Hirdetés
- sh4d0w: Én és a számítógép
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Keychron B6 Pro billentyűzet az iPad mellé
- Meggyi001: Chrome - Kérjük vissza a Chrome alsó letöltési sávját
- GoodSpeed: Aquaphor Modern víztisztító
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
Runner_fxr #67 üzenetére
Pedig de. A CPU-limit nem azt jelenti, hogy minden szál 100%-ra ki van terhelve, lásd pl. a korábbi képem: [link]. Ezen 43% a CPU használat, és 68% a GPU, de a lényeg, hogy beton kemény CPU-limit van.
Amúgy ezt igazából V-sync nélkül kell nézni, mert V-sync-el esik a GPU-használat a szinkron miatt is.Persze, opció, hogy más játékkal játsz, ha az is tetszik, és jobban fut.
(#68) luimapeiz: "...játék(ok) vagy bármi(k) nem adott gépre / gépekre vannak írva" Pedig éppen ez lenne az oly sokat használt kifejezés, az "optimalizálás" lényege, hogy addig csiszolják+butítják az elkészült programot (leginkább játékot), míg nem fut jól (használhatóan) a célpiac gépein.
Mint írtam, nekem is van amúgy elég sok tapasztalatom, ami az utóbbi 10 év processzorait illeti, az extrém drága HEDT hatmagosokon és AMD FX-eken kívül kb. mindent próbáltam.
(#64) Fred23: Szerintem ez inkáb dicsőség, mint szégyen, ha egy játék fullra ki tud használni 8 szálat és közben közel 170 FPS-el repeszt...
Egyébként DX11-ben sokszálas procin nem is nagyon fogsz soha látni 100%-ot, több okból sem, leginkább azért, mert nem skálázódik jól a parancsokat kiosztó egy szem programszál, ezt a korlátozást javították DX12-ben.
Ami a játszhatóságot illeti, gyorsan mértem egyet (15 perc alatt elszaladtam a WTTJ pálya elejétől át a füves részen az alagútig, ahol a fűben elkapták a Ceph-ek a katonákat) és szerkesztettem két ábrát a mérésekből.
Az első kép a frametime-okból, minden oszlop azokat a frametime-okat tartalmazza, ami a saját felirata és az előző között eltelt idő. Tehát pl. a 13-as oszlop a 12 és 13ms közötti képidő alatt elkészült képkockák számát mutatja. Összesen 51 000 képkocka készült el a mérés alatt.
Szerintem elég beszédes, hogy 40 és 33FPS között már csak 783 képkocka került, 33FPS alatt (azaz 30ms frametime felett) mindössze 139 képkocka volt, amiből 93db 30 és 35ms között volt, azaz 28,5FPS felett, 24db 25FPS és 28FPS között, és mindössze 22db esett be 25FPS alá. Szerintem ez még elfogadható, főleg, hogy ugye egy 7 éves hatmagosról beszélünk, nem egy modernebbről, egy mai OC nélküli 7700K szintje ez amúgy, ha jól kihasználja a program.
Ja, és nem ám 720P low-on, hanem 1080P FHD Very High grafika és SMAA 2X-et is kapott a 290X-em, hagy dolgozzon.
Ja, és mértem közben a CPU-GPU kihasználtságokat 1s-enként, íme:
Kicsit befejezhettem volna hamarabb, nem volt fejemben, meddig tart a füves rész. Esetleg próbálhattam volna kis felbontásban, élsimítás nélkü, a GPU-limitet kiküszöbölendő, de most erre volt csak időm.
Szóval, szerintem korántsem olyan vészes a helyzet a játékkal, mint ahogy néhányan beállítják.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2137
- Új, Garanciális (1-3ÉV) Gamer PC-Számítógép, néve szóló számlával! I5 14400F / RTX 5060 / 32GB DDR5
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest