- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: H110-es lapban 10.gen Comet Lake működhet?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- MasterDeeJay: Legújabb beszerzésem: Sata to Sas adapter
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Karma
félisten
Sőt. Az OOP-ben elég kritikus.
Zwiebel: Remek elképzelés, hogy az átlagember által is emészthetően akarod előadni a dolgot, de ezzel három baj van:
1) A konzisztencia hiányát továbbra se engedheted meg.
2) Főleg a ténybeli hibákat nem.
3) A programozás egzakt tudomány.Nem lenne jobb talán, ha a sima C-ről írnál inkább?
Apropó, az a vállalt feladatod, hogy a metódus fogalmát megértesd az emberekkel.
-
Zwiebel
tag
Mivel egyre több az érdeklődő valószínűleg lesz még cikk, bár nem biztos hogy az elméletet fogom bemutatni, talán jobb ha példaprogramokon keresztül mutatom be a dolgokat
Ja és köszönöm a kritikákat, sok nagyon hasznos volt, de azt nem kellene feltételezni, hogy semmit nem értek a dologhoz.
Azért mert megpróbálom bemutatni a dolgokat, hogy többen megértsék. Ha metódusokat és hasonló szavakat írogatok, az olyan mintha attól, aki nem ért magyarul megkérdeznéd, hogy hogy hívnak?
-
Na jo, utoljara mondom el ebben a topicban: ha at akartok menni programozasbol, akkor ne olvassatok olyan leirasokat, ahol az szerepel, hogy a cout utan mindig kell <<.
Ha nem tudjatok, hogy mi az a tipus, osztaly, fuggvenyhivas, akkor nem fog menni. Ha ez nem erdekel benneteket, akkor nem kell programozni, akkor keressetek mas szakmat.
-
Vladi
nagyúr
Én támogatnék egy ilyen sorozatot!
Mint anno kicsitomiét, csak ő meg megszökött a cuccal együtt. Azóta is neheztelek.Viszont tényleg nem ártana némi okítás mellé. Oké geditben bekalapálom a cuccot. Hogyan tovább? Anno a c-st leforgattuk valahogy, hogy gcc -o fájlnév vagy valami.
-
mmdms
addikt
Zsííííír!!!!
Már 2x meghúztak progból, remélem számomra is érthető módon születnek majd a cikkek. Jelenleg sajna nincs időm elolvasni. -
jgui
csendes tag
válasz
infectedmann #47 üzenetére
Üdv!
Még egy érdeklődő, viszont a DevC-t szerintem felejtsétek el, én már szívtam vele eleget, ajánlanám helyébe a Code:
locks-ot, sokkal normálisabb IDE, csak nem tud magyarul
.
-
.Anakin.
tag
A program részei:
int main();:
A main() függvényt minden kódnak egyszer tartalmaznia kell.
int rész : a függvény (main) típusát jelenti: egész
main : a függvény neve
() : a függvénynek nincs paraméteremi az h egész? egész mi? mi az a függvény?
mármint én tudom, csak lehet valaki télleg itt akarja elkezdeni.
De határozottan van rá igény, részemről is amint az alapokat elhagyod. -
Lortech
addikt
Félrevezető és téves dolgokat ír a cikk, így inkább káros, mint hasznos, azok számára, akik valóban komolyan gondolják. Ilyen minőségben nem látom értelmét n+1. c++ cikket írni azért, hogy itt, a logouton is legyen ilyen.
szerk: abszolút nem bántásból írtam.
-
waverider
senior tag
Van Rá Igény! Lécci - lécci, igy, igen, szájbarágósan, hogy a C++ szinten ovisnak számitó egyedpéldányok is, mint én, megérthessék, fejlődhessenek. Hálásan köszönjük!
-
Okeoke, fogalmam sincs, a tied milyen.
(Nyilvan nem erdemes C#-rol irni, ha nem tudod, mi az a CLR meg a delegate...)
A moderatorok nem biztos, h ertenek hozzaHa gondolod, kuldd el nekem, vetek ra egy pillantast -- ha nagy marhasag, akkor nem nyulok hozza, de aprosagokat esetleg kijavithatok benne.
-
Összedobtam egy C# hasonlót, de ahogy látom a kritikát, el se merem küldeni kirakásra... nem lett annyira tudományos.
-
64b0r
aktív tag
Bizonyám, hogy van rá igény!
Nagyon szívesen látjuk az ilyen jellegű írásokat. -
malwy
senior tag
Érdekes megközelítéssel próbálkozik a cikkíró a sokat emlegetett "Objektum Orientált Programozással" kapcsolatban, én mindenesetre folytatom tovább a Python tanulmányozását. Van egy remek könyvem, azt még értem is. Kicsit több magyarázat kéne a cikkhez, mint konkrét parancsok és mi mit csinál... Kicsit szótár jellegű
-
mephi666
nagyúr
én a szakdoga progimat 750es duronon 256mega rammal csináltam... ott azért megéreztem, ha balf@sz módon valósítottam meg valamit, hogy utána a fordító nyögött nagyokat
egyre jobban megjön a kedvem megint a programozáshoz
(mellesleg raktam bele előre renderelt videókat is, amiket 3dsmax-ban készítettem... az is berakta a kiskaput...)
úgy épült fel az egész, mint a legó: felépítettem a formot, beállítottam rajta minden elemet, aztán mögéírtam a kódotazért kellett hozzá az előképzettség a kód megírásához... a grafikus felület meg amit pluszban adott, az csak a hab volt a tortán
-
Aki szeretne C++-ban (vagy egyaltalan) programozni, az mindenkeppen felejtse el ezt a blogot. Szornyuseges hulyesegek vannak benne, az ironak fogalma sincs arrol, hogy mukodik a C++ (es egyaltalan az OOP), ennelfogva nem idealis tole tanulni...
-
Khan13
senior tag
Engem C# + WPF érdekelne, de a C++ is jöhet!
A cikkben azt is meg kellett volna említeni, hogy konzol alkalmazásról van szó. Az alapokat abban tanuljuk.
Ph! nagy programozás tanulóköre C++ nyelven elkezdődött! -
eziskamu
addikt
Na ez a baj, hogy most már sokan úgy programoznak, hogy ma lassú ez a progi, de sebaj, mert a holnap gépein már faszán fut. Miközben ha rendesen megcsinálná, talán még a tegnapelőttieken is rendesen mennének. Lásd játékok és operációs rendszerek, hogy a többiről ne is beszéljünk.
Persze pont én beszélek aki Netbeans-ben kattint párat és kész a GUI csak épp marha lassú, de nem izgat, nem én használom
-
Erről a C64-es pályafutásom jut eszembe, ahol Assembly-ben kellett programozni, hogy elfogadható sebességgel fusson minden. Na, ott megtanultuk az optimalizálást, mind sebesség, mind méret tekintetében. Sőt, sokszor mi magunk, magából a kész programból generáltunk le hatalmas kódrészeket. Azok a régi szép idők...
-
Én most kezdtem C# -ozni, de aokban hasonlít, jöhetne még C++ is... ! Kíváncsian várom!
-
kingabo
őstag
Nem akarlak megsérteni, de elég sok hülyeség/hiba van a cikkben, illetve a magyarázotok is hibásak...
Illetve szerintem illett volna leírni, hogy a program futása a main függvénnyel fog kezdődni, valamint a Hello world történetét leírni... A c és c++ különbségeiről is lehetett volna szó, amolyan 0. részként, meg ezek után nehéz lesz az objektum orientáltságot elmagyarázni. -
Peter Kiss
őstag
Én nem támogatom ezt a sorozatot (Kit izgat, ugye?), legalábbis ebben a formájában. Írtad, hogy te is tanulod. Nos, az írjon ilyen sorozatot, aki látja az egészet maga előtt, emellett nem ezekkel az információkkal kezdünk az első órán (vagy nem csak ezekkel, talán így pontosabb).
-
Karma
félisten
"gyors, hatékony" Hát, nem igazán. De...
Az ellenérv vele szemben az, hogy bár a RAD fejlesztésnek megvannak a nyilvánvaló előnyei (többek között az, hogy bárki gyorsan tudja ontani a programokat magából), a karbantarthatóság meg az átláthatóság tapasztalatlan programozó esetén kritikán aluli lehet.
-
Andie
őstag
Végülis ja, apikat, meg csúcsra hegyezett komponenseket, de engem, mint 4gl programozót igazából ez érdekel. Nem akarok küzdeni azzal, hogy a videókártya hogyan jelenit meg a windowsban egy keretet, benne szürke ablakot, a gombok hogyan lesznek 3D-sek, stb. Engem az érdekel, hogy ha valami üzenet kell, az ugorjon fel, azt kész. Nyilván a Doom4 megirásához ez kevés.
A siemenses dologra teljesen jól rátapintottálTán dolgoztál ott?
Delphivel kapcsolatban mindig ezt hozzák fel ellenérvnek. De mit érdekel engem, hogy nem portolható Sunra meg X25-re? Windowson (sőt, linuxon, és mostmár winmobilon is) szépen fut, megy, könnyü, gyors, hatékony. Kommunikál mindenféle adatbázissal (oracle, Mssql, stb), és ez az esetek nagy részében bőven elég.
-
dabadab
titán
Dehogynem, ott a Challenge 24 (legenykoromban egyszer voltam is ott), az ilyesmi, mindenki olyan nyelvet meg egyebeket hasznal, amit csak akar es csak a vegeredmeny szamit.
-
Össze lehet hasonlítani a nyelveket, de szerintem egyetlen olyan szempont sincs, ami megfelelően objektív, mégis mindre érvényes lenne. Van, amelyik használ GC-t, van, amelyik nem és még ezer dolog. Ennek elég kevés értelme lenne... ilyen versenyt kiírni nem nagyon lehetne.
-
dabadab
titán
Azt ugye vagod, hogy most nem nyelveket, hanem API-kat/IDE-ket hasonlitottal ossze? (Egyebkent szerintem VC-ben vmit rosszul csinaltal (gondolom a szokasosan alapos felkeszitest kaptad a Siemensnel (Hogy egy kb megtortent esetet idezzek: "Lattal mar olyat? Nem? De a nevet mar hallottad? Az jo, akkor matol te vagy a tema szakertoje."
)), mert egy dialogot vagy akarmit kirakni az tenyleg kb egy sor.)
A Delphivel egyebkent az a legnagyobb baj, hogy az nagyreszt egy nem letezo nyelv: alig van platform, amire letezik egyaltalan fordito, nincsenek hozza headerek, nincs semmi, valamint ha az embernek mar meglevo koddal kell foglalkoznia, akkor az jo esellyel C v C++ lesz (vagy valamilyen scriptnyelv: Perl, Python, akarmi).
-
Andie
őstag
Én sok nyelven "tudok" programozni (basic, assembly, pascal, PLsql, cobol, progress, forms, plusz a script nyelvek, akár unixon, stb), a Delphi csak a kedvencem. Ezt is müvelem talán legmagasabb fokon. Úgyhogy szivesen tanulok újakat, hisz sosem tudni, melyik feladathoz melyik lesz a legmegfelelőbb. Épp ezért örömmel veszem a JAVAs tanácsodat, azt úgyis meg akartam már nézni közelebbről (elég sok állásnál kérik).
-
Beaver
csendes tag
Pontosan ahogy írod, ha csak a natív win32 apit használod, mondjuk c++ nyelven
A delphiben tényleg gyorsan és egyszerűen lehet dolgozni, ezt nem is vitatom
Egyszer majd ha érdekel és nagyon ráérsz, próbáld ki a C++/C#-t WPF-fel (UI), vagy mondjuk a java-t swing-gel vagy SWT-vel. Bár ha tényleg szereted a pascal-t valószínűleg nem győznének meg ezek sem.
-
Árnymano
újonc
Rengeteg hasonlót találni ahol a Helló World! "programig" eljutunk, esetle az egymegegy-ig. Ez olyan mint mikor 10 nyelven tudunk jó napot v. jó étvágyat kívánni. Ettől függetlenül maximálisan örülök a kezdeményezésnek, és remélem nem fagy be.
Jó lenne ha egyre bonyolultabb példaprogramok kerülnének fel (nem könyvből vett), amik a hozzászólások alapján fejlődnének.Lehetne közölni a fejlesztőprogramból képeket, beállításokat stb... annak idején nekem is fejtörést okozott hogy mivel fogjak neki.
-
Andie
őstag
Na, hát pont erre gondoltam, hisz itt ütköznek a vélemények. A flame elkerülésével remélem sikerül egy jó kis összevetést csinálni majd.
Én most is 7-esben dolgozok, ha csak lehet, egyelőre nincs szükség a nagyobb verziókra.
Én szeretem és imádom, pikkpakk megoldok benne mindent, mégha addig ismeretlen is a feladat. VC6.0 volt anno a kezem alatt, hát hiába raktam én le egy radioboxot, vagy memo-t a formra, még fél órát kellett programozni ahhoz, hogy a pöttyök meg is jelenjenek benne, vagy a memóban a szöveg szépen látszódjon. Egy memo.savetofile ('akármi.txt') meg C-ben kb 50 sor, pointerekkel, virtuális változókkal, agyrémmel együtt. -
Beaver
csendes tag
Amúgy tök jó lenne rendezni kóder "versenyeket"
Pont tegnap beszélgettem erről egy ismerősömmel. Lehetne ilyen hogy egy adott problémát ki-ki más nyelven oldana meg, vagy ki tud jobban optimizálni egy algoritmust, ki tudja minnél kevesebb sorban, kié fut le a leggyorsabban... stb
Mindenki sokat tanulhatna az ilyenekből, meg sztem poén is
-
Beaver
csendes tag
Ha az alap Win32 apire gondolsz, akkor igazad van, az ilyen szempontbol halál. De azért a mai modern megoldások (dotnet) kb a delphi egyszerűségéhez közelítenek már sztem.
Én csak annyit foglalkoztam a delphivel hogy megcsináltam egy félévet (kiváló eredménnyel
) az egyetemen, de én már a pascalt se szerettem sose, nekem valahogy baromi kényelmetlen, a delphi megoldásaitól sem voltam elragadtatva. Igaz az új verziókat nem ismerem, 7esbe dolgoztam.
-
Zwiebel
tag
Nem kell
De én örülnék is neki inkább
Szóval köszönjük előre is
-
"Ha van rá igény, és kiváncsiság, és a szerző beleegyezését adja, én mindig bekommentelem az egyes programok Delphis megfelelőjét, hogy lássuk, ott mennyivel egyszerübb és gyorsabb, rövidebb."
Na ez egy jó ötlet. Egyébként akkor is megteheted, ha a szerző nem egyezik bele, ugyanis bárki kommentelhet a topikban.
-
infectedmann
őstag
Érdekel a téma
Régen tanultam valamit C -ből, de már lövésem sincs mi merre hány méter.
Ez a DevC++ progi is szimpatikus mivel tud magyarul (:
Várjuk a következő részeket. -
Andie
őstag
Jó ötlet, támogatom. Bár én egy életre megutáltam a C-t (beleértve a plusszokat meg a minuszokat is), mikor 3 évig a siemensnél ebben kellett ügyködni. Már akkor elég profi módon delphiztem, és amig a VC-ben vért izzadtam (nem röhögni!
) egy rohadt messagedialóggal, addig delphiben ez 3 másodperc, és 2 kattintás.
Nem vitatom el a C előnyeit bizonyos esetekben (játékprogram, speckó gui nélküli gyors program, külső gép vezérlése, portok, stb), de a hétköznapi esetek 99%-ában csak szivatja magát az ember, ahelyett hogy D-ben összerakná.Ha van rá igény, és kiváncsiság, és a szerző beleegyezését adja, én mindig bekommentelem az egyes programok Delphis megfelelőjét, hogy lássuk, ott mennyivel egyszerübb és gyorsabb, rövidebb
-
mephi666
nagyúr
hát mi ilyen "hello world" kategóriájú programokkal kezdtük, aztán később szépen jött a neheze: mindenféle fájlműveletek, objektum orientált rész meg a finomságok... kérd be ezt+ezt+ezt, aztán abból a megadott dolgokat tárold le szövegesen/binárisan... jópáran elvéreztek a szigorlatig...
-
Gonosz15
aktív tag
Még, ilyet, jöhet!
Fősulin C++ -t akarok majd tanulni, jó lenne addigra tudni az alapokat -
S-eye
senior tag
Szívesen látok még több cikket,mert előfordulhat,hogy még hasznomra válik.
-
twollah
nagyúr
Varom a folytatast.
-
Syrano
tag
C#-hoz rengeteg tutorial van a neten, angolul és magyarul is. Nem írnék konkrét oldalakat, mindenkinek magának kell megtalálnia, hogy melyiknek érthetőbb a nyelvezete.
Ahogy látom szerencsésebb, ha nem csak egy ember csinál egy ilyen tutorialt, hanem esetleg többen, nehogy a fórum javításokkal legyen tele. Egy kisebb C# tutorial elkészítésében benne lennék én is.
-
Jó ötlet a cikksorozat, csak így tovább.
Esetleg valaki C#-ról hasonlót?
-
Zwiebel
tag
Nagyon szépen köszönök minden hozzászólást! Megmondom őszintén, hogy sok újat mondtatok
A cikket - ha ennyi az érdeklődő - mindenképpen folytatni fogom.
Egyébként ezeket a cikkeket - mint ahogyan írtam - nem azért írom, hogy profi programozó legyen bárkiből is. Az alapokat szeretném megismertetni azzal aki nem ismeri ennyire sem a c++ de hallott már róla és esetleg érdekli is.Egyébként meg, tényleg köszi a sok kritikát, már most is nagyon sokat tanultam belőle
Szerk.: a következő cikkemben akkor kicsit inkább az elméleti dolgokra fogok kitérni, és utána fogunk tovább menni. Nagyon sok dolog van elméletből is , amit egy cikkben nem igazán lehetne elmagyarázni, de akkor a lényeget megpróbálom majd leírni mindegyikről.
-
Karma
félisten
Na, végére értem a cikknek, már csak egy utolsó kritika
""Hello World! " : Programunk ezt a szöveget fogja kiírni a képernyőre. A cout << után kell beírni, de mindenképpen " " jelek közé kell tenni, különben a program nem tudja jól értelmezni. Ami még fontos, hogy ne írjunk ékezetes betűket, mert azok helyén a program egy kérdőjelet fog elhelyezni, és így nem lesz érthető a szöveg."
Ez csak attól függ, hogy milyen kódolással mented le a forrásfájlt. Ha a parancssoréval megegyezően, akkor nem lesz itt gond. Most nem tudom pontosan melyik az, gyanítom a CP1250, mert nincs Windowsom kéznél.
-
Alchemist
addikt
Delphiseknek ajánlom a C++Buildert, a Delphivel megegyező és kompatibilis vizuális felülettel, viszont lehet benne standard C++-os megoldásokat használni.
-
catalano
tag
Érdekel a dolog! Hajrá!
-
#43680768
törölt tag
Szia!
Van rá igény
14-18 éve tanultam utoljára programozást, azt sem magas szinten, jó egy kis iránymutatás, manapság, hogy épül fel egy program, gondolom sokan vagyunk vele itt úgy, hogy barkácsolnánk is, vagy csak megértenénk mi miért van, vagy ép mint nekem, sokat dolgozunk együtt programozókkal.
Ne legyen az ember teljesen hülye a másik szakmájához, mert akkor nem kérsz hülyeséget.
Kitartás és csináld végig! -
Karma
félisten
Bocs, az IDE nevében nincs smiley, Code:: Blocks helyesen (szóköz nélkül persze).
Még valami, átértem a második oldalra:
"<iostream> :Ez az I/O függvények alapját "adja meg". Ezeket mindig < , > jelek közé kell tenni."
Nem. Ha a saját headerjeid vannak, akkor ""-be kell tenni - ekkor a fordító először az aktuális könyvtárban keres, majd utána nézi meg a többi include könyvtárat. A <> verziónál azonnal a rendszer (és egyéb beállított) könyvtárakban keres.
"using namespace std : Ez az std névterület lehívása."
Nem. A using kulcsszóval azt éred el, hogy ha egy nevet nem tud feloldani a fordító, akkor automatikusan megnézi az std névtérben is. Ha nem használod ezt (szoktak is miatta beszólni, olyan ez, mint Java-ban a * importálása), akkor a scope operátorral tudsz hivatkozni a névtér tagjaira, tehát pl. std::cout, std::cin, std::endl.
"cin.get(); : Ezzel a paranccsal tudunk várni egy billentyű leütésére"
Ez nem parancs, hanem metódushívás.
"A zárójelek azért kellenek, hogy ha
valamilyen paramétert megadunk a függvénynek akkor azzal fogja végrehajtani
magát. Később még erre is visszafogunk térni."Nem, a zárójelek azért kellenek, hogy függvényhívás legyen belőle. Nélküle fordítási hiba lenne (mit csináljon szerencsétlen fordító egy függvénypointerrel?)
-
dabadab
titán
A main() altal visszaadott ertek a program exit value-ja, amit nem csak unixos kornyezetben, hanem DOS es Windows alatt is hasznalnak. Hagyomanyosan a 0-at hasznaljak akkor, ha a program rendben lefut, amugy meg valami mas szamot, de ettol siman el lehet terni (el is ternek egy csomo esetben).
Amugy meg sajnos a szoveg szakmailag elegge, khm. Pl. a "<<" az nem a "fuggveny" (a cin nem fuggveny, hanem objektum) resze, hanem egy operator, az include file-okat meg te is emlitetted.
-
NovaBlue
aktív tag
Akit érdekel a c, c++ és ismeri a full circle magazint abban van már egy kb 6-7 cikkes sorozat ha nem több!?
lehet h linuxos köntösben van mert alapból a full circle magazine Ubuntu linuxos magazin
17. számtól kezdődik -
Karma
félisten
"Először is kezdjük azzal, hogy mint minden más programozási nyelvnek ennek is vannak úgynevezett fordító programjai, melyek közül az ingyenesek és talán legismertebbek:
- Dev-C++
- Microsoft Visual C++ 2008 express edition"Nem nyert. Ezek fejlesztőkörnyezetek (IDE), a fordító az előző esetben a gcc, az utóbbi esetben a Microsoft C Compiler (bár ez utóbbi nevében nem vagyok biztos). Mind IDE-ből, mind fordítóprogramból van több is, előbbire példa még a Code:
locks, az Eclipse CDT, a NetBeans, az utóbbira meg a BSD-féle cc, a Sun saját fordítója.
"{ : a program törzsének a kezdetét jelenti, tehát ez után fog jönni a program kódja."
Nem. C-ben nincs olyan, hogy "a program törzse", ez nem Pascal. A main függvény definíciójára gondolsz pillanatnyilag. De a blokk nem csak erre jó.
vidékiürge: Továbbra is kitartok amellett, amit a Symbian programozás topikban írtam. Ha S60-ra akarsz programozni, és nem tudsz C++-ul, ne állj neki, inkább nézd meg a PyS60-at. A Python nyelv sokkal könnyebb, a PyS60 meg egy csomó bonyolult és értelmetlen koncepciót tesz tök egyszerűvé.
-
vidékiürge
tag
Hát, számítottam rá hogy azért nem egyszerű dolog. Motiválva vagyok a programozás iránt, sok jó ötletem lenne, de nem sok támogatottságom van
Tulajdonképpen minimum 2 nyelvet kell tudnom hogy tudjak Symbian-ra írni. De végül is C++ alapú.
Köszi a segítséget! Nyugdíjas leszek belekezdek -
-
proof88
addikt
Üdv,
egy megjegyzés:
ha még csak 1. óra, akkor a Hello World-öt úgy is megoldhattad volna, hogy nem használod az std::cout-ot, mert ez még csak 1. óra:#include <stdio.h> // innen tudja a fordító, hol keresse a printf() és getchar() függvényeket
int main()
{
printf("Hello World!");
getchar(); // várakozás billentyű lenyomására
return 0;
}Egyébként van rá igény, és Te is tanulsz belőle, mert ha esetleg valamit rosszul írsz, akkor a topicban lehet tanakodni.
-
Karma
félisten
eziskamu, mephi666: Az int visszatérési érték azért kell, mert ez a szabvány. Ne csináljunk a C++-ból is Internet Explorert. Egyébként a Linux tényleg ezt használja a futási hiba jelzésére, amikor egyik program hívja a másikat.
A main függvény teljes szignatúrája egyébként:
int main(int argc, char** argv)
Beaver: "az #include fejfájlok becsatolására alkalmas, amely ahogy említetted fv. fejléceket, típus és objektumdefiníciókat, stb. tartalmazhat."
Nem! A header fájlok csak deklarációkat tartalmaznak, a definíciók különálló fordítási egységekben (azaz .cpp fájlokban) vannak. Ha a definíció is ott lenne, akkor pillanatok alatt elszállna a linkelés a többszörös definiálás miatt (feltéve, hogy két forrásfájl is beinclude-olja a fejlécet).
Egyébként a függvénydefiníciók után sincsen pontosvessző.
vidékiürge: "Talán még azt kérdezném, hogy Symbian-ra ez a programozási nyelv jó vagy nem jó?"
Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de ahhoz, hogy a SymbianC++-t elkezdd, folyékonyan kell beszélned a hagyományos C++-t, majd meg kell tanulnod egy abszolút más működést és nyelvet. Ez nem olyan "leülök és gyorsan megtanulom" kategória. (Symbian lett a szakmám, igen jól ismerem.)
Zwiebel: A kezdeményezés jó, de én nem így közelíteném meg. A "beírom mert ezt olvastam, puff, működik" megközelítéssel pont a legfontosabb elem marad ki: nem értik meg az olvasók az elméleti hátteret, amivel jól lábon lőhetik magukat. Én szólnék azért a fordítási folyamatról, az egységekről, a header fájlok szerepéről, nomeg magáról a nyelvről is pár szót. Főleg hogy van egy-két homály ránézésre itt is.
A cikket még elolvasom párszor, hátha találok benne olyan hibát, amit előttem nem jeleztek.
-
zhagyma
őstag
A C++ nyelv alapműve az alkotótól: Bjarne Stroustrup: A C++ Programozási nyelv. Érdemes forgatni a kezdetekben.
-
Syrano
tag
Még az egyetemen én is programoztam C++ nyelven Dev-C++, kDeveloper és Visual Studioval, de aztán áttértem a C#--ra. A további cikkeket kiváncsian várom! Sok sikert!
-
-
martonx
veterán
Azt írod az első oldalon, hogy minden függvény ;-el végződik.
Én inkább azt mondanám, hogy minden sor, vagy inkább minden utasítás. Talán ez a legprecízebb. -
zhagyma
őstag
A PH-ra igazán "ráfér" a szoftveres vonal erősítése. Csak bátorítani tudlak. Egy két megjegyzés a C++ standard draft alapján:
A main funkciót minden C++ implementációnak előre defniniálni kell int visszatési értékkel. A return 0 nem szükséges, mivel azt elhagyva megteszi helyetted a fordító.
-
mephi666
nagyúr
ezt a művet vettem meg anno a fősulis prog1-2-3 után, de újra elő kellene szednem mindet és nekiállnom ismételni/fejlődni... el akartam jutni szépen felépítve az opengl-ig, de összejöttök a dolgok és azóta teljesen feledésbe merült... pedig az jó kis nehezen emészthető téma, de szívesen szórakoznék vele
-
vidékiürge
tag
Bezony, Újkígyós szívében is Van Rá Igény!
Anno én csak turbo pascal-t csináltam, meg foglalkoztam PHP-vel, de ezt mind csak mezei szinten
De ez már mind rég volt... Talán még azt kérdezném, hogy Symbian-ra ez a programozási nyelv jó vagy nem jó? (van egy olyan sejtésem hogy nem)
-
Beaver
csendes tag
Üdv! Támogatom a kezdeményezést!
Én középszinten ismerem a nyelvet, bár bevallom őszintén sok gyakorlati tapasztalatom nincs benne.
Egy dologra figyelj csak oda, ha már cikket írsz, igyekezz a megfelelő kifejezéseket használni:
- pontosvesszőt az utasítások után kell tenni, ami nem csak fv. lehet, bármi más:
- deklaráció
- értékadás
- fv. hívás
- ha jól emlékszem csak a fordítónak írt direktívák (#include, #define, stb..) kivételek csak ez alól.- a cin és cout objektumok, nem fv-ek, a << és a >> pedig operátorok, amelyek felül vannak töltve az említett két objektumra. Nyilván ezt ebben az első "leckében" ezt nem kell kifejteni, de említés szintjén azért benne lehetne.
- az #include fejfájlok becsatolására alkalmas, amely ahogy említetted fv. fejléceket, típus és objektumdefiníciókat, stb. tartalmazhat.
Egyébként mindnekinek ajánlom az eclipse CDT-t és a MinGW toolchaint C++ fejlesztéshez.
-
#21810944
törölt tag
Én is támogatom, Van Rá Igény. Végre megtanulom a C++ alapjait, már régóta szeretném, és az egyetemen is ezt fogják tanítani. Egyébként is jól fog jönni a Pascal és Delphi mellett.
-
Shad0w
senior tag
Az "int main()" után nincs pontosvessző, amit az első oldalon részletesen taglalsz, míg a második oldalon kihagyod a programból. Tessék eldönteni akkor.
Ja, és VAN RÁ IGÉNY!
-
mephi666
nagyúr
én is régen programozgattam... szerintem jó ötlet lenne egy ilyen cikksorozat, mert egyre nagyobb késztetést érzek, hogy kezdjek valamit magammal... c++-ban
kb 2006 óta nem nyúltam semmilyen kódhoz... a szakdogámat viszont c++ builderben hoztam össze... gui-val
könnyen meglehet, hogy újra nekiállok és fejlesztem magam... kellene valami kiegészítő kereset is...
int main-nek szerintem itt nem sok értelme van, mert nincs visszatérési érték, ahogy mondtad... void-ot kellene inkább használni...
(régen a fejünkbe verték rendesen, hogy mi a különbség int/void között)
tényleg nagy a homály, de mintha objektum orientált programoknál include-olni kellene az osztályokat is ezerrel...
-
Xirtam
veterán
Van Rá Igény
-
eziskamu
addikt
Nem vagyok c++ szaki, csak java, meg c (annó qbasic meg Comenius logo) nyelveket ismerem, de a
"A visszatérési értéket jelenti, itt most nulla, tehát programunkat nem léptetjük vissza sehova."
nem sok értelme van. 0-val tér vissza mert ez egy int tipusú függvény, de nincs semmi (hívó függvény) ami értelmezné ezt a visszatérési értéket, max a futtató környezet. Asszem linuxban ki is használják, de pontosabbat én se tudok.include: nem függvények alapjai, hanem könyvtárak, függvény és eljárás gyüjtemények.
Amúgy a különféle osztályokat/csomagokat is include-olni kell, vagy arra más utasítás van?
Esetleg cseréld le a "tehát"-ot "de" -re. Amúgy támogatom a cikksorozatot, a c++ tök homály számomra (csak az ansi-c résszével foglalkoztam, ala Pici).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Egyre csak fejlődik az AI, emberek tízezreit rúgja majd ki a BT
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Konteó topic
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Házimozi belépő szinten
- Elstartolt az AMD munkaállomásokhoz szánt platformja
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG Flow Z13 + ROG XG RTX 3070 - i9 12900H 16GB DDR5 RAM 1TB SSD + RTX 3070 8GB WIN
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- KIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16) G.Skill Trident Z RGB 6600MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged