Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#501) Auratech


Auratech
őstag

Az egyik oldalon nézve sokan hozzuk az emberi vezetést leíró dolgokat. Ebben mindenkinek alapos és összetett tapasztalata van. Jól kiveséztétek. Én csak annyit élek meg pluszban vezetés közben, hogy a közlekedőknek van egy nehezen megfogalmazható attitűdje, ami talán a "bízom, hogy úgysem lesz semmi", vagyis nem a mindenek felett biztonságra törekvés a kiindulási alap, hanem az, hogy statisztikailag eséllyel úgysem lesz semmi gáz.
Mikor havas úton elmegy mellettem egy kamikaze olyan 100 körül, vagy bukkanó, jobbos kanyarban, záróvonal esetén simán előzésbe kezd, vagy megy mint a golyó a hózáporban, ködben... gyakorlatilag a jószerencsében bízva. Ellenkező esetben tüttyögés van 30-40-nel. Ezt nem lehet leprogramozni. Általában celhoz érnek, nagy mellénnyel, megdicsőülve, hogy nem szarakodik 50-nel, ami még csúszáshatár alatt van.
Adott útszakaszon gyakran a belátható út szabálykövetően sincs köszönőviszonyban az ott megengedett sebességgel. Senki nem lassít egy kanyargós úton annyira le, hogy ha lepottyan bámi, biztosan megálljon. 100-ból 99szer nem esik le semmi.
Nem lehet a valószínűtlen szituációkat konkrét veszélyként kezelni. Belehülyülne mindenki. Ez a novice sofőrök hozzáállása. A másik véglet, mikor elbízza magát az ember.

Viszont az autonóm közlekedés nem szervezhető még azokra a pszichológiai kategóriákra, ami a sofőrök rutinnak, tapasztalatnak.. mondanak. Az egyfajta predikció, ami nem csak a szenzoros információból, hanem a közlekedésben elsajátított minták használatával egészül ki. A rutinos sofőr megérzi azt a helyzetet, amiben adott sebességnél, útvonalon megnő a bizonytalanság de mérlegel, hogy figyelembe vegye-e és nem bűn, ha nem festi az ördögöt a falra. Ezekkel viszont nem lehet robotkocsit programozni. Nem működhet olyan programmal, amiben a tévedés esélye számszerűsítve van.
Nemsokara biztosan lehet programozni egy drón F1-kocsit, hogy jobb köridőt menjen folyamatosan határon autózva, mint egy emberi sofőr. Ma még kicsit lassab. Versenyhelyzetben meg sokkal. Ott a taktika és dominancia érvényesítése munkál együtt a telemetriával és ezt egyelőre ember kicsit jobban csinálja. Kockáztat. Egy robot nem, de semeddig nem tart úgy programozni. Max megtörik. Harci drónok..
A robotkocsinak majd kiegészitő megoldást nyújt a többi közlekedő, útelem megosztott telemetriája, szenzorai. Városban mindenképp. Ez a jövő. Veszélyes helyen meg kihelyezett szenzor figyelmeztet, hogy fel fog bukkanni egy akadály a bukkanó után..

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

(#502) MaCS_70 válasza kenwood (#497) üzenetére


MaCS_70
félisten

Vészhelyzetben egészen minimális annak az esélye, hogy bárki is mérlegeljen és racionális döntést hozzon.

És még csak nem is arról van szó, hogy a másodperc törtrésze alatt kellene elemezni és dönteni -- a helyzet még ennél is rosszabb. Az ember tekintetét ugyanis kvázi vonzza a nagy tömeg és a kezünk oda vezet minket, ahová nézünk. Ezért az emberi reflexekkel ellentétes az elkerülő manőver alkalmazása -- egyszerűen nem erre vagyunk programozva, és ha tanult reakcióként még képesek is lennénk elkerülő manővert végrehajtani, amíg ezt fejben lezongorázzuk, legyőzzük a természetes reflexünket, könnyen lehet, hogy már késő.

Érdekes, hogy valós élethelyzetben a profi sofőrök, autóversenyzők, kaszkadőrök sem teljesítenek ebben sokkal jobban, mint az egyszerű, de nem béna vezetők.

A megoldás ezért a nagy számok törvénye alapján egyértelmű: messze-messze akkor hal meg a legkevesebb ember, ha egyetlen reakciót tanítunk meg a vezetőknek, amit gondolkodás nélkül meg tudnak oldani: a fék taposása teljes erővel. Ha közben kormányozni is tud, az bónusz, de ha már fékez, akár be is csukhatja a szemét (elég gyakori), csak nyomja közben a féket!

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#503) hobizoli válasza -=RelakS=- (#500) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ezt lopom :DDD

több drón kell ;P

(#504) kenwood válasza MaCS_70 (#502) üzenetére


kenwood
veterán

igen, pl ezen a videon is gyozott az oszton a jozan esz felett :
[link]
arra is ravilagit, mennyire csalokak az ilyen felvetelek.
ugy nez ki,mintha fekezes nelkul jonne.
meg is mutattam egy havernak, aki sokat vezetett 3.5 tonna feletti jarmuveket,es o teljesen mast lat rajta,mint en.

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#505) dabadab válasza Auratech (#501) üzenetére


dabadab
titán

Ez az, ami az ilyen topikokban mindig feljön: hogy az emberi agy olyan komplexen, intuitíven meg mindenhogy képes kezelni ezeket a szituációkat, hogy úgy egy gép sohasem.

Aztán miután ezeket elolvasom, kinézek a való világba, ahol a zöldnél való normális elindulás abszolút megoldhatatlan feladatot jelent a bölcs humánoknak, a mélygarázsok lehajtóinak falára meg vastag festégréteg kenődött.

DRM is theft

(#506) Auratech válasza dabadab (#505) üzenetére


Auratech
őstag

Nem vagyok elfogult az emberi gondolkodás iránt. Van amit még nem sikerült algoritmizálni. Szerintem ez pár év kérdése. Vannak kiváló emberi teljesítmények de sok területet el fog hódítani a mesterséges kogníció.
A robotizált közlekedesben egyre több területen megtűrt elem lesz az emberi döntés.
Az alaptémara visszatérve a kocsinak érzékelnie kellett volna bő 100 m-ről a bicajt tolót és megállni, kitérnie kellett volna.
Katonaságnál sofőr voltam. Gyakorlatilag olyan eljárásokat kellett rutinszerűen végrehajtani, amit most a robotkocsikkal a civil életbe kihoznak. Pld. Jelzésre az egész menetoszlop EGYSZERRE indul, nem pedig, mint a rétestésztát nyújtják a sort.

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

(#507) rii válasza Auratech (#506) üzenetére


rii
nagyúr

" ... Pld. Jelzésre az egész menetoszlop EGYSZERRE indul, nem pedig, mint a rétestésztát nyújtják a sort. .... "
de 60-nál az önvezető autóknál is kell legyen féktávolság ... akkor meg számít, hogy egyszerre indulnak?

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#508) dabadab válasza rii (#507) üzenetére


dabadab
titán

A követési távolság nagy része azért kell, mert az emberek reflexei elég rosszak. Ha ez nincs meg esetleg még kommunikálni is tudnak, akkor ott a Volvo road train projectje: [link] (és itt még mindig elég konzervatív követési távolságok vannak)

DRM is theft

(#509) kenwood válasza Auratech (#506) üzenetére


kenwood
veterán

Vegeztek a zart tesztekkel, ugy ereztek, hogy johetnek a komplexebb feladatok is,eles kornyezetben.
Azt meg mindig nem tudjuk, hogy tervezesi,vagy muszaki hiba tortent.
Addig csak egy sima bulvarhir ez,ami par commentnel tobbet nem erdemel.

