Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    válasz rothfb #38062 üzenetére

    "Ez olyan, mint a számítógépes játékoknál, mikor 70 vagy 120 fps a sebesség"

    :N Simán megérzem az 50 és a 80 fps közötti különbséget 60Hz-es monitoron is és 80 fps-sel sokkal jobban szeretek játszani mondjuk szimulátort, mert nagyobb fokú irányítást érzek a kezemben az alacsonyabb input lag miatt. Ami még zavaró az az, hogy ingazodik, tehát 80-ról beesik például 50-re az fps, mert megzavar és nem akkor fogod elkezdeni a kanyarbevételt ahogy vártad volna 80fps-sel.

    TV-knél az interpoláció esetén is ilyenkor vannak a lassulások és gyorsulások, mert amikor "összezavarodik" az algoritmus, akkor inkább kihagy képkockákat és egy laggos sz*r képet kapsz, ami minden csak nem folyamatos.

  • daneel_hu

    addikt

    válasz rothfb #38062 üzenetére

    Kompetitív játékoknál még a fix 60 sem elég, inkább 120 és afelett a jó.
    Egyszerűen nem tudsz célozni rendesen 120 fps alatt. Vagy azt hiszed, hogy tudsz de jön valaki szembe akinek fix 120 fps-e lesz és bedarál. :)
    Ilyen játékoknál nemcsak az input lag mértéke fontos hanem a minél magasabb fps is.

  • janos666

    nagyúr

    válasz rothfb #38062 üzenetére

    "Ez olyan, mint a számítógépes játékoknál, mikor 70 vagy 120 fps a sebesség. Tök mindegy, csak 30 alá ne essen, mert azt már akadásként látjuk a játékokban."

    Remélem ezt a hülyeséget csak olvastad valahol, és nem saját megalapozott vélemény. :U
    Mondd már meg, hogy látsz-e itt bármi különbséget 60 és 30 közt: [link]
    A fix 30fps is bőven akadozónak látszik, hasonlóan, mint mikor 24fps filmekben vízszintesen mozog/pásztáz a kamera, csak itt általában nincs (vagy másféle, szintetikus) a motion blur és sokszor kevésbé finom a "kamera" mozgása (mikor szoftveres simítás nélkül mozgatod az egeret), illetve gyorsabb is (olyan gyorsan mozgatod, ahogy bírod, és vagy játék szempontokból szükségesnek látod, nem azt figyeled, hogy ne lépj túl egy bizonyos pixel/sec sebességet, ahol elkezd diavetítésnek hatni a 30fps), tehát tömören akár rosszabb is lehet (a 30fps játék, mint a 24fps film). A mozgókép felbontás is hulladék BFI nélkül (egyszerre folyik szét az egész és kezdenek el duplázódni az élek), BFI-vel együtt pedig túl jól kivehetőek és élesek a hamis "dupla élek", amik kirajzolódnak (igazi diavetítés hatás). A fix 60 már egész jó egy átlagos játékosnak folytonossági szempontból, és elviselhető, vagy BFI-vel egész jó a mozgókép felbontás is (ez volt szerintem a 2010-es évek optimuma: 1080p60 + BFI stabil 60fps-el), de csak valahol 120 körül kezd igazán simának érződni, és BFI nélkül is egész élesnek megmaradni a mozgás (a VRR óta célszerűbb a 120-as átlagot célozni, mert azzal együtt általában nincs BFI), viszont még az sem tökéletes, bőven látszik, hogy 120 vagy 240 (hogy afelett mi van, már nem tudom saját tapasztalatból, de valószínűleg nem éri meg, már a ~120 sem annyira rossz kompromisszum, főleg hogy nem csak a kijelzőn múlik, hanem le is kell gyártani azokat a képkockákat, de egy VRR kompatibilis BFI bőven elférne mellé).

    Ha a zöld mezőbe bámulsz (nem követed a szemeddel a mozgást), vagy csinálsz egy screenshot-ot, még azt is látod, hogy olyan sebességgel mozgó célpont esetén mekkora késéssel kell számolnod az fps csökkenés miatt.

    (#38064) LógaGéza - Nekem egy ilyen van (más célra, de kipróbáltam vele az AVR vágást is, csak a VRR már nem működne rajta keresztül, ezért jobb ha két külön VGA portot használok): HDFury Integral (az új verziója kicsit drágább: [link], egy ilyennel [link] pedig még az eARC bemenetből is tudsz TMDS-be ágyazott hangot konvertálni).
    Ez az az Integral egy nagyon okos kütyü..., egészen addig, míg nem egy AMD GPU és egy 2018-as LG TV közé kötöd, de ironikus módon én pontosan arra a célra vásároltam, és mindig szívok vele, hogy feketébe ugrál a kép (ez nincs meg nVidia GPU és LG'08 közt és AMD GPU + Panasonic/Sony TV közt se...). :))

Új hozzászólás Aktív témák