- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Dany007: Kiakasztó frissítések
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Új hozzászólás Aktív témák
-
proof88
addikt
válasz
JColee #11528 üzenetére
A súlyeloszlás mindenképp befolyásol, ha lassú, ha gyors a kanyar. Mert az egyensúlya a kocsinak a gumikon üt vissza nagyon, a gumik hőmérsékletéből lehet visszakövetkeztetni az egyensúlyra. Spa-ban sincs nagyon sok lassú kanyar mégis a súlyeloszlásnak megfelelően melegednek a gumik, az most mindegy hogy ballaszt vagy a leszorítóerő csinálja a plusz súlyt. A lényeg az, hogy már te is TC nélkül mentél emlékeim szerint Szuzukában és nem elhanyagolható a hátsó gumik plusz melegedése a kipörgetések miatt. Azért magas TC-vel biztosan máshogy melegednének a gumik ... Egyébként meg, ha te is azt mondod hogy a gyors kanyarokban természetes az első gumik kicsit jobban melegedése, akkor nem tudom minek kérdezel vissza, hogy ki mondta?
-
proof88
addikt
válasz
JColee #11523 üzenetére
senki... feltételezem mivel én egyébként is hátra tolom a súlyt szóval nekem is melegedett elöl nagyon ... ja és nem utolsó sorban annak idején csak ezt hallottam sok embertől ... szóval nálad tökéletes volt, mi?
rESET: oké nekem m1, de a valóságban a lágy és a kemény keveréket is vitték, a keményet meg egyébként sem kis idő felmelegíteni ... de mindegy, itt sem már a 2. körben meleg a gumi... de azért remélem érthető, hogy ha ausztrálban így melegszik, akkor mit várok szuzukától ...
-
proof88
addikt
válasz
proof88 #11520 üzenetére
viszont a 0.3-as Spa ami jó lesz ha kész lesz most már 0.4
Végül is, ha még augusztusban elkészül és jó akkor az lesz. De nem én csinálom szal nem tudom mikor lesz kész.
-
proof88
addikt
válasz
ervin33 #11519 üzenetére
1-2 apróság miatt az rft-set preferálom malayból ... amúgy az oldalon kiírtam hogy miket gondolok jónak, azt láttad?
szerk.: összességében szingapúr a legszarabb és spa. túl sokban eltérnek a valóstól. főleg ezekhez kéne valamit ajánlat. Amúgy láttam gphungary-n egy 2009-es spa-t, de ott valszeg a tömörítés volt rossz vagy megsérült a fájl a szerveren vagy nem tudom de kitömörítve már a readme.txt is krixkraxos volt és be sem töltötte a pályát a játék ...
-
proof88
addikt
10 körre tankolva mentem szuzukában, dee csak 8 kört mentem mert meguntam hogy már nem melegednek jobban a gumik ... 104-106 fokosak voltak elöl, igaz hátul is... most azon gondolkodom, hogy lehet hogy egyszerűen csak SZAR súlyeloszlással mentünk mindannyian tavaly és azért is melegedtek annyira az első gumik vagy nem tudom
de azt hiszem, hogy más keverékhez más súlyeloszlás kellhet. Pl felraktam a szuperlágyat és ott már sokkal jobban melegedtek elöl a gumik mint hátul, ott 120 fölé is ment simán és hát le is csúsztam aktívan az ívekről ... hátrébb kellett volna tolni a súlyt hogy a hátsó gumik jobban terhelve legyenek ... amúgy meg a keményebb felfüggesztés jöhet mondjuk ennek a pályának a gyors kanyarjaihoz, és akkor még jobban melegednek a gumik... de az a helyzet, hogy akkor nem tudom lejjebb engedni már a kocsit ahhoz hogy jó legyen, ja és őszintén szólva ez a pálya tartogat meglepetéseket a rutintalan pilóta számára, úgyhogy nem árt ha ad némi tapadást a lágy rugózás
végeredményben sztem lassan akár kezdhetjük is a szezont ... mármint én hagynám a gumikat így, ahogy vannak ... taktikázás így is megy majd szerintem, legalábbis az én részemről biztos ... meg hát pályafüggő a dolog. Meg sofőrtől is függ.
A 2x-es kopást meg azért hagynám, mert ... nincs kedvem tesztelgetni 1x-es kopással mi mikor hogy bírja ...
-
proof88
addikt
A múltkori hsz-emhez kapcsolódva:
Megnéztem ausztrál 2 kiállással is. Csak lágy gumit használtam, szóval szuper lágyat utolsó etapra most nem raktam fel, mert igazából előtte megnéztem és 3-4 kör alatt már túlmelegedett, szóval nem erőltettem most egy hosszabb etapra ... mondjuk egy olyan pályán ahol kevésbé kopik a gumi, pl kanada, ott lehet jobb lenne hosszabb etapra is de most nem érdekel.
Szóval negyedik eset: 2 kiállás, telemetria.
1. etapra 40 liter, aztán 37, végül 26 liter. Tehát 13-13-9 körök.
Extrém módon voltam elégedett, nyilván mint azt korábban elmondtam, ehhez a setuphoz a kevés benzinnel van a legjobb az egyensúly. 26-os köröm egyáltalán nem is volt. Mondjuk kicsit összeszedettebb voltam, egyszer sem pörögtem meg vagy ilyesmi. Igaz kisebb hibák voltak, de igyekeztem hiba esetén a 3. szektort megnyomni, a legrosszabb időm 1:25.943 volt. Most hazudtam, mert volt 2 db 27-es köröm, de azok a boxból kivezető körök voltak, szóval kiváló az is. 14 24-es időm volt, kb 10 25-ös, 1 23-as.
105-109-111 volt kb a bal első max hőmérséklete. Gumik boxolás előtt: 57%-os bal első, 69% jobb első, hátul meg 77-80. A 2. boxolás előtt 61-71%-ok elöl.
Összidő: 3016 mp (35 kör) kb 1-2 mp hibával 3014 mp.Ez 11 mp-cel jobb idő, mint az 1 kiállásos múltkori taktikás. Igen ám, de ne feledjük el, hogy ez a setup kevés benzinnel gyors. Ahogy már múltkor is írtam: hátrébb tolva a súlyeloszlást, csökkenthető az első gumik kopottsága. Mivel nekem a hátrébb tolt súly általában előny, mert kényelmesebbnek találom az autót, azt mondom, 35 kör alatt lehet, hogy ennyivel össze lehet hozni 11 mp-et.
