Ezt offba teszem, mert nem lesz túl szakszerű. A Fordos kamu eszköznél ezt szerepelt:
Szép a címkéje, de semmi különbség sincs a fentebb felsorolt adapterekhez képest. Legfeljebb annyi, hogy a vételára pár ezerrel magasabb.
Ha jól tudom OBD protokollonként eltérő is lehet a csatlakozók "lábkiosztása" és vannak modellek ami ilyen téren kicsit nyűgösek, pl néhány Ford. A Mondeo MK3 TDCInél ( ISO 9141 ) teljesen normálisan működik és kommunikál akármelyik ELM327 alapú kütyü, viszont a benzinesnél (SAE J1850 PWM) ugyanezeknek egy jelentős része nem működik. Ebben a Ford matricás vacakban plusz két érintkezőn van vezeték és talán más sorrendben vannak forrasztva a vezetékek, ezért tud kommunikálni a benzinessel is. Azok az ELM eszközökben amik olcsóbbak és ezt kispórolták ott a benzinessel nem fog működni a dolog.
A Ford matricás kütyüben a plusz két vezetékért kérik el a felárat.
Bocs, ha már volt, lusta voltam a válaszokat végigolvasni.
<tRucKdriFteR>