Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4901) StLui válasza matt22 (#4900) üzenetére


StLui
veterán

Ez jó meghatározás!

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#4902) hr2 válasza matt22 (#4900) üzenetére


hr2
őstag

Nem értem akkor a boltok miért írják hogy nem kell?
Például.

Van ahol még a közlekedés osztállyal a levelezést is feltöltötték : [link]

[ Szerkesztve ]

(#4903) Joshi válasza matt22 (#4900) üzenetére


Joshi
titán

Nem az a lényeg hogy pedelec vagy "gázkaros" a kerékpár. A lényeg a Maximális sebesség 25 Km/h legyen, illetve hogy a motor teljesítménye 300-350W lehet. Utóbbiba most nem vagyok biztos, már minthogy pontosan mennyi is.

[ Szerkesztve ]

(#4904) Somatom válasza Joshi (#4903) üzenetére


Somatom
veterán

Ez nem így van. Csak a pedelec minősül kerékpárnak és annál csak rásegít, önállóan nem hajthat a motor.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#4905) Somatom válasza hr2 (#4902) üzenetére


Somatom
veterán

Lehet, hogy erre nem kell jogsi, de nem kerékpár és nem is írják róla azt, hogy kerékpár lenne. Ezt úgy értsd, hogy nem minősül kerékpának, tehát kerékpárúton nem közlekedhet. Ezt még a jelenlegi joghézagos időkben sem nyelnék be kerékpárnak.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#4906) Joshi válasza Somatom (#4904) üzenetére


Joshi
titán

Ez hülyeség. Ilyen elektromos "robogóval" csak és kizáróan kerékpárúton lehet közlekedni sehol máshol. A lényeg a max 25km/h végsebességen van. Gondolj már bele, egy ilyennel hol máshol tudnál közlekedni ha nem a kerékpárúton? Végsebesség és motor teljesítmény a lényeg.

[ Szerkesztve ]

(#4907) StLui válasza Joshi (#4906) üzenetére


StLui
veterán

pedig nem
"Mi számít kerékpárnak? A 250 W vagy annál kisebb legnagyobb folyamatos névleges teljesítményű, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású kerékpárok, amelyeknél a motor kikapcsolódik, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, illetve teljesítménye a jármű sebességének növekedésével fokozatosan csökken, majd mielőtt elérné a 25 km/h sebességet, a motor leáll;
A magyar KRESZ szerint: r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményû motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhetõ el."

[ Szerkesztve ]

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#4908) StLui válasza StLui (#4907) üzenetére


StLui
veterán

25-ig annyi a könnyítés a "nem kerékpárokra, hogy nem kell jogsi, de ha jól értem 16 év az alsó korhatár azokra 8de utóbbi lehet csak a jogsisokra vonatkozik

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#4909) Joshi válasza StLui (#4907) üzenetére


Joshi
titán

Igen is meg nem is. Kismotor kerékpárral nem közlekedhetsz kerékpárúton, közúton meg nem közlekedhetsz 25km/h végsebességű járművel. Szóval az említett elektromos "robogóra" nem kell jogsi és nyugodtan lehet vele menni kerékpárúton. Igazság szerint csak azért nem nevezik kerékpárnak, mert az elektromos "robogó" emberi erő hajtása nélkül is képes hajtani. És ugye a kerékpár fogalmában az egyérteműen benne van, hogy csak akkor kerékpár, ha emberi erővel lehet hajtani. Ugye a sima kerékpár és a pedelec kerékpár is ilyen. Szerintem még bukósisak se kell rá.

ui.: gondolj bele, hogy egy hagyományos kétütemű robogó 50cm térfogattal 5-6LE. Hol van ehhez képest egy ilyen nyugger robogó? ;]

[ Szerkesztve ]

(#4910) arcitec válasza Joshi (#4909) üzenetére


arcitec
addikt

"közúton meg nem közlekedhetsz 25km/h végsebességű járművel."
Ezeket a szamárságokat, már megbocsáss honnan veszed? Linkeld már be hol van leírva!
E szerint lófogattal sem lehet haladni közúton,sima bringával sem stb... sorolhatnám.
Hagyd már ezt a kérdést a hozzáértőkre, szépen leírták a tutit.

Ezt olvasd el figyelmesen: [link] Itt le van írva minden a KRESZ szerint értelmezve! ;)

[ Szerkesztve ]

(#4911) Joshi válasza arcitec (#4910) üzenetére


Joshi
titán

Bocsánat hiányosan fogalmaztam, ott nem lehet ilyen járművekkel közlekedni közúton, ahol van külön kerékpárút. Szerintem így már mindenkinek világos hogy mi a lényeg.

Egyébként nem értem mit értetlenkedik itt mindenki. Én még soha nem láttam elektromos robogóval menni nyugdíjast úttesten ha van kerékpárút. Az felérne egy öngyilkossággal.

[ Szerkesztve ]

(#4912) Runner_fxr válasza hr2 (#4902) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Azért írják, hogy nem kell jogsi, hogy el tudják adni. Ott van a leírásban is, hogy biztosítás és bukósisak kötelező, az pedig bringára nem kötelező, csak motorra és a motorjára is 350W-ot írnak, ami már meghaladja a kerékpár szabványt. Tehát simán hazudnak vagy elírás vagy akár ők sincsenek vele tisztában.
Amúgy nem bonyolult, a pedelec kerékpár pontosan úgy néz ki mint egy normál kerékpár, nem robogó kinézetű, hanem tekerhető jármű. Ami fontos, max 300W lehet a motor, ami csak besegíthet, önnállóan nem hajt. Illetve max 25km/h-ig működik a rásegítés, lehet gyorsabban is menni vele, csak saját erőből.

[ Szerkesztve ]

(#4913) Runner_fxr válasza macilaci78 (#4898) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Az ebikeshop-ban tudsz bérelni.

(#4914) Joshi válasza Runner_fxr (#4912) üzenetére


Joshi
titán

De azért érzed a problémát ha azt mondom, hogy a nyugdíjas elektromos robogó max 25km/h-val mehet? Oké hogy te nem ülnél fel egy ilyen járműre, de ha mégis, akkor ahol van kerékpárút ott nem mennél vele az autók között ugye? Ez nagyjából olyan probléma mint a roller kategória.

(#4915) Runner_fxr válasza Joshi (#4914) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Érzem a problémát persze, ezeknek a kínai szemeteknek nem szabadna léteznie sem, vagy ha igen, legalább nem itt az EU-ban. Gyakorlatilag a linkelt mamarobogó tényleg semmire nem jó, robogónak gyenge és gagyi, bringának meg nehéz mint a sár, tekerni lehetetlen és ugyancsak gagyi. Ráadásul a törvényi szabályozásba sem fér bele rendesen. Annyit lehet tenni, hogy nem szabad megvenni. Aki robogózni/motorozni szeretne az vegyen normális minőségű robogót/motort, aki meg kerékpározni szeretne az vegyen normális minőségű kerékpárt/pedelec kerékpárt.

Ha még is rá kéne ülnöm, akkor a kerékpárúton mennék vele, egyértelműen. De nem ülök ilyen járműre, így a veszély nem fenyeget. :) Ha motorra van szükségem, ráülök a 180 köbcentis 2 ütemű, benzines, rendszámos robogómra és megyek vele akár 130-al is, ha meg bringázni szeretnék, akkor ott a hagyományos analóg fitness gépem, meg a pedelec enduro bringám amik szabvány kerékpárok. :)

[ Szerkesztve ]

(#4916) Joshi válasza Runner_fxr (#4915) üzenetére


Joshi
titán

Szerintem nincs ezzel baj, mármint hogy létezik, csak a törvényt kellene módosítani. Ilyen egyszerű.

(#4917) macilaci78 válasza Runner_fxr (#4913) üzenetére


macilaci78
nagyúr

:R

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#4918) coolabácsi


coolabácsi
tag

Sziasztok !

Nézegetek :)

Haibike Fullseven 1,4,5 kerékpárokból, a 178 cm magasságomhoz M vagy L méret lenne a megfelelőbb ?

(#4919) mistar válasza coolabácsi (#4918) üzenetére


mistar
tag

ITT a "Find My Size"-ra kattintva van segítség.

(#4920) Albigator


Albigator
őstag

Sziasztok!

Volt innen esetleg valaki aki be mert vállalni egy ADO A20+ / A20-at?
Ugye a teszt után pozitív még az ember benyomása, majd ha beleolvas a kommentekbe akkor el is megy egyenesen a kedve az e-bike vásárlástól. ;]

A lényeg, hogy összecsukható, 20"-as kerekű elektromos rásegítésű (segédmotor) jellegű kerékpárokban gondolkodok. Szóval nekem nagyon nem hátrány ha a 25 km/h-t át lehet lépni vele olykor-olykor... :B

Heti legalább 2 alkalom ~15 km-es távokra: Békéscsaba és Szolnok között (Otthon --> Vasútállomás 2.7km - vonatozás (ingyen) -> Vasútállomás --> Iskola 4.6km és ugye a visszaút 4.6+2.7km megint).
Hozzáteszem most is megcsinálom ezt a távot egy B Fold 300-as szintén összecsukható hagyományos kerékpárral.
Csak sok esetben nem jönne rosszul ha kevésbé leizzadva érnék be az iskolába, vagy adott esetben ha a vonat miatt kell esetleg sietni...

Másik 3 nap az simán meló Csabán, kicsit több mint 5 km-t amúgy is megteszek rásegítés nélküli Prophete Alu Line trekking biciklimmel.

[ Szerkesztve ]

(#4921) coolabácsi válasza mistar (#4919) üzenetére


coolabácsi
tag

Köszönöm, be is lőttem magam :)

(#4922) Luissimo


Luissimo
veterán

Hali,

Erről mi a vélemény, nemkell tul drága, de legyen rásegitése jeligére,
[link]

(#4923) andrisbandi válasza Luissimo (#4922) üzenetére


andrisbandi
őstag

Amíg megszakértik, itt egy felszopó teszt;
https://napidroid.hu/eleglide-m1-elektromos-kerekpar-teszt/

A dekásakat nézted?
decathlon.elektromos-kerekpar

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#4924) JoinR


JoinR
senior tag

Sziasztok!
Ebben az árkategóriában van jobb a Decathlonosnál? Annyira nincsenek erős preferenciáim (nyilván ilyesmi stílus lenne), igazából kb. csak ezt találtam a méretemben készleten.

(#4925) Runner_fxr válasza coolabácsi (#4918) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

A hossza (Reach) alapján az XL is jó lehetne egy 178cm-es embernek, de a nyeregvázcső már túl hosszú lesz. Én magamnak nem tudnék jó méretet választani a haibike fullseven-ből, mert az XL hossza is éppen jó, de a nyeregvázcső meg batár. Ha mindenképpen ez a modell kell, L-est vennék, az M az kb gyerek méret ebből a bringából.

[ Szerkesztve ]

(#4926) Runner_fxr válasza JoinR (#4924) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Ha könnyedebb túrázgatás a cél, akkor jó lehet, mert ár/értékben tényleg jó. Viszont a vázgeo rendkívül amorf. 515mm-es láncvilla, mellé meg egy kifejezetten rövid első háromszög. Túrázgatni jó lehet, de ha sportosabb montizáshoz használnád, akkor lehetnek bajok. Ezt a bringát nagyobb tempóval terelgetni egy kicsit is technikásabb terepen, nem egy leányálom, hamar idegessé válhat a kormányzása. Ez inkább egy össztelós túra bringa.

(#4927) Luissimo válasza andrisbandi (#4923) üzenetére


Luissimo
veterán

Köszi a "tesztet" már láttam, de ez nem igazi teszt, csak marketing cikk, semmi a hasznàlat közbeni tapasztalatokról.

A dekatlonosok közül a 399 khuf körüli áruk hasonlók lehetnek ehhez.

Abszolute semmi tapasztalatom, még egy probakört sem mentem ilyenekkel sajna.

(#4928) Runner_fxr válasza Luissimo (#4927) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Itt a kérdés inkább az, hogy neked mi az elvárásod a kerékpárral kapcsolatban? Hol használnád és milyen jelleggel? Sportosabb vagy könnyedebb használat? Ez alapvetően egy tesco szintű bringa, a legolcsóbb kínai agymotorral és akkuval. Mit lehet erre mondani? Egy szar, ettől még nyilván ellötyögni városban, könnyedebb túrákra jó lehet, de biztosan lesz rajta mit cserélni viszonylag hamar. Az erdőt meg jobb elkerülni vele. Őszintén szólva hasonló áron én maradék a decathlon mellett: [link]

[ Szerkesztve ]

(#4929) sebgutkopf válasza StLui (#4907) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Engem az érdekelne, hogy pontosan mit jelent a 250W folyamatos teljesítmény? Milyen időkeret, vagy folyamatosság, vagy átlag, hogyan működik?
Azt tudjuk, hogy az összes ismert középmotor csúcsteljesítménye 500-700W között szóródik, ami többszöröse a törvény által megjelölt értéknek, de valahogy mégis megfelelnek a folyamatos teljesítmény varázsszó miatt.

(#4930) arcitec válasza sebgutkopf (#4929) üzenetére


arcitec
addikt

Pedig ez roppant egyszerű, szabályzásnak nevezik. A pedelec is tudna menni 50km/h-val is,
de le van korlátozva. Nincs itt semmi törvénybe ütköző, (teljesítmény tartaléknak meg lennie kell a "hirtelen" váltásokra). Az autó is tudna menni többel is, de az is vezérelve van.

[ Szerkesztve ]

(#4931) Luissimo válasza sebgutkopf (#4929) üzenetére


Luissimo
veterán

Nyilván ezt is sokan meghekkelik, eltudom képzelni, hogy van valami "billentyűkombináció" 😃

(#4932) StLui válasza Luissimo (#4931) üzenetére


StLui
veterán

Az nincs, csak mindenféle más garanciavesztő tuning lehetőségek ma már szinte csak

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#4933) andrisbandi válasza Luissimo (#4931) üzenetére


andrisbandi
őstag

A magyarok kilencven százaléka akkor is tuningolni akar, ha azzal veszélybe sodorja magát

Röviden; nagyon nem éri meg tuningolni.
Bukod a garit, balesetnél felelőtlennek nyilvánítanak.

【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

(#4934) Joshi válasza andrisbandi (#4933) üzenetére


Joshi
titán

Nagyon egyszerű a történet. Menj el egy haveroddal túrázni, aki hagyományos bringával megy. Lesznek olyan szakaszok, ahol nem fogod tudni követni a 25km/h végsebességed miatt. Még akár egy enyhe lejtőn is probléma lehet. Azért, mert egy hagyományos bringával simán lehet menni 40-50km/h sebességgel is. Ja hogy akkor ő nem felelőtlen? Én a Shimano Unlockert használom, ráadásul itt nem muszáj végtelen sebességet állítani, elég ha az USA régiót választod. Már az a 32km/h is megváltás a 25km/h limithez képest.

(#4935) Albigator válasza Joshi (#4934) üzenetére


Albigator
őstag

Igen, ezzel az EU-s szabályozással én sem feltétlen értek egyet.
25 km/h az még nagyon nem vészes kategória szerintem.

Fentebb érdeklődtem az ADO A20-ról amire még nem jött válasz. Persze ebből a topikból senki nem vesz valószínűleg ilyet.. :D

De hasonló 20-as kerekű folding e-bike érdekelne, aminél igazából nagy mókolás nélkül feljebb lehet tolni ezt a határt (gari vesztés nélkül)..
Nekem ez a 35 km/h nagyon szimpatikus már. Van amelyik e-roller megy ugye 2x annyit is... ;];]

[ Szerkesztve ]

(#4936) sebgutkopf válasza arcitec (#4930) üzenetére


sebgutkopf
őstag

Nem egészen ezt kérdeztem.

Ezek a legális gépek bringába építve is ténylegesen leadják az 6-700W-okat valós körülmények között használat közben (nyilván 25 km/h-ig). Mérőpadon is lemérték különböző pedál teljesítmény értékek mellett és igazolják a magasabb leadott teljesítményt, meg persze a több gyártó leír egy egy csúcsteljesítmény értéket.

A kérdésem két paraméterre vonatkozik:
1. mennyi ideig engedélyezett a névleges teljesítmény fölé menni egy huzamban, vagy bizonyos teljes időkereten belül ezeknek a legális gépeknek?
2. mit takar a szabályozó szerint a "folyamatos teljesítmény" fogalma? Esetleg valahol fellelhető valamilyen technikai dokumentáció, hogy minek kell megfelelnie?
A motor gyártók is valami alapján minősíttetik ezen eszközöket, hogy megkapják a jóváhagyást, hogy forgalomba kerülhessenek.

Az is válasz, hogy ha annyira meredek az emelkedő, hogy esélytelen elérni a 25-öt akkor vajon mehet a tetejéik a 600W? Viszont ebben a kontextusban megint milyen névleges érték a 250W? Esetleg ha gurulok 5 percet motor nélkül, akkor utána mehetek 5 percet 500W-on?
Ezek random ötletek, de igenis van jelentősége, mert ha értjük a motor működését, akkor azt használni is jobban lehet.

Semmi tuning és illegalitás nem érdekel.

(#4937) arcitec válasza Joshi (#4934) üzenetére


arcitec
addikt

Azért ne keverjük már a hamut a mamuval már elnézést. Többségében trekking bringákban van motor - most az MTB nem ide -, szóval egy országútit egy analóg túra géppel sem összehasonlítható. Akkor? Túragéppel mész az outisokkal? Ezt nem mondhatod.
Egy analóg túra géppel sem haladsz jóval 25km/h felett. és akkor megváltás a 32km/h óra neked? Miért nem vettél: 1.) S-pedlecet 45km/h, az mi megváltás lenne neked, vagy
2.) Vettél volna motort.
Elnézést, de nem értek veled egyet. :N

sebgutkopf: Szerintem túlgondolod a kérdést, mert mit számít a watt, ha 25 vagy 45km/h
a limit? De van itt olyan, aki profi a témában, majd talán válaszol neked. ;)
Albigator: Itt sem adok igazat, mert igen is a sebesség veszélyes lehet ...
Akinek nem elég, vegyen motort, vagy S-pedelecet. No comment ....
U.I: Analóggal megyek és sok outis hangtalanul suhan el mellettem, na az is nagyon veszélyes.

[ Szerkesztve ]

(#4938) Albigator válasza arcitec (#4937) üzenetére


Albigator
őstag

Ahogy a legelső hozzászólásomban is említettem és most is, nekem 20"-os kerekű, folding, azaz összecsukható e-bike-ra lenne szükségem, vagyis annak lenne értelme jelen felhasználásom szerint.
Vonattal ingyen közlekedek és 20"-nál kisebb kerekű bicó szállítás is ingyenes. (Most sima analóg összecsukhatót hurcolászok magammal, így is meg van a napi ~15 km, csak "izzadósabban" )

-motor? nem jó
-S-Pedelec? ha lenne összecsukható 20-as kerekű belőle akkor talán..

Számomra meg az a veszélyes mikor az úton (kerékpárút híján) az autók/buszok/kamionok pár centire előzgetnek hiába a két sáv. Ott aztán mindegy, hogy 15-20 km/h-val megyek vagy 25-35-el mennék (ugye a max sebesség 40 km/h városon belül). Jó nyilván nagyobbat esnék utóbbinál ha elsodornának. ;]
De egyértelműen előnyösebb lenne egy nagyobb tempó felvétele erre a szakaszra.
Kerékpárúton, főleg a gyalog- és kerékpárúton meg nem száguldozik az ember ennyivel (30 illetve utóbbi esetben 20 km/h a max).

Na akkor mi a no komment kérem szépen? ;)

(#4939) fungi válasza arcitec (#4937) üzenetére


fungi
aktív tag

Túl van ez lihegve szerintem is. Mezei felhasználó vagyok, trekking, időnként munkába járásra használom a Stunlockerrel használt bicajt, és igen, nem kellemes mikor 25 km/h-nál elfogy az erő, és ott azért még elmennek mellettem analóggal is, elektromos rollerrel is. Nem azért fogok elesni vagy másnak nekimenni mert néha elérem a 32 km/h-t. Nem versenyzek másokkal, de jó ha van kicsit több kraft, egy zöld lámpa elérésénél mondjuk. 45-re nem tuningolnám fel, az már tényleg sok egy bringának, nem kell. De kicsit kevés nekem a 25-ös limit - ennyi.

(#4940) arcitec válasza Albigator (#4938) üzenetére


arcitec
addikt

Félreértetted. Elnézést. Öszintén próbálom a szabályoknak és a realitásoknak megfelelően értelmezni kategóriákat. A pedelec nem azért van, hogy "nagyon" gyors legyen a haladás.
Erre vannak szabályok és úgy gondolom azokat be kell tartani. Ha valaki gyors haladást akar, akkor a célnak megfelelő járművet kell válasszon. Az hogy neked nagyobb sebességű kis kerekű,összecsukható kellene - "SZABÁLYOSAN" - és nincs, hát az sajnálatos.
Alant linkeltek egy beszélgetést érdemes meghallgatni, nagyon hasznos. Ez az : [link]
No meg ezt is: [link] A másik kategória okán.
Félreértés ne legyen nem bántani akarok, csak - tapasztalom- , hogy nem kell e bike ahhoz,
hogy összetörjenek közlekedés közben(bringás a bringást). Ja és a fenti beszélgetésben (link) is van róla szó mi a kerékpár, robogó,gépjármű. Ehhez vannak a szabályok. Mondhatni ez van és talán némi oka van. Aztán mindenki úgy ahogy magának jó... :R
fungi: Attól tartok a 32km/h is éreznéd amikor elfogy. Még csak azt ... ;]

[ Szerkesztve ]

(#4941) fungi válasza arcitec (#4940) üzenetére


fungi
aktív tag

Vitatkoznék. Dombon lakom, lefele van olyan rész ahol 40 km/h fölött is megy az a bicikli rásegítés és tekerés nélkül is, és az már egy olyan sebesség amivel nem mennék állandóan sík úton szívesen, főleg nem más kerékpárosok között. Nem vagyok sportember, imádom a biciklizést, nem száguldozok. De ez a 25-nél elvesszük az erőt érzés azért nagypapás, valljuk be, és igen, pont az a plusz 5-7 km/h ad annyit hogy már nem érzed magad leragasztva, de nem annyira veszélyes még. Ez persze csak saját vélemény, értem hogy nyilván kell húzni egy határt valahova, ez nekem most túl biztonságinak tűnik. /Ha nem volna a domb, nem hajtanék pedelecet, de hazafelé meg analóggal nagyon kemény lenne./

(#4942) coolabácsi válasza Runner_fxr (#4925) üzenetére


coolabácsi
tag

Köszönöm !

Ez sokat segített. :R
L-es lesz (ha minden jól megy) , arra sikerült lecsapni.Pedig attól tartottam, hogy inkább nagy lesz.
Így legalább bizakodva indulok neki, sajnálnám rá az időt meg az üzemanyagot, ha nem hoznám el.

(#4943) Somatom válasza fungi (#4941) üzenetére


Somatom
veterán

+1
Én meg hegyen lakom és a piacon vásárolt 10-20 kilós cuccal tekerjen fel akinek ...
Tizenéves korom óta motorozok, hozzá vagyok szokva a sebességhez. Van egy Simsonom is, ami 60 -at tud alattam. Ehhez képest a futóműve, fékei sehol sincsenek a bringámon levőkhöz képest, ami (elvileg) 25 -nél leszabályoz. Én feltornáztam, amennyire ésszerűen lehet és egyáltalán nem tartom veszélyesnek így használni. Tényleg 25 -tel kéne végigmennem februárban a tök üres Margitszigeten? Megértem, hogy vki sportol a bringával, de én meg haladnék.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#4944) Joshi válasza arcitec (#4937) üzenetére


Joshi
titán

Teljesen átlagos tracking brinyóról beszélek. Szerintem te még nem mentél olyan emberek társaságában, akik hagyományos brinyóval is tudnak komoly tempót menni. Az nem gond hogy nincs tapasztalatod, de legalább ne okoskodj.

[ Szerkesztve ]

(#4945) Somatom válasza Albigator (#4938) üzenetére


Somatom
veterán

Nagyon átérzem a szitut. Kamionozok, egy rendes bringát nem tudnék magammal vinni. Tavaly egy összecsukható kempinget tartottam a fülkében, de túl körülményes volt. Vettem egy villanyrollert. Ha aszfalton közlekedsz és vonatozol is, akkor javaslom, hogy fontold meg a rollerezést!

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#4946) Albigator válasza arcitec (#4940) üzenetére


Albigator
őstag

Meg fogom hallgatni. :K
Nyilván lehet ezzel a szabályozással egyetérteni vagy éppen nem, változtatni nem lehet rajta.
Viszont néha-néha azért kihasználja az ember a "szürke zónát".
Szóval én analóg kerékpárral simán mehetek és megyek is 30-40 km/h-t de ezt már nem lehet megtenni e-bike-al, a hagyományos rásegítéses móddal legalábbis nem.
A főleg kínai csodamegoldások ami az alternatíva "hivatalos unlockkal" (25 km/h felett, pl gázkar) ami már segédmotorkategória gyakorlatilag és ugye akkor már szabálytalan..
Pl akkor ha hagyományosan meghajtom épp 25 km/h fölé a kis e bike-ot akkor az még szabályos, de ha közben húzom a gázgart is és segítek magamon, az már szabálytalan és büntet a rendőr? Fura nekem. :F

[ Szerkesztve ]

(#4947) Albigator válasza Somatom (#4945) üzenetére


Albigator
őstag

Ja tudom, hogy az is egy opció. Egy „osztálytársam” is e-rollerrel járt az elején, de már autóval.
Nekem ami nem tetszik ezekben a kis kerék: úthibákra, bukkanókra is jobban kell figyelni. És hogy nincs analóg, hagyományos hajtás. Ha lemerül vagy valami gebasz van akkor tolhatom, mert hagyományosan nem tudom vele lökni magam normálisan, hogy haladjak is.

Kamionba nyilván kisebb a hely ott egy roller inkább indokolt. A vonaton általában van bőven tér, simán vinnék nagyobbat is ha ingyé lehetne szállítani azt is. :D Bár én azt a felakasztást sem preferálom, hogy ott lóg és himbálózik szegény. A kis sima B Foldomat is inkább mindig összehajtom és úgy rögzítem a „talajon”. + összecsukva még könnyebb a le/fel cipelés is.

[ Szerkesztve ]

(#4948) Somatom válasza Albigator (#4947) üzenetére


Somatom
veterán

Tudom miről beszélsz, vittem vonaton a fully -mat. Felrakni, levenni sem volt élmény.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#4949) Albigator válasza Somatom (#4948) üzenetére


Albigator
őstag

Gondolom nem 14.5 kg mint az én B Foldom...
Ebből egy elektromos is vagy +10 kg még legalább... :B

(#4950) arcitec válasza Albigator (#4946) üzenetére


arcitec
addikt

Egyébként részben megértem az igényeket, csak hát azért van ott egy de ..
Ha meghallgatod az adást a linken, ott pl szó van az S-Pedelec eladási arányairól.
De lehet venni S-Pelecet és azzal sem kötelező 45km/h - val menni. (De nem szóltam :B ),
Németországban töredéket adnak el belőle a hazaihoz képest, pedig aztán ott van igazán kereslet a pedelecre. Ja igen és ott lakott területen belül ki is veszik a rendőrök a kerékpárútról! Az meg, hogy lehet menni analóggal 30 fölött , na de azok sem sokan vannak ám, no meg tartósan meg pláne nem. Egyébként pont erről is van szó az adásban.
Értem én, hogy lehetne gyorsabb, de mindig lenne,lehetne egy gyorsabb.
De ez csak az én véleményem és nem is ragozom tovább, hallgassátok meg az adást. :R

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.