Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#301) csongi válasza -=RelakS=- (#297) üzenetére


csongi
veterán

Ahh igaz!
Osszevontam a jobbratartast a jobbszelsosavval.

Igen, ez is kedvenc jatekuk.
A sebesseg korlatozo tablat a keresztezo ut feloldja, burkolatgol fuggetlenul. Akkor is ha nin s kint tabla a keresztezo utra vonatkozoan.

[ Szerkesztve ]

(#302) Polllen válasza #56573440 (#299) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ez nem jó. A sofőr még mindig el tudja téveszteni, hogy melyik a külső...

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#303) lajthabalazs


lajthabalazs
senior tag

Mielőtt teljesen offtopic-ba fordul a téma, nemrég néztem egy videót arról, hogy mit lát, mire figyel egy önvezető autó. Ez alapján az Über kocsi valamit nagyon elrontott. És a sofőr is. De hát mit lehet elvárni egy Über sofőrtől? A bamba képén megjelenő félmosolyok alapján vagy chatelt, vagy sorozatot nézett. Videóban a biciklista-detekció.

De szerintem az igazi probléma a társadalommal van. Mindenki alanyi jogának érzi az autóvezetést, aki szeretne, az tud jogosítványt szerezni, és amíg szeretné addig meg tudja tartani. Úgy érzik, hogy fáradtan is joguk van autót vezetni, telefonálás közben is, nemrég láttam egy fazont aki a középkonzolon filmet nézett a budapesti forgalomban. Vezetnek autót, ha egy kicsit ittak, gyorsabban vezetnek autót, ha sietnek. Fékezés nélkül nekimennek az embernek a zebrán - személyes tapasztalat - ha éppen olyan kedvük van.

És az önvezető autóktól is ezt a hozzáállást várják el. Repeszt 90-el a sötét éjszakában - egy kereszteződéstől kevesebb mint 100 méterre - a hatalmas Volvo SUV. Pedig az önvezető autóknak a Google-éhoz hasonló kis törékeny szappantartóknak kellene lenniük, amik 20-30km/h-s sebességgel előzékenyen és körültekintően szelik át a várost. Amint az ember utas, nem elvesztegetett idő az autózás, a saját kabin biztonságában bármivel el lehet tölteni az időt - legfeljebb le kell hozzá fóliázni a ablakokat.

Minden halálos autóbaleset megelőzhető lett volna, ha a megengedett sebességet a halálos sebesség alá lövik be (Nem nehéz a matek). De valamiért az emberélet nem olyan fontos, mint az, hogy 10 perccel később indulhassanak az autósok munkába.

[ Szerkesztve ]

(#304) Ribi válasza dabadab (#300) üzenetére


Ribi
nagyúr

Ja értem, ez is amolyan apró betűs marketing BS.
Akkor én vagyok a világ legokosabb embere, mert az agyam ezt lehetővé teszi elvileg. WTF???
Értem én, hogy ez a szokás manapság csak néha mégis meglepődök rajta...
Mint ahogy minden amiben van számítógép lassan AI-nak hívnak.
Ezen túl mindenkit pedofilnak hívok, mert tulajdonképp a HW megvan hozzá. :U

[ Szerkesztve ]

(#305) dabadab válasza Ribi (#304) üzenetére


dabadab
titán

"Ja értem, ez is amolyan apró betűs marketing BS."

Nem igazán. Arról szól, hogy az önvezetéshez elég lesz egy firmware update, a HW-hez nem kell hozzányúlni, ami azért elég komoly ígéret.

DRM is theft

(#306) CactuS válasza lajthabalazs (#303) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Az egyik céges Transit egyszer a nagykörúton békésen haladt a 30-as táblánál a szűk külső sávban, amikor egy gyalogos úgy gondolta, hogy a zebránál kinéz a sorból az úttestre behajolva. Pont a tükröt fejelte be és belehalt. Természetesen volt rendőrség, vizsgálat stb. kihozták, hogy ofc. a gyalogos volt figyelmetlen és felelőtlen, a sofőr nem is láthatta, hogy a tömeg közepéből egyszer csak pont a kocsi elé hajol. Ez alapján akkor legyen inkább 10 km/h mindenhol? Egyik volt kollégám elé a városban pont a kocsi elé esett ki egy matt részeg hajléktalan a sövényből. Szintén belehalt, pedig nem volt gyorshajtás.

Mindkét esetben a vizsgálat idejére elvették a sofőrök jogosítványát, ami adott estben keresőképtelenséget okozhat a vétlen félnek és itt hosszú hónapokról van évekről van szó. Mindenki alanyi jogának érzi, hogy hülye legyen, akár mások kárára is. :(

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#307) dabadab válasza lajthabalazs (#303) üzenetére


dabadab
titán

"Repeszt 90-el a sötét éjszakában - egy kereszteződéstől kevesebb mint 100 méterre - a hatalmas Volvo SUV."

Hatvannal, tele van rakva radarral meg egyebekkel, amiknek a sötét nem számít és ezt leszámítva tök egyenes, forgalomtól mentes helyszín volt, a kereszteződésben közlekedési lámpák és ha meg is kell állni, azt mintegy 30 méter alatt kényelmesen meg tudja csinálni.
A Volvo XC90 meg nem számít különösebben hatalmasnak az USA útjain és a Google sem a kis szappanosdobozaival tesztel arrafele, hanem kisbuszokkal (és már elég messze van a technológia attól, hogy harminccal kelljen tökölniük).

Szóval sikerült belekötni az összes olyan dologba, amibe teljesen felesleges volt :)

"Minden halálos autóbaleset megelőzhető lett volna, ha a megengedett sebességet a halálos sebesség alá lövik be"

Sőt, akár be is tilthatnánk az autókat, akkor meg főleg!
(Egyébként a legelső halálra gázolt gyalogos egy 4 mérföldes óránkénti sebességgel haladó autó ütötte el)

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#308) -=RelakS=- válasza #56573440 (#299) üzenetére


-=RelakS=-
veterán

Jó cikk. Épp csak ha a Toyota tudta tartani a minimum 70-et, jó helyen volt.

Persze, én is levillogtam volna, de na! :D

Az M7 nagyonhosszú három sávja meg persze, hogy nem kapaszkodósávos történet. De ezt már korábban említettem/mutattam.

Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__

(#309) Ribi válasza dabadab (#305) üzenetére


Ribi
nagyúr

Nyilvan ezt mondjak, közben az újabb szériában már más hw van.

(#310) kenwood válasza lajthabalazs (#303) üzenetére


kenwood
veterán

az nem jo,mert nappal dugot oko a tul lassu tempo. es amerikaban,ahol hatalmas tavolsagok vannak nem mindegy,hogy 1 ora az ut a meloba,vagy 3
ezt irtam az elobb :
sokan magat elkepzelest vitatjak,pedig siman lehet,h muszaki hiba volt, amire a jovoben vedelmet,redudanciat epitenek be.
ha leall egy szenzor,leall a kocsi pl
ha pedig olyan szitu talaltaqk,ami mitt fejleszteni kell a szoftvert,az erzekelest,akkor az fog megtortenni.nem lehet mindent laborban tesztelni.
emberek irjak a programot,ok is hibaznak.

[ Szerkesztve ]

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#311) lajthabalazs válasza dabadab (#307) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Jól mutatja a az autósok gondolkodásmódját a hozzászólásod: a 30km/h tökölés, egy két tonnás luxusterepjáró nem nagy, és tartani kell a sebességet a lehető legutolsó pillanatig. A helyett, hogy az autósok megbecsülnék ezt a lehetőséget, egy évszázaddal ezelőtt csak a leggazdagabbak kiváltsága volt, és bölcs önmérsékletet tanusítanának a használat gyakoriságában, és módjában, úgy érzik, hogy azzal, hogy leszurkolták az árát, ki kell hozniuk a legtöbbet a járműből. Magyarországon ma 3.3M gépjárművet használnak többé kevésbbé képzett emberek, jobb rosszabb indokokkal. És ezzel évente okoznak 600 halálos balesetet, és a légszennyezésen keresztül több mint 10.000 embert fojtanak meg évente szép csöndben. De te úgy érzed, hogy ez rendben van, mert az embereknek valahogy - autóval - el kell jutniuk a munkahelyükre/edzőterembe/nagyihoz stb. Szerintem nincs.

Az igaz baj az hogy a lakosság egy része meg van győződve arról, hogy a "be is lehetne tiltani az autókat" egy nevetséges elképzelés. Amerikában pont így gondolkodnak a lőfegyverekről, Texasban pedig a nyílt fegyverviselésről. Mi meg minden iskolai lövöldözés után értetlenül állunk a tragédia láttán. De szerencsére abba az irányba mutatnak a dolgok, hogy ha be nem is, de ki lehet tiltani az autókat. Fejlettebb társadalmakban már másképp gondolkodnak az emberek, és ez kihat a döntéshozókra is: már nem az autósok köré szervezik a városi közlekedést és a fejlesztési projekteket. Németországban kitiltják a régebbi dízeleket a városokból. Sajnos lassúak a folyamatok, de legalább az irányt már megtaláltuk. Persze az elmaradottabb gondolkodásúaknak még mindig sikerül megtöltenie a várost forgalmi dugókkal, de egyre kevesebb teret kapnak rá: szaporodnak a gyalogos övezetek, a biciklisávok, a forgalom elől elzárt területek.

(#312) #56573440 válasza lajthabalazs (#311) üzenetére


#56573440
törölt tag

A fegyvereket ne keverjük ide. Nagyon más téma, nagyon másért és másképp alakult az úgy ahogy. Ha másért nem azért, mert nem alkotmányos jog az autó birtoklása.

(#313) dabadab válasza lajthabalazs (#311) üzenetére


dabadab
titán

"Jól mutatja a az autósok gondolkodásmódját a hozzászólásod"

Szerintem azt mutatja jól, hogy kapásból személyeskedni kezdesz olyan tényszerű állításoknál is, hogy az USA-ban az XC90 nem számít kirívóan nagynak.

Meg valahogy arra sem sikerült reagálnod, hogy a 30 km/h messze nem olyan sebesség, ahol már ne történhetne halálos baleset.

Meg valahogy az eszedbe se jutott, hogy ha hirtelen radikálisan lecsökkentjük az áru- és személyszállítás sebességét, annak nagyon is jól látható gazdasági eredményei lesznek, amik egyébként szintén kihatnak az életminőségre meg ilyenekre.

DRM is theft

(#314) Ribi válasza lajthabalazs (#311) üzenetére


Ribi
nagyúr

És te megbecsülöd-e, hogy most mobil telefonnal (vagy akármilyen elektronikai eszközzel) szaladozol, mikor ez 20 éve még csak a leggazdagabbak kiváltsága volt. Most ezen eszközök miatt teszik tönkre a földeket, mérgezik a tengereket az akkumulátorok gyártása miatt, ezzel tönkretéve a környezetet és az emberek egészségét...
Folytassam nagyjából bármivel? Remélem te sem veszel semmiféle környezetkárosító dolgot (a gépedet nem is értem hogy vehetted meg ilyen környezetpusztító módon) :U

(#315) Alchemist


Alchemist
addikt

A szenzoroknak érzékelniük kellett volna, de azért elég nehéz mit kezdeni a Darvin-díjas öngyilkosjelöltekkel.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#316) TheSaint válasza dabadab (#307) üzenetére


TheSaint
aktív tag

Ezeket az "érzékelőket" nagyon túlmisztifikáljuk, nem azokon múlik, hanem a software-en (AI jó esetben), hogy mit értékelt ki az érzékelőktől kapott nagyon egyszerű adatokból. Jelen esetben egyszerűen el tudom képzelni, hogy úgy értékelte a helyzetet, hogy egy sávelválasztó, vagy bármilyen más terepakadályhoz közelít, de az is is bőven benne van, hogy érzékelte a mozgó "embert", de nem számolta bele, hogy az autó elé IS ugorhat, hiszen mindennapi közlekedési esemény, pl egy sűrű belvárosban, hogy az út mellett 1m-en belül sétálgatnak a gyalogosok, nem fog vészfékezni minden alkalommal. Ezt nagyon komplikált és erőforrásigényes számításokkal lehetne modellezni, hogy egy bizonyos körön belül minden észlelt mozgó "tárgy" mozgását és sebességét folyamatosan elemezze és értékelje mindaddig amíg az autó veszélyt jelenthet rá.

(#317) MaCS_70 válasza TheSaint (#316) üzenetére


MaCS_70
félisten

Arra azért nehéz ésszerű magyarázatot találni, hogy a rendszer miért nem fékezett akkor sem, mikor már gyakorlatilag elütötte a nőt. Nem igazán tudok elképzelni olyan helyzetet, amikor az autó előtt közvetlenül megjelenő személy/tárgy esetén a változatlan sebességgel történő ütközés a helyes eljárás.

Egyértelmű, hogy szoftveres, plusz esetleg hardveres hiba történt. Tanulni kell belőle, kijavítani.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#318) lajthabalazs válasza Ribi (#314) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Nemrég olvastam egy szomorú Index cikket arról, hogy mekkora környezeti terhelése van a mikrohullámu sütőknek. A rövid kivonat: Európa összes mikrójának akkora a lábnyoma, mint 6.8 millió autónak.

Ezzel szemben Európa összes autójának meg akkora, mint 252 millió autónak. Lehet méricskélni almát a körtéhez, de a végén a légkondícionáló és a személyautó lesz a megakadályozható környezetszennyezés nyertese.

Szórakoztató számítás: a Nexus 5-ösömnek 2.3Ah-s 3.8V-os akkuja van ezzel egy napon át bírja. Ez 9Wh, 0.009kWh. Ehhez nagyjából 4.5g CO2 kibocsájtás társul (főként gázerőműveket feltételezve). Ehhez képest egy átlagos magyar 15 éves autó (Opel Astra G 2002) 1km-en 145g-ot bocsájt ki, 30m-es távon szennyez annyit, mint egy napnyi telefonhasználat. És ez vegyes fogyasztás, nem a városi dugó.

(#319) TheSaint válasza MaCS_70 (#317) üzenetére


TheSaint
aktív tag

Szerintem egyszerűen nem volt felkészítve ilyen helyzetre a software és nem tudott mit kezdeni a bejövő adatokkal. Más kérdés, hogy ilyen esetekre teljes leállást, vészfékezést kellene beépíteni az irányításba hozzátéve, hogy ez rengeteg esetben lehet fals eredmény, de hát a biztonság az első....

(#320) MaCS_70 válasza lajthabalazs (#318) üzenetére


MaCS_70
félisten

amikor az autózás korlátozásáról esik szó, valahogy mindig az derül ki, hogy azok az élenjáró harcosok, akik amúgy valóban kényelmesen elvannak autó nélkül -- ha meg mégis utazni kéne, és szembesülnek azzal, hogy a tömegközlekedés nem annyira praktikus, hát, akkor kérnek kölcsön egy autót.

Nagyon, nagyon sok ilyen beszélgetés, vita, szituáció részese voltam már, és ez a fajta sötétzöld környezetvédelem teljesen hiteltelen lett számomra.

Szerencsére ismerek igazi, nagy tudású, reálisan gondolkodó környezetvédőket is (tudományos körökből), akik valahogy nem más f@..val akarják verni a csalánt.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#321) MaCS_70 válasza TheSaint (#319) üzenetére


MaCS_70
félisten

Valahogy úgy képzelném el az ilyen rendszerek alaplogikáját, hogy amint megszűnik az "út tiszta" + "biztos" jel, és nincs biztos egyéb megoldás (pl. elkerülő manőver), akkor a "fék tövig" függvényt hívják meg.
Ebbe az is beletartozik, ha valamelyik létfontosságú (pl. éjszakai biciklittolónőérzékelő) szenzor nem jelenti magát hibátlanra.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#322) -=MrLF=- válasza csongi (#272) üzenetére


-=MrLF=-
senior tag

"Balra kanyarodast rendszerint jobbra huzodassal, jobbra kanyaraodast meg a felezo melle huzodva teszik meg." szerintem ez pont hogy normális, így nagyobb sugarú íven tudsz kanyarodni nagyobb sebességgel vagy biztonságosabban.
[8. kérdés] "Az autó helyes íven kanyarodik, mert a centrifugális erő nagyobb sugarú íven kisebb, így a kisodródás veszélye is kisebb."

szerk. lehet kereszteződésre, lekanyarodásra gondoltál akkor gáz

[ Szerkesztve ]

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

(#323) Ribi válasza lajthabalazs (#318) üzenetére


Ribi
nagyúr

Ez a legjobb, hogy csak és kizárólag a konkrét fogyasztást nézik egy elektromos eszköznél. Azt valahogy mindig elfelejtik, hogy mi kell az előállításához és a kidobás utána semlegesítéséhez.
Régi cikk, de egy hummer teljes élettartama alatt nem annyira káros mint egy prius. Pedig az vagy 5x annyi dízelt zabál.

(#324) #38075904 válasza gabor7th (#8) üzenetére


#38075904
törölt tag

Zebrán ment át? Vagy mit kennek rá? Max Darvin díj.

(#325) dabadab válasza Ribi (#323) üzenetére


dabadab
titán

"Régi cikk, de egy hummer teljes élettartama alatt nem annyira káros mint egy prius."

Nem csak hogy, régi, de még csak nem is igaz.
Mármint egyszer valakik tényleg összeraktak egy ilyet, de ha beleolvasol, akkor ott, khm, erősen a szájuk íze szerinti számokat használtak a számításoknal.

DRM is theft

(#326) #38075904 válasza gabor7th (#8) üzenetére


#38075904
törölt tag

Zebrán ment át kivilágítatlanul? Vagy mit kennek rá, miről beszélsz?? Max Darvin díj.

Ha a szomszéd béla csapja el, még a helyi hírekbe se került volna be.

[ Szerkesztve ]

(#327) MaCS_70 válasza Ribi (#323) üzenetére


MaCS_70
félisten

Igen, csakhogy az sem egészen mindegy, hogy a kibocsátás a senki földjén történik, vagy az a Hummer a füstjét a városban eregeti emberek tízezreinek a tüdejébe.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#328) Ribi válasza dabadab (#325) üzenetére


Ribi
nagyúr

Mindenki erősen a szája íze szerinti számokat használ a számításoknál.
De ha visszafele van akkor persze már nem tetszik a dolog :U

(#327) MaCS_70: Igen, a lebomló műanyag zacsi is mekkora találmány, csak épp most tele van vele a tenger és magunkat mérgezzük. Pedig ez volt minden "zöld" álma. Aztán most mégsem.
Világ tele van ilyen ha nem az orrom alatt csinálják akkor már nem is annyira zavar megnyilvánulással. Csak aztán évekkel később derül ki, hogy valahogy mégis visszajut a szar. Globálisan nem szeret senki sem gondolkozni, mert a más szemete nem érint. Még...

Újabb és újabb szabályozásokat tolnak ki eszetlenül amire válaszul a gyártók pontosan annak annak a szabálynak felelnek csak meg. Pl részecskeszűrő. Mennyire jó, közben az lett az eredménye, hogy az még apróbb szutyok amit emiatt kitolnak még károsabbak az emberre nézve. De ez ugye már megint kit zavar.

[ Szerkesztve ]

(#329) CactuS válasza Ribi (#323) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Igen, a hagyományos autókat gyártó autógyárak szeretik/szerették ezeket a féligazságokat és ferdítéseket használni, hogy mennyire káros a hybrid/elektromos autók akkuja és töltése. A valóság az, hogy nagyságrendileg 50%kal kevesebb az elektromos autók szennyezése az élettartama alatt. Átlagosan, mondjuk nálunk. Norvégoknál teljesen máshogy jön ki, ha márkát nézel, pl: Tesla-t, akkor megint jobbak az értékek, mert ők pl: a töltést is napenergiával oldják meg a saját hálózatukon Amerikában. Az akku modulok (mert nem kell az egész pakkot cserélni), amikor már kikerülnek 3-500k és vagy 8-10 év után az autókból, akkor azt a gyártók általában újrahasznosítják, pl: naperőmű farmokon.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#330) dabadab válasza Ribi (#328) üzenetére


dabadab
titán

"Mindenki erősen a szája íze szerinti számokat használ a számításoknál."

Akkor fogalmazok egyértelműen: össze-vissza hazudoztak.

DRM is theft

(#331) , válasza CactuS (#265) üzenetére


,
addikt

Az ember hibázik, hisz csak ember. (Ha emiatt meghal valaki, felelnie is kell a hibájáért.)

Viszont a gép ne hibázzon ha emberéletről van szó! Pont az lenne a használatuk lényege, hogy jobbak legyenek, mint az emberi sofőrök, nem?

Nagyon kíváncsi leszek a vizsgálat eredményére, ugyanis meghalt egy ember egy önvezető autó hibájából, amiben nem működött úgy valamelyik "alkatrész", ahogy kellett volna. A haláleset pedig emiatt következett be, ugyanis ha minden megfelelően működik, akkor nem hal meg senki. Ilyen esetben vajon kit fognak felelősségre vonni?

(#332) Ribi válasza dabadab (#330) üzenetére


Ribi
nagyúr

De mind2 oldal össze vissza hazudik.
Ilyen idióta törvényeket akarnak, hogy csak elektromos autó legyen 10-20 év múlva, me a politikus idiótája ezzel akar választást nyerni. Mindenki fogja a fejét, hogy képtelen dolgokat akar, de ha ez a törvény akko oldjuk meg. Képtelenség lesz megoldani ezt a mostani energia hálózattal. De ez is kit érdekel.
Most ez a trend, ezt toljuk. Aztán ha megint kiderül, hogy mekkora baromság az egész akkor majd jön a de én megmondtam.

Akkukat is miért csinálják cserélhetetlenre még mindig? Egy nagy blokk az egész, csak kendácsolással lehet szétszedni. Parasztja meg nem elég, hogy 3x annyit fizet az elektromos autóért még az akkut is fizesse meg újra idő előtt mert 1 akksi érintkezője szarakszik. Egyik elektromos autó gyárat sem érdekli a környezet, csak ebből lehet most meggazdagodni.

Hagyjuk ezt az egészet, nem topikhoz való.

(#333) lajthabalazs válasza MaCS_70 (#320) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Nem hiszem, hogy lenne egyetlen nagy tudású környeztvédő ismerősöd is, aki úgy gondolja, hogy az emberek semmivel sem autóznak többet, mint szükséges, és az autóhasználat a lehető legjobb módon zajlik. Mutass egyetlen tudományos publikációt, ami a motorizáció mostani szintjének pozitív környezeti hatásairól szól!

Azt jól látod, hogy kényelmesen meg tudom oldani a hétköznapjaimat autó nélkül. De ez nem a véletlen műve, hanem rövid és hosszútávú tervezés eredménye. Úgy választok munkahelyet, hobbit, iskolát a gyerekeknek, hogy ne legyek rászorulva az autózásra. És nem derogál hazasétálni egy teli hátizsákkal a piacról ha cserébe elkerülhetjük a mélygarázsban keringést, meg parkolóhely keresést hazaérve. Van autónk, egyszerűen próbáljuk keveset használni. Most éppen költözünk, és felújítunk, ezért sajnos most gyakrabban kerül elő, de jobb időszakokban hetente ha egyszer használtuk. A belvárosban szinte soha (pedig ott dolgozom), és figyelve arra, hogy ne akkor autózzunk, amikor mindenki más is. Másoktól sem teljes absztinenciát várok el, csak ésszerű használatot. Némi odafigyelést a környezetre, és a témánál maradva, a város többi használójának a testi épségére. És az,hogy a szabályok mindkettőnek a veszélyeztetését megengedik, az autósok kényelmét helyezve előtérbe, szerintem a szabályok hibája, és nem a környezeté vagy a gyalogosoké.

Lehet hogy nem teheti meg mindenki, hogy a lakhelyéhez közel dolgozzon vagy a munkahelyéhez közel költözzön, de amikor valaki kiköltözik a városból, hogy nagy családi háza legyen friss levegőn, és aztán minden nap az ablakom alatt pöfékel a dugóban, akkor nehéz ebben meglátni a (környezet) tudatos gondolkodást.

(#334) MaCS_70 válasza , (#331) üzenetére


MaCS_70
félisten

De akkor azt is nézzék meg, ugye, hogy a halálos baleset előtt (amit egy ember sem valószínű, hogy el tudott volna kerülni, esetleg hány olyan helyzet volt, amikor az önvezető autó történetesen megmentette valaki életét!

Olyan ez, mint a bányamentő esete, akinek választania kellett a két vágat között. Mindkettőben emberek voltak, nélküle halálra ítélve. Ő a 11 embert megmentő opciót választotta, a másik oldalon hárman meghaltak.
És a bányamentőt felelősségre vonták a három ember haláláért...

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#335) CactuS válasza , (#331) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

A lényege azon túl, hogy kényelmesebb legyen az utazás az, hogy kevesebb baleset jusson 1 km-re átlagosan. Ez már most is megvan, de hangsúlyozom, ezek kísérleti rendszerek. Amúgy jó helyen keresgélsz, mert pont amit írsz, az a legfőbb probléma. Nincsen rá sehol érvényes törvényi szabályozás és nincs rá precedens eset, mert annyi millió levezetett és milliárd szimulált km után ez az első halálos baleset. Az uber biztos, hogy peren kívül fog megegyezni, nem akarnak ők lenni a precedens példa. EUban most jött azt hiszem a BMW vagy az Audi a 3-as szintű beépített rendszerrel a széria autójában. De a németeknél a bemutatón tilos volt a sajtósoknak kipróbálni, mert nincs kész a törvényi szabályozás hozzá. Jelenleg jóval előrébb tart az fejlesztés, mint a jogalkotás.

Egyébként szvsz eleve a gyalogost fogják kihozni vétkesként, mert ő volt szabálytalan. Ugyanakkor gondolom megvizsgálják -legalábbis elvárható -, hogy az AI mi a fenéért nem fékezett, amikor látnia kellett messziről a nőt és technikailag el kellett volna kerülnie ezt a balesetet.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#336) CactuS válasza Ribi (#332) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Akkukat is miért csinálják cserélhetetlenre még mindig? Egy nagy blokk az egész, csak kendácsolással lehet szétszedni. Parasztja meg nem elég, hogy 3x annyit fizet az elektromos autóért még az akkut is fizesse meg újra idő előtt mert 1 akksi érintkezője szarakszik. Egyik elektromos autó gyárat sem érdekli a környezet, csak ebből lehet most meggazdagodni.

Nettó badarság, már ne haragudj. minden mondatod. Egy elektromos autó 5 éves futamidőre céges használatra már árában van egy hagyományos autóval, tekintve, hogy a felárat megspórolod a karbantartáson. Tudom, mert ebben a szegmensben dolgozom már lassan 10 éve. Csak egyben cserélhető? Kinél hol? Vagy azokra a hülyeségekre és tévhitekre gondolsz, amit a neten terjesztenek azok, akik még sose láttak és használtak hybrid/elektromos autót? Nekem pl: a saját tulajdonú priusomban 270k után kellett modult cserélni. Nem pakkot. Kiszedték, szétszedték, cserélték a hibás modult, balanszírozták a pakkot és azóta is vígan megy, köszöni jól van, pakk csere nélkül.

Szóval igen, jól mondod, engedjük el ezt a témát.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#337) MaCS_70 válasza Ribi (#328) üzenetére


MaCS_70
félisten

Igazad lehet: ha már szennyezünk, akkor okozzunk azzal minél nagyobb kárt, ugye?

Bocs, de szerintem igenis van jelentősége a puszta bruttó számok mellett a járulékos hatások vizsgálatának is. Ilyen hatás mondjuk az is, hogy egy adott (kétségtelenül káros) hatás "csak" a környezetet szennyezi, vagy közben áteresztjük egy csomó emberen is, hogy legyen még egy kis közvetlen mérgező hatás is.

Szerintem az is de facto részeredmény, ha első körben a lakhelyünket, az embereket mentesítjük. Azonos szennyezés menjen a várostól távol -- ha már megszüntetni nem tudjuk!

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#338) lajthabalazs válasza , (#331) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Statisztikailag lényegesen jobbak, mint az emberek, és ez egy vegyes környezetben mért adat. Egymással kommunikáló autók és infrastruktúra sokkal jobb eredményekre képes, hatékonyabb úthasználat mellett. Ugyanezen a napon száz másik ember halt meg az USA-ban az utakon, emberi sofőröknek köszönhetően.

Ha már elüt valaki, inkább legyen egy hibás szoftver, mint egy sofőr aki úgy gondolja, hogy a zebrán annak van elsőbbsége, aki gyorsabb. Előbbit másnapra patchelik, utóbbi 2-3 év múlva ugyanolyan ostobán fog vezetni az utakon.

(#339) Cathfaern válasza Ribi (#328) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Igen, a lebomló műanyag zacsi is mekkora találmány, csak épp most tele van vele a tenger és magunkat mérgezzük."
Lebomló zacsit még nem találták fel, csak a magától szétesőt. Hogy minek nevezik az külön sztori. Amúgy a tengerben a legtöbb műanyag nem zacsi meg flakonból van, hanem ruhákban lévő műszálból. Minden mosásnál tömegével engedsz bele ilyeneket a vízbe, csak mivel elég picik, nem feltűnő.

"Ilyen idióta törvényeket akarnak, hogy csak elektromos autó legyen 10-20 év múlva, me a politikus idiótája ezzel akar választást nyerni."
Soha senki nem mondott ilyet. Olyan vállalások vannak, hogy 20-30-50 éven belül (vérmérséklettől függően) az adott országban újonnan eladott autó csak elektromos vagy hibrid lehet. Tisztán elektromost senki se mond, elektromos hálózat se bírná el ha mondjuk egy lakótelep parkolójában mindenki feldugná éjjelre az autóját töltőre (töltőállomások kialakításáról nem is beszélve).

[ Szerkesztve ]

(#340) dabadab válasza Ribi (#332) üzenetére


dabadab
titán

Facsarhatod addig, amíg akarod, de az a tanulmány, amire valósként hivatkoztál, valójában egy ostoba, komolyanvehetetlen fércmű volt.

Az eredetit már eltűnt a netről (gondolom azért valahonnan elő lehetne keríteni), de itt egy írás, ami egészen apró darabokra szedi: [link] (az azért elég feltünő, hogy bármiféle adatra való hivatkozás nélkül benyögik, hogy a Prius átlagosan 170k km után megy a roncstelepre - az nagyjából egy Wartburgnál lenne reális, de bármilyen modern autónál, azon belül is a megbizhatóság és a strapabíróság szobrának számítő Toyotánál, azon belül is a Priusnál, aminek jóval egyszerűbb és megbízhatóbb hajtásrendszere van, mint gyakorlatilag bármi másnak és előszeretettel használják taxiként?...

"Akkukat is miért csinálják cserélhetetlenre még mindig?"

Erre egyszerű a válasz: nem csinálják. Az akkut ki lehet cserélni, meg az akkun belül is az egyes cellákat.

DRM is theft

(#341) , válasza lajthabalazs (#338) üzenetére


,
addikt

Szerintem viszont elfogadhatatlan, hogy egy szoftverhiba miatt emberek haljanak meg. Nem vagyok jogász, de ez nem fejti ki esetleg a gondatlanságból elkövetett emberölés bűntettét?

(#342) Aprósólyom válasza gabor7th (#3) üzenetére


Aprósólyom
addikt

1. Nézd meg újra a felvételt, ez nem 4 sávos út. 2 sávos és egy Y elágazásnál tolta át a drótszamarat szegény. (Nem is ott kellett volna...)
2. Elég ratyi a felvétel. Szinte a semmiból ugrik ki a gyalogos. Azért bármennyire is fókuszált fénye van egy modern lámpának, akkor is van szórt fény, amiből a sofőr, ha figyel (és nem a telefonját bizergálja, ha jól láttam) akkor már láthatott volna a saját szemével oda nem illő mozgolódást.... ergo, ha gyakorlott, már egy picit lassít, stb..
Nekem egyelőre nagyon nem szimpi, hogy ilyen autonóm autó lehetséges. Tesztelgessék még. Bár lehet, hogy Magyarországon így is fejlesztene a közlekedési morálon. :(((
3. Jól látom hogy az áldozat nem is nézett oda, hogy épp elütik? Nem csodálkozott rá, hogy nem lassít a felé haladó jármű? Vagy elektormos volt, nem lehetett hallani?

Jevons paradox

(#343) CactuS válasza dabadab (#340) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ha totálkárra törik, akkor igen, mehet 170k után. :D A magyar Prius klub alapján átlagosan 8-10 év után és ~ 200-250k km után jelentkezik a nagy akku probléma, amikor az esetek 99%-ában egy modulcserével megy tovább az autó. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy egy komplett pakk mára olcsóbb, mint egy dízelnél a kettős-tömegű + kuplung kombó, és akkor még a nagynyomású és a turbó nincs is benne.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#344) nemlehet válasza , (#341) üzenetére


nemlehet
őstag

Nem, mert ez nem úgy megy, hogy megunja a Kóder Béla félúton és akkor a maradék 30 balesettípust nem fejleszti bele. Vagy a Főnök Józsi mondja, hogy Húú gyerekek elszálltak a költségek akkor a sötétben úton átrohanó biciklis csövit nem rakjuk bele....

Lehet morális szempontból nézni a dolgot, meg a tökéletességet elvárni csak értelmetlen. Ha már csak egy picit jobb alternatíva az önvezető autó már nyert vele az emberiség.

Nem igazán értem miért ilyen komoly dilemma ez egyeseknek. Annyira más hogy egy gép öl meg valakit mint hogy a szomszéd Marinéni? Az előbbi még jobb is mert lehet belőle tanulni és a jövőben jó eséllyel elkerülhető.

A demagóg "bezzeg a te gyereked lenne" dolgokkal ne jöjjünk légyszíves, mert sehova sem vezet. Nem véletlen tiltott az önbíráskodás meg a lincselés, ilyesmiről nem lehet érzelmi alapon dönteni.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#345) carr válasza rii (#201) üzenetére


carr
őstag

Ennyi.
A feladatát, ha az csak "felügyeleti" is, rendesen képtelen ellátni, akkor mondhatni, hogy az ő felelőssége.
Ha a szeme nem lefelé néz akár telefont, akár felügyeleti rendszert bámulva, félálomban, hanem az utat, ahova kéne, akkor mondjuk, hogy az esélyei a bringásnak robbanásszerűen nőnek a túlélésre.
:((( De ezt nem tette, így megölt egy embert ez a tokás nőférfiállatnemtommi. :W

360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.

(#346) Sethdobaloah válasza CactuS (#343) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

totál off, de sosem értettem a priust. Egy hasonló kategóriás autót LPG-ből tankolni ugyanannyi kb mint a priust benzinnel. Csak lehet kényelmesebb, jobban pakolható, szebb... stb. És ráadásul talán még zöldebb is a teljes életciklusra vetítve.
(mielőtt belém kötnek: spritmonitor szerint: pl focus LPG-ből eszik 9,3 körül, az benzinre vetítve kb 5,6-os fogyasztás.Gondolom ha azt is úgy vezeted mint egy priust beérné kevesebbel is. vs Prius 5,16-ot eszik.)

...csak én vagyok helikopter?

(#347) lajthabalazs válasza Aprósólyom (#342) üzenetére


lajthabalazs
senior tag

Ha jól láttam, itt sikerült elütni a gyalogost. Éppen nyílnak a kanyarodó sávok, 100m-rel lejjebb hatalmas kereszteződés. Egy sávot mindenképpen át kellett szelnie a gyalogosnak, hogy elüthessék, de inkább hármat, mert a 7. mp-nél kezd szélesedni az út.

(#348) , válasza nemlehet (#344) üzenetére


,
addikt

A szomszéd Mari néni sem ölhet meg senkit, ha mégis megteszi, felelni fog a tettéért.
Ha egy önvezető autó szoftverhibája miatt meghal valaki, akkor ki fog felelni? Olyan nincs, hogy senki.

Ha a konkrét balesetre koncentrálunk, az, hogy egy emberi sofőr a fényviszonyok miatt nem láthatta időben a gyalogost, őt felmentheti a felelősség alól. De ennek az autónak a radarjait nem kéne hogy befolyásolják a fényviszonyok. A gyalogos pedig nem a semmiből tűnt elő hirtelen, hanem az úttest túloldaláról sétált át a biciklijét tolva, az autónak rég látnia kellett volna őt, hiszen már átjött az autó melletti sávon is, és csak utána ért be az autó elé. Valami nagyon nem úgy működött, ahogy kellett volna, és kizárólag emiatt halt meg egy ember. Nem hiszem, hogy efölött csak úgy szemet hunynak a hatóságok, de majd meglátjuk, hogy a vizsgálat mit állapít meg.

[ Szerkesztve ]

(#349) kenwood válasza TheSaint (#319) üzenetére


kenwood
veterán

ezt igy elmondani konnyu,de azt megvalositani,hogy ne veszfekezzen, ha valaki a melletted levo savban elkezd kozeledni feled. uge itt predikciora is szukseg van,mert ha akkor fekezel,amikor mar atlepte a savot,ott mar tuti buko.
ha viszont mindig lassit,fekez,ha egy barom nem a sav kozepen egy,akkor meg a kocsi lesz hasznalhatatlan.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

(#350) kenwood válasza , (#348) üzenetére


kenwood
veterán

nem is kell felelos.
ez a szitu most hasonlo volt,mintha a 4es metro utott volna el valakit,aki a sineken setalt.

Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.