Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#551) kenwood válasza MaCS_70 (#547) üzenetére


kenwood
veterán

Az oke,csak megint ott tartunk, hogy par ph-s szeretne a vilag legjobb mernokeinek,informatikusainak megmondani,hogy mit kellene csinalniuk.
pontosan tudjak ok,nalunk sokkal jobban,csak baromi osszetetett adolog,es meg evek kellenek,mire tokeletes lesz.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#552) Tikakukac válasza kenwood (#551) üzenetére


Tikakukac
titán

Nem lenne gond, ha ezek a legjobb műszaki és mérnöki emberek ne lennének alárendelve a pénzügyi részlegnek és marketing osztálynak. Ma kp-zárat javítottam. Én ugyan a világ top mérnökeitől messzire vagyok, de tudtommal egészen más vezetéket vezetünk el az ajtóknál, ez igaz a keresztmetszetre és a szálakra is valamint a szigetelésre, nem beszélve, hogy felkészülünk arra, hogy az ajtó a sima zsanéron túlra is rendszeresen lesz nyitogatva.
Vagy feszültségesést szerintem már gimiben is elég frankón számoltunk fakton, valamiért az autógyárban ez nem jött össze.

A mérnöki gárda önmagában ritkán ad ki szemetet. Amikor ennyire látványos a butulás, ott másban kell keresni a hibát :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#553) Auratech válasza kenwood (#551) üzenetére


Auratech
őstag

Az Uber megyegyezett az elhunyt hozzátartozóival. Némán. Az átlátszó helyzet technikai magyarázatával adós maradt. Meddig tartana a robotsofőr működésének logjait kiértékelni és nyilatkozni, ez és ez történt, ilyen okból? Volt, hogy űrprogram is bukott egyszerű metrikus vs. birodalmi mertékrend használata, elvétése miatt.
A dolog ugyanolyan felháborító, mint szegény Schumi dolga, ahogy mindenki tudja, hogy a csóri vegetál harminckilósan, de mindenfele baromságra hivatkozva titkolják. Nem korrekt. Emberi méltósága el van játszva mondvacsinált indokból. Vagy Csernobil. Marcius 26. után április idusán kiállni, mikor már fél Európában vilagítottak a salátaföldek.
Itt a hiba technikai értelemben nyilvánvaló. Az oka meg pár mondat, érthetően, lenne.
Valószínűleg olyan jellegű az igazság, hogy jobb a felháborodás hullámait felkorbácsolva hagyni, mint bevallani, (képzelődöm), hogy mondjuk a lidar idle allapotban volt, (kikapcsolta, mert hangos..) mert a gps szerint az úton jó eséllyel semmi sem lehet., elég a kamera.., ami megy a kanyar íve miatt az út... vagy épp valami rendszerellenőrzés történt, ahol a robot képletesen "pislantott" egyet, és pont felbukkant az a ...
Szerintem valamilyen személyi felelőség lehet a dologban, mert a magyarázható műszaki probléma miatt nem csukhatnak be egy fejlesztés alatt lévő és egyébkent élet, piacképesnek mondható technológiát.
A pitot csövek befagyása miatt se zárnak be egy repülőgépgyártót, pedig szazak életébe került a "filléres" hiba..

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

(#554) dabadab válasza Auratech (#553) üzenetére


dabadab
titán

"Az Uber megyegyezett az elhunyt hozzátartozóival. Némán. Az átlátszó helyzet technikai magyarázatával adós maradt."

Ne láss bele túl sokat: a magyarázatot egyébként se az Ubertől várta senki, az illetékes hatóságok vizsgálatát meg nem befolyásolja ez az ügy.

Itt csak annyi történt, hog páran kp-ra váltották egy olyan rokonuk halálát, aki életében annyira nem érdekelte őket, hogy hagyták, hogy hajléktalan legyen. Ez is felháborító, csak máshogy.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#555) Auratech válasza dabadab (#554) üzenetére


Auratech
őstag

Nyilván jól jött az áldozat családjának a zsé..
Az adott technológia fejlesztésének finanszírozója az Uber. Jogilag ő a felelős, az abból eredeztethető halálesetnek. A hatóságok presszionálásában nincsenek illúzióim.
Amerika csak egy bizonyos konzumér szintig vérbecsületes. A milliárdok szintjén a politikai nyomásgyakorlás élet-halál ura. Ha valami kiderül, az csak mások érdekeit szolgáló akció. A legritkábban véletlen.
Ez is lehetett egy hack, amit az olajlobbi, konkurens, ellenérdekelt... rendezett meg.
Van az a technológia, ami bezavar egy ilyen bonyolult rendszert..
Ha egy szu27-tel le lehet bénítani egy rombolót...
A nagy, értelmezhetetlen titkolózás mindig gyanús. A kocsi telemetrikája percenként több Gb adatot szolgáltat, ami mentve, részben streamelve van. Hogy mi miatt nem történt ütközés elkerülés, az szerintem triviális a rendelkezésre álló adatok alapján. Hogy mi okozta, az más kérdés.
De ha baleseti rekonstrukció, szimuláció létezik, a válasz se ezoterikus, ahogy sugallni próbálják..
Nem történt csoda.
Lehet a háttérben "háború" dúl a technológiák térnyerése érdekei mentén.

Auratech Field Recording

(#556) MaCS_70 válasza Auratech (#555) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ha jól emlékszem, hatósági vizsgálat esetén a lezárásig tilos a vizsgált alanynak (Uber) saját szakállára információt kiadnia.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#557) schawo válasza Auratech (#553) üzenetére


schawo
titán

Nekimehettek volna a kártérítési pernek, és csinálhattak volna látványos cirkuszt, de az senkinek se lett volna jó, és úgyis elbukták volna.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#558) MaCS_70 válasza schawo (#557) üzenetére


MaCS_70
félisten

Bizony!

Az amerikai jog ebből a szempontból (is) mind anyagi, mind pedig eljárási jogi oldalról, hogy úgy mondjam, meglehetősen érdekes.

Simán előfordulhat, hogy egy megnyert perrel rosszabbul jár valaki, mint ha már az elején peren kívül megegyezik, akár európai szemmel horrorisztikus feltételekkel is.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#559) schawo válasza MaCS_70 (#558) üzenetére


schawo
titán

Na arról meg nem is beszélve. Tiszta golyó, hogy jobban jársz, ha bűnösnek/felelősnek vallod magad akár egy olyan ügyben is, amihez semmi közöd, és leülöd/kifizeted a megállapodás szerintit, minthogy nekifuss a bírósági szakasznak.

Erről is csak a legprecízebb Top Gear Top Tip jut eszembe: "Don't go to America"

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#560) kenwood válasza Auratech (#553) üzenetére


kenwood
veterán

Engem kulonosebben nem erdekel,mi okozta a balesetet, mivel az informacio birtokaban sem leszek elorebb.
Maga az onvezeto, es az elektromos kocsik erdekelnek,mivel XMS Andras kurva jol megfogalmazta,hogy ugyanaz van most,mint az elso iphone megjelenesekor :
A tobbseg azt mondta,hogy neki sose lesz olyan telefonja,ami nem nokia,es nagyobbb,mint egy 6230 ...
aztan megis mashogyan alakult.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#561) kenwood


kenwood
veterán

Az is fontos kerdes, hogy ezek utan ki,es milyen feltetelekkel ul be a volan moge?
elvileg a sofor a felelos,de 100- bol 95 ember biztosan elutotte volna a not. Meg ha meg is ussza penzbuntivel,amit kicsenget a ceg,akkor is nagy teher ez neki. Lehet,hogy evekig kiserteni fogja ot a kep,aogy eluti. Emelle meg ki is kerult az arca a netre.
Nyilvan minden olyan ember,aki vallalt mar ilyen melot,vagy fog a jovoben,latta a videot.
Gondolom, valtozik a protokol.
Pl ket ember , 45 percenkent valt, vagy hasonlo.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#562) schawo válasza kenwood (#561) üzenetére


schawo
titán

Az összes vonatvezető ugyanígy van vele évszázadok óta. Az se egy könnyű szakma, minden vezér elüt legalább egy embert karrierje során.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#563) Auratech válasza kenwood (#560) üzenetére


Auratech
őstag

Az elektromos közlekedésnek régóta kedvelője vagyok. Szerintem is ez a jövő és jónak tartom. Régóta fejleszthették volna. Hogy most van itt az ideje, úgy is jó. Jónak tartom a járművek robot üzemmódját. Tudom, hogy az emberi figyelmetlenségek értelmes kizárása jó hatással lesz a közlekedésre.
Évekkel ezelőtt ábrándoztam, hogy a ma benzingőzös, zajos belvárosok utcáiban majd ismét ki lehet pakolni az asztalokat, mert halkabb és szagtalan lesz a forgalom. Felértékelődnek az ingatlanok.. stb Lehet normálisan bicajozni az utak mellett, Az elektromos bicajt is rég csípem..
Az itt tárgyalt gázolásnál engem nem a társadalmi hatása izgat, nem a cégek stratégiái, hanem az a konkrét, tökegyszerű technikai leírás, ami az önvezetéshez bevetett adott rendszer totális csődjét magyarázza az adott szituban. Ahogy magyarázatot kaptunk, miért zuhant le lángolva a Concorde (felcsapódó lemezdarab...), miért robbant fel a Challenger, (gyorsítófokozat (SRB) tömítőgyűrűje). Ha nem nyilatkoznak róla, akkor is az érdekel.
Maga a technológia jó és szükséges. Ez lesz a jövő. Vagyis ez ma a jövő.

