Hát igen. Nekem az első autóm egy 2004-es C-s Corsa volt. 18.000km-es korában került hozzám, és 35.000km-nél adtam el. 1.4 16V. Kis méregzsák, de minden nap elromlott rajta valami, pedig vigyáztam rá. katalizátor csere,egr-szelep-lambda szonda,BCM modul,központi zár,Elektromos ablak,Multikormány szalagkábel,Műszerfal vezérlőegység,Immo,Kopogott a futóműve,és recsegett a kormánymű.A vége felé már csak röhögtem az egészen, és nem értettem, h egy akkor 3éves autó hogy tud ennyire szar lenni. Mondom biztos csak én fogtam ki, Aztán a családba lett egy 99-es B-s Vectra 2.0 16V Automata. Annak a váltóján kívül lassan mindene ki lett cserélve 3év alatt. Tehát amikor eladtam a corsát viszonylag jó áron. (köbcentinként egy ezresért ) Akkor megfogadtam h csak is új autót veszek. Ilyenkor jött a szóba a KIA Ceed. Elmentem a legközelebbi Kia kereskedésbe és a 3milliós határba olyan Ceed-ek fértek volna bele, amik már mentek 20.000km-ert... Na mondom akkor azért kipróbálok 1-et ott helybe, beültem, és nem értettem, h mitől ennyi az alapára a Ceed-nek, mert akárhova is néztem, mindenhol igénytelen kínai műanyagok vettek körbe, kárpitból az üléseken kívül nem sok volt az autóban.(annyi pénzért).Utána kifelé menet beszéltem a szervizes sráccal, ahol megmondta, h mind1, hogy mit de KIA-t ne.Aztán azért mondtam neki, h kifejthetné ezt bővebben is, aztán gyorsan elsorolta, h hiába a 7év marketing garancia, gyakorlatilag ha nincs konkrét elektromos hiba, vagy nem könyökölt ki a hajtókar a blokkból akkor mindenkit elhajtanak a pics*ba, h ez nem garanciális probléma. Mondta, h napi 10-15 Ceed-et visznek be futómű hibával, és nem csinálnak velük semmit, hiszen a "forgó-kopó alkatrészekre nincs csoda 7éves garancia" és ebbe szépen belevesznek mindent. Közbe érkezett a családba egy KIA K2500-as 0kilóméteres kisteher, amit faterom használt igen kíméletesen, és kereken 1.500km-es korában(vásárlástól számított 4.nap) Nem lehetett sebességbe rakni az autót. Assistance visszavitte, ahol megállapították, h bizony a teljes kuplung és váltószerkezetet cserélni kell. Akkor végleg letettem a KIA-ról. Mondjuk utána vígan rótta az utakat egészen 8.000km.-es koráig amikor is nem lehetett az autót fékezéskor az úton tartani annyira rázta a kormányt. Vissza gariba, ott megmondták h nem rendeltetésszerűen volt használva az autó ezért meglibbent mind a 2féktárcsa, ami magával vitte a teljes fékszerkezetet.... Akkor a szervizből elhoztuk az autót és elvittük egy maszek szervizbe ahol direkt fékekkel foglalkoznak, és amikor szétszedte a csávó a féket azt mondta h 20 év alatt ilyet még nem látott. Mintha papírból lennének csinálva a fék-alkatrészek. a gyári féktárcsa vastagsága akkora volt mintha már 3x szabályozva lett volna. Az egyik fékbetétről kezdett leválni a kopó réteg (made in korea), és a munkahengerekkel is volt valami baj... Mind ezt egy 2hónapos kisteherautónál.... Utána elkezdtem olvasni a netes teszteket, szalonról szalonba jártam és végül ő lett, amit azóta se bántam meg, mert egyszerűen jó és kész fullosan 2.5ből kijött. És aki idáig látta vagy kipróbálta mindenki csak dicsérte. A szörnyeteg
[ Szerkesztve ]
20 éve a PH-n.