- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- lezso6: Nem látszik a kurzor Chrome alatt a beviteli mezőkben?
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- eBay-es kütyük kis pénzért
- hdanesz: Elektromos autózás - első élmények
- Lalikiraly: SÜNI energiaital.
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanyi4012
csendes tag
A TT-ben az a jó hogy látványosaabban kicsi,és kevesebb helyet foglal,viszont az a rossz,hogy házilag sokkal aprólékosabban kell dolgozni.
ezér is jön be nálam a H0.De valahogy nekem az már túl kicsi,és ráadásul azoknál a régi NDK-s mozdonyoknál borzalom az az alvázfordulás akol el van választva a karosszériától.
mehát nekünk régiekből 2 H0-ás van vagy 50 évesek!
Az egyik egész jó kidolgozású és ami igaz volt a régiekre,hogy kicsit egyszerű,szedett vedettek de gumi ütköző van rjtuk ami nagyon törés és szakadás álló,illetve fém rajta minden.(korlát ilyesmi)Amivel sokkal jobb az újaknál hogy törésállóbb,persze motorilag már elavult,és sok javításon ment már át. -
sanyi4012
csendes tag
hát igen
de így ténleg megkíméljük a síneket -
sanyi4012
csendes tag
válasz
pirosvilamos #545 üzenetére
mi is régen így csináltuk az ágyat de így ha új terepasztalt akarsz és nincs hely,így szét kell szedned a régit,a sín könnyen tönkremegy.
illetve ha van csomagoláshoz egyszerű hollámkartn,ésmár lehet a TT-hez akkor kissebbet ami egy rétegű,így teljesen ingyen van az ágy alap.
Én sódertisztítással csinálom az ágyat,illetve először elkészítem az ágyat,a tetelye teljesen aprószemű,ahár hokok is lehet főleg TT-ben és olyan simára szórom hogy erre csavarozom a sínt,majd még a talpfák közé miután elkészül a szakasz körüli növényzet a sín közé még szórok kavicsot,ésa csavar tetelyét fűvel beszórom vagy egy kis homokkal.
A talpfa közi kavicsot nem ragasttom le így ezt azér szórom a végén ,mert akkor már nem kell porszívózni semmit.
a legolcsóbb megoldás ha színtelen lakkal rögzítjük a kavicsot és a TT-nél mivel kisebbek a szemek ,így nem is kell vastagon kenni. -
pirosvilamos
tag
válasz
sanyi4012 #544 üzenetére
Szegelés nem a legjobb, az csak átmeneti rögzítésnek jó szerintem.
Lerakja az ember a 2mm-es parafát, rászegezed a sínt. Próba, teszt, ezt sokszor.
Amikor minden nagyon szép, és jó, akkor ágyazatragasztás.
Ha ez megszáradt, a szegeket érdemes kiszedni, mert hangos lesz a pálya. -
sanyi4012
csendes tag
válasz
pirosvilamos #539 üzenetére
mi H0-ás asztalt építettünk összedugható OSB lapokból,falhozfixáltuk,az igaz hogy nehéz de annyira nem,és nagyon könnyű volt így építeni.
azt nemtudom,hogy a farost az meik de ha az a vastag papírszerű akkor az nem túl jó mert az sokkal nehezebb és nehezebb bele szegelni vagy csavarozni.
ha már a csavarozást mondtam ha a TT-hez szerzel kisfejű csavart az jobb mint a szeg mert ha emelkedőn megy a vonat sokkal egyszerűbb állítani a sinen és a vágányvonalat átáll ítani,mert elég hozzá egy csavarhúzó is! -
YanezTTrain
tag
Létezik kocsiszétkapcsoló, sztem tillig is gyártja, tök ugyan olyan mint a régi BTTB-s. vasutmodell.com oldalon a TT tillig sínrendszerben van. nekem a képe nem jön fel. Entkupplungsgleis néven van feltéve(vajon leszakadna a kezük, ha magyarul írnának az oldalra?) 3180 pénz, nézz körül használtban kb 500 pénz. régi U profilú sínnel, de forrasztva be lehet építeni a modell sínes rendszerbe is.
-
Kraptor
őstag
Tényleg létezik még mozdony/vagon lekapcsoló elem? Emlékszem nekem volt olyanom, csak fölé álltam kapcsolót megnyomtam és leválasztotta a kocsikat
-
YanezTTrain
tag
Hi!
Asztallapnak ahogy Pirosvillamos mondotta volt nem akármi jó, főleg ha mozgatni akarod. Ha fix helyed van akkor lehet OSB, de a felületet át kell csiszolni, mert le van kenve valami lakkal és nehéz rá ragasztani. Szerintem egy jó váz a lényeg legalább 10 - 12 es colos deszkából. Arra meg teszel farostot, 5-6 mm-es bőven elég. Csak akkor nagyon óvatosan kell használni a vizes ragasztót, vízfestéket stb, hogy ne puposodjon. Viszont viszonylag könnyen mozgatható asztalod lesz.Farost helyett a rétegelt lemez is nagyon jó, abból elég 4 -5 mm-es. csak az jóval drágább, viszont a vizre nem annyira érzékeny.
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #539 üzenetére
Ez már jó méret:
-
pirosvilamos
tag
Használhatod a régi asztalodat, ha elég merev.
Új asztalnál kizárólag rétegelt lemez jó, merevítve.
Sima farost kerülendő, mert vetemedik.
OSB, bútorlap szintén nem jó, mert nehéz, mint a dög.
(halkan mondom, nekem mindkét asztal faroston van, és még bírja)
De nem javasolják, mert nagyon páraérzékeny.
Tervek lesznek scannelve.
Nézd meg, amit felraktam, annak jó-e a felbontása.
www.indafoto.hu/pirosvillamos
Ha az jó, akkor felrakom oda.
Ha nem, akkor max lemásolom, nyomtatom.
Nyah, egyenlőre ennyi, meek melóba, majd onnan folytÜdv
-
Kraptor
őstag
Köszike mindkettőtöknek a sok képet/rajzot. Véletlen nincsenek ezek meg nagyobb felbontásban, elég nehéz őket így látni. Ez főleg pirosvillamosnak címzem, mert az a magyar TT-s kiadvány nagyon kéne nekem
meg ezek a pálya tervek is jól jönnének.
A régi terepasztalom egy rajzasztalnak a lapja volt. Szegényke nagyon rossz állapotban van. Érdemes feljavítani (ha fel lehet magát az asztalt, kicsit meg van fúrva itt ott, stb) vagy kezdjek egy új asztallal. Mit érdemes használni asztalnak több fa lemezt összerakni vagy egy vastagabb fa lapot?
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #536 üzenetére
Igen, ez a z a pálya.
A plusz váltót nem tettem be, erősen valószínű, hogy a másik oldalon, vagy a földszinti csonkák valamelyikén, vagy a felső szinten fog találkozni a két pálya.
Alul baloldalon fűtőház van, azt meghagynám. -
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #534 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
KáZsé mestörnek teszek ide egy rajzot, arra a megoldásra, hogy hogyan válasszunk el két pályát. A szakaszolást értelem szerűen mindenhol be kell építeni a két pálya találkozásába. Plusz egy apró megoldás a vezérlésre, hogy ne legyen gond a vonatot egyik kőrről a másikra átvinni. Így nincsen zárlatveszély, már, ha a kapcsolókat jól állítod be és nem fog megugrani vagy lelassulni a vonat amikor átjár egyik vonalról a másikra.
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #533 üzenetére
Az az asztal a mai napig megvan, a szüleimnél a padlástérben.
Kihívás lesz újraéleszteni, mert kb 24 éve nem nyúlt hozzá senki, le van takarva.
Mondjuk attól minden csurom por, szóval ha rágondolok, rosszul leszek
Sajnos nálunk most nem fér el, de ha kész lesz a tetőtér, akkor átkerül oda. A jelenlegi asztal egy nagyon szimpla valami, 150x80-as, van rajta 8 váltó.
Ez addig jutott el, hogy a sínek lefektetve, ágyazat kész, váltók, szétkapcsolók félig bekötve, terep még sehol. Szerepel a tervek között, hogy a két függetlwen asztal közé kerül egy átvezető modul, és akkor a bejárható pálya 2szer hosszabb lesz.
De ez máég sajnos sok idő, meg pénz, meg energia -
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #531 üzenetére
8-as terv! Van egy gyerekkori haverom, szintén vasút fertőzött, neki is ez a pálya van felépítve! Annyiban változtatott a dolgon, hogy az alsó pályát hosszabbra építette. De gyakorlatilag ez a vonalvezetés.
Az én első TT asztalom amit már asztalnak lehetett nevezni a 11-es rajz alapján készült, de a felső szintről két csonka vágány lemaradt. Jó kis asztal volt. Apám egyik ismerőse egyszer nálunk járt a kisfiával és kisírták, hogy eladjam az asztalt nekik. Utána kezdődött a mostani asztal. Csak úgy saját kútfőből... Azután kicsi lett, épült egy modul hozzá... Azután megint kicsi lett és épült még egy modul. A szobában csak kúszva, ha az asztal össze van állítva, mert egyébként a falakon lóg, három darabban.
-
YanezTTrain
tag
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #530 üzenetére
Ez a pályaterv füzet is megvan
Nekem a régi ívekből álló Gleispläne kiadványból van megépítve a 8-as terv, 2 szint, 140x100-as alapterület, rejtett tárolók, egyszerre 2 vonat, stb, stb. -
YanezTTrain
tag
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #528 üzenetére
Üdv!
Csak azért kérdeztem, mert modellvasúthoz még nem használtam...
A munkahelyemen nyomatják a srácok, borítékológépeknél csapgyakba, ide-oda
De most, hogy mondod, lehet, hogy néhány zajosabb hajtást lekezelek vele próbából. -
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #527 üzenetére
Üdv!
Nekem még nem oldott le semmi feliratot a járművekről. Nekem csak BTTB és Zeuke gépeim vannak azokról legalábbis nem. Az újabb gépekről nincsen tapasztalatom. Ha a régi NDK-s festést nem szedi le, gondolom az újabbak még jobb minőségűek. De ebben nem tudok biztosat mondani.
Összetevők:
67% petróleum, ásványolaj 20% felett, széndioxid 5% alatt kevésbé tűzveszélyes.Ez áll a dobozon.
Többek között fegyverekhez, varrógépekhez, síkötésekhez is használható, tehát nem lehet valami különösen maró összetétel. Mondjuk a 67% petróleum miatt a kevésbé gyúlékony kijelentést én vitatnám... -
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #521 üzenetére
Yess!
Arra a síntisztítóra én is emléxem!
Valami tartály van benne, abból eregeti a tisztítófolyadékot a pályára.
Nekem N-ben van egy síntisztító kocsim, annak az alján sínradír van, ami a súlyánál fogva ér a pályához.Ennek megfelelően elég nehezen gurul, jó erős mozdony kell elé
a WD 40 nem szedi le a tamponozott feliratokat? -
Kraptor
őstag
válasz
YanezTTrain #524 üzenetére
Azért olyan sok pénzem nincs hozzá és helyem se, néha még a TT is nagynak tűnik
H0 az egy kicsit túl nagynak
legalább is ahhoz, hogy egy jó terepasztalt csináljon az ember sok sínnel, persze ez magánvélemény
N-est még nem nagyon nézegettem de majd azt is megnézem. Mondjuk az tény, hogy a H0 amiket láttam nagyon szépek, sokat tudnak olyanokat is amiket még nem láttam TT-nél, mondjuk a TT-ket miket láttam azok 20+ évesek
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Az igazság az, hogy mindegyikből kapsz jobban vagy kevésbé kidolgozott modellt. Ez az árban azért meglátszik. Minél nagyobb egy modell, annál látványosabb a kidolgozása. Ebben a megközelítésben a H0 a nyerő. Vagy ha nagyon sok pénzed van és helyed is hozzá akkor a 0-ás méret. Tavaly egy modellkiállításon láttam egy 0-ás méretű M61-es mozdonyt ott még a tetőn lévő hűtőventillátorok is működtek, a sebességgel arányosan nőtt a fordulatszámuk. A hangdekóderről, fényváltásról külön külön a mozdony két végén már ne is beszéljek... Fojt a nyálam rendesen. Ha a részletesség a fő vonal akkor H0 mindenképpen jó választás. Kapsz hozzá mindent, sőt a méreténél fogva némely dolgok elkészítése sem túl bonyolult. Pl. ha magyar vasutat építesz, akkor mozdonyt kocsikat jelzőket minden mennyiségben kapsz H0-ban és a magyar jellegű épületek elkészítése sem túl nehéz.
-
Kraptor
őstag
Igazából ezeket nem nagyon akarnám szétcseszni mert van pár szép mozdony ami inkább már emlék és inkább tovább adnám majd a gyerekeimnek csak észrevettem, hogy párnak elég sok por és kosz van az alján a kerekei körül és azokat gondoltam, hogy megtisztítom több tisztításra nem nagyon gondoltam, legalább is még nem.
Melyik a legjobban kidolgozott? N, H0 vagy TT? N nem túl kicsi? H0 volt pár szép darab de olyat is láttam ami elég ronda volt. N-et annyira nem néztem még, mert az egy picit túl kicsinek tűnt de majd szétnézek.
Szegeden nem tudtok egy modell boltot véletlen?
-
YanezTTrain
tag
Alkoholt is használhatsz, akkor utána nem kell WD40 bár azt nem tudom alkohol nem e marja meg a festést. ki kell próbálni esetleg a kaszni belső felén, ha van valahol egy kis festék.
A mozdonyok alján a csavarokat ha kihajtod a legtöbb esetben ballasztsúlyokat találsz és a hajtás egy részét. Csak óvatosan szétszedni, mert ki is eshetnek ott alkatrészek. Lehetőleg egyszerre egy mozdonyt szedjél szét, mert utána legozhatsz az alkatrészekkel melyik hova való! -
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #519 üzenetére
Nem, sínradírt nem használok. Eddig WD40 nem okozott problémát, bár a kommutátorokat igyekszem nem összefújni vele. A pályát remekül karban tartja, főként a régi Zeuke váltóknak használ. A mozdonyok, kocsik kasznijáról a koszt kiválóan leszedi, de az igaz, hogy utána nem árt egy szappanos, vizes lemosás, hogy ne maradjon olajos a kaszni. Dolgozom egy saját készítésű síntisztító kocsin, egy régesrégi Ezermester újságban van egy leírás.
-
pirosvilamos
tag
Jah, majd dobok fel képeket az N-es mozdonyaimról
Hátha méretet váltasz,van ott is sok gyönyörű.
Mostanában kezdtem el ezzel a mérettel foglalkozni, szerintem a legjobb.
Amilyen kicsi,olyan kidolgozott tud lenni.
Persze ez gyártófüggő is, ráadásul a Fleischmann megvette a Roco-t. Ettől az árak csak felfelé mozdulhatnak, mert eddig is a FLM volt a legdrágább N-ben gyártó cég (igaz, a legjobb minőségű is)
De a TT-t sose fogom abbahagyni, azzal kezdtem, most is van, marad isÜdv és jóéj
-
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #516 üzenetére
Szia!
Sínradírt nem használsz a pályatakarításhoz?
Sztem az egyik legjobb.
A WD40-et meg a motorok nem kdvelik a kommutátorok körül... -
pirosvilamos
tag
Szia!
Mozdonytisztítás:
Kaszni: langyos víz, semmi körömkefe! régi szőr fogkefe, azt is csak óvatosan, mert leszedheted a tamponozást.
Motor: szénkefe ellenőrzés, áramszedés ellenőrzés. Kommutátort érdemes levegő spray-el kifújni.
Hajtás: kenőzsír+műszerolaj 1:1-es keverékkel a fogaskerekek, kardánok.Ne rakj sokat, mert kipörgeti, és koszosabb lesz, mit volt.Elakadsz, szólj, segítek
Kapcsolócserében isÜdv
-
Kraptor
őstag
válasz
YanezTTrain #516 üzenetére
Előtte alkohollal tisztítsam és utána WD40 vagy rögtön WD40? A mozdony alján található csavarokat ha ki csavarom az mit tart? Pár mozdonyonről letört a kapcsoló és újakat kellene rakni rájuk csak ahhoz nem férek olyan könnyen hozzá mint a vagonokon.
Nekem ő volt mindig is a kedvenc mozdonyom, nagyon gyors
-
YanezTTrain
tag
Mozdonyok takarításához ajánlom a WD40 nevű anyagot. Ez egy spray, jó drága, de megéri. Mindenféle koszt felold, kontakt javító hatású. Én ezzel kezelem a gépeket időnként, sőt a pálya takarításához is ezt a lötyit használom. A narancssárga meg mellette a piros is egy egy NOHAB. A magyar vasút legszebb és legmegbízhatóbb dízelmozdonya volt 2000-ig, amíg ki nem vonták őket a forgalomból. A svédországi NOHAB cég építette őket USA licenc alapján. Elegáns mozdonyok. A Balatonpart meghatározó jelenségei voltak
-
Kraptor
őstag
válasz
YanezTTrain #514 üzenetére
Az a sárga MÁVos nekem is van
Jó lassú
-
YanezTTrain
tag
Érdemes vele foglalkozni. Én az idők folyamán egy 6 méter hosszúságú U-alaku terepasztalt csináltam TT-ből. Most is megvan üzemel, igaz a szobában mozogni nem nagyon lehet de sebaj. Végig U profilu sínekből van a pálya, 1 FZ1 és két kisebb trafo vezérli, meg van beépítve még egy két táp a világításnak jelzőknek. Van jó pár igen öreg de hibátlanul futó mozdonyom, kocsim, van olyan ami nálam is öregebb, és hibátlanul fut.
-
Kraptor
őstag
válasz
YanezTTrain #510 üzenetére
Értem, akkor tényleg nem érdemes nagyon keverni digit és az analog rendszert. Nekem azért tetszik a TT mert van pár olyan mozdonyom és vagonom amit már nem gyártanak vagy nem olyan festéssel és nagyon szép állapotban vannak és gondoltam ha már van pár akkor elkezdhetnék megint építgetni valamit
-
YanezTTrain
tag
De ez a váltó vezérlés nem 100 százalék. De szerintem tud ilyet a digi rendszer, valószínűleg akkor kell még valami a digi vezérlő és a váltók közé. Azután persze lehet hogy a nagy digivezérlők csak több csatornásak. Értelem szerűen tudnia kell ilyet, ha már van egy vezérlőd akkor minek mellé még egy másik nem?
-
YanezTTrain
tag
Ez a digitális világ elég összetett vannak olyan vezérlők amelyek csak a vonatokat tudják vezérelni, és vannak amik a váltókat jelzőket is. Egy alapszettbe gondolom a sima vezérlő van. Bár pl. a H0-ás roco vagy fleischmann készletekben láttam olyan vezérlőt ami valszeg több mindent tud, de annak a készletnek az ára magasan 100000 felett van. Szóval sztem a TT alapkészleté csak vonatot vezérel. Melyik a jobb N,TT,H0...? Jó kérdés. N-es mellett szól a helyigénye. kis helyen is lehet komoly vágányzatot építeni. A H0 mellett szól, hogy talán a legtöbb dolgot ehhez a méretarányhoz lehet beszerezni. Ha pl. magyar vasutat akarsz építeni H0-ban szinte mindent megkapsz. A TT igazán csak fanoknak való. Nekem ez volt az első kisvonatom igen régen. Valahogy hozzám nőtt. TT-ből is lehet szépet csinálni, csak itt már macerásabb néhány dolog beszerzése. Bár ma már ahhoz is van minden és igen jó minőségben. Szerintem ezt mindenki maga dönti el, hogy neki melyik méretarány "fekszik" úgymond a legjobban.
-
Kraptor
őstag
válasz
pirosvilamos #507 üzenetére
Hát én egy FZ1-ben gondolkodtam vagy a környékén. Akkor ha digit settet veszek ahhoz is kell egy analog trafó, hogy a régi mozdonyokat futtassam, ugye?
Érdemes lecserélni a csatlkakozókat és a vagonok kerekeit? Mivel érdemes tisztítani a mozdonyokat, pár eléggé koszos.
Melyik a legjobb TT, H0, N, stb?
Yanez,
Pirosvilamos azt mondja, ha analóg trafót dugok a rendszerre akkor mennek az analog cuccok. Digitális, hogy kezeli a váltókat vagy a digitális csak a mozdony vezérlésére szól?
-
YanezTTrain
tag
Sajnos hibrid megoldás nincsen, mert analóg rendszernél a vonatot ugye úgy vezérled, hogy 0-12V között változtatod a feszültséget a sínben irányváltásnál meg felcseréled a két sínszál polarítását. A digitális rendszernél pedig állandó feszültség van a pályában és a sebesség és menetirány változtatást egy elektronika végzi a mozdonyban amit te a digi vezérlővel a sínen keresztül vezérelsz. Tehát a kettő együtt nem megy, mert az analóg mozdony hazavágná a digi rendszert.
-
pirosvilamos
tag
Szia!
A nézett trafókból egyiket sem érdemes megvenni.
A legjobb választás az FZ1, vagy az F2-Z1 kombináció, elérhetőbb az ára.
Ha nem akarsz egyszerre több mozdonyt futtatni, akkor elég egy Mehano trafó is.Sínekben tudok segíteni, van egy halom eladóm, esetleg trafóban is, ha érdekel.
A digitális startkészletnél ha analóg trafót kötsz rá, akkor menni fognak az analóg mozdonyok, ha a digitcuccot kötöd rá, akokr csak a digi mozdony. Abba most nem akarok nagyon belemenni, hogy ha a digit mozdonyból kiveszed a dekódert, és belerakod a vakdugót, akkor megy analógbanÜdv
-
YanezTTrain
tag
A Linken levő képeket nézegetve a Fleischmann nagy trafója ami megfelelő egy komolyabb pályához. 14V 1.1A a másik csak 0.55A áramot ad le, vagyis a felét. Megint csak visszakanyarodok a használt dolgokhoz. 24790Ft a fleischmann trafó. 5-6 ezerért kapsz egy jó állapotú szinte új FZ1 trafót tehát durván a feléből kettő trafót tudsz beszerezni. FZ1 adatai 12V= 1.2A 16V~ 1.2A Vagyis ez még a nagy fleischmannál is bikább. Igaz nem sokkal.
-
Kraptor
őstag
válasz
YanezTTrain #504 üzenetére
Nekem is volt FZ1, de nem tudom, hol van és a többi trafónak nyekk. Azért kérdeztem a digi settet mert egy trafó is marha drága, akkor már majdnem jobban megéri egy sett, csak kérdés, hogy nincs e valami hibrid megoldás, hogy a régi mozdonyok is menjenek a pályán.
-
YanezTTrain
tag
Digi szetten az analóg mozdony nem fog menni. Csak ha tetetsz bele dekódert. Az meg kérdés meg éri e a befektetést? Mennyire vannak elhasználódva a régi mozdonyok, érdemes e digiztetni őket?
Trafóból lehet venni újonnan mindenféle fajtát a legkülönbözőbb árakon. Használtban én a régi PIKO gyártmányú FZ1-es trafót javaslom. Abban van 12V egyenáram a vasútnak és 16V váltóáram a váltók jelzők stb. kapcsolásához. Két ilyen trafóval már egy komoly asztalt el lehet látni.
Szerintem látogass meg valamilyen modell börzét, ott sok mindent fogsz tudni beszerezni. Ha mindenképpen digitális rendszert akarsz akkor egy alapkészletet vegyél. -
Kraptor
őstag
Na úgy néz ki, hogy nem sok minden hasnzálható a maradék cuccból még a trafónak is nyekk, egyedül a váltóáramos trafó ami még használható. Sínek nagyon rossz állapotban vannak, tehát síneket venni kell meg trafót is.
Kérdés, hogy digit starter setten is mennek a régi mozdonyok vagy analóg trafót kell venni ahhoz is?
Csak trafóból érdemesebb a nagyobbat venni? Melyiket[link]?
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
A vasutmodell.com oldalon nézz körül TT sín meg digikészlet ügyben.
Mivel van egy csomó hagyományos vonatod szerintem az analóg rendszer kézenfekvőbb. Egy digitális TT készlet is 70000 forint körül sétál. És akkor még mindig csak egy mozdonyod van, ami digitális a többit viheted átépíteni. 70000 forintból hagyományos U profilú pályát meg nem kicsit lehet építeni. De persze ez igény és pénztárca függvénye. Esetleg kombinálhatod a régit és az újat. I profilú modellsíneket veszel és U profilú régebbi TT váltókat. Akkor viszont minden váltónál forrasztanod kell a csatlakozásokat. Ebben az esetben nem kerül a dolog csillagászati összegbe, mert egy használt TT hobby vagy Zeuke váltót egy ezres körül meg lehet kapni, szemben a Tillig 6-10 ezres áraival.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Linux Mint
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Milyen házat vegyek?
- Túra és kirándulás topic
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy A33 5G - a három az majdnem öt
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED monitor topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RTX3070 8GB ZALMAN S2 TG Enermax 750W
- 121 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged