- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
Új hozzászólás Aktív témák
-
feriszlo
csendes tag
Kedves Brogyi Bá!
Érdekelne a régi orosz akkumulátor töltője, amit már rnem használ. Ha eladó lenne, kérem legyen szíves visszajelezni az árral együtt.
Üdvözlettel:
Czirják Sándor
feriszlo@gmail.com -
hegefe
csendes tag
Az előző hozzászólásomból kimaradt a " ... +0.4V (ami megegyezik az AGM VRLA akkuk + töltési igényével) a 100% töltöttség eléréséhez. ..." résznél.
A Ca-Ca ötvözetes akkuk napi töltési gyakorlatában ami fontos ês pontos töltőfesz. specifikációt igényel. Elnyeletés: 14.8 V Kiegyenlítés: 15.8 V.
Tehát a +0.4V abszorpciós töltőfesz. növekményt a régi Sb-Sb 'Wet Standard' antimon ötvözetes akkukhoz képest írtam.Akku töltési karakterisztika feszültség határ értékek - Ca-Ca összehasonlítása a többi ötvöző variációval. (Tipikus-általános akkum. töltő feszültségek 25 c°-on):
Akkum. aktív anyag ötvözet típusok szerint:
Ca-Ca 'Wet Main. Free' elnyeletés: 14.8 V kiegyenlítés: 15.8 V
AGM 'Flat Plate' VRLA elnyeletés: 14.8 V kiegyenlítés: 15.6 V
Sb-Sb 'Wet Standard' elnyeletés: 14.5 V kiegyenlítés: 15.5 V
Sb-Ca 'Low Mainten.' elnyeletés: 14.4 V kiegyenlítés: 15.8 V(Aktívanyag ötvözők: Sb=antimon, Ca=kalcium)
-
hegefe
csendes tag
Brogyi! Negyan jó minden amit írsz. Nagyon komálom.
Egy kis pontosítást engedj meg a Ca-Ca aksik töltésével kapcsolatban.
Akku töltős fórumokban olvasható tőled több helyen, mint itt:"Talán még nem annyira közismert, hogy ezeket az akksikat illik nagyobb feszültséggel tölteni. Semmi gond, mert van nekünk egy "Recond" üzemmódunk ami pont jól jön. Nem kell egyebet tenni, mint a beállított töltés végeztével elindítunk egy "Recond" üzemmódot. Szóval ha az akksin látod a "Ca-Ca" feliratot akkor minden egyes töltés után használni kell ezt a módot, mert csak így tudod 100%-ra feltölteni."
A pontosításom annyi lenne, hogy a 16 V körüli töltö feszültséget Ca-Ca ötvözésű akkuk esetében sem kell minden esetben használni a 100% töltöttség eléréséhez. Csak amikor szükséges, az akku állapota megköveteli. Mert a ~16V max. töltési határt jelent a töltési karakterisztika "kiegyenlítés" (equalization) szakaszában.
A mikor szükséges meg akkor van, amikor bármilyen standard antimon-ólom ötvözésű "Wet" indító akkuknál szükséges volt. (A cellák töltöttsége jelentősen eltér, ezért nagyobb egy cella vízvesztése, falysúly mérési különbség van a cellák között.)
Ca-Ca indító és munka akkuk a tölt. karakterisztika "elnyelés" (absorption) szakaszában valóban nagyobb töltési feszültséget igényelnek mint az antimonos, régi folyadékos akkuk. De ennek mértékére elégséges a + 0.4V (ami megegyezik az AGM VRLA akkuk + töltési igényével) a 100% töltöttség eléréséhez.
A "kiegyenlítés" max. töltő feszültségre az a szabály, hogy alkalmazásakor a "Wet" nedves akku hőmérséklete nem érheti el az 51.5 c°-ot, AGM akkunál a 37.8 c°-ot (Ha az AGM akku gyártója engedélyezi a kiegyenlítést! Ezt ellenőrizni kell!)
Jó közelítés a 'kigyenlítő' töltőfesz. beállítására, ha a hőmérséklet kompenzált "abszorpciós" töltő feszültséghez hozzá adunk 5-10%-ot.
Ebből látható, hogy az általad ajánlott 16V a 'kiegyenlítő' töltőfeszültség felső szélső értéke. Ca-Ca indító akkuknál kíméletesebb a max.15.5V 'kiegyenlítő' töltőfesz használata. Tekintve, hogy ezek javarészt teljesen lezárt, deszt. víz utántöltés lehetősége nélküli akkuk.És végül az általad több helyen idézett Banner műszaki tanácsadó 46. oldalán a teljesen lemerült akku töltésére javaslat a kiszerelt akku 24 órán át 16V feszültségen töltése. Itt a 16V a max. 'kiegyenlítés' feszültségét jelenti, amit megelőz a töltési karakterisztika 'Bulk' és 'Absortion'. Majd a későbbi 'Float' szakasza. (A 24 óra a teljes töltésre vonatkozik!)
-
Kernel
nagyúr
Noha régi kérdés és nem is magyarul íródott, de azért tegyük hozzá a később érkezők kedvéért is, hogy e töltő hátán van egy jumper, ami a rajzon is látszik (zwor a).
Egyik állásában (szakadás) aktív a túltöltésvédelem, kb. 13,8 V elérésekor lekapcsol és jelez a piros LED. A leállási feszültséget lehet állítani a belső trimmer segítségével, de némileg áramfüggő is. Valószínűleg a vékony vezetéken eső feszültség miatt, más értéken áll le nagyobb vagy kisebb áramon.
A gyenge vezetéket le is lehet cserélni valami jobbra.
A jumper másik állásában (rövidzár) a védelem inaktív. Ez akkor jó, ha rossz akkuval kísérletezünk és szándékosan nem akarjuk, hogy lekapcsolgasson.
Nagyon jó töltő egyébként, ha gyorsan menni kell, de lemerült az akku, ezzel 10-20 perc alatt indítóképesre lehet hozni, 5-6 A áramot beállítva. Vagy akár 5 perc, ha csak kicsit merült le, de már nem indít.
-
sziamiau
csendes tag
Hali !
Most találtam ezt a cikket és köszi.
-Firkálom milyen hibákat találtam, remélve másoknak segít.
A gyártási fegyelem hiánya ! A galvanizálás ami valaha kadmiumozás lehetett sok helyen kifogásolható.
Bicska reszelö salber ezek jó ha kéznél van.
230-trafo-pimer_szekunder nem szabad sajnálni az időt megéri a fáradozás.
Ahol csak lehet minden forrasztás fel kell frissiteni.
Ez a cucc tényleg tudja a 10 Ampert feltöltéskor automatikusan leszabályoz.
A Hipersil trafo jól bizonyitott normál kb 55Cfok terhelten.
Controll mérés (Nem anti reklám csak tény) Tescó töltö trafója 15 perc után már forró. A ráírt 8Amper még Startnál sem érte el a 4-et.
Csá.S. -
Bogyó bá'
nagyúr
Szervusz (motoros) topiktárs!
A cikkedhez annyi megjegyzésem volna, hogy 20 évvel ezelőtt a "lengyelpiacon" fillérekért lehetett venni az orosz Reszursz-1 tirisztoros töltőt, ami 8A-t tudott szabályozható módon, és a töltés végén le is állította saját magát. Megpróbálom a kapcsolási rajzát is beszúrni, ha sikerül:
Ugyan nem toroid trafós, de igen masszív hiperszil-vasmagos volt. Nekem még van itthon egy, bár az Aldi-s töltő megvétele óta semmire nem használom. Egy másik példányt meg az öcsémnek adtam úgy 10 évvel ezelőtt...
Új hozzászólás Aktív témák
lo Tirisztoros akkumulátortöltőBarkácsolós blognak indult, de az élet, és a kínaiak megtorpedózták. A minap sok hónapos...
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ömlenek majd az iPhone-ok az indiai futószalagokról
- PlayStation 5
- Villanyszerelés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gyúrósok ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- iPhone 16 PRO 128GB black titanium KÁRTYAFÜGGETLEN! Akku 100%! 2025 október 14-ig Apple garancia!
- Geforce GTX950 2GB OC
- Apple Watch SERIES 8 45mm gold GPS + Cellular, STAINLESS STEEL! Akkumlátor 100%!
- Vadonatúj iPhone 13 PRO 128GB alpine green KÁRTYAFÜGGETLEN! 6 hó garancia!
- iPhone 16 128GB ultramarin 1 hónapos! MEDIAMARKT számla, 3 év Apple garancia! Makulátlan! + tok!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! PC Specialist Recoil VIII 17 notebook - i9 14900HX 16GB RAM 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest