Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz simpley #85364 üzenetére

    pl 500 Ft- emelésért te emelnél hangot? Én biztosan nem...
    Én sem. Ötezres emelésért sem. Legfeljebb szolgáltatót váltanék.
    De a kérdés nem erről szól. Szerintem a szolgáltató és az ügyfél egyenrangú és egyenjogú felek. A szerződésükben a felek jogainak és kötelezettségeinek arányban és egyensúlyban kell(ene) lennie.
    Méltányolható, ha az egyik fél a tőle független, számára negatív körülmények ellen be akarja biztosítani magát. Lásd itt az infláció és inflációs emelés joga, mint igény a szolgáltatónál. (Bár megjegyzem, az általános infláció még nem jelenti, hogy egy adott cég költségeiben az garantáltan növekedést eredményez.) De úgy arányos, hogy akkor az ügyfél számára is legyen lehetőség a szerződésben, ha tőle függetlenül az ő életében jelentkezik negatív hatás (pl. munkanélküliség). Ha az egyiknél tekintettel vagyunk arra, hogy ne lehetetlenüljön el a költségek növekedése miatt, akkor a másik félnél is tekintettel kellene lenni, amikor ő lehetetlenül el. Ha egy KSH inflációs adat hivatalos, objektív mérce, akkor pl. egy munkanélküliség is igazolható akár hatóságilag is.
    Az egész kérdés (aránytalanság) csak a hűségszerződéses esetekben érdekes. Sosem veszek szolgáltatótól készüléket, így max. egyéves hűséget vállalok be. Pár hónapra, félévre egy inflációs emelés nem érdekelne. És garantáltan nem fenyeget anyagi csőd, munkanélküliség sem.
    Az elv az, ami nagyon felháborít!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés