Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Dany007


Dany007
veterán

Na egyéb vélemény ? :P

(#2) Dany007


Dany007
veterán

Na jó lehet kicsit túlzás amit címnek adtam, de ilyenek után mindig elkap az ideg :S
Szörnyű belegondolni, hogy látod / hallod mennyit nyüglődik az ország, meg ilyen megszorítás meg olyan, meg hogy milyen messze vagyunk még a nyugati színvonaltól, és erre jön egy ilyen cikk, és kiderül, hogy még ahol lehetne javítani, vagy kicsit előre lépni, még ottis csak a pénzeket nyúlják le :S

(#3) Kazimír


Kazimír
őstag

1. Ez leginkább lobbikérdés nálunk, szerintem..
2. A közbeszerzéstől lehető legtávolabb eső fogalmak a "hatékonyság" és a "gazdasági racionalítás"
3. A haver haverjának a haverja is járjon jól :K
4. Ez már magas szinten űzött politika, drága barát, ehhez egyikünk sem ért.. :D

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#4) RexpecT


RexpecT
addikt

Ezért ez sem semmi :( .

(#5) Dany007 válasza Kazimír (#3) üzenetére


Dany007
veterán

Igen, kb én is így érzem, v.hogy így van.
De nem hiszem el, hogy sose buknak ebbe bele...
A közvélemény meddig tűri ezt? Egy ilyen cikk után gondolom mindenkinek egyől leesik, hogy mennyi...hmm... finoman fogalmazva trükközés van, csak azért hogy pénzt tehessenek zsebre, miközben mindenkit megszorítanak mert szarban a haza...
Undorító egy dolog ez...

(#6) fastervótam


fastervótam
tag

A testület sajtóirodája szerint a madridi autonóm kormány egy, a budapestihez hasonló, mintegy 7 kilométeres metrószakaszt tervezéssel és kivitelezéssel együtt körülbelül három év alatt tudna elkészíteni.

Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne.

Azért ez egy eléggé elnagyolt saccperkábé, hogy a sajtóiroda mondott valamit. Az biztos, hogyha most állnának neki tervezni és kivitelezni, olcsóbb lehetne a 4-es.

[ Szerkesztve ]

(#7) Dany007 válasza fastervótam (#6) üzenetére


Dany007
veterán

Igen biztosan elnagyolt. De ők már összehoztak egy 90km-es 80 megállós metrót 4 év alatt 1100milliárdból.
Ehhez képest ami itthon történt az szinte nulla, igaz csak féláron.

(#8) philoxenia válasza Dany007 (#1) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Véleményünk lehet, de ami információval rendelkezünk, az csak a "jus mormorandi" kihasználásához elég. :(
Itt úgyse tudunk meg és nem is tehetünk semmit.
mod: egyébként nem tisztem védeni a magyar viszonyokat, sőt szándékomban sem áll, de ez az írás csak olyan szinten vehető komolyan, mint Mattheus szövetségi kapitányként. Se a talaj, se a felszíni épületek nincsenek figyelembe véve pl. nálunk is sokkal olcsóbb lenne mondjuk metrót építeni a külvárosok alatt, mint ahol most csinálják, nem beszélve arról, hogy ha belegondolsz, a 0-ás északi elkerülő szakasza sem normális milyen okokból áll. :(

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#9) Kazimír válasza philoxenia (#8) üzenetére


Kazimír
őstag

Milyen okoból áll? Ki vele! :D
Na. Ez most felkeltette az érdeklődésem! Legalább annyira fontos mint pénznyelő metró (szégyen ami történik, egyetértek, de mi érdemlegeset tehetek a következő választásokig?)

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#10) philoxenia válasza Kazimír (#9) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Tudtommal az illetékes önkormányzatokkal nem tudnak megegyezni, de a konkrét vitából nem vagyok naprakész.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#11) Dany007 válasza Kazimír (#9) üzenetére


Dany007
veterán

én is kiváncsi lennék milyen okokból áll. Elvégre, sokak szerint a dugók egy része egyből megszünne, ha teljes hosszában kész lenne a 0-ás.
Amúgy persze, semmit nem lehet tenni. Csak dühít és muszáj volt leírnom xD

(#12) philoxenia válasza Dany007 (#11) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A barátunk ezt találta

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#13) Dany007 válasza philoxenia (#12) üzenetére


Dany007
veterán

uhf, durva...2005-ös a cikk, 19 éve csinálják...Azért nemsemmi. Vagy most már az 22 éve...Összesen durván 110km-t kéne összehozni, de ehhez is 22 év kell :D
Ezen már csak röhögni lehet :D

majdnem megkérdeztem ki az a barátunk...lol de azrán leesett xD

(#14) Kazimír válasza Dany007 (#13) üzenetére


Kazimír
őstag

22 év? Hiszen hol van még a vége.. Mire elkészül, lesz az 30 is (jó esteben csak annyi) :(
Mindazonáltal egyetértek a Pilist féltőkkel, szóval nekem ez patthelyzet..

Be köll fizetni, azt' jólvan...

(#15) Racecam válasza Dany007 (#1) üzenetére


Racecam
MODERÁTOR

Kérlek, egy kissé finomíts a címen, annak ellenére, hogy lehet ez a véleményed, de sok embernek ez biztosan bántja a szemét és felesleges flame lesz belőle.

Köszönöm!!!

Com'è diverso il mondo visto da qui

(#16) Dany007 válasza Racecam (#15) üzenetére


Dany007
veterán

Látszik a megérzéseim nem csalnak ;)

(#17) spirit007


spirit007
senior tag

Csak két szösszenet :

Autópálya .... totalcar.hu [link]

"És mi a helyzet Szlovákiában? Ahol az EU szerint 12,5 millió euróba kerül egy kilométer autópálya megépítése. És hogy hol ilyen drága még? Magyarországon és Szlovéniában. Természetesen mind Szlovákiát, mind Magyarországot a rendkívül tagolt, mély fjordokkal tűzdelt tengerpart, kifejezetten zord időjárási feltételek és összetett relief jellemzi, minden bizonnyal ezzel (és nem a sok az üres zseb-szindrómával) magyarázható, hogy az olyan kimondottan sík, lapos, alföldi országok, mint például Görögország (2,7 millió/km) vagy Németország (9,6 millió/km) is jóval olcsóbbak."

Metró ... gondola.hu [link]

Mallorca egy sziklás sziget, amelyen sok-sok millió turista piheni ki minden évben a munkás hónapok fáradalmait.
A szigetlakók 2005-ben úgy döntöttek hogy belevágnak a metróépítésbe. 2007.
április 25-én át is adták a metrót, amelyet 2007 szeptemberéig ingyen használhatott mindenki.
A Palma de Mallorca Metro 7,2 km hosszú 9 állomással – 120 millió euróba, 164 millió USA dollárba, uszkve 32 milliárd forintba került.
A 4-es metró 7,4 km hosszú 10 állomással – 400 milliárd forint a tervezést leszámítva 5 éve épül ...

(#18) Racecam válasza Dany007 (#16) üzenetére


Racecam
MODERÁTOR

:R

Com'è diverso il mondo visto da qui

(#20) spirit007 válasza Kalandor (#19) üzenetére


spirit007
senior tag

(máshol jellemzően nincs ilyen erős önkormányzati lobbi)

Gondolom pl. Németországban nincs képük "környezetvédelem" címén 1000 és 1 okot keresni az építés elkerülésére ...
Aztán persze megfelelő mennyiségű pénz hatására itthon szépen eltűnnek azok a csúnya gonosz fekete felhők az önkormányzati képviselők homlokáról :DDD
Szóval tényleg nevettséges egy ország .

[ Szerkesztve ]

(#21) tkazmer válasza Kazimír (#14) üzenetére


tkazmer
addikt

Mindazonáltal egyetértek a Pilist féltőkkel, szóval nekem ez patthelyzet..
a pilist féltők (ha itt pl a levegő munkacsoportra, vagy őket támogatókra gondolsz), nem számolnak azzal az egyszerű dologgal, hogy egy, vagy lassan haladó autó többet fogyaszt - jobban szennyez - mint egy mondjuk 70-90-el haladó...

bár annyiban érthető az érvelésük, hogy a tervezett útvonalak mind szántóföldeken, téglagyári bányákon, és szeméttelepeken keresztül mennének, tönkretéve ezáltal az ottani különleges, és pótolhatalan élővilágot...
más komoly érvet még nem hallottam...

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#22) Drótszamár válasza tkazmer (#21) üzenetére


Drótszamár
őstag

"Lassan haladó" :D

Reggelente Solymártól Ürömig a 10-es úton összefüggő kocsisor. 2-3 percenként tud a busz gurulni néhány métert előre. Ha szerencséd van, akkor 30 perc alatt lenyomod ezt a 3 km-es szakaszt :))

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

(#23) tkazmer válasza Drótszamár (#22) üzenetére


tkazmer
addikt

tudom, solymáron lakom:)

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.