Ha kiderul,utana is csak annyi lehet a valasz,hogy egy (nagyon hulye) ember eletetet kovetelte az eles teszt,de hosszutavon milliok eletet mentheti meg.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#510) noPublicFG válasza dabadab (#194) üzenetére


noPublicFG
senior tag

:)) :DDD
Komolyan gondoltam! Látszatra elég nagy lemaradásban vannak a konkurensekhez képest. Gondolom egy átlagembernek ennyi bőven elég, hogy levonjon annyi következtetést, mint én is.

plus ça change, plus c'est la même chose

(#511) #56573440 válasza rii (#507) üzenetére


#56573440
törölt tag

Akkor lesz értelme ilyen környezetben, ha mindegyik a sorban álló autó automata lesz. Akkor már a sok autóval előtte haladó is tud szólni hátrafelé, hogy itt fékezés van, és ennek megfelelően tudják a többiek módosítani a sebességet, használni a motorféket, vagy elektromos esetben generátor üzemmódra váltanak, így optimalizálható az egész fogyasztás-fékezés-haladás kérdéskör nem kicsit. Mivel nem csak a maga előtt haladót látja, ezért a követési távolság is csökkenthető ugye...

(#512) Degeczi válasza #56573440 (#511) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Amíg azt a kommunikációt meg nem hekkelik vicces kedvűek...

(#513) #56573440 válasza Degeczi (#512) üzenetére


#56573440
törölt tag

Mivel ez nem ma lesz, ezért nem igazán fosok előre ettől. Reálisan én nem látom az elkövetkező 20-30 évben azt, hogy tömegesen gurulnának az úton ilyen eszközök, és a jelenlegi gépparkot le tudnánk cserélni...

Egyébként ma is meg tudnák hekkelni a városirányítást, központosított a lámpavezérlés a legtöbb helyen, ott is lehetne vicces dolgokat csinálni, de nem igazán hallod hogy erre másznának rá emberek. Tökéletes rendszer nincs, nem volt, és soha nem is lesz.

[ Szerkesztve ]

(#514) dabadab válasza Degeczi (#512) üzenetére


dabadab
titán

"Amíg azt a kommunikációt meg nem hekkelik vicces kedvűek..."

Ez kb. az autópálya feletti hídról dobált féltégla esete. Lehet csinálni, de következményei lesznek.

DRM is theft

(#515) Degeczi válasza dabadab (#514) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Igen, csak éppen elkapni lesz jóval nehezebb az elkövetőt

(#516) kenwood válasza Degeczi (#515) üzenetére


kenwood
veterán

Ha valaki szeretne meggyilkolni teged, akkor fog egyszerubb modot is talalni ra.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#517) nemlehet válasza Degeczi (#515) üzenetére


nemlehet
őstag

A vonatok pályavezérlését is meg lehet hekkelni még sem csinálják. A hajók műholdas navigációját is, mégsem csinálják. Egy zsúfolt autópályán egy teherautórakomány téglával lehet kilóméteres balesetet okozni mégsem csinálják..

Persze tudom, hidegháború, meg illuminati, de tulajdonképpen mit nyerhet vele valaki, ha meghekkeli az önvezető autókat?

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#518) Dark Archon válasza kenwood (#516) üzenetére


Dark Archon
addikt

Nem az egyszerűbb mód a lényeg, hanem a balesetnek álcázás ;]

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#519) CactuS válasza Dark Archon (#518) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

A bibi ezzel az, hogy egy halálos kimenetelű "balesetnél" a gyártó biztos, hogy mindent el fog követni, hogy bebizonyítsa, hogy nem az ő terméke "gyilkolt", így kétlem, hogy ne bukna le az elkövető.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#520) Ribi válasza nemlehet (#517) üzenetére


Ribi
nagyúr

Sok rendszerről derült már ki, hogy elfelejtettek rendes védelmet belerakni, mert ők is úgy voltak vele, hogy mégis ki hekkelné meg. Pl nemrég volt a cikk, hogy csomó bmw meg miegymás feltörhető a saját rendszerén keresztül. Itt is ki tudja mit lehet kezdeni vele. Persze a jóhiszemű ember azt mondja minek, de ugye a lopásra is ezt mondja egy normális ember.

(#521) Degeczi válasza nemlehet (#517) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Teljesen eltérő dolgokat hozol föl... a hajók, vonatok befolyásolása specifikus, komoly kutatást (és beruházást) feladat, míg az autók kommunikációjának a specifikációja könnyen hozzáférhető lesz (hiszen rengeteg gyártó fogja alkalmazni), és az utakon lévő autók folyamatosan alkalmazzák is majd, beszélgetnek egymással: csak idő kérdése, h bepróbálkozzanak rossz szándékúak.

Az a mai világban nyilván nem komoly kérdés részedről sem, h mit nyernének vele... mit nyernek weboldalak támadásával, mezei (nem zsaroló) vírusok írásával? Mit nyernek a terroristák?

De nem csak utóbbiakról lehet szó: ide a bökőt, h pl. a hatóságoknak azonnal lesz eszköze önvezető autók befolyásolására, leállítására.

(#522) nemlehet válasza Degeczi (#521) üzenetére


nemlehet
őstag

A terroristák írnak vírusokat? Ez nekem újdonság. Allah akbar format C...

Eddig is volt lehetőség tömeges támadásokra, ezután is lesz. Ezt felhozni mint ellenérv kb olyan mint azzal jönni, hogy milyen veszélyes, hogy egy oviban egy épületben van több száz gyerek és az is milyen kockázatos.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#523) MaCS_70 válasza Ribi (#520) üzenetére


MaCS_70
félisten

Pontosan!

Az autóiparban valamiért nevetséges védelmi megoldásokat alkalmaznak. A gond tehát nem a védhetőséggel (az elvvel), hanem az eddig kivitelezett védelemmel (a gyakorlattal) van.

A BMW esete igen csak érdekes. Magyarországon eleve nem működik a szolgáltatásaik jelentős része (az országhatáron szó szerint elsötétül a kijelző, + megjelenik egy figyelmeztető felirat). Egy barátom rá is kérdezett anno a Wallisnál arra, hogy a neten olvasható biztonsági rés mennyire gáz itthon. A válasz az volt, hogy ne aggódjon, mivel maga a szolgáltatás sem elérhető idehaza, kizárt a visszaélés.
Ő azért megpróbálta, és külsős telefonnal simán nyitotta a kocsit.
Erre az volt a válasz, hogy elvben lehetséges, de ez nem biztonsági rés, mert csak a kocsi alvázszámával lehet megoldani, azt meg senki nem tudhatja.
Persze, hiszen meg kell hozzá nézni a szélvédőn a számsort... :W

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#524) Degeczi válasza nemlehet (#522) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Kicsit olvass figyelmesebben: sehol nem állítottam, h terroristák írnák a vírusokat...

Másrészt semmi ellen nem érv amit írok, hanem egy fontos szempont, amit ritka rózsaszín naivitás lenne "hát miért tenne olyat bárki is?" alapon figyelmen kívül hagyni.

(#525) Ribi válasza nemlehet (#522) üzenetére


Ribi
nagyúr

Ez kb. az a hozzáállás, hogy a kisebbségiek lopnak, bezzeg a jól szituált ember az csak tisztességes lehet :O
Múltkor is 2 jól szituált ember mászott be a szomszéd ablakán...
Me a terrorista = Allah akbár + kecske + bumm... :W
Meg ugye kik lopnak nagy tételben. Azt hiszem felesleges folytatni... :(

(#526) kenwood válasza Degeczi (#524) üzenetére


kenwood
veterán

pedig eleg komoly ossezefonodas van a terroristak es a cyberbunozes kozott.
Meg az irani atomprogramot is meghekkeltek nyugati terroristak.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#527) Atomgeszi válasza dabadab (#508) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Részemről nem megyek inkább kamion mögött.. Ha kommunikálnak, ha nem. Én szeretem látni, hogy mi van előttem, és egy ilyen bazi nagy monstrum mögött általában semmit sem látni.

(#528) kenwood válasza Dark Archon (#518) üzenetére


kenwood
veterán

azt inkabb gyogyszerekkel,mergekkel csinaljak.
egyszerubb,olcsobb.
itthon is volt par olyan eset,hogy valaki belefingott a nullas lisztbe,aztan par nap mulva 40 evesen leallt a szive.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#529) nemlehet válasza Degeczi (#524) üzenetére


nemlehet
őstag

Nem vagyok naív, de ha ma nem látjuk tömegesen meghekkelődni a ma már létező rendszereket akkor szerintem nincs reális alapja annak, hogy akkor majd pont az önvezető autókkal fogják tömegesen gyilkolni az embereket. Persze lehet tévedek, csak az zavar, hogy te és többen mások is kvázi úgy írjátok, mintha ez tuti bekövetkezne majd.

(#525) Ribi

Jajj ne legyünk mert ennyire kib*szott PC-k.... Pláne, hogy gondolom lejött, hogy poén akart lenni, mégha nem is volt olyan magas szinvonalú.

Persze azt is pedzegethetnénk, hogy a terrortámadások elkövetői között milyen a különböző vallások megoszlása, de valójában ez egy értelmetlen téma. Remélem azért jól érzed magad, hogy újra kitűzhetted a zászlód az erkölcsi magaslatra.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#530) Degeczi válasza Atomgeszi (#527) üzenetére


Degeczi
nagyúr

Így van - azonban egy kamion sokkal kisebb lassulásra képes, így hacsak nem alszol, nem fogsz ráfutni még kommunikáció nélkül sem.

(#531) Ribi válasza nemlehet (#529) üzenetére


Ribi
nagyúr

Én meg a píszí :DDD
Te jöttél a totál sztereotípiás hülyeséggel, hogy aki akbározik az kb. számítógépet sem látott életében.
Csak erre mondtam, hogy ezek a sztereotípiák a legnagyobb hülyeségek. Erre mondtam, párhuzamként, hogy áhh mind1...

(#532) Cathfaern válasza Atomgeszi (#527) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Ennek nem lesz nagy jelentősége ha nincs vezérlőszerv az önvezetőautóban már. Ellenben jelentősen csökken majd a fogyasztásod :)

(#533) schawo válasza Cathfaern (#532) üzenetére


schawo
titán

Utas lesz, mint egy taxiban. :K

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#534) kenwood


kenwood
veterán

valodi, biztonsagos onvezeto autok akkor lesznek, ha teljesen betiltjak a vezetest.
persze 1-1 fekhiba, vagy mas mechnaikus,szoftveres problema miatt meg ott is lesznek halalos balesetek,de a toredeke annak,ami most van.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#535) rii válasza dabadab (#508) üzenetére


rii
nagyúr

hát ez technologiailag nagyon profi!!! pláne amilyen majd még lesz!

piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

(#536) Atomgeszi válasza Cathfaern (#532) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Akkor sem akarok 70-110 között araszolni egy kamion mögött, maximum nem tudok blikket olvasni. :N :D

[link] Amúgy már ilyenekben is van sávtartó és követési távolság figyelő, az arra ingeranciát érzőknek. ~10-15k környékén. Persze, hogy ennek a gyakorlatban mennyi értelme van.

Egyébként nem a fejlesztések ellenzője vagyok, mielőtt ez esne le valakinek.

(#537) MaCS_70 válasza Degeczi (#530) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ez nagyon nem igaz. Egy kamion fékútja nagyságrendileg pont annyi, mint egy személyautóé.

Persze hosszabb idő, amíg felépül a fékhatás, de erre azért ne számítson senki!

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#538) moleculez


moleculez
veterán

A felügyelő sofőr telefonozik, vagy valami nagyon mást csinál, nő illegálisan kelt át az úton (ez önmagában szab. sértés), az autó meg... Hát azt sosem tudjuk meg, hogy miért nem(?) reagált. Vagy talán úgy "döntött", ez a kisebbik rossz. Nem tudni.
Jó lesz ez, ha az egész kiépül, sok fantázia van ebben.

Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

(#539) MaCS_70 válasza moleculez (#538) üzenetére


MaCS_70
félisten

Én azért nagyon remélem, hogy pontosan kiderül, hogy az autó miért nem reagált. Bízom benne, hogy ez van annyira fontos kérdés és közös érdek, hogy tanulhasson belőle az iparág és továbbléphessen általa.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#540) Auratech


Auratech
őstag

Az mindenképpen elgondolkoztató, hogy nincs jele a haladó autóban, hogy a bő száz méterre előre látó érzékelőkupac nem működik. Kell valamilyen képi/gépi visszajelzése lennie annak, hogy a kocsi pontosan tudja hol van, mi van előtte a sebesség függvényében és készül- e olyan beavatkozásra, ami a helyzetétől, vagy a forgalmi helyzetből adódik.
Kellene legyen olyan folyamatos megerősítése a jó működésnek, mint például az ellenőrző összeg a digitális átvitelnél.
Mikor havas esőben esőben éjjel megyek és alig látok valamit, az út széli oszlopok rengeteget jelentenek, hogy hova tájoljam a haladási sávot, hol se útburkolati jelet, se semmit nem látok, csak az oszlopok fényvisszaverő csíkjait.
Szerintem szükséges lenne az útburkolati jelek, az oszlopok, a jelzések, fények, közvilágítás átgondolása, kiegészítése olyan passzív-aktív elemekkel, amik a robotsofőrök számára több információt adnának, mint az emberek számára kialakított környezet és humán sajátságokra kialakított jelzőrendszer és szabályrendszer.

Radarérzékeny útburkolati jelek, napelemes, infrafényt sugárzó útszél jelző oszlopok (kábé olyanok, mint a kerti lebökős led karók), amik "bevilágítják" az utat. A lényeg, hogy a robot számára plasztikusabban észlelhető legyen minden ami az úttesten történik. Nem csak a kocsikat, az úttestet is fejleszteni kell.

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

(#541) Dark Archon válasza Auratech (#540) üzenetére


Dark Archon
addikt

Tökmindegy, milyen utópisztikus oszlopok, jelek vannak az úton, ha az autót vezérlő szoftver bucira fagyott és csak megy.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#542) Huha81 válasza Dark Archon (#541) üzenetére


Huha81
tag

Ez igaz. Erre max az lehetne a megoldas, hogy valami primitiv kis szoftver egy kulon beepitett gepen folyamatosan pingetne az alap szoftvert es ha nincs visszajelzes, akkor valami safe-modban felreallna (persze nem satufekkel :) )

[ Szerkesztve ]

(#543) Dark Archon válasza Huha81 (#542) üzenetére


Dark Archon
addikt

Bármilyen primitív is egy eszköz, ami elromolhat, az el is romlik. Ezen úgy szoktak túllépni, hogy legalább két, egymástól független rendszer működik (ilyen pl. a fék). Ezért is totál érthetetlen, ami történt. Legalábbis remélem, hogy nem csak egy rendszer működött(?) az autón.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#544) Auratech válasza Dark Archon (#541) üzenetére


Auratech
őstag

Ha "bucira fagyott" a szoftver, akkor nem mehet!
Kell legyen egy felügyeleti elem, ami a rendszerintegritást monitorozza és hiba esetén jelzést ad, beavatkozik..
Egyébként miért nem csinálnak olyan fényszórót, ami infra tartományban a tompított fény esetén is telibeveri az utat? Ha filléres webkamerákba bele lehet tenni 5-6 m-re bevilágító 3db ledet, tegyenek a kocsikba is egy picit drágábbat, erősebbet, amivel mindig a refi határáig ellát a kocsi.. A méheket éjjel nem zavarja..

[ Szerkesztve ]

Auratech Field Recording

(#545) -=RelakS=- válasza Auratech (#544) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Arra azért kíváncsi lennék, hogy az infra mennyire zavarja a szemedet attól, hogy még nem látod.

Audiban van infrakamera opció, szóval azért az ötlet annyira nem ördögtől való:


Wikipedia
JuhTubus

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#546) dabadab válasza Auratech (#544) üzenetére


dabadab
titán

"Egyébként miért nem csinálnak olyan fényszórót, ami infra tartományban a tompított fény esetén is telibeveri az utat?"

Igazából a passzív infrával sincs semmi baj.

DRM is theft

(#547) MaCS_70 válasza Auratech (#544) üzenetére


MaCS_70
félisten

Ezek a biztosítási megoldások a repülésből és az ipar jó néhány területéről könnyedén adoptálhatóak lennének, nem feltétlenül kellene újra felfedezni a kereket.

Ténylegesen mégis mintha pontosan ez folyna.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#548) nemlehet válasza MaCS_70 (#547) üzenetére


nemlehet
őstag

Nem véletlen olyan drága egy repülő meg egy tisztességes ipari gép. Nem fogják akarni és tudni megfizetni a tömegek a több körös biztonsági berendezéseket mert nekik nem pénzt termel a járművük, tehát nem térül meg.

Most kérdés, hogy melyik szempont fog győzni. Fő a biztonság, költséget nem kímélve így lassan terjed vagy egyáltalán nem lesz álltalános vagy megelégszünk azzal, hogy jelentősen jobb mint az ember de vannak hibalehetőségek és legyen minél szélesebb körben elterjedt minél gyorsabban.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#549) MaCS_70 válasza nemlehet (#548) üzenetére


MaCS_70
félisten

Az ipar és a repülés költségszerkezete egy baromi sok dimenziós téma, tele követhetetlen valós és fantomköltségekkel, megbízhatósági tényezőkkel és lélektani faktorokkal. Ezek jelents része az autóiparba nem kell, hogy átszivárogjon, mert sem szükség, sem fizetési hajlandóság nincs rá, van viszont sokkal nagyobb termelési-értékesítési volumen.

Az ötletek pedig relatíve olcsóak, különösen darabárra vetítve. Én a bevált eljárások számára nyitott átjárhatóságra gondolok, aminek a költséghatékonysága eleve sokkal kedvezőbb az autóiparban, ráadásul drasztikusan javul az idővel/darabszámmal.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#550) Auratech válasza nemlehet (#548) üzenetére


Auratech
őstag

Ez nem igaz. A kocsiba tett légzsákok 95%-a sosem lép működésbe. A kivitelezés pedig horribilis összeg. Beleteszik, mivel a biztonság piaci előnyt ad és minden olyan elem, ami miatt egy biztonságos autót megvesznek.
Az a meglátásom, hogy a gyártók a kocsikban gondolkodnak, amik önállóan közlekednek az emberek között, az emberek számára épített környezetben. Figyeltem a DARPA versenyét, ahol az első robotkocsik kínlódtak a pusztában a felmálházott mainframe szekrényeikkel.
Ha csak a robotautók lennének, nem kellene tábla, közúti közvilágítás, forgalomirányító lámpa..
Ahogy egy robotokkal teletett gyárban se kell meleg, jó levegő, hangszigetelés, wc, világítás, közlekedőfolyosó.. ergonómia.. Persze a végén majd ember se kell..

Auratech Field Recording

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.