Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gozso

    őstag

    válasz asturel #205 üzenetére

    én meg itt vagyok mint a másik oldal:DDD
    ma fogok pótvizsgáztatni 6 emberkét, angol nyelvből:C

    jegyezzétek meg, kétféleképpen lehet kérdezni:

    1. arra vagyok kiváncsi mit tud

    2. arra vagyok kiváncsi mit KELLENE tudnia

    Általában az első kategóriát szoktam érvényesíteni.
    sok sikert minden pótvizsgázónak!

  • tildy

    nagyúr

    válasz asturel #166 üzenetére

    Mutatom:
    Operációs rendszerek

    AO01 Milyen ütemben fejlodik a processzorok teljesítménye?
    AO02 A SPECint92 benchmark-ok értelmezése
    AO03 Processzorok teljesítménynövelésének forrásai
    AO04 Mikroprocesszorok teljesítménynövekedésében milyen arányt képvisel az órafrekvencia, illetve a
    mikroarchitektúra hatékonyságának növekedése?
    AO05 Megközelítoleg milyen ütemben növekszik a processzorok órafrekvenciája és mi ennek a forrása?
    AO06 Milyen követelményt támaszt az órafrekvencia-növelése a processzor busz sávszélességére?
    AO07 Utasítások idoben párhuzamos feldolgozásának alapveto lehetoségei
    AO08 A „prefetching” fogalma
    AO09 Mely két módon lapolhatók át az utasítások végrehajtási fázisai?
    AO10 Futószalag-elvu utasítás feldolgozás fogalma
    AO11 Mely eljárással érheto el a legnagyobb idobeli párhuzamosság és mi ennek a korlátja?
    AO12 Milyen követelményeket támaszt a futószalag-elvu utasításfeldogozás bevezetése a memória
    sávszélességével, illetve az ugró utasítások feldolgozásával szemben?
    AO13 A spekulatív elágazáskezelés elve
    AO14 Miért jelent meg közel egy idoben a futószalag-elvu utasításfeldolgozás, a gyorsítótárak és a spekulatív
    elágazáskezelés és közelítoleg mikor?
    AO15 A futószalag-elvu utasításfeldolgozás bevezetése után milyen új elv bevezetésével volt tovább növelheto a
    mikroarchitektúra teljesítménye?
    AO16 A szuperskalár utasításkibocsájtás elve, korlátja, megjelenésének ideje?
    AO17 Milyen szuk keresztmetszeteket okozott a szuperskalár utasításkibocsájtás bevezetése?
    AO18 A szuperskalár kibocsájtás bevezetésével miért vált szükségessé az utasításvárakoztatás (shelving)?
    AO19 Az utasításvárakoztatás (shelving) elve
    AO20 A szuperskalár kibocsájtás bevezetésével miért vált szükségessé a regiszter átnevezés bevezetése?
    AO21 A regiszter átnevezés elve
    AO22 A szuperskalár utasításkibocsájtás kiteljesítését követoen milyen irányban volt növelheto a
    mikroarchitektúra teljesítménye?
    AO23 Három-operanduszú utasítások elve
    AO24 SIMD (FX-SIMD és FP-SIMD) utasítások fogalma
    AO25 VLIW utasítások fogalma a keskeny és széles VLIW utasítások értelmezése
    AO26 Milyen következményekkel jár az ISA vonatkozásában a SIMD, illetve a VLIW utasítások bevezetése?
    AO27 FX-SIMD, illetve FP-SIMD utasításokat bevezeto processzorok megjelenési ideje, példák
    AO28 Gépkategóriák fejlodésének áttekintése
    AO29 Az OR-ek célja, fogalma
    AO30 Az OR-ek kettos értelmezése
    AO31 Kötegelt feldolgozás elve
    AO32 Multiprogramozás elve
    AO33 Idoosztásos feldolgozás elve
    AO34 Egyedi feldolgozás elve
    AO35 Jellemzo üzemmódok történeti áttekintése
    AO36 OR-ek osztályozásának fobb szempontjai, fontosabb OR típusok, példák
    AO37 OR-ek nyelvi implementációjának áttekintése
    AO38 Jellemezze az OR-ek komplexitását! Ennek konzekvenciái
    AO39 OR-ek karbantartásának alapveto kérdései
    AO40 Jellemezze az OR-ek jelenlegi elterjedését, piacát!
    AO41 OR-ek megjelenésének fobb mozzanatai
    AO42 Melyek voltak a történetileg fontosabb operációs rendszerek, ezek fobb jellemzoi
    AO43 Nagygépes operációs rendszerek vázlatos áttekintése (IBM 360/370-es rendszerek OR ei)
    AO44 Milyen interfészekkel írható le egy OR?
    AO45 A logikai I/O-interfész koncepciója az MS/DOS esetén (készülék-leíró táblák, I/O kérések)
    AO46 A logikai I/O-interfész koncepciója a Windows 2000-ben (IRP-k)
    AO47 Diszken elhelyezett file-ok elérésének módja az MS/DOS esetén (directory bejegyzés, FAT-tábla)
    AO48 Milyen file rendszer formátumokat támogat a Windows 2000?
    AO49 A Windows 2000 elonye ill. hátránya a Windows95/98 és a Windows Millenium Edition-höz képest.
    Operációs rendszerek
    Megvalósítás kérdései
    2003/2004. tanév I. félév nappali/esti
    MO01 Procedurális számítási modellek összefoglalása
    MO02 Deklaratív számítási modellek összefoglalása
    MO03 A számítási modellek, számítógép-architektúrák és programozási nyelvek összefüggése
    MO04 Különbözo számítási modelleken alapuló architektúrák versenye (ábra alapján)
    MO05 Operációs rendszerek magjának megvalósítási modelljei
    MO06 Többprocesszoros operációs rendszerek alaptípusai
    MO07 A memóriakezelo alrendszer feladatai
    MO08 Egyszeru memóriakezelés alaptechnikája (monoprogramozás)
    MO09 Valós címzésu multiprogramozás megvalósítási módjai
    MO10 Virtuális memóriakezelés koncepciója és alapveto fogalmai
    MO11 Virtuális címek leképzése csak lapozást használó rendszerek esetén
    MO12 Virtuális címek leképzése csak szegmentálást használó rendszerek esetén
    MO13 Virtuális címek leképzése lapozást és szegmentálást használó rendszerek esetén (ábra alapján)
    MO14 Virtuális címleképzés optimalizálási lehetoségei
    MO15 Virtuális memóriakezelés ablaktechnikával (PAE)
    MO16 A BSD Unix-ban kilapozáshoz alkalmazott óra-algoritmus ismertetése
    MO17 Memórialapok és/vagy fájlok megosztása memóriába történo leképzéssel
    MO18 Folyamat fogalma
    MO19 Milyen fobb információkat tartalmaz egy PCB?
    MO20 Folyamatok nyilvántartása az operációs rendszerekben
    MO21 Folyamatok életciklusának szakaszai
    MO22 Folyamatok állapotátmeneti diagramja
    MO23 Folyamatmodellek típusai, megvalósítási lehetoségei
    MO24 Rövidtávú, középtávú és hosszú távú ütemezés célja
    MO25 Rövid távú ütemezés célfüggvényeinek ismertetése, CPU löket fogalma
    MO26 Az FCFS és az SJF rövid távú ütemezési algoritmusok
    MO27 A prioritásos ütemezési algoritmus
    MO28 A körbenforgó (Round Robin) ütemezési algoritmus
    MO29 A Multilevel Queue ütemezési algoritmus ismertetése
    MO30 A Multilevel Feedback Queue ütemezési algoritmus ismertetése
    MO31 Biztonsági rendszerek kiépítésekor figyelembe veendo szempontok és tényezok
    MO32 Fenyegetések és típusaik példákkal
    MO33 Védelmi tartomány fogalma és típusai példákkal
    MO34 A hivatkozásfigyelési (SRM) koncepció és elemeinek ismertetése
    MO35 Autentikáció fogalma, célja és technikái
    MO36 Autorizáció fogalma, a hozzáférési mátrix ismertetése
    MO37 Autorizációs technikák felsorolása, elonyeik és hátrányaik ismertetése
    MO38 Biztonsági auditálás fogalma és célkituzése
    MO39 A Unix fájlvédelmi politikája és mechanizmusai
    MO40 A Windows 2000 autentikációs mechanizmusának alapelemei (SID, zsetonok, megszemélyesítés)
    MO41 A Windows 2000 autorizációs rendszerének alapelemei (biztonsági leírók, DACL, SACL)

  • tildy

    nagyúr

    válasz asturel #162 üzenetére

    Tudnék adni olyat neked pcből, hogy inkább kívánnád a rajzot vagy az éneket helyette;];]

    [Szerkesztve]

  • Tithian

    őstag

    válasz asturel #131 üzenetére

    Érdekes egy tanár lehet...
    Rajzból buktatni... nálunk 4-5-el mindig mindenki átment, rajzolgattunk, festegettünk, montázst, térbeli alakzatot, stb. csináltunk, s ezekre kaptuk a jegyet.
    Ennél lazább csak az erkölcstan volt, két szalmaszál keresztbetétele = 5-ös év végén.

  • Speccy

    aktív tag

    válasz asturel #131 üzenetére

    ajjaj.. ilyen tantárgy is van középsuliban? vagy ez valami spéci suli?

    Legalább te tanultál valamit, tekknőbojj-ról ez nem mondható el

Új hozzászólás Aktív témák