikor van egy meredek aszfalt mászás, amin minél hamarabb akarok túlesni és minél több erőt szeretnék megtakarítani a lejtőre, míg síkra érve nem vesz vissza a rásegítésből, mint a trail.
Eco meg tényleg hatótáv növelésre hasznos, cserébe viszont az igazi ebike sebesség elvész.
Rásegítés beállításokban egyébként kíváncsi vagyok neked, vagy bárkinek milyen tapasztalata van, mi vált be, milyen az ízlése!

(#5717) sebgutkopf válasza Maximum1 (#5714) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Akkor készülj a következőre. A csavarokat is mind át kell nézni, mert az első néhány menetben jó néhány le tud lazulni, annyira nem húzzák meg se gyárilag, se a boltban.
Új bringának a nyomatékkulcs a második legjobb barátja.

(#5718) Somatom válasza sebgutkopf (#5716) üzenetére


Somatom
veterán

Sztem az egyes fokozatok paraméterei szabadon tologathatók, de pont úgy állítottam be, ahogy írtad. Az ECO az akkukímélő fokozat. Kb. annyit segít rá, mintha egy normál utcai bringát tekernék, nem egy 22 kilós fully -t, plusszos gumikkal. A TRAIL az általános terepmód, a BOOST pedig a mindent bele. Az használhatatlan terepen, mert vagy elkapar, vagy hanyatt vág. Ráadásul, az enyémen minél nagyobb a rásegítés, annál hosszabb a lekapcsolási késés. BOOST -on lehet akár 1-2 másodperc is a tekerés abbahagyása után, ami mondjuk egy csúszós emelkedőn nem túl szerencsés.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#5719) Gabson730 válasza Gömbike (#4792) üzenetére


Gabson730
tag

A Neuzer tudtommal magyar, nem? Lemaradtam valamiről :F
És Hogy kell kivenni az akksit, pár csavar fogja vagy hogy?

Előre is köszi!

(#5720) trialboj válasza Runner_fxr (#5689) üzenetére


trialboj
őstag

Van egy ismerősöm aki szándékosan nehéz fokozatokban mászik, mert ő úgy szeret edzeni, most vettem egy top specit, full sram hajtás, és már vissza is kellett vigye, mert a hátsó agy nem bírta...
Mondtam neki, hogy ha szólt volna, én inkább shimanora való váltást javasoltam volna neki, mert hiába tesznek egy ugyanolyat, attól nem fog tovább tartani ha ő ugyan úgy hajlandó csak tekerni vele.

A kérdés az hogy a shimi microspline kazetta része, vajon jobban bírja ezt a terhelést, vagy egy ilyen erős motorral ebikeon, teljesen mindegy mit rak fel, mert úgyis hamar tönktre fogja verni a hajtás ezen részét? Az xtr ben nincs sehol titán anyag?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#5721) sebgutkopf válasza trialboj (#5720) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Ismerősödnek valami fordítva lehet bekötve a fejében. :N

Motor nélkül nézve: a magas fokozatban mászás esetében alacsony pedálfordulattal teker, tehát nem használja a teste kardio képességeit csak izom és nyomaték. Ez persze inspirálóan hatha arra, ha az a célja, hogy hamar savasodjon a combja (ezt egy konditeremben is megteheti egy combnyújtó gépen nagy súllyal terhelve), de nem lesz tőle se állóképessége, és legalább az ízületeit, térdét is jobban terheli és tönkre teheti.
Hozzáadva a képlethez a motort: a motor se sok wattot ad le alacsonyabb fordulaton, ellenben az is jó nagy nyomatékot küld a hajtásra, így az ember és gép együtt mindent megtesz a hajtás lehető legrövidebb élettartama érdekében. A lánc se szereti, hátul a kis fogaskerekek kisebb kerülete és kisebb fogszáma között oszlik el a terhelés, tehát hamarabb elkopik, mint a nagy fogszámú fokozatok.
Szóval azon kívül, hogy a lánc és kazettét hamar elhasználja (agyat kinyírni se semmi), sikeres lehet a saját térde és ízületeinek a tönkretételében is.

Dehát kinek mi a vágya.

(#5722) sebgutkopf válasza Somatom (#5718) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Neked is shimano rendszeres bringád van?

Amikor új volt a cucc és még szoktam az egészet, akkor két dolog volt furcsa, az egyik a boost túlzott vehemenciája, egyszerűen nem tudtam olyan óvatosan tekerni, hogy ne jőnön a pedálfordulat, a másik meg a felfelé technikás részeknél az erő adagolása. Analógról váltva az első pedál mozdulataim mindig túl erősek voltak az analóg megindítása miatt, ezért mindig elkapartam. Ezt úgy kompenzáltam, hogy a profilokban a motor reakció idejét a max 5-ös értékről levettem 4-esre, hogy a tekerésem erejét kicsit simítsa és némileg lassabba fusson fel a motor teljesítménye. Nekem ez érzetre is természetesebb volt.
A következő pedig az volt, hogy a boost mód rásegítés intenzitását levettem 10-ről 9-re, majd a trail rásegítésében a 6-os szint lett az amit jól tudok adagolni.
Közben második profil sorra beállítottam alternatív megoldásokat, amiket menet közben tudtam tesztelni, minidg csak 1 paraméter hatását figyelve.
Idővel ahogy tanultam kezelni a gépet a motor reakció időt visszatettem 5-ösre, de úgy vettem észre, hogy ez is némileg hatással van az akksi időre, így már a két profil sort célzottan állítottam be. Az 1-esben van az terepen preferált beállítás sorom, ahol a 3 rásegítési mód között az intenzitás különbséget 3 fokozatonként állítottam be, míg a 2-es profilba a lépésköz szintén 3, de ott megtartottam a reakció időben a 4-es szintet és a rásegítés minden módban talán 1 értékkel alacsonyabb mint a fő profilban. A nyomatékot minden módban a beállítható legnagyobbon tartom, ami eco-ban talán 70Nm, de ugye ne feledjük az igazi korlátokat a wattok és az adott módhoz hozzárendelt rágesítési mérték jelentik nem a nyomaték.

(#5723) Somatom válasza sebgutkopf (#5722) üzenetére


Somatom
veterán

Az enyém is Shimano. Én nem voltam ilyen precíz. Kicsit eljátszottam vele, hogy érzésre jó legyen, oszt jóvan. Aztán kapott egy 630 -as akkut, úgyhogy már kevésbé kell spórolnom.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#5724) Runner_fxr válasza sebgutkopf (#5696) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Teljesen érthető amit mondasz. Én szerelőként az átlag felhasználó szemszögéből tudom nézni a dolgokat, mert főleg ezzel találkozom. A legtöbb e-bike felhasználónak köze nincs a kerékpározáshoz. Azt sem tudják mi az, hogy optimális pedál fordulat. Pillanatok alatt kinyírják az alsó fogakat, mert nagy rásegítés, lassú pedálfordulat mellett erőltetik a rendszert. Időnek kell még eltelnie, mire az átlag Józsi is rájön, hogyan kell használni és karbantartani egy prémium kerékpárt. Ennek sajnos az sem tesz jót, hogy a legtöbb kereskedő nem igazán akarja el ijeszteni a vásárlókat azzal, hogy részletesen kifejti mennyi mindenre kell figyelni és mik a pontos karbantartási periódusok. Mivel ez évi akár 150-200 ezres tételt simán jelenthet egy minőségi ebike esetében.

Ami a féket illeti, nekem az a bajom a Sram fékekkel, hogy már eleve a fékkar sem áll a kezemre. Persze ez nem jelent semmit, mert másnak meg lehet pont ez jön be, de valahogy a Shimano fékkarok annyira természetesek, hogy inkább ezt preferálom. A mellett meg nehéz elmenni, hogy 10 hibás fékből 8 Sram. Persze ha valaki nagyon alapos, rendszeresen cserél olajat, tisztítja, keni a dugattyúkat, nyilván a probléma elodázható, de ettől még a DOT az DOT, marja a tömítéseket, szívja magába a vizet, hamarabb okoz gondot mint az ásványi. Én azt javaslom, hogy ne várd meg az 1 évet, fél évente cseréld ki a fékolajat. Bajt nem okoz, de maximalizálja az élettartamot.

[ Szerkesztve ]

(#5725) Joshi válasza Runner_fxr (#5724) üzenetére


Joshi
titán

"Időnek kell még eltelnie, mire az átlag Józsi is rájön, hogyan kell használni és karbantartani egy prémium kerékpárt."
Most sértettnek érzem magam, vagy nem vagyok átlag Józsi. ;] Igazság szerint a pedelec kerékpárok ugyan úgy működnek, mint egy átlagos váltós kerékpár. Azaz ha vált az ember, akkor értelem szerűen nem taposom ezerrel a pedált, mert akkor csak recseg-ropog a szerkezet. Kb ennyi a titka az egésznek. :D

(#5726) StLui válasza Joshi (#5725) üzenetére


StLui
veterán

Nekem van ismerősöm akinek sajnos többet nem adom kölcsön a bringát, mert nem is hajlandó könnyebb fokozatra váltani, tapossa őrületesen, és ha véletlenül vált, akkor közben is tapossa, és már szinte hallottam állandóan, hogy szakad a lánc.
Nem csak a váltás közbeni taposásról van szó, hanem egyszerűen nem kapcsolnak könnyebb fokozatra, mert a motor megoldja 10-12-ben is.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#5727) nagylaci6417


nagylaci6417
aktív tag

Sziasztok pár napja vettem egy CUBE Reaction Hybrid Pro 625 29 (2022) bringát.Annyi kérdésem lenne hogy az akkumlátor hogy érdemes tölteni?a boltba azt mondták ne meritsem le teljesen,úgy tegyem a töltőre.A másik kérdésem, nem fűtött helyiségbe tárolom a biciklit érdemes e kivenni az aksit ha 2-3 naponta használom a biciklit?

[ Szerkesztve ]

(#5728) sebgutkopf válasza StLui (#5726) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Nyújtsd be neki a számlát a 100k-s fogsorról és a 13-25k-s láncról a használat után, hogy bocsi szóltam nem így kell, használni, ez viszont ennyibe kerül. Plusz ha elfarolja a drága gumit az is még lehet további 25-30k, meg megy az üzemóra a villába, tagba, amik rendszeres nagyszervizt igényelnek, további 30-40k szervizelési ktg az anyag (tömítések, olajok) + munkadíj és ez külön külön villa és tagra.

Ezekből a végén tényleg simán kijön, hogy ebike-ot még kevésbé lehet és szabad kölcsönadni, mert normális használat mellett is ahogy Runner írja jelentős a karbantartás igény és költség, nem elég tölteni a konnektorból, ehhez képest egy nem rendeltetés szerű használat ezen költségek felmerülését jelentősen gyorsítja.

(#5729) sebgutkopf válasza nagylaci6417 (#5727) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Akksi: meríteni addig fogod, amíg haza nem érsz, ezzel nem tudsz mit tenni. Viszont amikor hazaértél töltsd fel 60%-ra és úgy érdemes tárolni a bringát. Van gyártó (Giant), akinek a töltőjén külön gomb és funkció van, ami a cél 60%-ra tölti fel az akksit tároláshoz.
Majd Runner megmondja időben mi megy el, de ha ilyen rendszeres a használat, és tudod, hogy 2 nap múlva újra ride akkor én simán azonnal feltöltöm 100%-ra, de biztosan nem hagyom 40% alatt egy éjszakát sem.

Tárolás: a fűtetlen helyiség mit jelent, hány fok van ott? 10C alatti hőmérsékleten 1-2 napra se hagynám ott az akksit (főleg mivel ez rendszeres otthoni tárolás, nem egy egyszeri túra alkalmával csupán 1 éjszaka), akkor kivenném a bringából és szabahőmérsékletű helyre vinném.

(#5730) sebgutkopf válasza Runner_fxr (#5724) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Mivel ez évi akár 150-200 ezres tételt simán jelenthet egy minőségi ebike esetében

Bizony ez egy teljesen reális becslés. Annak idején szintén számoltam mennyi lehet az üzemeltetés és karbantartás éves költsége, ha használva is van a gép és ugyan egy drága analóg enduro gépet üzemeltetni se olcsó, de itt még pluszban jön a hajtás nagyobb igénybevétele és ja drágák a láncok, a mostani sorok az igazán zsebbenyúlós tételek.
Most, hogy erről írok jutott eszembe, hogy innentől idén már ebike szezon van és az analógot idén már nem nagyon fogom használni, ideje kikapni belőle a felfüggesztést és beadni nagyszervizre. Hátsó gumija már teljesen rotty, de csak tavasszal teszem fel az újat, télen a régibe száradjon bele a tej :DDD

(#5731) nagylaci6417 válasza sebgutkopf (#5729) üzenetére


nagylaci6417
aktív tag

fütetlen ,annyi mint a külső hőmérséklet,akkor ki veszem mindig..köszi szépen

(#5732) StLui válasza sebgutkopf (#5728) üzenetére


StLui
veterán

Hölgy az illető, jóbarát, túrázni voltunk, én analóggal, ő és a feleségem ebike-kal. Ezért sajnos, hogy nem tudom odaadni így máskor, mert jó volt amúgy a túra, de tényleg így túl sokba kerül a bringa fenntartása.
Aksi téma: én is felviszem a temperált garázsból mindig, és fel is töltöm 100-ra, nincs türelmem sakkozni a kevesebbre töltéssel, majd bringázás előtt teljes feltöltéssel.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#5733) sebgutkopf válasza StLui (#5732) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Tanulhatna a többi gyártó a Giant-től akksi 60%-ra töltés funkcióval. Sakkozni grammra nem szoktam, annyit teszek meg, hogy úgy teszem fel tölteni, hogy a töltő előtt van egy időkapcsoló és mondjuk 1 óra 45 percet engedi tölteni. Ezzel valahol 50-80% között lesz attól függően mennyire volt lemerítve. Használat előtti este meg teletolom.
Persze, ha pár naponta megy a bringa akkor ez fölösleges, mehet mindig 100-ra. Nekem van analóg is, így nem feltétlen megy minden héten az ebike.

(#5734) StLui válasza sebgutkopf (#5733) üzenetére


StLui
veterán

Sakkozás a 60-ról 100-ra, figyelnem kell, el ne felejtsem előző este tovább tölteni, amikor menni akarok

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#5735) A-Bag


A-Bag
tag

Sziasztok ! Tervezek egy Bafang 750w kit-et rendelni.... A hozzá adott akkuk árában elég nagy a szórás. Van értelme egy 13AH akkuval használni ? (13ah és 20ah között majdnem 50 ezer Ft a különbség) Nem a világ végére szeretnék elmenni vele, heti 50km munkába járáshoz, erős szembe szélben kellene a segítség, illetve ne szakadjon rólam a víz mire beérek mert ilyenkor már könnyen megfázik az ember, ha vizes. :DDD

(#5736) Warzoz válasza A-Bag (#5735) üzenetére


Warzoz
senior tag

Én most rendeltem meg a 20Ah-s akkupakkomat mert a 12.5Ah kevés volt az igényeimhez. A kisebb akksival kb 100 km-t tudtam megtenni, amibe a Pest-Gárdony út fér bele, de én szeretném egy töltéssel megtenni a Pest-Balatonakarattya utat is.
A heti 50 km-re bőven elég lehet a kisebb akkupakk is, viszont ha esetleg később meggondolod magad és messzebbre mennél, lehet oda már kevés lesz. Persze most így nekem is lesz egy akksim a rövidebb távokra, meg egy nagyobb a hosszabbakra.

[ Szerkesztve ]

(#5737) A-Bag válasza Warzoz (#5736) üzenetére


A-Bag
tag

Köszi akkor lehet egyenlőre bepróbálkozom a kicsiviel. Az arany középút árban a 19.2Ah lenne ( a 17.5Ah drágább mint a 20Ah ), de annak a "talpán" csak 2 furat van, nem tudnám rögzíteni a kulacstartó helyére, szétfúrni meg nem szeretném a vázat....

(#5738) Gézengúz válasza A-Bag (#5737) üzenetére


Gézengúz
addikt

Egy nagyobb akkut tölteni is ritkábban kell, így a töltési ciklusok száma is kevesebb lesz. Nekem ez miatt is lett 20-as pár hónapja. Megint ezt venném ha vennék. Persze 4.5kg, de amíg van szufla az akksiban nem számít. Múltkor mentem akku nélkül is, a motort szinte nem is érezni a bicón.

(#5739) Warzoz válasza A-Bag (#5737) üzenetére


Warzoz
senior tag

Párom kerékpárjára a vázgeometria miatt, nekem is csak úgy sikerült felapplikálnom az akksitartó konzolt, hogy plusz lyukat kellett rá fúrnom. De fúrtam rá még négyet a gyorskötözőknek is:

(#5740) A-Bag válasza Warzoz (#5739) üzenetére


A-Bag
tag

Megmondom őszintén nekem is megfordult ez az opció a fejemben, feltéve, hogy ezt is szét lehet kapni, illetve megtartaná-e a házilag fúrt lyuk a lemezen (gondolom az nem műanyag)

#5738 Gézengúz Ebben igazad van.

(#5741) Gézengúz válasza Warzoz (#5739) üzenetére


Gézengúz
addikt

Nekem sem voltak jó helyen a kulacstartó furatai, pedig XL-es váz. De én nem a bicót fúrtam meg, a kulacstartónál egyébként is meg van vastagítva így az sokkal jobban tart. Hanem a tartót alakítottam át. Illetve a nyeregcső felől is van kulacstartóm ott egy szögben meghajlított profil lemez segítségével is rögzítve van az akkutartó hátsó bekötési pontja.

(#5742) sebgutkopf válasza StLui (#5734) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Na ja, mondjuk te gyakrabban mész a géppel mint én.

(#5743) motown5l válasza nagylaci6417 (#5727) üzenetére


motown5l
senior tag

Én minden nap használom. Hetente egyszer töltöm. Tourba használom általában. Egy bosch active line.marciusba volt kötelező szervizben.Diganoaztikai tesztet szöktek csinálni minden1500 km után. Eddig nem volt vele bajom. 7824'km,vanxmar az akku ba és a motorba. Épp valamelyik nap jelent meg a villás kuly hogy vinnem kel megint. Akku nem gyengült. Legalábbis nem érzem hogy tobbet kéne töltenem

(#5744) trialboj


trialboj
őstag

Még véletlenül sem mondták hogy mely bringákon lesz elérhető az új bosch vezérlő. Sem azt hogy kompatibilis-e visszafele, lehet-e régebbi modellre rákötni csak a minimal kormányvezérlőt.
A közeli képeken még mindig úgy tűnik hogy a specit másolták, de sokkal gagyibb anyaghasználattal sikerült csak :(
A csávó viszont okosan gondolkodik, nem kell a bringára a kijelző, szerintem még az it mutatottnál is lehetne minimálisabb, pl hogy milyen módban vagyok annyira nem is érdekelne, csak az akku töltöttség ami fontos és mindenképp látható kell hogy legyen.