Szóval szerintem az 1 vs 2 kiállás versenyben van egymással. Ma mondom sztem elég jól autóztam szóval kiautóztam kb azokat a köröket, amiket leront összidőben egy 2. boxolás.
szerk.: mondjuk lehet, hogy a múltkori 1 kiállásos dolog gyorsabb lett volna közepes keverékkel ...
-
proof88
addikt
válasz
akoska07 #11505 üzenetére
hmm fura mert akkor sztem más pályánál is szólnia kéne ... vagy nem értek hozzá ... 1 db rfm fájl van modonként, szóval nem pályánként van. Pedig azt hittem, hogy egy monaco-s fájl nem tetszik neki. A héten összerakom az önkicsomagolós trackpackot, de abban az rfm is benne lesz, mert már volt vele másnak is gondja, ami nem tudom miért lehet mert van akinek nincs gondja vele ...
addig is, itt van az rfm fájl, ami a szerveren is fenn van, másold be az rFactor\rFm könyvtárba, ami ott van azt írd felül! Aztán reméljük jó lesz.Más: újabb videó F1 2010-ről, szó van benne arról is, hogy milyen profin oldották meg állítólag a hangzást, állítólag teljesen jól verődnek vissza az autók hangjai az épületekről stb hogy még élethűbb legyen a hangzás is... mondjuk amikor Spa-t mutatták, nekem az jutott eszembe hogy jó lenne ha fps-mód is lenne a játékban és be lehetne menni a házakba enni meg lövöldözni
-
proof88
addikt
válasz
akoska07 #11494 üzenetére
azzal én is tisztában vagyok, azért van most azon, hogy legalább be tudj lépni
monacohoz nem nyúltunk hozzá, egyeznie kell ... feltételezem, az oldalon linkelt peccsek felkerültek ...
-
proof88
addikt
amúgy nem! Skillből nyerem. -
proof88
addikt
egyébként tényleg földelési probléma lehet, illetve annak hiánya, tuti nem a G25-tel van a baj, hogy ráz. Mert bár hónapok alatt egyszer sem éreztem, hogy rázott volna a gép még nedves kézzel hozzáérve sem, a héten vagy a múlt héten a nagy melegben sikerült olyat izzadnom, hogy amikor hozzáért a lábam a géphez, csípős élményben volt részem.
Úgyhogy anno tényleg csípett a crt monitor is, mikor közel vittem az ujjam hozzá, nem haluztam be. Hát ez van. Nem tudom, hogy földelés megoldása a fali csatlakozóban mennyi pénz és idő lenne, ha elektromos szakit kérnék meg rá. mondjuk lehetett rá számítani, hogy nincs földelve, mert panelokban csak a konyhában és a fürdőben van földelt konnektor, illetve nálunk 1 a nappaliban is tutira, de most az én szobámról van szó.
-
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11469 üzenetére
Egyébként Marian véleményéhez, miszerint a Shift SimBines alap, annyit tudok hozzáfűzni, hogy amikor kipróbáltam, egyből a BMW M3 Challenge fíling ütött be ... tisztára ugyanaz volt, csak kicsit jobb grafikával. És asszem a topikban már volt szó róla, hogy van közük a Simbines fejlesztőknek a játékhoz. Sztem nem rossz játék, igaz én nem sokat mentem vele, lehangolt hogy baromi lassan tölt egy versenyt... Persze tudom most nem ez itt a téma.
Én úgy vagyok vele, hogy nem érdekel, hogy most mennyire igazán valós a fizika ... persze nem árkád játékot akarok játszani, de most hogy milyen fals háttér van rfactor mögött, azért nem érdekel, mert adott egy fizikai modell, itt így működnek a dolgok, és ezen keretek között kell a legjobbat kihozni a kocsiból. Lehet, hogy sok minden nem úgy van mint a valóságban, de akkor sem arról szól a dolog, hogy nyomom az előre gombot és nyerek, hanem sokat kell olvasni és tapasztalni hozzá, és persze jól is kell vezetni. Ezért tetszik.
Marian: nem kell ennyire megsértődni ... na
-
proof88
addikt
Igen, rFactor Pro. Azt tudom, hogy a McLarennek olyan szimulátora van, hogy amikor egy versenyhétvégére készülnek, az autó beállításának 90%-a megvan, olyan pontos a szimulátoruk. Szóval amikor a pályán tesztelnek, már csak a beállítások finomhangolásán dolgoznak. De azt nem tudom, hogy ők rFactor Pro-t használnak, csak azt, hogy sok csapat azt használja. Mondjuk az nem egyszer vélhető volt, hogy valami még nem okés a szimulátorral, mert volt amikor nem pont az jött ki a szimulátor alapján az életben, amit vártak, és akkor volt is időszak mikor aktívabban használták a vis flow-t, a a cucc amit rálöttyintenek a kocsira vagy mittomén és megmutatja a levegő áramlását a kocsin. Tehát az ő szimulátoruk sem tökéletes még, de biztos atom komoly, ha a beállítások 90%-a abban készül el egy hétvégére.
Én már elmondtam, hogy az rFactor2-től nem várok csodát, csak néhány dolgot: 1-2 bugot javítsanak ki, mert néha szörnyű. Az eső és a szél tényleg legyen jó, ennyi. Stabil és élvezhető legyen. Ennyi. Egyébként arról én is hallottam, hogy nem a legjobb az rFactor gumi fizikája, és az LFS-é állítólag valami brutálisan jó. De végeredményben elég használható az rFactor és az a lényeg, hogy működik. Sok mindent lehet tanulni belőle, amiből akár a való életben is profitálni lehetne és ez a lényeg.
