Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Garasoskodás
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Tökéletes töketlenség
- Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cech19960320
tag
válasz pit stop #216422 üzenetére
kíváncsi vagyok a véleményetekre az árral kapcsolatban ezért kérdeztem.
[link]
A használtautót nézve 1 ambition-t találtam ami 2021 utáni, dízel és automata. Ez 150k km-rel 7 millió
nekem jövő év elején lesz aktuális a vásárlás, akkorra lesz kb 140k km benne.
Van még pár 150LE, STYLE felszereltségű 8,3 milláig ami még 100k km feletti. A többit nem venném alapul, mert mind jóval kevesebbet futott.
Na most úgy hallottam, hogy egy kereskedés kb 20-30% haszonkulccsal szeret dolgozni (fiatalabb inkább a 20 felé húz). Ebben az esetben ez a 20% haszonkulcs, valamint az 1milliós kedvezmény én úgy számoltam, hogy 5-5,5 millát eredményez.
Valamint mit gondoltok, a 2 törés/javtás mennyit von le az értékből, ha egyik sem volt vészes, és gyári javítások voltak elemcserével? -
cech19960320
tag
Sziasztok!
Mint autókhoz nem nagyon értő, lenne pár kérdésem, remélem tudtok segíteni.
Adott egy céges Skoda Octavia Combi
2022-es átvétellel (2021 eleji rendelés ha ez számít)
Ambition felszereltséggel (+ néhány extra)
dízel, 85kW, DSG váltó
Aktuális állapota:
~120k km, céges mivolta alapján 30k km-enként szerviz, Skoda márkakereskedés szakszervizében.
Vásárlás óta csak én vezettem.
Hosszabb utak, autópálya+pilis útvonalon, nagyon ritkán van rövid utakra használva.
2x volt sérült:
-Hátulról belementek, csomagtérajtó+hátsó lökhárító csere történt, más sérülés elvileg nem volt
-Jobb oldali tükörház+kerékív csere, mert egy másik kocsi meghúztaMindkét javítás szakszervizben történt.
Úgy alaklut, hogy céges helyett saját autó lehet belőle a következő áron:
Autókereskedés által kínált ár - 1 millió forint kedvezmény amiért megvehetem majd.
Mi a tapasztalatotok, milyen haszonkulccsal dolgoznak a kereskedések? 20% körül?
Ahogy néztem, hasonló állapotú, futásteljesítményű autók 7-9 millió között mozognak, bár nincs sok a piacon. Ez alapján illetve a 2 törést beleszámolva egy 5 millió körüli vételár reális lehet nem?Ezen felül pedig a segítségeteket kérném abban, hogy itt a kocsi kézikönyvében nem találtam tételes listát, mikor mit szükséges cserélni a kocsiban szerviz alkalmával.
Régebben más gyártónál tuti láttam olyat, hogy gyári ajánlásként le volt írva, hogy féktárcsa X ezer km, Vezérlés Y ezer km, stb.
Tudnátok nekem infókat adni, mi az amire ennél a típusnál oda kell figyelni, valamint mit milyen időközönként szükséges cserélni (év/km) mindenképpen, vagy akár csak elővigyázatosságból?Előre is köszönöm!
-
cech19960320
tag
válasz molnarpeter #199910 üzenetére
Köszönöm!
igen, a hűtőfolyadék szintet néztem.
A vezérlést elvileg valahol 150-160k km-nél cserélték, most van benne 300, szóval akkor lehet valóban újra aktuálisDe nekem ennyi elég is, hogy márpedig van ok aggodalomra, így akkor szépen le lesz adva, hogy nézzék át.
Már csak abban reménykedem, hogy az új kinézett szervizbe lesz elküldve, nem az eddigi balfasz, tróger csapathoz -
cech19960320
tag
Srácok!
Amennyire emlékszem, ennek a szarráhajtott céges szekérnek (2017 Octavia, 1.6 diesel) az előző két nyáron a hűtővízhőmérséklete meállt 90-re meleg motornál és onnan meg sem moccant. Idén hogy kijött a jó idő, rendszeresen elmászott felfele ha kicsit odalépek neki... de már most ott tartunk, hogy tempomat 130 esetén is 100-115 fok közt mászkál fel le. szintet ellenőriztem.
Valamint az olajhőmérsékletre is rendszeren 121-124 fokot ír..emlékeim szerint tavaly ez sem nagyon ment 118 fölé..
Lehet valami komolyabb gondja?
Engem már nem érint, mert jövő héten kapom valszeg az újat, de még más fogja használni a cégnél, nem lenne vicces ha lerohadna alatta az első héten.. -
cech19960320
tag
Sziasztok :D Egy kis újévi tippjátékot hoztam nektek :D
A kérdés: Szétesik alattam ez a szar? :D
Az alany egy 2017-es 1.6os Diesel Octavia.
Céges, volt már ennek minden baja, korábban is kérdeztem itt a nagyérdeműt..
Tegnapelőtt Budapestre menet a cél előtt pár km-re vettem észre az alábbi jelenséget:
Alacsony sebességnél akár lassításnál, akár gyorsításnál olyan hangot ad mintha húzná a kipufogót a földön. Vagy mint amikor egy fazekat, fémhordót ütögetsz, vagy valami másik fém tárgy ütődik a belsejében.
Nagyjából olyan 10-30km/h sebességtartományban.
Alapjáraton és magasabb sebességben nem hallani, tolatva nem sikerült előidézni, bár nem is tolattam gyorsan.Alánéztem a kocsinak, és amit elértem, meg is rángattam, de amennyire láttam sem leszakadva, sem lelazulva nincs semmi.
Amennyire én hallottam, a hang a kipufogó/dob környékéről jön, amit megerősített az ismerős is aki előtt elgurultam vele párszor :D
Fel kell vinnem az irodába, hogy elküldjék átnézni, szerintetek szétesik egy jó 90km (fele pálya) alatt?
-
cech19960320
tag
-
cech19960320
tag
Érdekesség:
Az Octaviákat már 67 hétre igazolják vissza -
cech19960320
tag
válasz Reggie0 #195457 üzenetére
Mondjuk én mérnökként nem bízok annyira a mérnökök megtervezik dologban, amennyi fogalmatlan idióta van a pályán :D
Az évfolyamomból pl a végzettek felének a kezébe nem adnék flexet, mert csak elmélethez értenek..
A világítás részen is látszik...
A Mercik, meg néhány másik esetén ugye pl a tompítottól is megvakulsz mert olyan erős hogy a tehenet is átvilágítja, vagy épp olyan magasra visz.
Másoknál pl túl alacsonyra világít (mint pl az önbeállítós Skodám)
Vagy épp ott a nem túl jól világító, cserébe színváltós Suzuki fényszóró...Én sem komázom a custom dolgokata kocsikban, de azérta mérnökök is sokszor elcseszik dolgokat :D
-
cech19960320
tag
válasz molnarpeter #194597 üzenetére
Már feldobták a főnöknek, de van csereautó, szóval nem érdekliXD
-
cech19960320
tag
válasz molnarpeter #192507 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy tart még az assistance. De holnap majd megpróbálok bepofátlankodni a szomszéd falu autószerelőjéhez
-
cech19960320
tag
válasz molnarpeter #192504 üzenetére
hát 1 hét múlva biztos le tudom adni, hamarabb sajna nem valószínű... Talán nem rohad le addig. Csak húzza ki amíg megjön az új..
Mondjuk az is egy szép kör lesz, tekintve hogy április közepén lett leadva a rendelés, és a kereskedő még nem látja hogy gyártásba kerülne a közeljövőben
Fincsi a chiphiány -
cech19960320
tag
-
cech19960320
tag
válasz cech19960320 #192316 üzenetére
Még lenne másfél hónap a szervizig, de most kaptam egy újabb intő jelet...
A következő visszajelző LED kezdett villogni egy rövid utamon, illetve egy Start-Stop rendszer hiba üzi fogadott az egyik lámpánál... Gyanítom hogy illene mihamarabb szervizbe vinni.
Mivel a jövő hét még nagyon teli van munkával, mit gondoltok, még egy 1000km-es túrára el merjek indulni, mielőtt bedobom a cégnek hogy vigyék el javításra? -
cech19960320
tag
Sziasztok!
Újra a véleményetekre lennék kíváncsi.
Továbbra is 1.6-os 2017-es diesel, automata Octavia.Nem sokáig lesz már nálam (feltéve ha egyszer le is gyártják az áprilisban megrendelt újat )
Viszont mivel maradna csereautónak, nem ártana ha nem egy romhalmaz lenne.A következő, számomra zavaró jelenség lehetséges okára lennék kíváncsi:
Hideg motornál indítás után gyorsításnál olyan jó kis csattogós, traktoros hangja van a motornak, főleg olyan 1400-1700-as tartományban. Felette ez a hang elhalkul, illetve ahogy melegszik a motor, úgy kezd megszűnni a jelenség. 60fok körül már teljesen normális hangja van.
Nemsokára megy szervizbe, ha tudnám mi lehet az oka, szólnék hogy nézzenek rá. Sajnos maguktól semmit nem ellenőriznek kb, még a fékbetéteket sem voltak képesek megnézni, és szólni hogy cserés, több autónál.
-
cech19960320
tag
Esetleg úgy sikerült elrakni akulcsot, hogy a nyitógomb hosszan benyomódott?
-
cech19960320
tag
válasz Gyula84 #191500 üzenetére
én sem csináltam, csak józan paraszti ésszel gondolom. Nagy és nehéz, pozicionálni is tökéletesen kell, a ragasztásnak is tökéletesnek kell lennie, én nem állnék neki...
De sztem tuti találsz olyan helyet ami ennél olcsóbb, azért itthon is van ahol 30-40k meg van ahol 150-200k -
cech19960320
tag
válasz yodamester10 #191480 üzenetére
a saját az androidos, ugyanolyan fos mint a céges almás :D
-
cech19960320
tag
az se rossz. ilyenből olyan volt, hogy kocsi indításnál a korábban csatlakoztatott, de akkor épp a lakásban hagyott céges teló kezdte el tolni a spotifyt a telefon hangszóróin :D
akkor vannak itt bugok :D
-
cech19960320
tag
Furcsaság történt már 2. alkalommal.
17es Octavia. Rövid megállás után(tankolás, mosdó, tehát 4-5 perc) az újraindítás után a középső kijelző sötét marad.
A rádió szól, de pl a telefon nem csatlakozik fel.
újabb leállítás, kiszáll, bezár, vár 5 percet.
nyit, beül, indít, újra működik.A hiba mind2szer úgy jött elő, hogy az USB portra rá colt dugva egy Iphone.
Találkozott már valaki ilyennel?
-
cech19960320
tag
lehet rám emlékszel.
a sávtartó pályán jó cucc, csak észben kell tartani, hogy a terelést és a sárga vonalat hozzá nem tudja kezelni.
Ergo rendesen fogni kell a kormányt, mert ha mondjuk te követnéd a terelést, picit ellentart.
Első alkalommal fura, de 2-3 alkalom után nem zavaró már sztem.a vészfékesdi meg csak sípol általában, fékezni ritkán fékez insokolatlanul.
ilyen helyzet meg kb havi egyszer van, úgy hogy évi 50-70k a megtett táv.
az első alkalommal lehet h meg tus ijeszteni, de ha már tudod, mit csinál a kocsi néha, úgy nem zavaró
-
cech19960320
tag
válasz cech19960320 #189438 üzenetére
Na megrendelte a főnök, 4 v 5 új Octavia, hasonló konfigban.. Elég jó kis kedvezményt adnak mint kiderült
Mostanában mit hallottatok, mennyi idő alatt szállítanak? -
cech19960320
tag
válasz yodamester10 #189589 üzenetére
Azért a flotta nagy része dsg-s octavia, tudtommal a dsg pedig annyira nem díjazza, ha 200k km-t megyünk vele ápolás nélkül
-
cech19960320
tag
válasz macilaci78 #189585 üzenetére
Korábban volt, 50 autónál úgy döntött a vezetés, hogy felesleges.. Főleg, hogy ez összességében évente vagy 40 munkanap lett volna...Mi tettünk már javaslatokat, de nem mi döntünk
Qru:
pont ezt próbáljuk szorgalmazni jelenleg..
Vecsés/Ferihegy környékén ajánlott helyek?[ Szerkesztve ]
-
-
cech19960320
tag
Kíváncsi lennék a véleményetekre az egyik márkaszerviz minőségével kapcsolatban.
Céges flotta, kb 50 autó, ennek a nagyrésze évi 50-75k km-t fut és általában 250-300k-nál cserére kerülnek. Szerződött szervizpartner, viszi-hozza az autókat.
A szervizeléseket intéző személy az autókhoz teljesen analfabéta, általában csak időpontot egyeztet, és továbbítja ha összeírtunk valamit.
A kocsikat használó kollégák egy része ért az autókhoz, a másik fele csak minimálisan.Volt már rá példa, hogy direkt kérve lett az akku kimérése, mert előtte már bikázni kellett, ami azért egy start-stopos autónál nem kéne hogy előforduljon. ők "kimérték", nincs semmi baja.. Egy hét múlva trailer vitte vidéken egy másik márkaszervizbe a kocsit, azok másnap hívtak is, hogy akkucsere történt, mert döglött volt az eredeti.
Másik kolléga kérte, hogy nézzenek rá a fékre, és ha kell cseréljék amit szükséges. rá egy hétre gumicserénél a gumi jelezte, hogy a fékbetétek kb 3-4mm-esek, a féktárcsa meg gyalult.
Harmadik kolléga ugyanígy járt a fékekkel, csak ő nem szólt előre a szerviznek, mert ő nem ért az autókhoz.
Azóta megnéztük, van még pár kocsi csereérett fékbetétekkel.Csak szerintem lenne alapvető egy márkaszervizben, hogy ha már felemelem a kocsit, akkor megnézem a fékeket, és ha szar, szólok a tulajnak, hogy ez cserés?
Ugyanígy el van felejtve rendszeresen több egyéb apróság, valamint pl olajcserénél rendszeresen csak minimumig töltik az olajat, és 2-3k km-en belül muszáj rátölteni legalább 1 litert. majd a 30k-s kövi periódusig még ugye...
Azt már csak remélni tudom, hogy a váltóolaj cseréje megtörténik a szükséges időpontokban..Csak nekem tűnik kegyetlen igénytelennek ez a szerviz, vagy szerintetek is érdemes lenne cserélni őket?
-
cech19960320
tag
válasz bl4ze #189488 üzenetére
Azért ez elég egyértelmű:
"SmartLink" vezeték nélküli* és vezetékes funkció
"SmartLink"
- MirrorLink
- Apple CarPlay*
- Google Android Auto**
A SmartLink funkció csatlakoztatási megoldásai lehetővé teszik okostelefonok és a jármű infotainment rendszerének összekötését, és így bizonyos, engedélyezett alkalmazások közvetlenül az infotainment rendszer érintőképernyőjén történő kezelését.
* Kizárólag az Apple CarPlay használata esetén működik a vezeték nélküli kapcsolat
** Magyarországon jelenleg a szolgáltatók nem teszik elérhetővé ezen funkciók használatát."[ Szerkesztve ]
-
cech19960320
tag
válasz Grande Ale #189469 üzenetére
hogy nem volt rendesen becsukva az ajtó és ráadtad a gyújtást
-
cech19960320
tag
Sziasztok!
A cégnél eljött egy új garnitúra Octavia rendelésének az ideje, és az enyém lesz az egyik ami lecserélésre kerül.
3 (lehet hogy 4) lehetőség közül választhatunk:
-Style felszereltség, 2.0 TDI SCR 115LE manuális váltóval +100k extra listaáron
-Ambition felszereltség 2.0 TDI SCR 150LE manuális váltóval +375k extra listaáron
-Ambition felszereltség 2.0 TDI DSG SCR 115LE automata váltóval +375k extra listaáron
És a kérdéses:
Ambition felszereltség 1.5 TSI DSG ACT e-TEC 150LE Mild hybrid automata váltóval +375k extra listaáronTi melyiket választanátok? Melyik választható extrát gondoljátok kiválasztásra érdemesnek?
Évi 50-70k km megy bele átlagban a kocsikba, jórésze autópálya és országút.
Emiatt, meg a jó tapasztalataim miatt én alapvetően a DSG+adaptív tempomat pártján állok eddig
Valahogy nem érzem azt, hogy a kessy full, vagy a mátrix fényszóró vagy épp a nagyobb érintőkijelző megérné annyira, hogy visszatérjek manuálisraA mild hybridről mit gondoltok? érdemes lehet a dízel helyett? Nagyobb motor, oké, de ha valós infókat találtam akkor a mild hybrid 45l-es tankkal jön a dízel 50l-je ellenében, úgy, hogy alapvetően a fogyasztása is magasabb?
a jelenlegi, 2017-es 1.6TDI szépen elvisz 7-800km-t egy tankkal, ha a benzines csak 5-600-at tud az szintén elég nagy downgrade lenne.
-
cech19960320
tag
válasz BullZeye #185349 üzenetére
hááát... ebben a kategóriában ezek még nem érik meg a pénzüket... az adaptív tempomat az jó ahogy már korábban írtam... A sávtartó viszont az esetek 90%-ában életveszély, csak addig viszonylag oké, amíg a felfestés tökéletes és tiszta az idő.
A front assist rendszeresen fékez a párhuzamos sávban lévő autó miatt..
Kell ezeknek még vagy 10 év ebbe a kategóriába, nem tudom a prémiummárkáknál mi az állás -
cech19960320
tag
válasz kisza25 #185332 üzenetére
Persze, hogy menne, most is megy mindenki részéről...
De csak ha a lakhelyem szűk, 20km-es körzetét nézem, az elmúlt 3 hétben, mióta bejött a rossz idő, 16 súlyos, vagy halálos baleset történt... mind abból, hogy valaki nem a megváltozott körülményeknek megfelelően vezetett és nem tudta kezelni az útviszonyokat..
Drágább lenne, de legalább annyi haszna lenne, hogy az emberek nem élesben tapasztalnák meg először, milyen ha az autó megcsúszik, felúszik, és talán egy picit csökkene az ilyen jellegű balesetek száma -
cech19960320
tag
válasz yodamester10 #185286 üzenetére
na akkor majd visszautalom a karácsonyi bónuszt Casco önrész jelszóval
-
cech19960320
tag
válasz cech19960320 #184715 üzenetére
Na a fejlemények (2017-es céges Octavia):
Mivel kiderült, hogy ez még lízingelt kocsi, így javítva lesz a minimális horpadás miatt cserélve lesz a motorháztető illetve az első hűtőrács és a lökhárító mögötti energiaelnyelő "szivacs".
Ezzel együtt újra beállítják a szenzort az elején.Mit saccoltok, mennyi lesz a márkaszervizben?
[ Szerkesztve ]
-
cech19960320
tag
válasz tomcat78 #184722 üzenetére
ne is mondd. maga a vészfékrendszer förmedvény, akkor is sikít sokszor, ha pályán kamiont előzök.
a sávtartó ASSZISZTENS vállalható, csak terelés előtt ne felejtse el kikapcsolni az ember mert lazán lepuszilná a szalagkorlátot.Egyedül az adaptív tempomatot érzem jónak, PÁLYÁRA mert elég messziről észreveszi az előttem haladót, isőben lassít is és nagy távolságot is tart.
persze nem 100%-os, de előnye, hogy használata esetén az ember lába folyamatosan a féken lehet készenlétben, ami a román, szerb sofőrök manővereinél nem árt -
cech19960320
tag
válasz tomcat78 #184719 üzenetére
valamit félrérthettél :D
a front assistra én aztán nem hagyatkozom fékezés terén, vészfékezés esetén pedig végképp nem.
jelen koccanásnál pedig amúgy sem tudott voona mit tenni, alapjáraros gurulótempónál nwm aktív.
Amit okoztam, az meg lesz térítve a károsultnak, akármilyen kis sérülés.a céges viszont nem biztos, h javítva lesz, mert a sérülések csak esztétikai problémák jelen esetben. kivéve az említett szenzort.
arra meg azért voltam kíváncsi, mert jelen állapotában az adaptív tempomat sem funkcionál, ami azért autópályán 3-5 órás utaknál kifejezetten jó tud lenni. de ha mondjuk egy 100k+-os tétel, akkor lehet nem érdemes javítani ha 1 év múlva cserélik :Da kíváncsiságomat a válaszoló kolléga kielégítette.
azt hogy javítunk-e, innentől majd a főnök eldönti, és ha igen, a biztosító meg majd azt, mennyi a Casco fizetendő része :DA lényeg pedig, mint minden balesetnél, itt is az élet, ember pedig nem sérült :D
-
cech19960320
tag
sziasztok!
2017es Skoda Octavia az alany.
Koccanás történt, egy Ford Rangerrel. Araszolásnál hirtelen megállt, pont mikor a tükörbe néztem, így kb 5km/h amivel eltaláltam.eredménye egy minimális hajlás a motorháztető peremén kb 10cm-en,
egy helyen megrepedt a hűtőrács széle és leesett a rendszámtábla.
ezen felül azt írja, hogy a Front assist nem elérhető.ez utóbbi érdekel engem.
előfordulhat, hogy csak elmozdult egy szenzor, vagy ez valszeg drágább kör lesz? ha komolyabb, az kb mennyi lehet árban?
kb pont a szenzor vonalában érte az ütés.köszi!
-
cech19960320
tag
válasz Mágus2 #182756 üzenetére
Nagyszerű.
És érdemes aggódnom miatta, hogy lerohadhat alattam munkába menet?Vagy ez ilyen elmegy amíg nem jön elő megint?
Annyi volt, hogy elindítottam, megláttam hogy villog. Leállítottam, hogy megnézzem a kézikönyvet. Nem lettem okosabb, elindítottam újra és azóta nyoma sincs
köszi a türelmed!
-
cech19960320
tag
Sziasztok!
Céges kocsi, én meg nem vagyok autóguru.
Skoda Octavia 2017, 1.6 DieselA képen jelölt egység micsoda és mit csinál?
Egy indításnál a múlt héten az előizzító visszajejelző lámpája villogott a leállításig.
A következő indításnál már nyoma sem volt a hibának, azóta sincs.A tegnapi napon vettem észre a motorteret kinyitva, hogy a képen jelült csővég le volt csúszva, szabadon lifegett. Ez nagy probléma? Visszadugtam a helyére, azóta sem történt semmi
Bocsi hogy láma vagyok, előre is köszi a magyarázatot
[ Szerkesztve ]
-
cech19960320
tag
válasz cech19960320 #177761 üzenetére
1.6-os reggel van
-
cech19960320
tag
Sziasztok!
Megy szervizbe, csak kíváncsiságból megkérdezem, szerintetek mi lehet a gond.
Adott egy 2017-es Skoda Octavia 1.4 TSI, automata váltóval.
170 000 km-t futott, tudjátok, az a tipikus céges autó.
Két hete volt szervizben, időszakos szerviz és vezérléscsere. Mivel közvetlen előtte lévő nap 5 perc egyhelyben állásra lemerült az aksi, ezért azt is megnézettük, de arra azt mondták, nincs annak semmi baja.
Ma reggel ahogy indítanám, le van merülve az akku. Felet sem tud forgatni. Megpróbáltuk bebikázni, arra sem reagált, ugyanúgy nem tudott indítani, de még forgatni sem.
Szerintetek mi patkolt el? :D
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Projektor topic
- Suzuki topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- Windows 10
- Akvarisztika
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest