Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#951) #06658560 válasza Raysen623 (#950) üzenetére


#06658560
törölt tag

Te tényleg elhiszed, hogy azért koncentrálnak DX11-re, mert az jobban fekszik az NV-nek? Nem gondolod, hogy egészen más az ok?

(#952) nyakdam válasza #06658560 (#951) üzenetére


nyakdam
aktív tag

Azért koncentálnak DX11-re mert a motorokat nem olcsó átírni, és most már valszeg bennük van a támogatás, de gondolom a folyamatban lévő játékok alatt sem egyszerű cserélni a motort az újabb verzióra. Abu jobban ért ehez én csak tippelem. Az NV meg azért jobb mert a motorokra húzza a VGA-kat. Látszik a Pascalon is, hogy amit ma támogat DX 12 őt egy játék ott nem lassul mint a Maxwell. Az AMD meg nem célhardvert tervez. A Vega visszont jó lehet a HBCC- vel. Kíváncsi leszek pl a Final Fantasy XV re, ahol elvileg nagy textúrák lesznek, mennyire húz el akár házon belül a Polaristól. Gondolom a 8 giga alatti VGA-k nem viszik majd a very high beállítást. Persze majd kiderül.

(#953) b. válasza Raysen623 (#950) üzenetére


b.
félisten

Azzal tisztában vagy hogy a játékfejlesztés évek óta nem NV hardverre folyik, hanem a konzolok a fő célhardver ami nem NV. Ezt el kell már felejteni, még ha sok AMD fan ezt szajkózza, hogy a gonosz zöld emberkék miatt nem fejlődik az ipar, pedig az egész azért áll egy helyben, mert rohadtul nincs pénzük a stúdióknak alapjaiból új grafikus motorokat fejleszteni, kivéve pár anyagilag erős céget,akik képesek pl. egy Frostbite megírására.
Pár tőkeerősebb stúdió is implementálni tudja maximum Dx 12 támogatást a Dx11 motorjaiba, de a legtöbb még ezt sem.
Kb 2-3 év múlva majd eljutunk arra szintre , mikor ez alap lesz és a régi motorok már annyira elavulnak, hogy tényleg nem lesznek piacképesek. Na, majd akkor lesz a Dx 12 fénykora.
De szerintem már előre látni lehet, hogy a nagy előrelépést majd egy újabb Dx verzió fogja hozni, a legújabb GPU-kal,( Volta, Vega,de inkább még azután) ami már szerintem tervben is van, csak jelenleg annyi pénz álla Dx12 ben Microsoft részéről, hogy nem lépik meg a dolgot.
Egyébként pedig a Dx 12 nek sok haszna felhasználói oldalról nincsen szerintem , maximum, ha tényleg működni fog a Copy-Paste átportolás konzol- PC között, de az sem nekünk lesz igazán jó, ( sőt...)hanem a kiadóknak és a fejlesztőknek. Ennél a Dx verziónál a fogyasztók másodlagos szereplők, itt a stúdiók, és az ipar magának akart ezzel első sorban jót, hogy könnyebb legyen az életük a portolhatósággal,driverekkel,átjárhatóságot tudjanak a célhardverek közt biztosítani, kevesebb munkával több pénzt tudjanak szakítani.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#954) Raysen623 válasza b. (#953) üzenetére


Raysen623
addikt

Tiszta sor amit írsz, de én elég rendesen leszűkítettem a kört PC oldalra. PC-re portolt konzol játékok előtt is elég rendesen virít a gameworks zöld felirata. Szóval erről ennyit. Az már kérdés, hogy NV rendes marketinggel elorozta a AAA-s játékok zömét AMD elöl, akik közben elaludtak. Nem most kezdődött, hanem évekkel ezelőtt, tehát ez egy folyamat. PC oldal tehát inkább NV a piaci részesedés miatt, konzol oldal meg közben teljesen bevörösödött. Meglátjuk mi lesz ebből.
DX12 hasznában egyet értünk, bár szerintem ha a fejlesztőknek könnyebb lenne a portolás, azzal mi is nyernénk, mert jobb portokat kapnánk a pénzünkért.

(#951) Kopi31415 : természetesen sokkal árnyaltabb a kép, és leginkább anyagi okai vannak. De ugye te sem hiszed el, hogy azért olyan a jele konzol generáció mert az AMD csak ennyire lenne képes?! :B

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#955) b. válasza Raysen623 (#954) üzenetére


b.
félisten

A probléma még mindig az, hogy 10 játékból 9 konzolra van fejlesztve és nem írnak külön motort a PC-s port miatt az NV kedvéért a tized annyi eladást produkáló PC-s piacnak.
Ha AMD egyáltalán nem lenne jelen a PC piacon valószínűleg és tényleg csak zöld lenne,akkor sem írnának , ezt kellene valahogy megérteni és nem keverned a szezont a fazonnal.
Szerintem nem az első eset, amikor ezt már megbeszéltük talán pont veled is itt, de hát csak nem változik a kép, mert könnyebb ezt az NV. izét tolni...
DX 11 kiforrott , olcsóbb, van rá 100 grafikai motor és van rá elég programozó gyakorlott gyors és megfelelő tudással stb stb....és még így is kapod a félkész szemetet amit több giga patchel lehet használható állapotba hozni a kiadás után több héttel, ráadásul többszörösére nőtt egy-egy játék fejlesztési költsége mint mondjuk volt 2007 ben.

Dehogy kapnánk jobb portokat, sőt....egyébként így is már működik ez a dolog, nem a jövő zenéje.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#956) Abu85 válasza b. (#955) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem ez a probléma. Látható most az Unreal Engine 4-en. Eddig Maxwell, majd Pascal hardveren fejlesztették, de most átváltanak Vegára. Viszont egyáltalán nem a konzolok miatt, vagy azért, mert az NV-vel nem akarnak partnerséget, hanem annyi az oka, hogy lényegesen rosszabbak a fejlesztési feltételek GeForce-on. Elképesztően sok teljesítmény marad benne a kódban, mert az NVIDIA NSight egyszerűen nem mutatja ki, hogy bugos a kód, ami egyre kritikusabb probléma, hiszen fél éven belül jön az explicit parallel RHI, amivel a default render is D3D12/Vulkan lesz. Emiatt a jövőben az UE4-et Renderdoc+Radeon GPU profilerrel fejlesztik. Utóbbival az a baj, hogy nem szimpla performance counteres profilozó, mint ami mondjuk van az NSightban, hanem hardveres nyomkövetést használ. Emiatt is tud sokkal több bugot kimutatni, viszont ahhoz, hogy ezeket kimutassa kellenek a hardverben elhelyezett nyomkövetők, vagyis muszáj GCN3/4/5-öt használni.

Én nem akarom a fejlesztőket védeni, de sokszor nem rajtuk múlik. Ők is eszközökkel dolgoznak, és ha az adott eszköz, teszem azt profilozó nem mutatja, hogy a kódban vannak komoly hibák, akkor a fejlesztő elől is rejtve maradnak. Ezen a ponton pedig lényegesen romlik annak az esélye, hogy jól optimalizált programot kapj. És ez a teljes iparágat érinti, mert akármennyire fájdalmas dolog ez, de hardveres nyomkövetést alkalmazó GPU-s profilozó PC-n a nyár közepéig nem volt. Amelyik stúdiónak nincs pénze megfizetni a világ legjobbjait, hogy megfelelő eszköz nélkül ciklusonként átmenjenek a kód kritikus részein szimplán fejben, a dokumentációkat használva, az eleve hátrányból indul.

A jobb portok is nagyrészt a fejlesztőeszközöktől függnek. El tudsz vágni te is egy falécet egy konyhakéssel, de fűrésszel hatékonyabb, és sokkal gyorsabb is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#957) Raysen623 válasza b. (#955) üzenetére


Raysen623
addikt

Szerintem több olyan motor van a piacon, amelyik konzolra is és PC-re is bőven elegendőek. Példának az Unreal Engine-t hoznám fel, ami ugye licenszelhető. Játék és port példának pedig a Batman Arkham Knight-ot, aminek legendásan rossz lett a PC portolása. Vagy Witcher 3 hairworks ugye. Mindkét játékban jelen vannak az NV által legyártott middleware-ek.
Szóval szerintem ez nem engine függő ha portolásról beszélünk, hanem a szándékon múlik mennyire lesz jó. Ha bevételről beszélünk, akkor nyilván nem PC az elsődleges platform évek óta, és ezen még ront a két VGA gyártó közötti különbség PC-s megoldások terén. Egyik olyan feature-öket fejleszt ami mindkét esetben jó, míg a másik csak saját hardver-re készíti el ezzel is rontva a portolás minőségét. Ha pedig portolásról van szó, kiadják bérbe a fejlesztők ha kis cégről van szó. Nagyoknál ott van rá külön részleg, lásd EA.
De itt be is fejeztem a története és a vitát.

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#958) b. válasza Abu85 (#956) üzenetére


b.
félisten

Abu, te fél éves dolgokról beszélsz ,de iparág és a Dx 12 az AMD hardveres konzolokkal már hány éve jelen van? ne hogy azt mond, hogy azért toporog a játékipar egy helyben és nem tud fejlődni Dx 12 , mert eddig NV hardverek fejlesztették a játékokat és nem tudták kimutatni hol van a bug.
Értem én meg kb 5 ször olvasom tőled, hogy mostantól Vegán- fejlesztenek és ettől mennyire jó lesz nekünk, de felesleges a marketing minden hozzászólásnál.
Áruld már el nekem , hogy a konzolokra fejlesztett játékokat a konzol gyártója által a fejlesztők rendelkezésére bocsájtott kittekkel írják, akkor miért nem látták a hibákat. Unreal engines- játékok is most kezdenek befutni.
Az egészből az látszik,hogy az egész egy elhamarkodott dolog volt, megfelelően támogatott hardverek nélkül dobták piacra az új Dx 12-t ami az általad is beharangozott " drivernek semmi szerepe nem lesz dologból" az lett, hogy kénytelenek a gyártók hetente drivert hoznia játékokhoz, arról ne is beszéljünk, hogy fordítókra lesz szükség, ami szerinted semmiség, akkor is egy lépcső a hardver közvetlen elérése között.
Egy újabb hiba lehetőség. Biztos vagyok benne, hogy nem lesz elég egy általános Microsoft fordító kód, mert kompatibilitási gondok lesznek szokás szerint egy egy hardverrel és a kijövő játékokkal stb stb és megint ott tartunk, hogy a DX 12 nek akkor mi is a szerepe és az előnye.
( multiGPU támogatásról meg a többi számunkra is előnyös ficsőrről ne is beszéljünk, mert abból sem lett semmi. AZ egész Dx 12 nem a végfelhasználókról szól, ez tisztán látszik.

Raysen623: ne haragudj, de annyira a múltban élsz és olyan tipikus közhelyekkel jössz, az egész annyira tipikus NV hater duma, hogy nem látod a fától az erdőt , hogy nincs kedvem ezt veled folytatni. Igazából az jön le nekem, hogy nem is érted mit írok neked, csak hajtogatod a begyakorolt közhelyeket.Peace.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#959) Raysen623 válasza b. (#958) üzenetére


Raysen623
addikt

Ne haragudj, de kb én is ugyanezt érzem nálad. Amit te közhelynek nevezel, azt én élő példának. Amit te NV haterkedésnek, azt én ténynek. De mindegy is. Részemről ez nem haterkedés, mert értem én miért teszi azt amit tesz és jól is csinálja, hiszen piacot nyert vele az évek alatt, valamint nyereséget termelt...Peace. :R

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#960) b. válasza Raysen623 (#959) üzenetére


b.
félisten

Dehogy érted....

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#961) ->Raizen<-


->Raizen<-
veterán

Eddig netto 0 ertelmet latom a low levelnek user szempontbol. A grafika nem lett szebb es reszletesebb altala. A fejlesztoknek se tul nagy segitseg ugy latszik.

(#962) Abu85 válasza b. (#958) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A játékipar nem toporog egy helyben. Most jön a shader model 6.0 az új Windows frissítéssel, ami megint egy komoly fejlesztés. Igaz, az egyik legfontosabb függvénycsoportot utólag kivették, mert az Intel és az NV azt mondta az MS-nek, hogy nem képesek támogatni még az érkező generációval sem. De opcionálisan elérhető lesz. De mindegy, ez igazából két függvény. Ennyi előnye maradt az Xbox One-nak, és ebbe a PC sem pusztul majd bele.

Attól, hogy szerinted felesleges az Epic nem így gondolja. Már +10%-nál járnak sebességben és még messze a január. Valószínűleg +30-40%-kal végeznek.
A konzolra írt kódot nem portolják vissza PC-re, mert az az NV-nek és az Intelnek nem jó. Sokkal kedvezőbb a PC-s kódot külön optimalizálni.

Megfelelően támogatva volt a DX12 a hardverek tekintetében. Ha az összes fícsőr érdekel, akkor pedig már ott a Vega, ami támogat mindent az API-ból. SM6.0-ból is mindent támogat a GCN2/3/4/5. Az alapfunkciókat támogatja az NV Maxwell és Pascal is, illetve az Intel Gen9.
A driverben csak shadereket cserélnek. Minden más változatlan. Nem muszáj telepítened az új meghajtókat.

A multi-GPU egész kellemes a DX12-ben. Azért nem reklámozzák annyira, mert van pár gyártóspecifikus hiba a WDDM szabványos AFR kódjában. Eredetileg úgy volt, hogy a Creators ezt kiszűri, de az NV még mindig igényel módosításokat, mert akadozgat, de a Fall Creatorsban már jó. Az AMD már reklámozza ezt a módot, nekik már a Creators előtt is hibátlan volt: DX: MD és SE4. Sajnos a Microsoft túlságosan az AMD-re írta az alapimplementációt, amit végül alakítgatni kellett, hogy szuperül működjön NV-vel is. De végeredményben működni fog az év végére, így a CF-et és az SLI-t leváltja a szabványos AFR, és az előbbi linkekből láthatód, hogy egy extra GPU 100%-hoz közeli gyorsulást ér, ráadásul integrált frame pacing van. Ez egyértelműen haladás a mostani DX11-es skálázódáshoz képest.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#963) b. válasza Abu85 (#962) üzenetére


b.
félisten

Marketingesnek kellett volna állnod....

ui: időközben szerkesztettem, mert reménytelenül naivan látod a helyzetet :)

Majd ha látom elhiszem, de mint írtam 2017 van ennek nem most ,vagy majd év végére, meg majd valamikor kellett volna bekövetkeznie.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#964) Abu85 válasza b. (#963) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mit csináljak, ha a GCN támogat valamit, míg a többi nem? Nem én döntök erről. :N

Egyébként egyetlen GCN sincs legacy státuszban. A shader model 6.0 elérhető lesz a GCN2-re is, de ez az alapján nem nagy meglepetés, hogy a Microsoft bevallottan erre az architektúrára tervezte. Egyébként meg örülhetünk annak, hogy sikerült egy egységes alapban megegyeznie a cégeknek, így lesz úgy 18 wave instrinsics függvény, amit az AMD, az Intel és az NV is támogat. Szerintem ez elsőre nem egy rossz lépés. Aztán ha valakinek kevés, mehet a kiterjesztés. Ebből a szempontból nagyon megengedő lesz a rendszer: [link]

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#965) Frawly válasza Abu85 (#962) üzenetére


Frawly
veterán

Ja, jön mindenféle újdonság megint, csak mivel a játékok többsége konzolport, ezért a régi feature-öket is csesznek használni a játékok. Így meg nem sok értelme van felhozni, max. csak techdemók várhatók, amik kihasználják belátható időn belül.

(#966) Abu85 válasza Frawly (#965) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A shader model 6.0 elsődlegesen azért jön, mert a konzol és a PC shader nyelve között oltárian nagyra nőtt az eltérés. A shader model 6.0 DXIL 1.0 által támogatott verziója, lényegében pár függvényt leszámítva megegyezik azzal a shader nyelvvel, amit az Xbox One használ. Tehát effektíve a Microsoft azt teszi lehetővé, hogy majdnem minden shader, amit konzolra írtak a fejlesztők, áthozhatók legyenek PC-re a teljes optimalizálással. Ilyen szempontból kifejezetten kedvező lesz a portolás. A mai állapotnál biztosan sokkal jobb, hiszen jelentős módosítások kellene a PC porthoz és ez nagyon rányomhatja a teljesítményre a bélyeget.

Nagyon kedvező egyébként a továbbfejlesztés is. Már létezik DXIL 1.1 és 1.2 is, amelyekkel jön a shader modell 6.1 és 6.2. A 6.1 abból a szempontból lesz lényeges, hogy hozza a baricentrikus koordináták elérését, ami az Xbox One utolsó lényeges feature előnye a PC-vel szemben. A 6.1 már a Fall Creatorsban elérhető lesz tesztelésre.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#967) TTomax válasza Abu85 (#962) üzenetére


TTomax
nagyúr

Nem igazán értem,hogy ha a CF meg az SLI eddig is AFRt használt akkor mitől lesz jobb DX12 alatt.

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#968) s.bala31 válasza Abu85 (#956) üzenetére


s.bala31
őstag

Én többek között azért választottam most GTX 1080-at mert az összes UE4 engine-es játék jobban fut NV kártyákon, és gondolom ez lesz az elkövetkező pár évben a legtöbbet licenszelt motor. Viszont ahogy írod ez a jövőben változni fog? Vagyis AMD is felzárkózik UE4 engine-t használó játékok teljesítményében?