Amúgy egy korrekt ebike mennyit kellene bírjon, mielőtt valós probléma lehet a motor v akku csere? 20,000 km? Én kb 100 alkalommal bringázom egy gyengébb évben, most ez elektromossal min 50km/túra, tehát alsó hangon is 5000km/év. A 2 év garancia akkor is él ha x km-t megtettél vele, vagy itt is van egy km limit is mint az autóknál?

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

(#5745) kovacs65


kovacs65
senior tag

Helló!
Merida Crossway XT-m van (ez kb egy félmillás brina). Nem szeretném tönkretenni, de
szeretném elektromosítani.
Nem tudok dönteni a Bafang és a Tongsheng között.
Olvastam sokat mindkettőről.
Szeretek tekerni (kerékpáros érzéssel), erre a Tongshenget javasolják inkább, de ez gyengébb.
Arról eltérőket olvastam, hogy rásegítés nélkül melyiket könnyebb hajtani.
Tudnátok mindkettő mellett-ellen érveket felhozva segíteni a döntésben?
1000*TX

[ Szerkesztve ]

Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?

(#5746) Gézengúz válasza kovacs65 (#5745) üzenetére


Gézengúz
addikt

4 hónapja vett Bafangot csak pár hete próbáltam akksi nélkül, semmi ellenállás nincs a hajtás részéről.
De ha fent az akksi és nincs rásegítés azt megérzem. (súlya miatt)
Én megint megvenném a Bafangot.

(#5747) kovacs65 válasza Gézengúz (#5746) üzenetére


kovacs65
senior tag

A pedálszenzor miatt mennyire nem "kerékpárt tekerek" az érzés?
Érezhető a különbség?
Mekkora az akksi ,és mennyit tudsz vele menni?

Ryzen 9 3900-as noti, RTX-2070, 32 GB, 250 GB+ 1 TB SSD, Gyártó Schenker Technologies, Németo.-ból rendelt. Érdekel valakit?

(#5748) StLui válasza sebgutkopf (#5742) üzenetére


StLui
veterán

nem, pont ez az, hogy sokszor impulzív, nem tudom hogy holnap, vagy két hét múlva (na jó talán hetente ráülök egyébként).

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#5749) Gézengúz válasza kovacs65 (#5747) üzenetére


Gézengúz
addikt

Nem tekertem még nyomatékszenzorost, de nekem ez tökre jónak tűnik.
Megfelelő kijelzővel akár 9 fokozatod is van. Finomra lehet venni a fokozatok közti különbséget. USB kábellel programozható, saját elvárásaidnak egész jól hangolható több féle téren.

[link]

[link]

48V 20Ah az akksi. Táv nagyon függ a sebességtől, rásegítés mértékétől. 30 alatt közlekedve normális tempóban szerintem kijönne a 200km, annyit még nem mentem vele egyszerre, mikor megvettem, akkor volt egy 175km-es kanyarom, akkor 5% környékére futottam. 100km körüli több is. Nemrég egy Vác-Esztergom-Vác tán 104km volt. Tényleg 30 alatt mentem, 73% maradt :)

(#5750) Đusty válasza kovacs65 (#5747) üzenetére


Đusty
addikt

Ha folyamatosan tekersz akkor nincs különbség a pedálszenzoros is teszi a dolgát és ugyanúgy vissza is kell váltani különben az sem segít. Ha szaggatva tekeri az ember akkor valóban előjön a lökdösős érzés, hogy meg-meglöki a bicajt amikor beindul a rásegítés és ugyanez nagyon alacsony sebességnél ha az ember addig a féken állt majd elengedi, de teljesen vállalható szerintem én biztos nem adnám többszörösét a nyomatékszenzorosért. Ott meg még meg is hajtja az embert mert izmosan tekerni kell, hogy segítsen is de valóban ez a természetesebb kategória.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.