Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#159) MaCS_70 válasza bambano (#150) üzenetére


MaCS_70
félisten

Csatlakozva Ribihez és Cactushoz:

Eleve azt definiálni, hogy mennyire vezet jó egy ember (ha már matek...) de facto lehetetlen. Egy ember egy fél órás út során is számtalan állapotba kerül, lehet, hogy az egyik sarkon benéz egy olyan helyzetet, amit két sarokkal előbb még hárított volna, mert közben mondjuk valaki bevágott elé és felidegesítette.
Brutálisan sztochasztikus az egész.

A gép teljesítménye is változik -- de ez sokkal jobban kontrollált, mint az emberé. Öntesztek sora fut le egy vezetéstámogató rendszerben, az ember a vezetési képességét befolyásoló tényezők nagyobb részét nem érzékeli, ráadásul szubjektíven felülbírálja magát.

A statisztika szerint már most ott tartunk, hogy pl. a Tesla rendszere a vezetés érdemi részében biztonságosabban vezeti az autót, mint az ember.

Szerintem pedig már kisebb javulás is létjogosultságot ad az autonóm rendszereknek: ha százan belehalnak a gép hibájába, de száztíz embert (nyilván sarkított példa) a gép ment meg, akkor tíz ember a gépnek köszönheti az életét, tehát jó a rendszer.

Túl sok halálos balesetet láttam az elmúlt harminchárom évben, ráadásul azok az ügyek, amelyekben én jártam el és halálos áldozattal jártak, szerintem jó eséllyel mind megelőzhetőek lettek volna a mai technikai színvonalon egy működő rendszer esetén. Mindegyiket olyan emberi hiba okozta, amiben a gép vitathatatlanul sokkal jobb.

Arról nem is beszélve, hogy most egy sztrádás menet számomra mondjuk nem nagy élmény. Vezessen az, akinek ez nem gond -- a gép!

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.