AMD videókártyáiban mindig jóval több shader müködött, de az Nvidia a kevesebbet is jól használta fel. Geforce 9600 GT volt az előző kártyám az Nvidia-tól (16 ROP), de az jó kis kártya volt azzal a 64 shader egységgel. Crysis-ban az 1280x1024 felbontásban alig éreztem lemaradást akkor a HD 4850 után (szintén 16 ROP). Tudom... ezt már egyszer felhoztam, és a HD 4850 a 800 shader-nek köszönhetően tényleg gyorsabb volt általánosan, de nem olyan látványosan tudtam a beállitásokat megemelni. HD 6850 volt csak képes nálam jobban futtatni a Crysis-t ezektől, az alig többet jelentő 960 shadert felhasználva, de az a Barts GPU meg jóval utána érkezett DX 11-es videókártya (32 ROP). Utána évekig megmaradt az AMD a 32 ROP mellett és a memóriavezérlő a 256 biten. Most ennyi hosszú év után végre feljöttek 64 ROP-ra, de minek ennyi tranzisztor a rengeteg shader-nek és nagy memóriavezérlőnek 2048 biten, vagyis két darab 1024 bites buszon. Ez a sok shader jelentősen megemelte a fogyasztását és a magas órajeleket visszafogta már az első Polaris GPU-n, de azon még csak 32 ROP volt és igy nagyon nagy volt a lemaradása. Most a 64 ROP meg van végre, és a VEGA-val felértek a GTX 1080-ra.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bacsis:] Készülődés a BRSZK-ra
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)