Hirdetés

2024. június 29., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-04-22 06:57:22

LOGOUT.hu

Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!":)
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16759) nyogo83 válasza vaksi8 (#16757) üzenetére


nyogo83
senior tag

Jo otlet amit kcsa mond, bar elvileg hidegen is beleszol a legtomegmero a keverekkepzesbe.

Raneznek a lambdaszondara is, ha attol nem javul.
Hidegen ugye "open loop" modban szabalyozza a kevereket, tehat nem veszi figyelembe hogy milyen erteket kap a lambdaszondatol.
Mikor uzemmeleg, akkor atvalt "closed loop" keverekkepzesre es aszerint allitja a kevereket, hogy a szondatol dus/szegeny jelet kap.
Ha a szonda haldoklik(vagy elszallt a szondafutes), akkor csokken a kimeno jelfeszultseg maximalis erteke, emiatt nem tudja az ECU-nak azt jelezni, hogy tul dus a keverek, hanem szegenyet jelez.(0-1V kozotti majdnem szinuszos jelalakja van, nagyon leegyszerusitve 0,5V alatt szegeny, afolott dus kevereket jelez) Multimeterrel nem igazan merheto, oszcilloszkoppal lehet csak leelenorizni.

Nem tudom, hogy mennyire intelligens a K8 ECU-ja, de normalis vezerloknel pl ha lehuzod a lambdaszondat, akkor egy default kozepertekkel szamol, igy mukodokepes a motor csak nem lesz a legjobb a teljesitmenye.
Tehat kiprobalasra le lehet huzni, hogy ugy is fullad-e. Ilyen esetben hibakodot majd be fog irni, de majd visszadugas utan torolheto.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.