Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jocomen

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #75 üzenetére

    [link]

    Azt hiszem 1 percig visszamenőleg mutatja szálanként a terhelést /ingadozást (nálam a 2 fenti ekg).
    Vagyis ha fut a háttérben a feladatkezelő játék közbe, akkor egy ilyen lassulásnál van idő asztalra lépni és csinálni róla egy képmentést, h mi is volt ott.

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    válasz Runner_fxr #48 üzenetére

    Az a program (latency cheker) nem engedi energiatakarékos módba (c3/c6) lépni a magokat, valószínű ez az oka ennek a viselkedésnek.

    Nálam melegebb a CPU, ha fut., lehet hogy a VGA-t is kitámasztja 3d órajelen, ki kell próbálni.

    [ Szerkesztve ]

  • Redneck

    nagyúr

    válasz Runner_fxr #48 üzenetére

    A latency checker mit csinál játék alatt? Nem arra jó, hogy a driverek/hardverek/portok késését mérje?

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

  • HSM

    félisten

    válasz Runner_fxr #70 üzenetére

    A Latency checkeres jelenségre nem tudok mit mondani, nem tudom, mitől lehet. Soha hasonlót sem tapasztaltam.

    (#71) Fred23: Jah, vagy úgy... Szval ott kéne neki még erőforrás valamire. Szerintem ez nem elég jó optimalizálás eredménye lehet, ha ilyen magas FPS mellett mégis be tud akadni. A 6/8 magos procikon úgy látszik, marad elég mag elvégezni akadás nélkül a feladatot.

    Hát igen, durván kell neki a proci ezeken a részeken. :K Sajnos azért ez nem egy mai hatmagos, azok vagy 30-50%-al simán erősebbek ennél (típus és OC függően), na azokkal már tökéletesen szaladna... :) Egyszálon a Ryzen is ráver vagy 33%-ot, többszálon mégtöbbet, szval azzal is szépen szaladna már.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Runner_fxr #67 üzenetére

    Pedig de. A CPU-limit nem azt jelenti, hogy minden szál 100%-ra ki van terhelve, lásd pl. a korábbi képem: [link]. Ezen 43% a CPU használat, és 68% a GPU, de a lényeg, hogy beton kemény CPU-limit van. :K
    Amúgy ezt igazából V-sync nélkül kell nézni, mert V-sync-el esik a GPU-használat a szinkron miatt is.

    Persze, opció, hogy más játékkal játsz, ha az is tetszik, és jobban fut. ;]

    (#68) luimapeiz: "...játék(ok) vagy bármi(k) nem adott gépre / gépekre vannak írva" Pedig éppen ez lenne az oly sokat használt kifejezés, az "optimalizálás" lényege, hogy addig csiszolják+butítják az elkészült programot (leginkább játékot), míg nem fut jól (használhatóan) a célpiac gépein. :D

    Mint írtam, nekem is van amúgy elég sok tapasztalatom, ami az utóbbi 10 év processzorait illeti, az extrém drága HEDT hatmagosokon és AMD FX-eken kívül kb. mindent próbáltam. :D

    (#64) Fred23: Szerintem ez inkáb dicsőség, mint szégyen, ha egy játék fullra ki tud használni 8 szálat és közben közel 170 FPS-el repeszt... :C

    Egyébként DX11-ben sokszálas procin nem is nagyon fogsz soha látni 100%-ot, több okból sem, leginkább azért, mert nem skálázódik jól a parancsokat kiosztó egy szem programszál, ezt a korlátozást javították DX12-ben.

    Ami a játszhatóságot illeti, gyorsan mértem egyet (15 perc alatt elszaladtam a WTTJ pálya elejétől át a füves részen az alagútig, ahol a fűben elkapták a Ceph-ek a katonákat) és szerkesztettem két ábrát a mérésekből.
    Az első kép a frametime-okból, minden oszlop azokat a frametime-okat tartalmazza, ami a saját felirata és az előző között eltelt idő. Tehát pl. a 13-as oszlop a 12 és 13ms közötti képidő alatt elkészült képkockák számát mutatja. Összesen 51 000 képkocka készült el a mérés alatt.
    Szerintem elég beszédes, hogy 40 és 33FPS között már csak 783 képkocka került, 33FPS alatt (azaz 30ms frametime felett) mindössze 139 képkocka volt, amiből 93db 30 és 35ms között volt, azaz 28,5FPS felett, 24db 25FPS és 28FPS között, és mindössze 22db esett be 25FPS alá. Szerintem ez még elfogadható, főleg, hogy ugye egy 7 éves hatmagosról beszélünk, nem egy modernebbről, egy mai OC nélküli 7700K szintje ez amúgy, ha jól kihasználja a program.

    Ja, és nem ám 720P low-on, hanem 1080P FHD Very High grafika és SMAA 2X-et is kapott a 290X-em, hagy dolgozzon. ;]
    Ja, és mértem közben a CPU-GPU kihasználtságokat 1s-enként, íme:

    Kicsit befejezhettem volna hamarabb, nem volt fejemben, meddig tart a füves rész. Esetleg próbálhattam volna kis felbontásban, élsimítás nélkü, a GPU-limitet kiküszöbölendő, de most erre volt csak időm.
    Szóval, szerintem korántsem olyan vészes a helyzet a játékkal, mint ahogy néhányan beállítják. :)

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz Runner_fxr #48 üzenetére

    "Monitoroztam a terheléseket, és a gpu kihasználtság-om időnként leesik."
    Ez maga a CPU-limit. :D

    (#49) kolopele: Az RX470 fele annyiba kerül, mint a 1070, miközben az előállítási költsége és TDP-je nem sokkal kevesebb a 470-nek. Nincs ezen csodálkoznivaló. Akinek normális hűtés/VRM kell, azoknak ott az RX480, ezért kerül leginkább többe.
    Viszont AMD. vs. Nv témát továbbiakban szvsz nem itt kéne, hanema megfelelő topikban: [link].

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák