Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tdd587

    őstag

    válasz WonderCSabo #208 üzenetére

    Még ne publikáld az eredményeket légyszi, részemről egyelőre teljes kudarcként tudom értékelni a tesztet, szeretném az analóg 5.1-es tesztet még mindenképp megcsinálni.

    Hifisként természetesen az elvárt menete az lett volna a tesztnek, hogy egy gyors felmérés után felismerem a mintákat, A-t meghallgat, láttatlanban eldönt, hogy melyik kodek hibáit hallom vissza éppen/vagy semmit, majd X-et is meghallgatva azonnal dönt és ismétel. Egyszerűen azért, mert több éves tapasztalat alapján biztos vagyok benne, hogy ismerem a kodekeket annyira, hogy feltűnjön, hogy melyik szól. Normál körülmények között is hallottam már számtalanszor, hogy ez csak AC3 * lehet, semmi kétség. Vagy hogy csörömpöl itt valami, csak nem felezett DTS? Ugyanezt tesztekkel is próbáltam alátámasztani. De semmi feszült koncentráció, csak simán Serenity elindít (HD-DVD rip, DTS-1536 volt a sáv, de AC3-640-ből átkódolva), aztán meg BD rip, itt már az igazi DTS core és simán, mindenféle csiki-csuki nélkül tök egyértelmű volt, hogy melyik szól. Vagy akciófilmet megnéz, szemöldököt összevon, miért olyan gyenge a hangsáv, ez bizony AC3 *. Ezt vártam most is, ezt várom magamtól, ezt várom a rendszertől, simán a teljes indukció elvét alkalmazva.

    (*Az erősítőmön nem látszik, hogy éppen mi a bemenet.)

    Szóval gondolkodtam rajta, hogy mi lehet a gáz:

    1. a hangminták kiválasztása nem megfelelő, így túlságosan nehéz szignifikáns különbözőségeket felfedezni, azaz lehet, hogy más filmrészleteknél jobban kijönnének a különbségek. Ezt amúgy nem hiszem, lásd a 4. pontot. A minták szerintem megfelelőek.

    2. a tesztanyag nem jó, azaz valami hiba csúszott az újrakódolások folyamába, ami a vártnál lényegesen közelebb hozta a mintákat. Elolvastam, hogyan készültek a minták és én nem látok benne hibát, kérdés, hogy van-e különbség a hozzáférhető kódolók és a stúdiók által használtak között. Érvelés: ahogy például szignifikáns különbség van a DTS connect és a stúdiók által offline betömörített DTS hangsávok között is. Szintén megfontolandó, hogy elvileg azonos mesterről készített, de különböző kodekkel tömörített hangsávok miért eredményeznek komoly eltéréseket a gyári lemezeken. (Erről voltak korábban is posztok, lásd a DTS (tudtommal már nem létező) +4dB gain problémáját.)

    2+. bizonyos minták szándékosan azonosak... feltételezem, most nincs ilyen.

    3. a stereo downmix okozza a problémát, azaz mátrixolás maszlagot csinál minden mintából, amit a 4. pont tovább tetéz, azaz:

    4. a kodekek nyers erőben közelebb vannak egymáshoz a vártnál, így helytelen módon tesztelem, a surround térre kellene figyelni, nem az egyes zörejekre. Ehhez annyi magyarázat, hogy egy modern (rendesen túlvezérelt) CD-nél az mp3-320 vs. CD-nél sem feltétlenül az lesz a különbség, hogy az mp3 recseg-ropog, hanem hogy nem válik le a zene a hangfalakról, hanem beragad, mintha dual mono lenne.

    5. egy hi-end cucc a várttal ellentétben a különbséget nem felnagyítja, hanem kicsinyíti. Ehhez annyit, hogy egy 400e forintos hangfalon szólhat jobban az mp3, mint egy 100e forintoson a CD. A helyzetet bonyolíthatja, hogy:

    6. a hallásom éppen (vagy tartósan) elégtelen, ezért nem megy a tesztelés úgy, ahogy szeretném. Ehhez is magyarázat: úgy 3 éve elég sok zajos munkatársam akadt, akik mellett csak fejhallgatóval lehetett dolgozni. Több hónap rendszeres HD-600 használat után azt vettem észre, hogy a hifim pénztemető otthon, már nem hallom vissza az árát. A kezdeti pánik után azonnali fejhallgató stop következett de csak kb. 2 hónap alatt jutottam vissza arra a szintre, hogy minden rendben legyen. Sajnos ezzel a lehetőséggel mindig komolyan számolni kell az alvásmennyiség és a napi zajterhelés mellett. Személyes tapasztalatom alapján senkinek nem ajánlok napi fél óránál több fejhallgató használatot. Ennyi már elég, hogy aznap este komoly tesztet ne lehessen csinálni. Sajnos jelenlegi projektemen a napi több óra call miatt ez nem megoldható, persze csevegést hallgatni nem annyira fárasztó, mint zenét. Az aggodalomra van némi okom, tegnap este néztem egy 5* audio filmet és a DTS core ellenére nagyon nem estem hanyatt tőle.

    (Erről jut eszembe, hogy az AC/DC is 5* audio, csak akkor nem értem azokat a cineket hogy gondolták.)

    Egyelőre ennyi jutott eszembe. Remélem látszik a hozzászólásaimból, hogy magyarázatot keresek, nem kifogásokat, de az alapfelvetésem továbbra is az, hogy van különbség, és ez nem csak mérhető, hanem hallható is.

    Ja és lőjetek le nyugodtan, ha ez ide már sok...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés