Hirdetés

Miért nincs szükségem egy darab elektromos rollerre se?

A címmel ellentétben ez nem egy reakcióbejegyzés és nem is rollerfika következik. Ugyanis jelenleg is van elektromos rollerem, amit imádok. Nem egy kicsi-könnyű-járdacirkáló, hanem egy forgalomban is helytállni képes masina, egy Teverun Blade GT 2 (igen, van kötelező biztosítás rajta). Egy KuKirin G2 masterről váltottam nyár végén és ha az árkülönbözet egyértelműen nem is alátámasztható, ez már belépő a superscooterek világába, ahol kötelező mindenféle védőfelszerelés és nem árt, ha az embernek van agya is a jogosítványa mellé, amit nem a piacon vásárolt (se az agyát, se a jogosítványát). Persze nem muszáj autók között használni, de aki oda kimegy ilyesmivel, annak erősen ajánlott ezeket magával vinni.
Nekem elsődlegesen rekreációs céllal került megvásárlásra először a Kukker, majd ez. Nem melóbajárni kell és nem is boltba. Inkább motorozni szeretnék, de sajnos motornak nincs hely, a rollert meg le tudom tenni a házban anélkül, hogy különösebben útban lenne. És egyébként az elektromos roller is egy nagyon vicces cucc, amin lehet vigyorogni. Nem számítottam rá, de nagyon megszerettem. De megvannak a limitjei. Eleinte offroadozás volt az elképzelés, de sajnos 10 hüvelykes kerékkel maximum jó minőségű földút jöhet szóba, esetleg nem túl süppedős murva, homok, amin inkább csak túlélni lehet vele, nem élvezeteset hajtani, így erről le kellett tennem. Pedig ilyesmi van a környékünkön bőven és ilyen terepre nem kell nagy tempó, hogy élvezetes legyen. Aztán amikor el kellett döntenem, hogy márpedig ez így nem az igazi, a KuKirinre is feldobtam az utcai gumikat. Jobb volt aszfalton meg minden, csak aszfalton a 40-45 km/h tempó (ami azzal kényelmesen tartható volt, még értelmes, értsd ~40 km hatótávval) nyílegyenes úton dögunalmas. Ezért váltottam a Tevére, ami egy nem sokkal nagyobb és nehezebb gép, viszont már 11 hüvelykes, széles tubeless gumikon fut és kell is neki a tapadás, mert lényegesen erősebb, mint a Kukker. Egy részét ennek az erőnek elnyeli a nagyobb kerék, de ettől még simán állva hagyom vele a másikat, amit egy kollégám vásárolt meg tőlem.

Na most, a Teve végsebessége papíron 85 km/h, az már elmebaj egy ilyen kis vackon, de azért kipróbáltam 1x, 80-at tényleg mentem vele. Ezzel úgy a 60-as tempó az ami kényelmes, de ott már azért figyelni kell. Van rajta szitálásgátló, de elég szorosra kellett húzni ahhoz, hogy nagyjából biztonságban érezzem magam, mert a futóműgeometria finoman szólva sem a legjobb, gondolom nem véletlenül szerelik gyárilag ezzel. Míg a G2M egyáltalán nem volt rá hajlamos, addig ennél éreztem, hogy nagy tempónál eldobnám a francba, ha nincs rajta a gátló. Azzal együtt is, hogy a gyári helyett egy kicsit magasabb és 72 centi széles kormányszarv került rá, amivel sokkal kényelmesebb használni.
Amúgy 1x estem is vele kb. 15-tel egy pusztulatnagyot, mert benéztem egy kikanyarodást főútra és nekimentem egy beton útszegélynek - de azért volt rajtam minden a sisaktól a gerincvédős teljes felső protektorszetten át a sípcsontvédős hosszú térdvédőig, hogy ne négy helyen törjem össze magam (fej, hát, alkar, térd) azonnal, hanem felálljak és menjek tovább. Védőfeleszerelés nélkül talán már csak a fekete zsák következett volna, úgy odavertem a fejem (is) az útszegélynek. A motoros krossz sisak viszont jól tette a dolgát.
De nem emiatt akarok megválni a Tevétől is, illetve nem emiatt akarok úgy általában lemondani a rollerezésről, nem ijedtem meg ennyire. Egész egyszerűen aszfalton nem túl izgalmas a dolog számomra. Egy darabig az ember élvezkedik a gyorsulásokkal, aztán ott kb. vége, ennél érdekesebb dologra egy roller nem nagyon képes. Nincsenek rollernek való jó kis utak se a környéken, ahol biztonságosan, másokat nem zavarva lehetne bohóckodni, a földútra meg ugye karcsú, ráadásul a Tevén nem is terepgumi van, azt venni kéne rá. De csak szétrázkódna rajta idővel, felfüggesztés ide vagy oda. A rollerezés nem is a nagy kanyarodásokról szól. Egyenesen piszkosul tud menni és kb. ennyi. Ha át akarok menni a szomszéd településre, arra jó, ha nem bevásárolni megyek, hanem egy akármilyen kis csomagot akarok a random postaboxból átvenni. Továbbra is itt van a fejemben hátul a kis hang, hogy offroad, offroad. Arra pedig motor kell, nincs mese. És ami nekem kellene az olyan, ami utcán is legális, könnyen karbantartható, relatív kicsi és könnyű. Benzines szóba se jöhet, egy elektromos az, amire vágyom, mert a hegytetőn oké, hogy vannak jó kis utak, ösvények, de nem akarok zajongani se ott, se másutt, legyen az akár a régi kőbánya. És nem baj ha csak elég bedugni a konnektorba, aztán mehet a következő menet. B-s jogsival szintén vezethetem, szerintem nekem bőven jó lenne egy ilyen.
Igen, a surron kategóriáról beszélek, ámbár Nem Sur-ront szeretnék majd venni, hanem valamelyik Talariát, bár a kiszemelt TL3000 már kifutó modell, pedig azt gondoltam, hogy az lenne nekem ideális kezdésnek. Marketplacen látni belőlük használtan néha, hát majd meglátom, hogy szezon elején is lesz-e még vagy majd újat leszek kénytelen venni (nem túl nagy az árkülönbözet), erre már egy ideje pakolom félre a szükséges pénzmagot, bár elég nehezen virágzik. Meglátjuk. Az xXx mérete lehet kicsi lenne nekem, a TL4000 meg párszáz ezressel többe van és lehet kicsit túl erős is kezdésnek, de végülis nem muszáj maxon használni az elején, egyébként pedig egy jobb modell, valószínűleg ér is annyival többet. Még azt nem tudom, hogy hova fogom tenni, mert garázs nincs, ezt meg már azért a házba beállítani nem volna a legszerencsésebb, ha egyáltalán be tudnám tolni az ajtón. Fedett helyen tudom ugyan tárolni, de valahogy nem szeretném szem előtt sem tartani, meg aztán szezonvégén a hideg beérkeztével is el kell tenni valahova. Bár ha lekapom a kerekeit, akkor akár el is fér az ablak alatt bent, ahol most a roller is pihen.
Még nem tudom. De már nagyon viszket. Az biztos, hogy valami lesz tavasszal, aztán a többit majd meglátjuk. :D

Tovább a fórumba.