Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nikk

    senior tag

    válasz Abu85 #25 üzenetére

    A path tracingnek illetve a mostani kártyáknak igencsak elég a teljesítménye arra, hogy töredékére csökkentsenek renderidőket. Nyilván nem fogunk folyamatos képet kapni, de jelenleg nem is ez a cél, hanem az, hogy tört részre csökkenjen a renderidő.

    Amúgy egyébként tessék megnézni a profi alkalmazásokat, ahol sok-sok kártya, de nem feltétlen kell, hogy optikai kapcsolat legyen köztük, elég QuadSLI példának okáért, képesek arra, hogy pixeleket osszanak szét egymás közt. Nyilván a számítási kapacitás, egy pixelre vonatkozóan, nem lesz valami hatalmas, de a több szálúsítás miatt, már édes mindegy, hogy 1 pixelt 0,1, vagy 0,15 másodper alatt számol ki a gép, mivel a képek általában nem úgy néznek ki, hogy az egyik kártya csak többszörös mélységű objektumokat számol (üveg) a másik meg egyszerű műanyagot, aminek nincs mélysége. Nyilván ekkor jelentkezne ez az eset, ami megbonthatná ezt a folyamatot, de a programok írói ezekre is gondolnak. Amúgy egyébként ez az eset eleve kizárt, tehát nagy valószínűséggel nem is gondolnak ilyesmire.

    A régebbi renderelők bucket renderelési eljárásai a PathTracing területén igencsak háttérbe szorultak, ugyanis LightCache-t használnak. Ilyen esetben nincs szükség bucket-re, ugyanis egy pixel egy bucket. Azt, hogy melyik kártya számolja illetve, hogy melyik szál kapja meg a számolandó pixelt, az a puszta véletlentől függ...

    Bizonyos szempontból ez a program kicsit fals, mivel ez szétbontja a rendert bucket-okra, holott az alapját a Bi-Directional típusú LightCahce adja, ami elve pixelenként számol. Minden pixelre egyre és egyre több mintát számol, így kifinomodik a kép. Még akkor is ha ennél a programnál ezt momentán nem látjuk.

    Érdemes megnézni pár ilyen programot:

    VRay RT 2.0
    Octane Renderer
    Arion (habár ez hibrid CPU + GPU)
    Talán még a Maxwell renderer is, habár erről nem tudom, hogy CPU vagy GPU. Vele még nem foglalkoztam annyit...

Új hozzászólás Aktív témák