(#969) Abu85 válasza TTomax (#967) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert technikailag nem az AFR-rel van a gond, hanem a driveres kényszerítéssel. A WDDM-be integrált szabványos AFR már nem egy kényszerített megoldás, hanem egy fejlesztő oldaláról direkten kérhető. Szabványosított a pufferkreálás, megválasztható a transzferek vezérlése, stb. Emiatt van az, hogy a WDDM szabványos AFR-jével a GPU-k duplázása konkrétan is dupláz a teljesítményen, miközben ugyanannak a játéknak a CF/SLI módja maximum +60-70%-ra képes. Egyszerűen sokkal jobban működtethető az új formában az AFR.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#970) Abu85 válasza s.bala31 (#968) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha ezért vetted, akkor nem sokat nyertél. Egyrészt többféle UE leképező van. Az NV-n csak a deferred fut jobban, míg a mobil leképező az AMD-t szereti inkább. Az új tiled forward megoldásnak is inkább az AMD tetszik, bár ez nem annyira meglepő, mert ezt az AMD tette bele a motorba. Szóval NV-n akkor fog jobban futni az UE4, ha a deferred leképezőt használja.

Inkább a Unity lesz a legtöbbet licencelt. Eddig is az volt, és nem igazán látszik, hogy megváltozna.

A mostani profilozás nem arra szolgál, hogy egy gyártó jól járjon, hanem a teljesítményre vonatkozó bugokat akarják kigyomlálni. Az AMD-nek ez maximum csak abból a szempontból előny, hogy ha már így átmennek rajta, kiterjesztik az async compute használatát is.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#971) Cathulhu


Cathulhu
addikt

43MHs

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#972) -FreaK- válasza Cathulhu (#971) üzenetére


-FreaK-
veterán

Ugyan a 70-100Mhs kamunak bizonyult, de ez is azért igen durva, most már van miért aggódni annak aki Vegát szeretett volna venni.

Hozzátenném, hogy a 43-at 130W-os fogyasztás mellett hozza!

(#973) Aby_2014 válasza -FreaK- (#972) üzenetére


Aby_2014
aktív tag

Ez a hozzászólás tetszik :),

nvestment in better Drivers *WASTED*
Investment in Mantle and Vulkan and DX12 *WASTED*
Investment in better Colaboration with Game- and Engine-Makers *WASTED*

Mining YES

bár pénzügyileg AMD -nek jobban megéri a bánya kártya gyártás, mint a gamer piac és az azzal járó fejlesztgetés...

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(#974) Frawly válasza Aby_2014 (#973) üzenetére


Frawly
veterán

Lehet jobban megéri, de a bányászatot nem lehet túl sokáig meglovagolni, mert egy idő után vége lesz a hájpnak, nem fogja megérni, szóval erre nem lehet hosszú távon alapozni.

(#975) ->Raizen<- válasza Frawly (#974) üzenetére


->Raizen<-
veterán

Eléggé hosszútávú dolognak tűnik mert a kurv@ bitcoin és társai egyre népszerűbbek lesznek. Tesznek is róla. :U Fedezet nélküli fizetőeszköz, nulla mögöttes tartalommal és még is szárnyal. A fene se érti az egészet. Olyan mint a f@sz@book.

[ Szerkesztve ]

(#976) Ijk válasza ->Raizen<- (#975) üzenetére


Ijk
nagyúr

Kíváncsi vagyok visszahozta-e már valakinek a befektetést.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#977) X Factor válasza ->Raizen<- (#975) üzenetére


X Factor
addikt

Fedezet nélküli fizetőeszköz, nulla mögöttes tartalommal és még is szárnyal.

----> (blockchain)

A fene se érti az egészet.

----> (Akkor meg nem kéne, ilyen messzemenő következtetéseket levonni ^^ )

Olyan mint a f@sz@book.

----> (Ez szintúgy arra az analógiára épít, h. szerinted hülyeség, és a fene se érti? )

Mellesleg továbbra sem kell félni, h. bányászatra tömegével vennék a VEGA-t, egyszerűen sokkalta rosszabb ROI értéke lesz/van (fogyasztás,hőtermelés, beszerezhetőség,ár), mint egy Polaris vagy Pascal alapú rig-nek.

[ Szerkesztve ]

Make things work

(#978) Ribi válasza Frawly (#974) üzenetére


Ribi
nagyúr

Sajna egyre ujabb és ujabb kojinok jelennek meg, amikre áttérnek.
Faja volt amíg csak bitkojin volt, de ugye jön a többi is fel.
Ha a mostaniak "kifutnak", áttérnek másra, egy idő után talán azok is sokat érnek.

X Factor: Nyilván arra gondolt, mint ahogy megvették a totál fehérre "festett" vásznat milliókért.
Ami ugyan úgy semmit sem ér alapból, de valaki kitalálta, hogy de az sokat ér. Az, hogy számítógépek sokat számolnak az magában semmit sem ér. Kb mint a celebek. Senki sem érti, hogy miért kapnak pénzt, de mégis gazdag jópár, pedig semmit se csinálnak.

[ Szerkesztve ]

(#979) -FreaK- válasza X Factor (#977) üzenetére


-FreaK-
veterán

"Mellesleg továbbra sem kell félni, h. bányászatra tömegével vennék a VEGA-t, egyszerűen sokkalta rosszabb ROI értéke lesz/van (fogyasztás,hőtermelés, beszerezhetőség,ár), mint egy Polaris vagy Pascal alapú rig-nek."

130W-ot fogyasztott 43Mhs mellett, tehát a fogyasztás így jó. Az ár majd normalizálódik amint nagyobb tételben is elérhető lesz (+custom kártyák).
Tehát ha most még nem is, de hamarosan igen csak lesz miért aggódni...

(#980) X Factor válasza Ribi (#978) üzenetére


X Factor
addikt

Rendben. Csak ilyenkor mindig szeretem kedvesen felhÍvni a figyelmét, hogy a mai modern pénz szintúgy belső érték nélküli pénz, ami mögött semmilyen materiális fedezet nincs (arany). Az emberek bele vetett bizalma adja azt a hátteret, amitől a rendszer műkődhet.

Az ilyen jellegű hsz-ek azt bizonyÍtják, hogy úgy próbálják megítélni a kriptovalutát, hogy az általánosságban vett pénz fogalmával sincsenek tisztában. (ami egyáltalán nem baj, csak akkor picit nyitotabban érdemes az ilyen dolgokoz hozzá állni, mint a "nem értem, tehát szar")

-FreaK-

Szóval, mielőtt mindenki elhiszi a sotwares mérést:

While HWInfo was happily reporting a power draw of ~130 Watts, the Kill-A-Watt meter told a different story. Our test bed had an idle power draw of around 138 Watts and forms the base line for our test. The power draw at load however was 386 Watts (Update: 330 Watts with the new test). This yields a delta of ~248 watts (Update: ~200 Watt), which is obviously significantly higher than what the reports claim to have achieved with the card.

[ Szerkesztve ]

Make things work

(#981) Ribi válasza X Factor (#980) üzenetére


Ribi
nagyúr

Az egész kripto valuta perpill full tözsde. Nyilván nincs aranytartalék mindenkinél, főleg hogy az arany is tözsdén van. Gigawattnyi fogyasztás kell egyáltalán a működtetéséhez, úgy, hogy nem használják túl sokan. Szóval a kriptovaluta a mostani formájában szar.

(#982) Ren Hoek válasza Ribi (#981) üzenetére


Ren Hoek
veterán

Az a baj a jelenlegi altcoin bányászat, és új altcoinok megjelenése egyre inkább hasonlítanak a piramisjátékokra. Korai beszállók... késői bukók. Semmire nem jók, csak égetik az áramot, soha nem lesz fizetőeszköz egyik sem. Egyedül spekulálni jók, ott is a rövidtávú instabil, megjósolhatatlan kereskedésekkel főleg... amiben a sok naív rettenetes nagy bukókat összeszed.
Újabb és újabb eleinte könnyeb bányászható variánsok hada jelenik meg, amikor egyszer talán bedől az egész... és marad a bitcoin, vagy talán a fejlettebb ether, de a BTC-t is olyan leváltani kb, mint a FB-t. Talán van esély stabilabb árfolyamra, ha több helyen elfogadják.

Itt a VGA-s bányászat sorsa szerintem azon múlik, hogy meddig lehet új altcoinokat létrehozni, és meddig éri meg a semmit bányászni... mikor jönnek rá az emberek, hogy nem éri meg beszállni, mert soha nem lesz fizetőeszköz egyik sem == hosszútávú elértéktelenedés.

Ezért is szimpatikus a BTC már, mert ott véget ért a VGA mining. Csináljanak rá specializált ASIC-ot, és bányásszák azzal, békénhagyva a VGA piacot, ami abszolút nem erre való, és baromira nem hatékony egy pénzrendszer fenntartásában. Sajnos a VGA-t használó algoritmusok miatt egyre nagyobb és nagyobb kapacitás kell, végtelen mennyiségű új kártyával - és ASIC meg nem jön rá.

