Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) rii válasza dabadab (#181) üzenetére


rii
nagyúr

egy tesztelés alatt álló járműnél az lenne a "sofőr" feladata, hogy figyeljen

ezt nem tette meg

ráadásul _csak_ figyelnie kell
aki vezet, annak figyelnie és vezetnie is

szerintem könnyű dolga volt
értem én hogy unalmas ... de könnyebb ellenőrizni valamit hogy jó-e, mint jól megcsinálni

aki erre nem képes nem alkalmas ilyen pozicióba
(mint ahogy korrektornak se tudna elmenni, mert a hibák 80%-t kihagyná)
ezért kell mindig figyelni, mert ha jó, akkor tovább lép, 1000x is akár, de az első hibát észre kell vennie .... különben tök felesleges a jelenléte

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#202) Polllen válasza dabadab (#193) üzenetére


Polllen
nagyúr

Azt várják el, hogy ha várhatóan keresztezi az útját, álljon meg.

Ez azt jelenti, hogy minden átlósan közlekedő gyalogost úgy kell kezelni, hogy ha be tud lépni az autó elé, be is fog.

Neked zöld lámpánál, amikor egy gyalogos az út széléhez lép akár csak lassítasz? Pedig ugyanúgy szabálytalanul le tud lépni, mint ez a bringás...

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#203) Ribi válasza Polllen (#202) üzenetére


Ribi
nagyúr

Az autó előtt már majdnem átért. És még akkor sem fékezett.
Itt nem a várhatóan lelép a kérdés. Itt konkrétan előtte volt. És 0 reakció.

(#204) BE4GLE válasza rii (#201) üzenetére


BE4GLE
aktív tag

Én nem gondolom, hogy könnyű dolga lenne. Soha nem ültem ilyen autó volánja mögött, de az az érzésem, hogy lassabban lehet reagálni, ha ilyen autóval mész. A kezed egyáltalán rajta lehet a kormányon? Vagy hogyan működik ez? Viszont abban egyet értünk, hogy ha már elvállalta, hogy ott ül, akkor kutya kötelessége az utat figyelnie, mint mindenki másnak.

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 9 Pro

(#205) Polllen válasza Ribi (#203) üzenetére


Polllen
nagyúr

A szabályról beszélgetünk, nem arról, hogy ez a konkrét autó mit csinált.

A szabály szerint már akkor lassítania kellett volna, amikor a másik sávban volt a gyalogos és közeledett a másik sávhoz.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#206) dabadab válasza Ribi (#200) üzenetére


dabadab
titán

"És honnan tudjam, hogy mikor mondja egy előtte lévő tárgyról, hogy akkor én ezt most itten leszarom és telibe verem?"

Sehonnan: mint említettem a Tesla Autopilot nem önvezető rendszer, embernek kellene vezetnie az autót, tehát elvárás a sofőrtől, hogy ha előtte ott van keresztben egy baszott nagy kamion, akkor fékezzen, az Autopilot csak egy utolsó utáni esélyt ad.

DRM is theft

(#207) rii válasza BE4GLE (#204) üzenetére


rii
nagyúr

" .. Soha nem ültem ilyen autó volánja mögött, de az az érzésem, hogy lassabban lehet reagálni, ha ilyen autóval mész. ... "

szerintem ez pont olyan, mint hogy nehéz észrevenni az 1000 jó adat után az első hibát - alkati kérdés

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#208) dabadab válasza rii (#201) üzenetére


dabadab
titán

"ráadásul _csak_ figyelnie kell
aki vezet, annak figyelnie és vezetnie is

szerintem könnyű dolga volt"

Valójában pont fordítva van, csak figyelni sokkal nehezebb.

DRM is theft

(#209) rii válasza dabadab (#208) üzenetére


rii
nagyúr

napi 1,5-1,5 órát vezettem 10 hónapon keresztül

nekem volt már h fájt a térdem, alkarom ... éreztem benne a fáradtágot ... könnyebb lett volna ha csak 10 mp-et kell vezetnem a 1,5 órából.

de amit írsz, arra mondtam, hogy alkati kérdés. És itt elvárás lenne hogy alkatilag megfelelő embert tegyenek oda, aki nem szeret kockáztatni.

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#210) kenwood válasza Ribi (#185) üzenetére


kenwood
veterán

pontosan ezert nem onvezeto auto a tesla.csak segedrendszerek vannak benne.
minden balesetert a sofor a felelos,rajta is kell ,hogy legyen a keze a kormanyon.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#211) Whysperer válasza hemaka (#15) üzenetére


Whysperer
addikt

Ejszaka. :)

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#212) Ribi válasza kenwood (#210) üzenetére


Ribi
nagyúr

Akkor egy normális sávtartó és vészfékező rendszer többet ér mint a tecsla "önvezető" megoldása.

(#213) kenwood válasza Ribi (#212) üzenetére


kenwood
veterán

azert azt nem mondanam,de ebben a videoban is van 3 nagyon necces szitu

[link]

- egy piroslampa
- nem tud rendesen kijonni a pihenobe
- egyszer olyan kozel megy a padkahoz,hogy szivrohamot kap a srac

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#214) hobizoli válasza arnyekxxx (#197) üzenetére


hobizoli
nagyúr

erre egyébként va egy olyan szabaly, hogy csak arra kell számítania, ami normal esetben ott lehet
a szabálytalanul atkelo akarki meg a tgk-rol leesett betonkocka az ezeknek nem felel meg

ha leesik a tgk-rol a potkerek es nekimesz a savban, akkor o lesz a felelos erte, mert nem rogzitette megfeleloen, neked meg arra nem kell szamitanod, hogy egy leesett potkerek van elotted a savban
meg ahhoz, hogy biztonsagoasn meg tudj allni elotte, nem lehetnel 40kmh-nal többel sehol, az meg nem eletszeru
ennyit vilagit be a tompitott feny az auton a fektavoddal

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

(#215) rii válasza rii (#209) üzenetére


rii
nagyúr

de igaz, hogy a figyelés nehezebb volt nekem, .... jobban kifárasztott mint a vezetés, de azért mert nekem utána még 8 órán keresztül figyelnem-.összpontosítanom-pontosan dolgoznom kellett, majd még hazavezetéskor is megint 1,5 óra vezetés-figyelés, és mánap megint 10-11-12 óra figyelés ... én nem hibázhattam a munkámban sem ... pedig figyelnem és csinálnom is kellett

a tesztkocsi hibázott, de nem hibás hiszen még csak tesztelték
elsősorbanaz uber hibázott a sofőr követelményeknél
másodsorban a sofőr

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#216) konyi79


konyi79
addikt

Ez a videó egy nagy semmi.
Egyrészt az emberi szem dinamikája sokkal jobb, mint ez a gagyi kamera, azaz ha jobban figyel a biztonsági sofőr, igenis észrevehette volna, főleg egy kivilágított útszakaszon. Persze az másik dolog, egy ilyen autóba bárkit beleültetve figyel-e jobban ennél a 3. km után.
Másrészről a radar meg az infra ha van, de még egy kifejezetten autóiparnak készült kamerának is sokkal jobbak ennél az éjjellátó képességei. Inkább a felismeréssel van gondjuk, hiába ismeri fel a gyalogost, vagy a kerékpárost, a kettő kombinációját, mint látjuk sajnos nem. Ez sajnos csak tanulni volt jó, az adatokat elemezve elkészítve egy frissítést ez nem fog mégegyszer előfordulni.

(#217) dabadab válasza Ribi (#212) üzenetére


dabadab
titán

"Akkor egy normális sávtartó és vészfékező rendszer többet ér mint a tecsla "önvezető" megoldása."

Még egyszer: a Teslának nincs önvezető megoldása. Soha nem is volt, nem is állították.
Viszont van egy fasza sávtartó és vészfékező rendszerük.

DRM is theft

(#218) Foglalt név


Foglalt név
addikt

Vicces, hogy pár hónapja még arról ment a püffögés, hogy az önvezető autó nem tudja megpakolni a kamiont és "túk áur dzsobz", halott ötlet az egész, az ember jobban vezet és elhajol a golyó elöl.
Mostanra meg hirtelen felháborodik mindenki, hogy mi az már, hogy nem lát az autó a sötétben?!
Miközben ezek ülnek a volánnál tőlünk nyugatabbra is.

Hamarabb vége lesz itt a vezetgélésnek, mint ahogy azt gondoltuk :DDD

(#219) snecy20


snecy20
veterán

Hát ezt a balesetet elég érdekes az önvezető autóra kenni, már nem azért...

Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

(#220) szerzol


szerzol
senior tag

infra érzékelővel lett volna esélye fékezni.

Mai modern autók felszereltsége, csak itt szarvas, vad jelzőnek van titulálva, de teljesen mindegy mi sugároz hőt az út szélén.
Az ultrahangos érzékelők pedig a tükörben jelzik a melletted, vagy mögötted lévő járművet, tehát akár egy betonkocka is eléd tolhatja a biciklijét.

Mivel ez a legmodernebb autó, csakis valami hibás működés lehetett.

Az ilyen helyzeteket mesterségesen tesztelni kellett volna egy forgalomtól elzárt pályán, amíg ennyire alapvető lehetőséget biztonságosan nem tud kezelni a jármű.

Felelőtlenség volt a tesztelők részéről.

(#221) big-J


big-J
őstag

Uber:
Lathato, hogy az auto nem fekezett nagyot, csak egy picit letert. Ez az autopilota hibaja. Az ember akinek figyelnie kellett, nem figyelt, ez az o hibaja. A no nem nezett szet es nem volt valamire valoan kivilagitva, az pedig az o hibaja.
Szerintem a biciklis volt a legbutabb a tortenetben, mert human sofor is elutotte volna hasonlo esetben, legfeljebb picit elobb fekezett volna, de boven eluti ugy is.

Bicikli:
Ezek a prizmak is nem nyujtanak eleget, mert vaksotetben volt az utolso pillanatig. Oldalrol is lathato vagy oldalra is vilagito lampaknak van ertelmuk.

Adaz biciklistakent alig varom hogy forgalomba keruljenek az (itt vagyok!) fele jeladok, amiket majd az IOT es 5G segitsegevel messzirol eszlelnek majd az onvezeto autok. Ez utan mar biztosan biztonsagosabb lesz a biciklis kozlekedes. Ha az uber auto tudta volna hogy ott egy biciklis van, siman megallt volna, meg akkor is ha nem latja.

[ Szerkesztve ]

(#223) csongi válasza Foglalt név (#218) üzenetére


csongi
veterán

es ott van a cigi, fagyi meg sok egyeb :)
big-j.
El sem hinned egy prizma milyen messzire ellatszik.
Biciklis varosba lakom, itt minden lakosnak van egy biciklije.

[ Szerkesztve ]

(#224) waithEard válasza Foglalt név (#218) üzenetére


waithEard
őstag

Ez volt az első gépi-rasszista gyilkosság. Szándékosan vette "semmibe" a homelesst. :(((

Tipikus gyalogos/ bringás tévhit:
"Én k***va jól látom a kivilágított autót, akkony nyilván ő is lát engem." Sokat vezetek sötétben, korán reggel, és számtalanszor tapasztalom ezt a fajta "halált megvető bátorságot" kedves gyalogosok/ bringások részéről, ahogy bandukolnak /tekernek az út szélén (mert a f@sznak van a járda) sötétben ,esőben, ködben, teljes nyugalomban, sötét rejtőszínű ruhában, világítás, fényvisszaverő nélkül.

[ Szerkesztve ]

"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)

(#225) miqlas válasza waithEard (#224) üzenetére


miqlas
őstag

... és akkor már ki kell nyírni mi? Lehet, hogy annak a bringásnak/gyalogosnak a hidegben és vagy esõben van más baja is, mint neked a meleg autóban ... :((

42

(#226) Silentfrog válasza csongi (#223) üzenetére


Silentfrog
veterán

Nekem nincs biciklim! :DDD

[ Szerkesztve ]

(#227) rii válasza Silentfrog (#226) üzenetére


rii
nagyúr

nekem 4-5 is ,-D
úgy h 1-et már eladtam meg egyet elloptak utánfutóstul .-)

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#228) waithEard válasza miqlas (#225) üzenetére


waithEard
őstag

Szerinted nekem az a célom, hogy szabálytalan gyalogosokat gázoljak? Vagy azt akarod sugalmazni, hogy én a burzsoá, ülök a meleg autóban, szegény proletár gyalogos meg el van nyomva?
(Elárulom, hogy minden nap fél ötkor kelek, és a meleg autóban még ül velem 3-4 kolléga, és melózni megyünk. :) )
Pusztán jelezni akartam, hogy a gyalogos közlekedési kultúrán lenne még csiszolni. És igen, rengeteg bunkó autós van, ódákat tudnék zengeni róla, de ez a cikk most egy szabálytalankodó öngyilkos gyalogosról szólt.

[ Szerkesztve ]

"The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)

(#229) fRooStzzZ válasza Silentfrog (#13) üzenetére


fRooStzzZ
senior tag

Végig sem olvasom a hozzászólásokat, itt ugyan erre gondoltam én is..
Ha valaki sötétben nem lát előre 10 métert, attól el kell venni a jogsit.
Ha az ember 150-el is megy, nem az utolsó 3 méterben fog látni egy keresztező akármit..
Megtörik a fény, árnyékok vannak, esetleg a bicajról felcsillannak dolgok stb..
Ennyi erővel majdnem minden 2. ember halott lenne..
Hány autó van, aminek van éjjeli kamerája is esetleg, amivel többet is látni az úton, amit esetleg az ember figyelhet is.
Nem hogy egy "gép" szarásig pakolva minden érzékelővel.
Itt nem csak a biztonsági sofőr volt a hibás, még nappal sem engedném el a kormányt, még ha "tudnám frankóan működik a dolog", nem hogy este.. De azért a kocsinak semmi reflexe nem volt? fék, kikerülési szándék?
Ez olyan volt kb, mint egy sofőr nélküli autó, amiben egy söprűnyéllel ki van támasztva a gázpedál, semmi több.

(#230) Gyula84 válasza schwartz (#7) üzenetére


Gyula84
veterán

szerintem is...

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#231) Csabroncka válasza csongi (#223) üzenetére


Csabroncka
addikt

Nekem nincsen bajom a biciklisekkel, de emelgethetik a magasba és rázhatják az öklüket, hogy nekem van elsőbbségem és igazam b..meg, ha már átment rajtuk az autó, vagy betonkeverő ez már senkit nem fog visszahozni az életbe - egyszerűen ezeken a közlekedési eszközökön (motor is) sokkal jobban oda kell figyelni a közlekedésre (a saját életének érdekedben) mint zárt karosszériás járművekben!

"in medias res"

(#232) rii válasza Csabroncka (#231) üzenetére


rii
nagyúr

mint kerékpros mondom (42k km) hogy a lámpát is illene használniuk* pld bp körutak ...
kanyarodás előtt szétnézni ....

*színnek megfelelően előlre-hátulra (hátulra én kettőt tettem - redundancia)

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#233) Elemental válasza miqlas (#225) üzenetére


Elemental
addikt

Ha nem veszik észre, akkor aztán fázhat kedvére. Elég nagy indulatot ébresztettél bennem ezzel a f@szsággal Nem akarok most semmi csúnyát írni. A lényeg, hogy te azt mondod, ha fázik a kis drága, akkor fontosabb behúzni fülét farkát, mint szétnézni, akkor te nem vagy az értelem mintapéldánya.

Szerk: offba tettem.

[ Szerkesztve ]

(#234) energy4ever


energy4ever
addikt

"Korábban a rendőrség szóvivője azt nyilatkozta, hogy olyan baleset történt, melyet sem emberi, sem szoftver által vezérelt sofőr nem tudott volna megelőzni."

Szoval ezek a jarmuvek emberi beavatkozas nelkul gyartodtak le? Ne mondja azt senki, hogy csak ugy magatol indult be az auto, es ment ki a forgalomba. Nyilvan annyival kell menni, hogy megtudjon allni legalabb akkora tavolsagon belul ameddig lehet lattni normalisan. Ez igy egy egyszeru gyilkossag a soffor reszerol. Semmi mas.

(#235) -=RelakS=- válasza energy4ever (#234) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

"Nyilvan annyival kell menni, hogy megtudjon allni legalabb akkora tavolsagon belul ameddig lehet lattni normalisan. "

Országúton ha éppen nem tudod a távfényt használni, akkor ugye lelassítasz 50 körüli tempóra?
Ha jól tudom, itt az úton grasszáló emberekre éppen nem kellett számítani.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#236) energy4ever válasza -=RelakS=- (#235) üzenetére


energy4ever
addikt

De mindenre kell szamitani! Olyan nincsen, hogy "szerintem ez nem fog megtortenni, es arra mar nemis figyelek". Beleult egy jarmube, felgyorsitotta olyan tempora, hogy ha akart volna akkorse tudjon megallni.(pont)

(#237) dabadab válasza energy4ever (#236) üzenetére


dabadab
titán

"De mindenre kell szamitani!"

Tehát te még soha nem mentél autóval 10 km/h-nál gyorsabban?

DRM is theft

(#238) -=RelakS=- válasza energy4ever (#236) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Sok hülye meghalt, mert nem számított rá, hogy leszakad a gyalogos felüljáró.
Pedig úgy kellett volna vezetnie, hogy meg tudjon állni, mikor látja, hogy megindul a szerkezet.

Ja, nem

dabadab
Az azért megvan, hogy a neki szegezett kérdést elegánsan kikerülte :DDD

[ Szerkesztve ]

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#239) schawo válasza , (#222) üzenetére


schawo
titán

Ezeknek semmi köze az uberhez. De egyébként lehetséges az is, hogy az Uber elektronikája kiadta a fékezés parancsot, csak épp az autó fékrendszere megadta magát, és nem jól működött. Nem valószínű, de azért nem is teljesen lehetetlen.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#240) schawo válasza energy4ever (#236) üzenetére


schawo
titán

De mindenre kell szamitani!
Remélem te mindenre felkészülsz az életedben. UFÓ támadásra bespájzoltál már?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#241) #04441088


#04441088
törölt tag

Hát ez cumi.

(#242) , válasza schawo (#239) üzenetére


,
addikt

Tudom, hogy semmi közük az uberhez, csak arra próbáltam utalni azokkal a videókkal, hogy amíg ilyen óriási bakik megtörténhetnek, addig nem az emberi sofőrök helyett kéne alkalmazni a vezetést segítő rendszereket, hanem tényleg csak az emberi sofőrök mellett segítségképpen.

Megnéztem újra a videót lassítva, kockáról-kockára, és szerintem ezt a balesetet egy gyakorlott emberi sofőr nagy valószínűséggel elkerülte volna, hiszen már kellő távolságból látszanak a világos cipők, ahogy a felezővonal mellől "bejönnek" az autó elé. Más még nem látszik, tehát hogy 2 nyúl futott-e be eléd esetleg, vagy egy ember sétál-e ott, stb. ezt a videóban látható fényviszonyok miatt itt még nem lehet megállapítani, viszont már ennyi alapján is önkéntelenül fékezne egy ember, és közelebb érve ahogy nyilvánvalóvá válik, hogy nagyon nagy a probléma, félrekormányzással próbálná hárítani a gyilkos ütközést. Lehet, hogy a bicikli hátsó kerekét elkapnád így is, de mégsem ölnél embert. A gép megtette mindenféle reakció nélkül.

Meg egyébként is egy autó fékrendszere hogyan tudja megadni magát úgy kompletten? Illetve ha megadta magát, az önellenőrző rendszer (ha van egyáltalán ilyen?) miért nem jelzett az emberi sofőr számára hogy gáz van, illetve az autó miért nem próbált meg elkerülő manővert tenni valamelyik irányba? Ez így tisztára úgy néz ki, mint az általam linkelt videókban, tehát mintha tudomása sem lett volna a rendszernek a vészhelyzetről.

(#243) schawo válasza , (#242) üzenetére


schawo
titán

Túl sokat nézted a videót kockáról kockára. Az átlagos (tehát nem legrosszabb) emberi reakcióidő kb. 1 mp járművezetés közben. Az észleléstől számítva. Nézd meg újra a videót. Tehát, ha egy sasszem épp kiszúrja a fehér cipőket 8mp-nél, és rögtön értelmezi, és azonnal reagál, akkor is 9 mp-nél még a fékezés megkezdése előtt felkeni a szerencsétlent a motorháztetőre.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#244) tatararpad


tatararpad
őstag

Itt a világ egyik legtöbb szenzorral felszerelt autója, és egy 720p-s UFO észleléseket megszégyenítő minőségű videót kell nézni arról, hogy egy kétes szexuális beállítottságú férfi a telefonjával játszik vezetés közben.

(#245) schawo válasza tatararpad (#244) üzenetére


schawo
titán

Ezek dascam felvételek. Az autó saját felvételei ilyen egyszerűen nem hozzáférhetők, azt még elemzik egy csomó ideig.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#246) tatararpad válasza schawo (#245) üzenetére


tatararpad
őstag

Pedig pont azok lennének a legérdekesebbek. Azt látjuk persze, hogy bármilyen sofőrnek nehéz/lehetetlen lett volna elkerülni a balesetet, de nekik nincs is LIDAR a fejükön. Pont az a legnagyobb kérdés, hogy az emberi érzékelésnél jobbnak értékelt technika miért nem volt jobb a valóságban most.

(#247) schawo válasza tatararpad (#246) üzenetére


schawo
titán

Ez egy komoly kérdés, ezen fognak még rágódni jópár kört.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#248) -=RelakS=- válasza tatararpad (#246) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Naigen, erre én is kíváncsi lennék, hogy mit látott az autó, és a felvételre esetleg a kiegészítő szenzorok jelét is rámontírozhatnák

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#249) dabadab válasza tatararpad (#244) üzenetére


dabadab
titán

Az überes sofőr az nő.

DRM is theft

(#250) csako válasza dabadab (#249) üzenetére


csako
veterán

:Y
Én (is) tökre azt hittem, hogy férfi :D

[ Szerkesztve ]

Holnap országszerte 10 fok várható. Ebből 2 Budapesten, 1 Győrött, 2 Miskolcon...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.