- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- sziku69: Szólánc.
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Őskoczka
- Zicokuka: Minden változik,a Cod 2 örök
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
feriszlo
csendes tag
Kedves Brogyi Bá!
Érdekelne a régi orosz akkumulátor töltője, amit már rnem használ. Ha eladó lenne, kérem legyen szíves visszajelezni az árral együtt.
Üdvözlettel:
Czirják Sándor
feriszlo@gmail.com -
hegefe
csendes tag
Az előző hozzászólásomból kimaradt a " ... +0.4V (ami megegyezik az AGM VRLA akkuk + töltési igényével) a 100% töltöttség eléréséhez. ..." résznél.
A Ca-Ca ötvözetes akkuk napi töltési gyakorlatában ami fontos ês pontos töltőfesz. specifikációt igényel. Elnyeletés: 14.8 V Kiegyenlítés: 15.8 V.
Tehát a +0.4V abszorpciós töltőfesz. növekményt a régi Sb-Sb 'Wet Standard' antimon ötvözetes akkukhoz képest írtam.Akku töltési karakterisztika feszültség határ értékek - Ca-Ca összehasonlítása a többi ötvöző variációval. (Tipikus-általános akkum. töltő feszültségek 25 c°-on):
Akkum. aktív anyag ötvözet típusok szerint:
Ca-Ca 'Wet Main. Free' elnyeletés: 14.8 V kiegyenlítés: 15.8 V
AGM 'Flat Plate' VRLA elnyeletés: 14.8 V kiegyenlítés: 15.6 V
Sb-Sb 'Wet Standard' elnyeletés: 14.5 V kiegyenlítés: 15.5 V
Sb-Ca 'Low Mainten.' elnyeletés: 14.4 V kiegyenlítés: 15.8 V(Aktívanyag ötvözők: Sb=antimon, Ca=kalcium)
-
hegefe
csendes tag
Brogyi! Negyan jó minden amit írsz. Nagyon komálom.
Egy kis pontosítást engedj meg a Ca-Ca aksik töltésével kapcsolatban.
Akku töltős fórumokban olvasható tőled több helyen, mint itt:"Talán még nem annyira közismert, hogy ezeket az akksikat illik nagyobb feszültséggel tölteni. Semmi gond, mert van nekünk egy "Recond" üzemmódunk ami pont jól jön. Nem kell egyebet tenni, mint a beállított töltés végeztével elindítunk egy "Recond" üzemmódot. Szóval ha az akksin látod a "Ca-Ca" feliratot akkor minden egyes töltés után használni kell ezt a módot, mert csak így tudod 100%-ra feltölteni."
A pontosításom annyi lenne, hogy a 16 V körüli töltö feszültséget Ca-Ca ötvözésű akkuk esetében sem kell minden esetben használni a 100% töltöttség eléréséhez. Csak amikor szükséges, az akku állapota megköveteli. Mert a ~16V max. töltési határt jelent a töltési karakterisztika "kiegyenlítés" (equalization) szakaszában.
A mikor szükséges meg akkor van, amikor bármilyen standard antimon-ólom ötvözésű "Wet" indító akkuknál szükséges volt. (A cellák töltöttsége jelentősen eltér, ezért nagyobb egy cella vízvesztése, falysúly mérési különbség van a cellák között.)
Ca-Ca indító és munka akkuk a tölt. karakterisztika "elnyelés" (absorption) szakaszában valóban nagyobb töltési feszültséget igényelnek mint az antimonos, régi folyadékos akkuk. De ennek mértékére elégséges a + 0.4V (ami megegyezik az AGM VRLA akkuk + töltési igényével) a 100% töltöttség eléréséhez.
A "kiegyenlítés" max. töltő feszültségre az a szabály, hogy alkalmazásakor a "Wet" nedves akku hőmérséklete nem érheti el az 51.5 c°-ot, AGM akkunál a 37.8 c°-ot (Ha az AGM akku gyártója engedélyezi a kiegyenlítést! Ezt ellenőrizni kell!)
Jó közelítés a 'kigyenlítő' töltőfesz. beállítására, ha a hőmérséklet kompenzált "abszorpciós" töltő feszültséghez hozzá adunk 5-10%-ot.
Ebből látható, hogy az általad ajánlott 16V a 'kiegyenlítő' töltőfeszültség felső szélső értéke. Ca-Ca indító akkuknál kíméletesebb a max.15.5V 'kiegyenlítő' töltőfesz használata. Tekintve, hogy ezek javarészt teljesen lezárt, deszt. víz utántöltés lehetősége nélküli akkuk.És végül az általad több helyen idézett Banner műszaki tanácsadó 46. oldalán a teljesen lemerült akku töltésére javaslat a kiszerelt akku 24 órán át 16V feszültségen töltése. Itt a 16V a max. 'kiegyenlítés' feszültségét jelenti, amit megelőz a töltési karakterisztika 'Bulk' és 'Absortion'. Majd a későbbi 'Float' szakasza. (A 24 óra a teljes töltésre vonatkozik!)
-
Kernel
nagyúr
Noha régi kérdés és nem is magyarul íródott, de azért tegyük hozzá a később érkezők kedvéért is, hogy e töltő hátán van egy jumper, ami a rajzon is látszik (zwor a).
Egyik állásában (szakadás) aktív a túltöltésvédelem, kb. 13,8 V elérésekor lekapcsol és jelez a piros LED. A leállási feszültséget lehet állítani a belső trimmer segítségével, de némileg áramfüggő is. Valószínűleg a vékony vezetéken eső feszültség miatt, más értéken áll le nagyobb vagy kisebb áramon.
A gyenge vezetéket le is lehet cserélni valami jobbra.
A jumper másik állásában (rövidzár) a védelem inaktív. Ez akkor jó, ha rossz akkuval kísérletezünk és szándékosan nem akarjuk, hogy lekapcsolgasson.
Nagyon jó töltő egyébként, ha gyorsan menni kell, de lemerült az akku, ezzel 10-20 perc alatt indítóképesre lehet hozni, 5-6 A áramot beállítva. Vagy akár 5 perc, ha csak kicsit merült le, de már nem indít.
-
sziamiau
csendes tag
Hali !
Most találtam ezt a cikket és köszi.
-Firkálom milyen hibákat találtam, remélve másoknak segít.
A gyártási fegyelem hiánya ! A galvanizálás ami valaha kadmiumozás lehetett sok helyen kifogásolható.
Bicska reszelö salber ezek jó ha kéznél van.
230-trafo-pimer_szekunder nem szabad sajnálni az időt megéri a fáradozás.
Ahol csak lehet minden forrasztás fel kell frissiteni.
Ez a cucc tényleg tudja a 10 Ampert feltöltéskor automatikusan leszabályoz.
A Hipersil trafo jól bizonyitott normál kb 55Cfok terhelten.
Controll mérés (Nem anti reklám csak tény) Tescó töltö trafója 15 perc után már forró. A ráírt 8Amper még Startnál sem érte el a 4-et.
Csá.S. -
Bogyó bá'
nagyúr
Szervusz (motoros) topiktárs!
A cikkedhez annyi megjegyzésem volna, hogy 20 évvel ezelőtt a "lengyelpiacon" fillérekért lehetett venni az orosz Reszursz-1 tirisztoros töltőt, ami 8A-t tudott szabályozható módon, és a töltés végén le is állította saját magát. Megpróbálom a kapcsolási rajzát is beszúrni, ha sikerül:
Ugyan nem toroid trafós, de igen masszív hiperszil-vasmagos volt. Nekem még van itthon egy, bár az Aldi-s töltő megvétele óta semmire nem használom. Egy másik példányt meg az öcsémnek adtam úgy 10 évvel ezelőtt...
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 10C CPU/10C GPU/16GB/256GB - Ezüst mw1g3mg/a - 3 év gari - MAGYAR
- AM2 és AM"+ Ritka darabok!
- Új Google Pixel Buds Pro 2 bluetooth fülhallgató csak ki lett bontva 2026.09.04 ig gari
- Újszerű Apple Macbook Air 15,3" M3 8C CPU/10C GPU/16GB/256GB-(MC9E4MG/A) Ezüst -3 év gari
- i5-6400