Auratech Field Recording

(#564) kenwood válasza schawo (#562) üzenetére


kenwood
veterán

Azt hiszem,olyankor jar egy hosszabb betegszabi.
Viszont az teljesen mas : ott eleg betartani a szabalyokat, ha valami hirtelen dolog jon,akkor a hatlmas fekut miatt amugyis eselytelen vagy.
Itt meg semmit nem kell csinalnod,de ha megis,akkor par tizedmasodperced van ra.
En el nem tudom kepzelni,hogy egy ilyen kocsiban akar csak 1 orat is kepes legyek tokeletesen osszpontositani.

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#565) schawo válasza kenwood (#564) üzenetére


schawo
titán

Nem jobb ám az, ha már 5 mp-cel előre tudod, hogy mindjárt kinyírsz egy kupac embert, mintha csak úgy, hirtelen megtörténik. Igen ilyenkor szabadság, pszichiáter.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#566) BOBO6 válasza csongi (#267) üzenetére


BOBO6
aktív tag

Nem akartam belefolyni a találgatásba, hogy elkerülhető lett volna a baleset vagy sem, ezt egy ilyen video alapján laikusként nem lehet megmondani. Egy biztos, én lettem már majdnem rosszul miután 80-90-nel mentem késő este városon kívül és csak egy szempillantásra megjelent az út szélén menetirány szerint jobboldalon bandukoló ember töksötét öltözékben, alig pár cm-re a tükrömtől. Ha -mivel ő maga sem láthatott kb semmit- gödörbe, kavicsra lép és kitántorul az autó elé, most nem írnám ezen sorokat. Arra nem lett volna időm, hogy kormánymozdulatot csináljak. Utána percekig alig kaptam levegőt.
"Amennyiben a kormanyok az uthalozatra rakoltenek azt a penzt, amit mondanak, akkor az egesz rendszer hamarabb mukodhetne."
- akkor nem úgy kéne Budapesten közlekedni mint egy szlalompályán az 5-10 cm-es mélységű és 5-10 méterenként felbukkanó kráterek miatt. Nem tudom, de az elmúlt hónapokban nagyon szétrohadtak az utak...Ezek alapján országunk nagyon messze van még attól, hogy használható önvezető autós rendszer épüljön ki.

(#567) BOBO6 válasza DigitXT (#353) üzenetére


BOBO6
aktív tag

"modernebb autókban van már kanyarfényszóró" khm. Citroen DS19, 1955, csak valamiért el kellett telnie bő fél évszázadnak, hogy újra felfedezzék...

(#568) hobizoli válasza BOBO6 (#567) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ja, mert azon tisztan mechanikus volt. es ha kikopott, akkor meg vibralt ossze-vissza

a mostaniak szervo motorokkal mukodnek, vagy egy kulon LED vilagit be oldalra

több drón kell ;P

(#569) Alchemist válasza BOBO6 (#566) üzenetére


Alchemist
addikt

80-90 tompítottal már vakrepülés kategória...

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#570) schawo válasza Alchemist (#569) üzenetére


schawo
titán

Igen, 30 fölött az.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#571) Tikakukac válasza Alchemist (#569) üzenetére


Tikakukac
titán

Ezért érdekelne engem ez a dolog, hogy tényleg az van, hogy távolsági levételéhez madzagoljam be a féket és satufék be? Mert tompítottal pcsát sem látsz ekkora tempónál, azt viszont erősnek érzem, hogy a "mindenre számítani kell" mentalitás miatt dici-döci legyen esténként.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#572) Alchemist válasza Tikakukac (#571) üzenetére


Alchemist
addikt

Az egy dolog, hogy ha esemény van, jön a "nem a látási viszonyoknak megfelelő sebesség" kezdetű értékelés a szervektől, viszont egy ismeretlen úton emiatt benézni egy nagyobb kátyút vagy másik járműről leesett tárgyat tényleg nem kellemes. A legtöbb vezető persze vállalja a kockázatot az ezerszer végigjárt úton, csak jó ha ezt észben is tartja. És persze jól jön minden autóba épített éjjellátó technika...

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#573) velizare


velizare
nagyúr

úgy néz ki, hogy szegmentálási bug volt. a szenzorok észlelték, hogy van ott valami, de a feldolgozás során arra a következtetésre jutott, hogy az objektum hamis pozitív, mehet tovább az autó.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#574) rednifegnar válasza velizare (#573) üzenetére


rednifegnar
senior tag

hivhatod ezt barmilyen szepen, ez egy hiba es ez sok helyen elofordulhat, a sima szoftverbugtol, a hibas rendszertervig, vagy a rossz parameterezesig barhol. ki megy a boribe? a programozok? a tervezok? a parameterzok? a faszi aki benne ult es nem figyelt? vagy majd fizetunk egy kis karteritest a homless rokonainak aztan megy tovabb a dolog. lesz egy exceltabla amiben benne van hogy a homless, a nyugger, a gyerek az mennyit er?

A camera does not make art, the artist makes art.

(#575) velizare válasza rednifegnar (#574) üzenetére


velizare
nagyúr

akkor csak hogy mindketten tudjuk, miről is van szó: a szegmentálás a képfeldolgozásban az a folyamat, amikor a képen már felismertünk bizonyos alapszintű objektumokat, úgymint pl. az élek, és a segítségükkel homogén (azonos tulajdonságúnak tartott) képrészeket különítünk el. így születik egy csomó élből és pixelből a gyalogos, a biciklis, az útmenti fa, bokor, a szélfútta zacskó, az oszlop, és az előttünk haladó autó is.
ez azért fontos, mert megerősíti, hogy a jármű szenzorai észlelték a keresztben biciklit toló áldozatot, viszont nem ismerték fel annak, ami.

hogy a bíróság/vizsgálat kinek a jogi felelősségét állapítja meg, az egy teljesen más kérdés, mert azt a forgalmi helyzetből fogják majd levezetni, és nem abból, hogy ki vezette az autót, a gép, vagy az ember. ha azt állapítják meg, hogy az autósnak esélye sem volt elkerülni az ütközést, akkor a gyalogos lesz a felelős, ha mindketten, akkor a felelősség megoszlik. arra jelenleg nem látok túl sok esélyt, hogy a történetért kizárólag az uberre húznák rá a vizes lepedőt, ugyanis az még jó eséllyel nincs definiálva, hogy mégis mennyivel többet várunk el egy önvezető autótól a balesetek elkerülése kapcsán, mint egy emberi sofőrtől. teljesen kizárni persze nem lehet, ugyanis ott a bíróság akár kvázi jogot is alkothat.

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#576) Auratech válasza velizare (#575) üzenetére


Auratech
őstag

Afféle "reflexet" kell beépíteni az elektronikába, mint a pislogás. Ha valami közeledik, becsukod, mielőtt észlelnéd. Ha valami adott küszöbérték felett kiemelkedik az útfelület síkjából és a haladás irányában (sebesség, irány..) akadályt képez, arra reagálnia kell mérlegelés nélkül valamilyen fékezéssel, kitéréssel. A biztonságos objektumazonosítás nem szabad, hogy feltétele legyen reakciónak.
Ami nem úttest, az akadály..Az úttest pedig lapos..

Auratech Field Recording

(#577) velizare válasza Auratech (#576) üzenetére


velizare
nagyúr

...és így satuzol be egy nejlonszatyor előtt. :N

a valóság, mint mindig ennél némileg bonyolultabb.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#578) Auratech válasza velizare (#577) üzenetére


Auratech
őstag

jogos
Nyilván mondhatnám, hogy de.., de akkor végső soron azt javasolhatnám, amin egyébként mindegyik fejlesztő dolgozik. Ők meg ezért jobban tudják...

Auratech Field Recording

(#579) Ribi


Ribi
nagyúr

Kis adalék.
Összegezve
Volvo beépitett védelmi dolgait kikapcsolta az UBER. Nyilván, hogy ne szóljon bele az önvezetésbe. Lehet a beépített dolgok kivédték volna az ütközést.
6mp-el az ütközés előtt érzékelte a gyalogost, majd fel is ismerte mint biciklis.
1.3mp-el az ütközés előtt vészfékezést akart volna végrehajtani a rendszer, de ez nem engedélyezett önvezető módban.
A rendszerben nincs vezető figyelmeztető beépítve.

Ha fékez, kb 70-ről 35-re lassult volna.
A vezető az önvezető autó dolgait nézte, nem a telefonját.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.