JColee: gondolom már megbeszéltétek azóta, a lényeg hogy rámcsörgött és holnap 9 körül találkozzunk aaaaz Erzsébet-híd budai oldalán, szal ha felszállsz a 7-es buszra, ami átmegy a hídon, akkor az utána lévő első megállónál szállj le és ott találkozunk. Igyekszem ott lenni, nem ígérek semmit, 7-kor kéne kelnem, mostanában nehezen megy. De ha az óra csörgésekor eljut a tudatomig, hogy ma találkozó van, akkor felkelek.
szerk.: jó rájöttem budai vagy szal neked nem kell átjönni a hídon.
-
proof88
addikt
válasz
JColee #11448 üzenetére
ha lassan mész, nem melegszik túl
egyébként mint azt írtam, lágy keveréknél nagyon vigyázni kell a túlmelegedéssel, szuperlágynál is. De lágynál mire annyira túlmelegszik már kopik is, tehát nem tudom érezni csak a túlmelegedés hatását. Szuperlágyat meg még nem is néztem. Mert lággyal akarok 22-es időt elérni. -
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11446 üzenetére
Monaco adja magát az előzéshez, bár nehéz rajta előzni, a tavalyi futamot elnézve csak meg kell várni, amíg kiesnek előled.
Amúgy igen, szuperlágy a végére, főleg ha meggondolom, hogy nehezebben melegszik verseny hőmérsékletre a gumi. Mert 08-ban megszoktam, hogy 2-3 kör és már nem melegszik tovább. De itt tényleg több kör kell. Tehát a szuperlágy jó lehet 2-nél több körre is.
Amúgy JColee tudom hogy végül is ezt mondtad, de meg kellett tapasztalnom. -
proof88
addikt
ja és aki nem tudná, bár említve volt az F1 topikban: Westendben ki van állítva egy RedBull F1 versenygép, a Lehel téri bejárathoz közel a földszinten (utca szint), akit érdekel, meglesheti. Bár beleülni nem lehet, szerintem simán bepattanhattam volna 1 fotó erejéig, max kirángattak volna belőle, de legalább beleültem volna, de nem keresem a bajt. Lőttem néhány képet, de telefonnal, szóval a minőség nem teljesen ok.
-
proof88
addikt
nem nagyon érek most rá megbeszélést tartani, Farkas és JColee beszéljétek meg, hogy hol találkozunk holnap és pontosan mikor. Nekem mindegy. Aztán majd írjátok ide fórumra vagy Farkas megcsörget. Este sem leszek itthon.
--------
Na egyébként tegnap mentem néhány kört ausztrálon. A versenytáv ugye 35 kör lesz. A program több benzint ír, de 2.8 litert számoltam 1 körre, tehát 35 kör teljesíthető 101 literrel, beleszámoltam a felvezetőt is, és igen, teljesíthető.
Először 35 körrre tankolva (101 liter) mentem csere nélkül lágy gumival, megnézni, hogy mennyit bír és hogy.
Aztán 35 kör ugyanígy a közepes keverékkel.
Aztán 52 literre tankolva lágy gumival, box friss gumi és megint 52 literre tankolva még egy etap.Nézzük az első esetet: telemetria.
28 kör bírtam menni a lággyal, aztán a bal első defektes lett. Mivel ez nem a verseny setupom, nagyon rossz volt az egyensúly ennyi benzinnel, az első gumik sokkal jobban koptak mint a hátsók. A 28. körben a hátsó gumik csak félig voltak elkopva. Ez azt jelenti, hogy hátrébb tolt súllyal simán kibír a lágy csere nélkül 35 kört.
7-8 kör kell ahhoz, hogy kb rendesen meglegyenek a gumik hőmérsékletei, ezután már nem nő a hőmérséklet érdemileg. Értelemszerűen a bal első volt a legmelegebb, 105-111-112 fokok kívül-középen-belül.
A köridők úgy alakultak kb., hogy 2 x 1:25-ös kör, aztán ~7 x 1:26-os kör, kb 10 x 1:27-es kör és utána 1:28-as körök.
Összidő: 2457 mp (28 kör), kb 3072 mp lehet 35 kör, de ~ 5 mp hibám volt, tehát 3067 mp, persze ez akkor ha hátrébb van a súly tolva és ezért kibírja a 35 köt a gumi, de a hátrébb tolt súly elvileg kedvez kezelhetőségben nálam, tehát még jobban is alakulhat kicsit az össz idő ...Második eset: telemetria.
A közepessel sokkal jobb volt a helyzet, még ezzel a rossz súlyeloszlással is kibírta a 35 kört.
4-5 kör elég ahhoz, hogy meglegyenek a gumik hőmérsékletei, aminél már nem nagyon megy feljebb. A bal első 98-102-104 fokos volt max.10%-os maradt az utolsó körre, a hátsók ~70%-osak.
7-8 1:26-ös kör, legalább 20 1:27-es kör, illetve 1-2 1:28-as.
Összidő:, 3069 mp (35 kör) 9 mp hibával 3060 mpHarmadik eset: telemetria.
Rendkívül elégedett voltam, hiszen sokkal jobban feküdt az autónak a feleannyi benzin és nagyon jó érzés volt így vezetni az autót. 52 liter 17 körre volt elég. Ez a 17 kör kb úgy nézett ki, hogy 3 x 1:24-es kör, de még legalább 1 lehetett volna ha nem vagyok béna, aztán 8 x 1:25-ös, és 4-5 x 1:26-os kör. A 17. körben, amikor mentem a boxba, a bal első 46%-os volt, jobb első 60 felett, hátsók kb 70. A max hőmérsékleteket a gumi ismét 7 kör alatt érte el, mint az első esetnél. Ezek a bal elsőnél: 104, 109, 111 fokok voltak.
A boxban ismét 52 literre tankoltam és friss lágy gumikat kaptam. A max hőmérsékletek eléréséhez most inkább 9-10 körre volt szükség. Most 18 kört tudtam megtenni. A bal első 44%-os volt az utolsó kör végén, tehát hasonlóan alakultak a dolgok, mint az 1. etapban. 3 db 1:24-es kör volt, 3 db 1:25-ös, a többi mind 1:26-os, az utolsó volt 1:27-es.
Összidő (boxolással persze): 3032 mp (35 kör), de 7 mp hibám volt, tehát 3025 mp.Tehát nem éri meg box nélkül végigfutni egy verseny. Persze ez eddig is valószínű volt, de most a gumi fogyás volt a kérdés tárgya. A közepes keverék hamarabb eléri azt a hőmérsékletet, aminél nem megy feljebb, 4-5 kör, a lágy 7-8-9-10 kör alatt éri azt el.
JColee telemetriáján a lágy gumi már 4-5 kör alatt elérte azt a hőt, 66 literre tankolva, ez mondjuk fura, de neki már az első mért körében is melegebbek voltak a gumik, tehát a felvezető körében jobban megdolgozhatta őket.
Ezek után, már csak 2 dolog érdekel engem.
Egyik: 2 box kiállás tényleg versenyképes lehet az 1 kiállással szemben?
Másik: Szuzukában is megtankolom 52 literrel a kocsit, aztán 10 kör lággyal. A 10. körre legalább 115 fokos gumikat szeretnék látni, hogy elhiggyem, hogy jól működik a dolog.
Ezeket még ki kell tesztelni. -
proof88
addikt
Figyelem!
Az 1. alkalom, egy visszautasíthatatlan ajánlat! Egy lehetőség, melyet nem érdemes kihagyni! Szombaton abban a megtiszteltetésben részesülhetnek a résztvevők, hogy nem mással találkozhatnak, mint a szezon BAJNOKÁVAL, egy sörözős-beszélgetős találka keretében! Aki jönne, jelezze még ma!
Megismerhetitek személyesen azt a nagyszerű pilótát, aki rendre körbeautózta a mezőnyt (
)!
-
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11413 üzenetére
Én arról beszélek, hogy a lágy gumi egyik pályán sem melegszik túl Fsone09-ben. Egyiken sem. Mondom alig volt hogy 105 fok megvolt. Legalább 3-4 kört mentem rajtuk. Ezt nem értem. Szuzukában sem!
szerk.: hát lehet, hogy 08-ban nem vettem észre egyenesben.
-
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11411 üzenetére
Egyébként elég szomorú, hogy az FSone-os srácok nem írják le ezt ilyen szépen. Legalábbis legalább a letölthető cuccba berakhatnának egy rohadt txt-t vagy doc-ot, az ideális hőmérsékletekről, miegyéb. Ne nekem kelljen már kiszedni azt a fájlokból.
Egyébként igen, fájlokból szedtem össze.
rFactor\GameData\Vehicles\FSONE08SE\2008\Equipos\Server.hdv
ebben található mindenféle dolog a fizikával kapcsolatban, például a szárnyak és a diffúzor generálta leszorítóerő:
FWLiftParams, RWLiftParams, DiffuserBaseilletve légellenállások:
BodyDragBase, FWDragParams, RWDragParams.Persze még más dolgok is kapcsolódnak ezekhez.
BrakeResponseCurve=(-70,540,700,1730) fékhőmérséklet -70-től 540-ig lineáris nő a fékhatás, -70-nél 50%-os, alatta szintén. 540-től 700-ig 100%-os. 700-tól 1730-ig lineárisan csökken 50%-ig. 1730-tól marad 50%. Tehát sosem lesz 50%-nál alacsonyabb, csak ha már 0-ra kopott a fékbetét (vagy tárcsa, én már nem tudom mi kopik el ...
).
Motor_Server.ini
LifetimeOilTemp=(110.50, 4.5000)
LifetimeAvg=5700
110,5°C-on van megadva az átlag élettartam, ami 5700 mp. 4,5°C-onként feleződik az élettartam, ez alapján számoltam ki, hogy akkor 115-nél 2850, 119,5-nél 1425, 124-nél 712, 128,5-nél 356, 133-nál pedig 178 mp, azaz 3 percig él a motor, kicsit furcsálltam, ezért kipróbáltam fsone-ban és tényleg 3 perc múlva leállt a motor.
Szóval igen, ha felvezető kör után sokáig kell állni a rajtrácson és kicsi a radiátor, és tényleg beletelik sok időbe mire elindulhat a verseny, az ja nem tesz jót a motor élettartamának, ez minket nem érintett sosem mert csak 20 körös volt a verseny meg azért fsone-ban felvezető kör után 133 fokos motort elérni asszem művészet kell, de pl egy másfél órás verseny esetén, ami ugye 5400 mp-es, ott tényleg érdemes nem túlfűteni a motort, mert előfordulhat, hogy egyszer csak megkotlik szegény.A gumi dolgok a könyvtáron kívül 1-gyel a NEUMA_2008.tbc-ben vannak.
Pl.:
Temperatures=(104.2, 75.0)
104.2°C optimális hő a guminak és 75 fokról indul.
Keverékenként van megadva persze, kismillió paraméter.
Pl ha elégedetlenek vagyunk az Fs09 gumijával, akkor 1-2 sort itt átírva az RFT09-nek megfelelően, javíthatunk rajta.Most hogy az összes pályán mentem néhány tisztességes kört azt tapasztaltam, hogy a lágy keverék nem akar túlmelegedni. Ami azért elég érdekes, mert ausztráliánál azt mondom, hogy oké: lassú és közepes kanyarok vannak rajta és a tapadáson is javítottunk tehát nem csúszkál annyira a gumi, azért nem is melegszik és kopik. De Spában, Barcelonában, Szuzukában sem tudtam túlhevíteni őket, Kínában és Malajban sem, pedig tudjuk, hogy itt azért 1-2 helyen befigyel egy keményebb keverék. Sztem mindannyian emlékszünk, hogy mit szenvedtünk pl Szuzukában amikor túlmelegedtek a gumik az 1. szektor gyors kanyarjaiban. És az a reálisabb szerintem. Mert most úgy néz ki, hogy mivel a lágy nem melegszik túl, nincs is értelme a keményebb keverékeket felrakni.
Egyébként a segédletemben van egy külön fejezet, ami leírja h mi változott 2009-es fsone-ban, ott leírtam a gumikról a dolgokat. Pl. a lágy és szuperlágyat nagyon nem jó túlhevíteni mert rohamosan veszítenek akkor a tapadásukból. De pl a közepes és kemény keveréket lehet hevíteni nyugodtan. Csak az a gond, hogy mint azt elmondtam, a lágyat nem tudtam túlmelegíteni. A legnagyobb hőmérsékletem bal elöl asszem 105 fok volt 4 kör után Kínában vagy Szuzukában.
Érdekes egyébként, hogy míg FSone08-ban egyenesen haladva csak hűlt a gumi, addig itt tud melegedni is. Pl a 85 fokos gumi ha megyek 300-zal egyenesen, szép lassan melegszik. Persze lassan és csak bizonyos pontig. Ez mondjuk reális lehet, mert 300-as tempónál azért elég durván deformálódik a gumi egyenesen haladva is. Bár nem értek hozzá.
szerk.: ugye számoltam leszorító erőt a doksiban, a képletet fórumokról szedtem, akik moddolással foglalkoznak, és mivel több helyen is megtaláltam, hihetőnek tartom, főleg hogy a tapasztalat is bizonyította hogy 08-as konvertált szárnyaim 09-be tényleg akkora leszorítóerőt adtak ÉRZETRE IS.
Lassan össze kéne dobni egy saját modot.
-
proof88
addikt
Frissített segédletem, írtam benne a 2009-es modban történt változásokról és benne van a mostani legjobb ausztrál setupom is! Lassan elkészül teljesen, mindenkinek ajánlom olvasásra az elejétől kezdve!
-
proof88
addikt
egyébként jah, motorféket erősebbre kell állítani és akkor a fékezés hasonlóbb lesz, mint fsone2008-ban... az erősebbre állítás a csökkentést jelenti... azaz 3-ason a leggyengébb a motorfék és 0-n a legerősebb!
-
proof88
addikt
válasz
ervin33 #11401 üzenetére
én nem vagyok már képben hardverek terén ... az utolsó 775-ös intel procikig vagyok képben meg a 4870/90-es radeonokig, de ilyen 5750 nem tudom mit tud... biztos jó, mert az 5870 pl 2x gyorsabb a 4870-nél. Biztos nem jársz vele rosszul. Persze hogy milyen hangja van, azt nem tudom. Pl 4870-et azért is volt jobb venni a 4850-nél, mert a 4850 1 slotos kártya volt és süvített eléggé a ventije, a 4870 meg 2 slotos volt és a ventije is nagyobb volt és kifelé fűjta a házból a levegőt ráadásul, nem befelé mint a 4850. Persze ezek a gyári ref hűtőre igazak, ha valami nem ref-hűtős kártyát veszel akkor ott biztos jobb a hang is, de drágább. Pl 4850-ből is a HIS csinált IceQ4-es hűtővel ellátott változatot, az 2 slotos volt és jó hűs és halk volt a kártya. Persze drágább, mintha ref hűtős 4850 lett volna.
-
proof88
addikt
lol... jútyúbon kattintgattam és hirtelen tök faszán nézett ki... de aztán megint olyan mint eddig... valszeg meg fog újulni ...
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
lassan kitalálhatnánk hogy ki mikor ér rá szombaton sörözni ...
-
proof88
addikt
nyilván, de pl a tavalyi monzai pálya, az egy vicc ... amikor modelleznek, figyelembe kéne venni legalább azt, hogy egy rázókő, ami leraknak, 3x szélesebb-e mint egy nyamvadt kerék vagy éppen hogy ráfér egy kerék, és monzában enyhén szólva az összes rázókő nem felel meg a valóságnak, de az rft-s pályán szerencsére igen, de most nem azt mondom, hogy mm-re ugyanaz, az engem nem érdekel, de ha már ránézésre sem jó, akkor ott gond van.
Persze lehet, hogy ez 10 évvel ezelőtt így nézett ki, de most az rft09-es a legmegfelelőbb. És ha valaki kérdezné, hogy tavaly miért nem volt gond a tavalyi monza, akkor az a válaszom, hogy amikor nyáron beléptem ebbe a közösségbe, fingom nem volt arról hogy egyáltalán ki csinál pályát és hogy mennyire van köze a valóságoshoz, de amikor rájöttem hogy lehetne jobb is, akkor azért maradtunk az eredetinél, mert már nyáron bejárattunk 1-2 pályát és azokat akartuk használni a bajnokságban is. De most már ha lehet jobb pályára lépni, akkor lépni kell. Valamikor muszáj átállni a jobb pályákra, és jobb előbb mint később. Úgyis szokás kérdése az egész, ha ezeket megszokjuk, akkor ezek is jók lesznek.egyébként úgy olvastam, hogy abu-dhabiban lézer szkennerrel feltérképezték az egész pályát és az összes csapatnak odaadták a fasza modellt. Nem tom más helyeken hogy megy ez, de úgy emlékszem, ott a pálya tulajék intézték ezt, szóval nem a csapatok dolga volt, persze fizetni lehet hogy kellett érte.
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
Megnéztem Valenciákat. Kikoni Valencia Street Circuit 2009 1.00-ja jó lesz (amit nemrég csináltak, villogó zászlókkal).
Malajzia: RFT09-es a jobb, bár ez sem tökéletes sajnos.
Bahrein: RFT09-es.
-
proof88
addikt
RFT09-es Szuzukát megnéztem és nem csak szép de rázókövek is ott vannak ahol kell, csak elsőre furának tűnik, meg sztem kicsit magasabb a fű a kelleténél, de nagyon jó.
Viszont Isztambul Park nem jó, egyik se, pedig van a tavalyi, az RFT09-es, meg az fsone trackpackos ... (a 2010-es trackpack amiről cila beszélt az gyakorlatilag a tavalyi trackpack ahogy néztem idáig ...). Az RFT09-es pálya mondjuk sztem szintén a tavalyi.
Monzát is megnéztem, az RFT09-es tökéletes, végre ott van minden ahol kell lennie.
-
proof88
addikt
válasz
Szabesz #11368 üzenetére
ha egy pálya tökéletes és az nem tetszik sok embernek, arról én nem tehetek. Ausztráliára senkinek semmi kifogása nem lehet, mégis mindenki nyafog. Nagyon szépen lehet azon is autózni. Egyébként telemetriát még nem kaptam egy embertől sem, tehát segítséget senki nem igényel (JColee küldött).
Farkas: az tényleg annyira ráz, ha megnézel egy onboardot, a pilóta fejének mozgását, kemény.
-
proof88
addikt
én nem favorizálok, én megnézem melyik pálya a jobb és az alapján döntök. Egy pálya nem attól jobb, hogy jobban tapad. Pl tegnap is írtam, hogy nem tetszik az rft-s monaco. De a 2008-as rft-s az jobban tetszik. Szal vagy az lesz, vagy a tavalyi, de nem az amit RFT09-packban van. onboard felvételeket nézek és az alapján hasonlítom a pályákat az élőhöz.
ervin: azt kell mondjam, hogy biztos nem a tavalyi monza lesz, mert annak még annyi köze sincs monzához, mint a tavalyi ausztrálnak ausztrálhoz.
-
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11353 üzenetére
FS09-ben 4-esen van a fék hűtésem, 08-ban 2-esen volt... de ott nem is volt nagyobbra szükségem. Mondjuk ezt a motorfék dolgot még nem állítgattam, de azt észrevettem, hogy gyorsabban kell visszaváltogatnom féktávon 09-ben, mint 08-ban... és akkor rövidebb a féktáv... de mint az látható, még így is hosszabb, mint 08-ban. Szóval lehet a motorfék is beleszól, még meg kell néznem. De nehéz megállítani az autót, az biztos.
-
proof88
addikt
én szoktam takarítani a szobámat ... és hetente fel is porszívózok, nem szeretem a koszt ... dee... az nagy gáz, ha ilyen kis méretű hangyák szaladgálnak mindenfelé?
és felmásznak az asztalomra és a billentyűzetemből lopkodják a morzsa darabokat?
mondjuk engem nem zavarnak de azért ez már sok ... a pókok sem zavarnak ... csak csótány ne legyen.
-
proof88
addikt
Isztambul Park, hmm 2009-ben a legjobb Q2-es idő 1:27.0 volt, JColee látom ment 1:28.5-öt, akkor ezek szerint az a pálya jól tapad?
Catalunya 1:19.954, ervin 1:22.342-t ment és ez csak 26 kör...
Monza 1:22.955, ervin 1:23.830.
Bahrein 1:32.474, ervin 1:31.115.
Malay 1:33.784, JColee 1:31.752. -
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11348 üzenetére
mert a hülyeség meg a nyafogás győzne
jajjj nem tudom bevenni a kanyart jajjjj nem látom a kanyart pff...
de Spa sztem a tavalyi lesz, ha nem jön ki egy tisztességesebb verzió. Ennek legalább örülsz?más téma: FS08-ban 1:23.315 a legjobb időm a pályán, FS09-ben 1:23.024. A telemetria progiba betöltöttem mind2 gyors kört és felvettem videóra a visszajátszásukat. Jól látszik, hogy mennyivel korábban kell fékezni a 09-es autóval (piros), de az egyenesekben hogy elnyúlik. Nem számoltam még a szárnyak légellenállását, de lehet, hogy kisebb a légellenállásuk, mint a 08-as setupnak és azért húz el egyenesekben a piros autó. Illetve a motor erősebbnek tűnik ...
Tehát a zöld a 08-as. link (HD-re katt) -
proof88
addikt
Bocs mindenkitől, de nem csinálok "legjobb törések"-videót, nincs rá időm, és aki arra akar élvezni, hogyan kerülünk halál közeli szituációba, az menjen a zárt osztályra.
Aki nagyon ráér, az csinálhat, txt-ben van listám összegyűjtve hogy miknek kéne szerepelnie.
-
proof88
addikt
válasz
JColee #11340 üzenetére
nem tudom, én nem tudom mihez van és mihez nincs, de gondolom mindegyikhez van ... pl amit macy linkelt monaco ahhoz van vizes változat, ill a kanadaihoz is van vizes, de az most úgysem játszik, mert nem lesz kanada ... ha egy vizes pályából an több verzió, akkor a jobbikat választjuk ki, de ha csak egyféle van, akkor az ... szóval nem tudok válaszolni a kérdésedre rendesen :d
-
proof88
addikt
tudom de muttom hogy hogy kéne kinéznie
egyébként ma megnéztem egy 2010-es trackpackot amit Farkas linkelt, hát abban uazok a pályák vannak mint tavaly, legalábbis Monaco és Spa uaz. Szóval Spaból felőlem mehetünk a tavalyian, az rft-s sem sokkal jobb. De a legjobb az lenne, ha elkészülne gyorsan az a Spa amit épp csinálnak és az lenne a tuti.
Aztán néztem az összes Monaco-t és szar az összes. Különböznek, de mindegyikben van olyan ami nem jó. Amit pl Macy linkelt, 2008-as rft-s monaco, abban az tetsik nagyon, hogy nem olyan szögletes a fal, mint pl tavalyiban. De 1-2 dolog rázókövek terén nem okés benne. A 2009-es rft-ben meg olyan monaco van, hogy az egyik helyen egy konkrét bukótér hiányzik, mondjuk az nem kifejezetten bukótér, de m1, meg pl sikánok kicsit másak, nem tudom melyik a jobb. A tavalyira azt mondom hogy az a legjobb, de ne feledjük el, hogy ott vannak falak amik a valóságban nincsenek. Mondjuk nekem m1.Az ausztrál faszasága után azt hittem, hogy más pályáknál is faszaság lesz, de nem. Szóval döntsétek el:
Monaconál: tavalyi legyen, vagy egy másik ahol kevésbé szögletesek a hajló falak, de kicsit más.
Spa-nál meg gondolom a tavalyi marad. Igyekezhetnének azzal a tisztességes pályával ... -
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11329 üzenetére
én itt is érzem az autót
tök jól megkapom a visszajelzéseke a kormánytól is, okés minden
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
És mitől függ az, hogy jó-e?
Mert ausztráliát is szidjátok, pedig ugyanaz mint a tavalyi, csak 1-2 helyen közelebb van a valóságoshoz!
Spa-nál szidjátok, hogy pl orúzs után a hosszú egyenes végén nagyon ráz, pedig élőben sem ráz, de azzal nem tudok mit tenni mert a tavalyi verzióban is ráz. Ha valaki tud olyan verziót ahol nem ráz, az szóljon.Mert jelenleg Spa-ból 2 rossz verzió van, és a kevésbé rosszat kell választani, az pedig az rft-s. Mivel a tavalyiban nem okés a bukótér az 1. kanyarban.
Marian: mindenhez hozzá kell szokni, túraautózásnál is zavar ennyi erővel ha másik autó is van melletted.
-
proof88
addikt
válasz
Marian69 #11322 üzenetére
és azt lehet tudni, mit állítottál benne? DXTweak-ről van szó? Egyébként ha bekapcsolod az Opposite Lock segítséget a játékban, az is nagy segítség TC nélkül. Meg ha a setupban a diffi powert növeled. Bár én egyiket sem szoktam.
szerk.: egyébként nem tudom kipróbálni Spa-t, mert GPHungary-n sztem hibás rar van fenn, pl a readme.txt is értelmetlen karakterekből áll és a játék sem tudja betölteni.... a hivatalos oldalról meg nem tudom letölteni pedig a link ott van, de nem csinál semmit.
Pedig mind2 Spa pályánk ami van, több helyen is vérzik ...
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11316 üzenetére
Spa-ban makkotok volt hogy az egyetlen életképes csapat (BMW) mindkét autója meghibásodott.
-
proof88
addikt
na nekem most borult el az agyam, úgyhogy elteszem a kormányt még mielőtt szétb@sznám ..
úgyhogy leszarom a gumit is .... JColee tesztel aztán majd az alapján kiderülnek a dolgok ...
-
proof88
addikt
megnéztem Spa-t ... hát a fű nekem sem tetszik, de az 1. kanyar bukótere legalább jobb mint a tavalyiban ... 1:47 elejét mentem, 1:46 simán elérhető ... 1:44.5 volt 2009-ben a legjobb időmérős idő, szóval óvatosan a tapadás állításával, 1.02 elég lesz sztem ... mondjuk megnéztem és a tavalyiban is 1.00, mint itt ....
-
proof88
addikt
válasz
JColee #11309 üzenetére
ok akkor különbözőek vagyunk, Neked csak arra kell az ffb hogy legyen ellenállása a kormánynak, nekem meg azért hogy érezzem az autót ......
mindenesetre nem tudom, hogy ha elolvasom azt, hogy Momot én is FFB nélkül hajtottam, csak középre húzott a kormány (és én tudtam, hogy előre megyek-e vagy hátrafele), akkor miért ne kérdezhetném meg, hogy hol kapcsoltad be, ha nem használsz profilert (igen ez a program neve).
Egyébként Malajziában tényleg gyors voltál, a kérdés csak az, hogy mennyire gyors ... bár nem tudom milyen az ffb momonál, de attól mert neked nem vált be, még másnak segíthet az ffb-je ...szerk.: én meg direkt szólogatok be, mert unom hogy neked soha semmi nem jó
-
proof88
addikt
válasz
JColee #11306 üzenetére
macy arra gondolt, hogy a profilerben állítottad be a középre húzást ... mivel azt írtad hogy az ffb nálad ki volt kapcsolva, de azért középre húzott a kormány... egyébként ha nem használsz profilert ... akkor hol állítod be hogy 360-at forogjon a kormány és hogy középre húzzon ffb nélkül?
nem emlékszem, mikor voltál mindenki másnál gyorsabb?
remélem nem a szezon elejére gondolsz
egyébként de, ffb nélkül szar és kész, aki ezt nem látja be, az nem ért hozzá, pont.
rendkívül nagy segítség ha a kormányon is érzed ha valami nem okés a tapadással ...
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
Izzadok mint állat, megnyaltam a vállamat és sztem finomabb vagyok mint az exem.
Most magamat nyalogatom.
-
proof88
addikt
-
-
proof88
addikt
válasz
JColee #11285 üzenetére
én maradnék a normál fogyasztás mellett, és itt írtam taktikákról is. Akkor egyszerűbb a gumi kopást 4x-esre állítani, nem?
Amúgy ügyes vagy (1000-szer).Frenky: pfejj bazzeg
szerk.: ja és persze a kopást olyan pályán is próbálni kéne ami eszi is a gumikat, mert ausztrália amúgy sem eszi annyira ... szóval szuzukát, barcelonát lenne még érdemes tesztelni.
-
proof88
addikt
nah, el is készültek az új keret képek a weblaphoz ... valahogy így fog kinézni az új oldal
-
proof88
addikt
Lehetne egy logoja is a LIGÁNAK. Akinek van kedve logo készítéséhez vagy valami ötlet, hogy hogyan nézhetne ki, ne tartsa magába!
A liga neve: PH! - rFactor F1 teamszerk.: szerettem volna kibérelni egy bömöst pár napra de rohadt drága, 26 rongy / nap.
mondjuk 2 hétre "csak" 22 / nap. De a legolcsóbb kocsi is 8 rongy / nap. ehh.
-
proof88
addikt
here comes the rain... awwwwwww!
-
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11271 üzenetére
ha kielemzem a grafikont akkor mi nem fog előfordulni a jövőben?
-
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11269 üzenetére
már meg van szavazva a mod és nem én döntöttem el
napoljuk el ezt a gumi kérdést, majd hétvégén végzek néhány tesztet meg megcsinálom az excel grafikont hogy megérthessük a helyzetet és az alapján döntünk ... a lényeg hogy július végére tényleg döntsük el a dolgokat, mert kifutunk az időből és azért jó lenne, ha az egész augusztus már rendelkezésére állna mindenkinek a tesztelésre, szal ne augusztus végén találjuk ki hogy megint változtatunk valamin ...
hétvégén megnézem a spa és monaco pályákat is.JColee: persze h mentem de hétvégén megint menni fogok ...
-
proof88
addikt
válasz
JColee #11265 üzenetére
de az állandó bíró ne én legyek, hanem Farkas, mert én nem vagyok jó állandó bírónak, mi?
egyébként én azért vetem el az ötletet, mert nincs kedvem ahhoz alkalmazkodni hogy xy mikor ér rá megbeszélni a kétes dolgokat ...
Farkas legalább ráér mindig, sőt ő csesztet engem hogy nézzük már meg ...
egyébként könnyen lehet hogy az rft gumi fizikát hozzuk be fsone-ba
-
proof88
addikt
válasz
Stirlitz #11260 üzenetére
nem kopik úgy mint pl rft09-ben...
rESET: persze láttam azt is, de a rázókövek és a kanyarok hasonlósága a lényeg
egyébként meg remélem mindenki látta a hétvégén, hogy milyen huplis Silverstone ... úgyhogy ott huplis pálya kell... Spa meg nem tudom mennyire huplis, én sosem éreztem rajta huplit, csak az orúzs utáni egyenesben, de az a tavalyi trackpackban is ott volt ... de nem mentem rajta sokat majd megnézem
-
proof88
addikt
válasz
Iron Funeral #11256 üzenetére
még egyszer valaki a csúszással jön elküldöm a f******
megmondtam hogy kinézet alapján ítélkezzetek, ne tapadás alapján, mert utóbbit egyszerűen lehet orvosolni! Egyébként 2008-as rft-s monaco-t le tudom tölteni valahonnan önmagában vagy mindenképp az egész csomagot kell? Mert megnézném.
-
proof88
addikt
ja és lehet ajánlani pályákat, hogy melyik verzió legyen a szezonban pl monaco és spa esetén ... lehetőleg indoklással. Kinézetre legyen közel a valóshoz, a tapadáson lehet állítani úgyis.
-
proof88
addikt
nekiálltam a weblap átalakításának, kényelmes tempóban haladok, tervek:
- saját favicon (a kis ikon ami a címsorban is megjelenik) ***;
- más színvilág, más fejléc kép;
- az angol szövegek (Posted by, Comment(s), stb...) magyarul jelenjenek meg (van magyar változat, de eddig karakterkódolási gondok miatt rosszul jelentek meg az ékezetek, ezért angolra van jelenleg állítva);
- HotLaps és LiveTiming egy menüpont legyen;
- Results hangolása, hogy kiírja az autók közötti ütközéseket is (így a kétes esetek, összeért-e a két autó, stb. elkerülhetőek) és jól számolja a pontokat ***;
- Szerver menüpontba a szükséges letöltésekhez fog kerülni egy önkicsomagolós telepítő, amit az ember elindít és felrak minden módosított fájlt fsone-hoz, amit mi módosítottunk utólag, nem kell külön-külön másolgatni a fájlokat, ez persze akkor lesz kész, ha már az összes pályát átnéztük és a tapadások is jók;
- fórum kis képeit, szmájlijait kicsit hangolni kell, hogy a sötét háttéren is jól nézzenek ki, mert most nem jó;
- a Futamok menü helyett Versenynaptár menü és nem almenükként legyenek az elmúlt futamok, hanem a Farkas által múltkor berakott versenynaptár jelenik majd meg, és onnan lehet az egyes pályák oldalára ugrani. A versenynaptár úgy jelenjen meg, hogy az elmúlt futamok sötétítve jelenjenek meg.
- A pályák saját oldalán lesznek az eddig elkészült összefoglaló videók, pálya adatok, kiegészítve olyan infókkal, mint pl. hogy kinek mi volt a leggyorsabb köre az adott pályán és a pálya képekre rá szeretném rakni a tavalyi szezon alatt mentett gyors köreim telemetriájából a nyomvonalamat, és a kanyarokhoz a sebesség adatot szintén telemetriából. A pályákhoz lenne veszélyesség mutató is, ami az elmúlt szezon versenyei alapján az induló és célbaérő pilóták arányának megfelelően osztályozná a pályát 1-től 10-ig, hogy mennyire veszélyes az adott pálya.*** - a csillagokkal jelölt részekhez segítséget elfogadok. Azaz ikont ha valaki csinál nem bánom, ill. a Results hangolását is bevállalhatná valaki, pl. aki beüzemelte.
Na ezeket szeretném július végére összehozni.
Aztán a szabályzatot kicsit meghaxolni kinézetileg, hogy újra legyenek benne félkövérrel kiemelt mondatok.
Meg a tervezett szabály módosításokat bele kell rakni:
- hamis adatok megadása profilnál kizárást vonhat maga után;
- tolatni tilos, kivéve a boxban, ha túlcsúszik, vagy ha megfordulni nem tud a pályán;
- rajtnál nem szabad R-ben hagyni a kocsit, hátramenetben rajtolás ezentúl büntetést von maga után;
- boxba befelé haladva, ha már a záróvonallal határolt részen belül vagyunk, átvágni nem szabad a záróvonalat (eddig ez csak kifelé volt érvényes);Én még azt is változtatnám a szabályzatban, hogy a BT ezentúl a rajtot ne nézze meg kötelezően, az is legyen olyan, hogy aki kifogásol valamit, benyújtja az óvást és kész.
Ha valaki úgy érzi, sérelem érte, úgyis benyújtja az óvást. Szóval csak a box kiállásokat kelljen kötelezően megnéznie a BT-nek.
JColee említette a minap a változó BT ötletét, azaz hogy futamonként új bíró(k) legyen(ek), akik döntenek a büntetéseket illetően.
Augusztus elején meglenne a végleges szabályzat és lehetne regisztrálni és nevezni, ehhez lenne majd a teszt kitöltése is.
És augusztus végére pedig egy meglepetés-feature-t tervezek az oldalra, de ahhoz kell, hogy meglegyenek a nevezések. Egyelőre annyit árulok el róla, hogy szerintem érdekes és remélem, hogy senkit nem fogok megsérteni vele.
-
proof88
addikt
-
proof88
addikt
baby dont hurt me, dont hurt me, no mooohhhh
ja egyébként... tegnap mentem FSone2009-ben az SC-vel, király voltam. De nem ez a lényeg. Hanem az, hogy ahogy forgattam a kormányt, a játékban a kormányon lévő váltó fülek is forogtak ... pedig én úgy emlékszem, hogy az SC-ben is fix pozícióban vannak ezek a fülek, tehát nem forognak a kormánnyal. Rosszul tudom? Több sportkocsiban, amiben ilyen fülek vannak, szintén fixen vannak, nem forognak a kormánnyal.
-
proof88
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Bomba ár! HP Elitebook 840 G1 - i5-4GEN I 8GB I 180GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- JBL Charge 6 és Xtreme 3/4 akciós áron eladó!
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD