Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#527) #00137984 válasza hobizoli (#485) üzenetére


#00137984
törölt tag

AMD videókártyáiban mindig jóval több shader müködött, de az Nvidia a kevesebbet is jól használta fel. Geforce 9600 GT volt az előző kártyám az Nvidia-tól (16 ROP), de az jó kis kártya volt azzal a 64 shader egységgel. Crysis-ban az 1280x1024 felbontásban alig éreztem lemaradást akkor a HD 4850 után (szintén 16 ROP). Tudom... ezt már egyszer felhoztam, és a HD 4850 a 800 shader-nek köszönhetően tényleg gyorsabb volt általánosan, de nem olyan látványosan tudtam a beállitásokat megemelni. HD 6850 volt csak képes nálam jobban futtatni a Crysis-t ezektől, az alig többet jelentő 960 shadert felhasználva, de az a Barts GPU meg jóval utána érkezett DX 11-es videókártya (32 ROP). Utána évekig megmaradt az AMD a 32 ROP mellett és a memóriavezérlő a 256 biten. Most ennyi hosszú év után végre feljöttek 64 ROP-ra, de minek ennyi tranzisztor a rengeteg shader-nek és nagy memóriavezérlőnek 2048 biten, vagyis két darab 1024 bites buszon. Ez a sok shader jelentősen megemelte a fogyasztását és a magas órajeleket visszafogta már az első Polaris GPU-n, de azon még csak 32 ROP volt és igy nagyon nagy volt a lemaradása. Most a 64 ROP meg van végre, és a VEGA-val felértek a GTX 1080-ra.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.