Szerintem lesz egy dátum az VGA-val bányászható altcoin összeomlásra. Meging a bizalom, főleg ha beüt egy-egy nagy hacking esemény, vagy óriási árfolyamingás, esetleg a tech-top coinok elérnek egy olyan nehézségi szintre, hogy nem éri meg tovább... de ehhez az kell, hogy ne érje meg áttérni másikra, pl ZEC-re.

[ Szerkesztve ]

(#983) #06658560 válasza X Factor (#980) üzenetére


#06658560
törölt tag

A valódi pénz mögött ne lenne valódi belső érték? Éppen csak egy komplett ország gazdasága és politikája.

(#984) Blazs120gl válasza Ren Hoek (#982) üzenetére


Blazs120gl
aktív tag

Nem is kellett rá sokáig várni. A kínai kormány illegálisnak minősítette az ICO-kat, minden coin jólteljesít. :C Spekulánsokat, meg akik a pénzük után futnak, nehéz lesz meggyőzni, hogy ne térjenek át másik coin-ra. Pláne most amikor még olcsóbb is lett sznte minden coin... Most kell venni, Ők így gondolkodnak.

Fizetőeszköz abból lesz, amiért van elérhető termék, szolgáltatás. Mindenki felteheti magának a kérdést, hogy mit lehet BTC-ért, ETH-ért kapni (mármint bányászhardveren, fegyvereken, drogon, terroristákon kívül) és megérti, hogy aki BTC-t, ETH-t vesz valódi pénzért, kiknek vált/mos pénzt. Ha még több nagyobb piacfelügyelet tilja ki a coin-okat, a kispályásokat és a farmosokat elijeszthetik vele.

ETH-t bányászni Vega-kkal már amúgy is tuti bukó, soha nem térül meg az ára (már annak aki befektetési céllal bányászik). A mostani nehézséggel h megérje, havonta száz dollárokat kéne drágulnia egy ETH-nak, minden egyes hónapban, ami nem fog megtörténni. Az ETH nyakán meg ott a PoS-re váltás, szeptember végén meglátjuk megtörténik-e. Ha igen, akkor ott vége a bányászatnak. Akkor a bányászok átállnak ETC-re, igaz akik most váltanak, azok már későn szállnak be a piramisba. Az Ethereum-ok sajnos ASIC-rezisztensek, a legolcsóbb ASIC megoldás rájuk a VGA. :(

(#985) Ribi válasza #06658560 (#983) üzenetére


Ribi
nagyúr

Abból a szempontból nem igaz, hogy ugye sok ország pénzneme omlott már be.
Pl Pengő csak hogy pont Magyarországot említsük.

(#986) #06658560 válasza Ribi (#985) üzenetére


#06658560
törölt tag

És pont az a gazdaság és politika omlasztotta be.

(#987) Ribi válasza #06658560 (#986) üzenetére


Ribi
nagyúr

És akkor miért hoztad fel? Most akkor az jó vagy rossz?

(#988) #06658560 válasza Ribi (#987) üzenetére


#06658560
törölt tag

Mármint mi? Annyit mondtam, hogy a valódi pénz mögött van valódi belső érték. Ezzel szemben a kriptopénzek mögött tényleg csak a hit van, hogy valaki hajlandó pénzként elfogadni.

(#989) Blazs120gl válasza Ribi (#985) üzenetére


Blazs120gl
aktív tag

Olyan pénznemekre igaz ez a fajta beomlás, ahol nagy mennyiségű adósságok vannak az adott pénznemben kifejezve és az adós pénznyomtatásból próbálja fedezni. A piac a pénznyomtatást árfolyameséssel kompenzálja, amit utána még több pénz noymtatásával próbálják elinflálni, hiperinflációs spirál egészen addig, amíg már a papírt sem fedezi az adott pénz.

A kriptopénz mögött azért nincs valós érték, mert a szereplők nagy része csak azért tartja/bányássza, hogy a későbbi időpontban magasabb árfolyamon más, rendszerint valós pénzre váltsa.

Mivel ilyen kriptopénzeket rendszerint kevesen fogadnak el kézzel fogható (ÉS legális) javakért cserébe, így nem nagyon lézetnek tartozások sem (a zsarolóvírusok nem érnek :D). Infláció a bányászat miatt van, de mivel nincsenek kormányok akik BTC-t vagy ETH-t 'nyomtatnának', defláció is van (a kínálat ICO-k nélkül nem növelhető bányászattal jelentős mértékben rövid idő alatt).

(#990) OutSider17


OutSider17
senior tag

Szervusztok!
Létezik hogy 1év garanciával forgalmazzák a Vega 64-et??? :Y :Y :Y [link]

Légy becsületes. Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak. (Everett W. Lord)

(#991) darkangel666 válasza Kristof93 (#66) üzenetére


darkangel666
csendes tag

:F visszafogja azt minden mert úgy szar ahogy van....

[ Szerkesztve ]

Az új vallás neve: Technológia! -alias Ray Kurzweil: A szingularitás küszöbén

(#992) darkangel666 válasza berVi (#65) üzenetére


darkangel666
csendes tag

:K Pontosan ahogy írod! A PH-s tesztek és vélemények szarok és kajak elfogultak, az AMD oldalt mindig feljebb strófolják értékelésben, és még ha szar is az AMD akkor is jobbat vélekednek róla...

Ha meg nVidia dolog akkor sokkal lejjebb húzzák mint amilyen jó, és az értékelését is inkább lefelé kerekítik, holott vörösben pompázó vérző szívükkel tudják jól, hogy az nVidia már megint újra és újra szíven döfte az AMD-t ;] az Intel meg proci fronton :DD Szar ez az AMD úgy ahogy van... csak vergődnek mint partra vetett hal :)) akinek a teljesítmény és az erő számít az marad a jobbik oldalon :D Intel proci + nVidia videókari

Hahahaha most meg csoda driverre várnak :Y mert úgy szar az egész ahogy van, és még a 1,5 éves GTX 1080-at is alig éri be, ami csak a 3-ik legerősebb az nVidia rettegett óriási piaci fölénnyel rendelkező mumusától :DD

AMD ülj le 1-es :P

Az új vallás neve: Technológia! -alias Ray Kurzweil: A szingularitás küszöbén

(#993) darkangel666 válasza darkangel666 (#992) üzenetére


darkangel666
csendes tag

Foss AMD videókártyák egyszerűen nem bírnak az nVidia erős szörnyeteg bajnok videókártyáival :D :D :D
Még jó hogy anno eladtam - kiszáltam a Radeon kariból (már nem kell folyton várni és várni a "csoda driverekre" és a folyton állandó ígérgetésre, hogy na majd ez lesz meg az lesz... meg majd így megmutatjuk nekik meg úgy megmutatjuk nekik CPU és GPU fronton is.......

Az olcsó János középkategóriára épp hogy megfelelnek :DD

Intel + nVidia a nyerő :) Azóta kicsit másabb dimenzióban pörögnek a dolgok és persze a G-Sync is jobb....

Az új vallás neve: Technológia! -alias Ray Kurzweil: A szingularitás küszöbén

(#994) darkangel666 válasza Cobra652 (#88) üzenetére


darkangel666
csendes tag

Erre az a plecsni lenne a megfelelő: AMD Radeon kari bukta :DD már megint......
És az a gusztustalanul sok áramzabálásra most mit mond a sok AMD fan fej???
Ja hogy ha ez az áramzabálás lenne az nVidiától akkor szanaszét fröcsögnék mindenhol azt hogy jaj milyen szar watt / teljesítmény mutatója van....
AMD csúcskártya: TDP keret = 295 watt :Y :Y :Y

Míg a GTX 1080 = 180 watt

AMD lehet tanulni és példát venni a jobbtól :))

[ Szerkesztve ]

Az új vallás neve: Technológia! -alias Ray Kurzweil: A szingularitás küszöbén

(#995) Envo_ válasza darkangel666 (#992) üzenetére


Envo_
aktív tag

"az Intel meg proci fronton"

you mad bro? :)) :)) :))

(#996) motocoder


motocoder
aktív tag

Vegát sehol nem lehet venni?!

(#997) Envo_ válasza motocoder (#996) üzenetére


Envo_
aktív tag

a refeket már nem, csak customot, amikből meg kevés a készlet

(#998) kenand


kenand
veterán

Újabb AMD sok hűhó semmiért...még szerencse, hogy CPU vonalon összeszedte magát.

(#999) SP!T


SP!T
addikt

Ramiris Europe Krt.? :)

There's a device that I've been using called a whoop.

(#1000) jeni


jeni
félisten

Üdv!
Mi az átlag fogyasztása FULL-ban egy Vega 64 karinak?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.