Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1024) kisbalazs83 válasza Gabex.ex (#1019) üzenetére


kisbalazs83
aktív tag

Kértem kölcsön egy multimétert.
Tesztalany egy Exide Premium EA640 64Ah akksi, most 3,5 éves.
kb. 2hete CTEK MXS 5-el RECOND módban fel lett töltve, a töltés előtt 11.99V-ot mértem.
Általában kisebb távokon használom az autót, de probléma nem szokott lenni az indulással és tölteni se szoktam pluszba.(évente egyszer a munkatársamtól kölcsönkért CTEK-el)

Most az Optimate 6-al való töltés előtt 12.49V volt az akkumulátor feszültsége.
Mivel nem volt mély kisütött az akkumulátor, ezért a teszt után a (BULK CHARGE) fázisba lépett a töltő.
A töltést 13.15V-al kezdte és fokozatosan emelte.
7perc múlva 13.24V,
21perc múlva 13.4V,
29perc múlva 13.6V,
65perc múlva 13.85V
Tovább nem méregettem, péntek volt :D . Az AMPS 5 ledet nem láttam világítani. A leírása szerint, amikor eléri a 14.3V feszültséget, utána lép az impulzus-abszorpciós töltési fázisba. Ampert nem mértem, de az általam linkelt kép szerint történhetett az is. Ez után teszt következik, majd a csepptöltési fázis. Péntek délutántól volt a töltő vasárnap délig az akkumulátoron. Miután levettem a töltőt, indulás előtt 12.99V-ot mértem. Kb. 20Km-ert mentem az autóval és ez a táv alatt 4szer indítottam a motort. Az akksin ez után 12.93V-ot mértem. A generátor 14.38V-al tölt, tehát azzal sincs gond.
Van egy elég viseltes 9AH-a robogó akksi, majd azzal még tesztelem egyszer.

[ Szerkesztve ]

65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.