ezért vannak a jó menedzser félék aki aszongyák, hogy itt van nesze 600-700Huf egy óra amivel utazol 1órát használsz 3-4járatott és megsporolsz egy két jegy árat... és egy nagy tömegnél nem csekély bevételt lehet elérni... mivel a 600-700Huf a nulla forint bevételel szemben már valami... vagyis több a semminél... szerintem...
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
stangli
senior tag
V.Stryker
nagyúr
Okos. Már értem. Szóval vehetsz jegyet is, amit átszálláskor lyukasztani kell....vagy küldessz sms-t és egy óráig azt használsz amit akarsz....ez jó. Szerintem terjesszük fel a BKV-nak.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
stangli
senior tag
ííííííígy van... amint a blicc-jelentésből is kiolvastad a bp-iek 10%-a bliccel (amúgy 6% de kerekítsünk, hisz a médiában azt hangoztatják, hogy sok a bliccelő)...
mi volna ha ennek a 10%-nak a bő 4-5-6% ellenőr láttán dob egy sms-t, ez bevétel, hisz ha kap egy csekket akkor sem fizeti be, mert nincs miből, hisz a kispénzűek, amint a felmérés is mutatja, amúgy sem fizetik be... jó jó behajtó stb... a behajtó mit foglal le? a bérelt lakást? vagy a lakásban lévő cuccokat, amit max a pecsába lehet apró pénzért értékesíteni? pfff
hisz a bliccelők sem szórakozásból bliccelnek, hanem azért mert nem engedhetik meg maguknak azt hogy bérletet/jegyet vegyenek, de ellenben ellenőr láttán vennének jegyet... na már most ha működne egy ilyen rendszer akkor kényelmi szempontból nagy valószínűséggel az autóból kiszálló emberkék is szívesen vennének sms révén jegyet, minthogy sorba álljanak a pénztárnál... mert ők a kényelmi szempontot nézik és nem biztos, hogy megéri nekik végig álni egy öt perces sort... vagy én látom rosszul? vagy csak sok könyvet/újságot olvastam és nagy a képzelőerőm? talán...
Gh0sT
addikt
Ha lenne sms-es vásárlás, akkor a törzsutasok nagy része sem venné meg a havi bérletet, mivel elegendő lenne ellenőr láttán küldeni egy üzenetet.
Soha nem késő, hogy azzá válj, aki lehettél volna.
stangli
senior tag
igen de akkor súlyos Ft-okat buknának... és ha kiszámolnák akkor lehet(vagyis biztosabb), hogy gazdaságosabb lenne ennek ellenére a bérlet, mint a mindennapi vagy akár a két három napi sms...
V.Stryker
nagyúr
A másik dolog meg, hogy ha esetleg majd felépítenék a kapukat a metrobejáratnál, akkor hogy mennél be? A telefont mutatod meg a kapunak? hihi
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
stangli
senior tag
infrán vagy bluethooton keresztül betöltöd a rendszerbe a sms-t vagy a telefon számot
gyjáááj hogy jönek az ötletek
amargo
addikt
Azért egy sms-s jegyrendelés fejlesztése nem kis feladat már, ha az informatikai hátterét vizsgáljuk.. több rendszerrel kell kommunkiálni, vagy aztgondolod, hogy a jóöreg humáninteface majd bepötyögi?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
Vandit.
addikt
Lassan jön a 3% emelés
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
qestion
aktív tag
idén hányadik emelés?
a pálya
tildy
nagyúr
Japánban így van. A telefont mutatják a kapunak.
Egyébként egyszerű a módszer: kap egy vonalkódot (mondjuk kétdimenziósat) azt pazony.
Sms jegyrendelés a mai világban, mikor lottót, autópályamatricákat, satöbbit lehet venni, szóval ez szerintem nem nagy wasistdas.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
V.Stryker
nagyúr
Ez a vonalkód tényleg tuti ötlet. Nagyont teszik.
De itt egyenlőre nem lesz ilyen, mert majd pont a telefont fogják nézegetni, persze....Hát ahhoz olvasni is tudni kéne....viccelsz, érettségivel? (merthogy állítólag az a felvételi követelmény.)
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Vandit.
addikt
Nem tom,de januárban megint lesz. Szánalom ez az egész BKV vazz.
És akkor azt mondják,hogy a bliccelők miatt drágább az utazás?muhaha
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
V.Stryker
nagyúr
Én nem szánom őket. Monopol helyzetben vannak egy olyan területen, ahová más nem tud beférkőzni. Tehát monopol helyzete nincs veszélyeztetve. Azt csinál amit akar, ahogy akar. Kell ennél jobb?
Légyszi ne gyertek a Fővárosi Önkormányzattal,mint felügyeleti szervvel, mert körberöhögős a téma.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
tildy
nagyúr
Kapus rendszernél eleve nem nyílik a metróállomások bejáratánál a kapu ha nem érvényes a belépés Szóval ott ellenőrre is kevesebb szükség van.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
dr faustus
senior tag
És még így is adósságspirálban van a cég.
Warning: Explicit Content
Vandit.
addikt
Mert nem akarnak emberi módon szolgáltatni és kirugdosni a felesleges vezetőket.Egyszerűbb szívózni az utasokkal,mintha valóban hasznos dologgal foglalkoznának.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
dr faustus
senior tag
A BKV-nak több nyavajája is van, a vezetés sem az a tipikus versenypiacon edződött menedzsergárda, legalábbis a döntéseik alapján nem tűnik annak, viszont a BKV-nak van egy másik rákfenéje is, és ez a tartós alulfinanszírozottság.
A BKV évek, évtizedek óta kevesebb pénzt kap, mint amennyi kellene a működéséhez, így állandóan eladósodik, majd mikor már fenyegetően nagy a hitelállománya a cégnek, jön a politika, ami konszolidálja a hitelt. Ilyenkor persze előjönnek a bevált reformlózungok, meg hogy átszervezés, racionalizálás, miegyéb, de mivel a cég finanszírozása és kiadási szerkezete marad, ezért újra eladósodik.
A politikai vezetésnek kellene végre felismernie, hogy a cégnek, a közösségi közlekedésnek több pénz kell, mert így, ebben a formában, hogy a hiteleket a cég veszi fel, az államnak viszont időről időre át kell vállalnia az adósságot, így többe kerül az egész játék.
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
stangli
senior tag
jájá a 6% utas miatt akik a 94%-al szemben vannak... mekkora kifogás... muhahaha
Vandit.
addikt
Ez helytálló,de akkor ne a ki@szott bliccelőkre fogják már a hiányt és ne folyamodjanak gerinctelen módszerekhez pl.
6-án 0:02 perckor az éjszakai buszon rambót játszani és az összes utast megbüntetni még azt is akinek 5.-éig jó volt a bérlete,de éjfél után már lejárt és bünti,mert ez hányadék.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
dr faustus
senior tag
Most azért "rambóznak", mert máshonnan nem tudnak plussz bevételhez jutni. Azért tegyük hozzá, hogy külföldön is sok helyen szigorúan ellenőrzik a jegyvételt, pl. be- és/vagy kiléptetőkapuk a metróban, minden villamoson ellenőr stb ...
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
Vandit.
addikt
De én konkrétan erre gondoltam:
"Kedves Szerkesztő, Drága Szerencsétlen Utastársak!
Nem tudom, hogy az alábbi esettel találkoztatok-e már, mindenesetre érdekes és nagyon jellemző képet ad az egész BKV és tágabb értelemben egész Magyarország működéséről. Éjszakai 907-es járat, adott hónap 5-e 23.55 perc.
Felszáll 3 ellenőr a buszra, karszalag nélkül, bár lehet érzékelni, hogy kik is lehetnek ők. Nyugodtan leülnek, beszélgetnek. Közben eltelik pár perc: már hatodika, 0 óra 2 van!!! Az ellenőrök felállnak, karszalag fel, és megbüntetik a fél buszt.....azon szerencsételen embereket, akiknek 2 perce járt le a bérlete. Valószínűleg a többség másnap reggel munkába menet megvette volna azt a rohadt bérletet. Nem baj, húzzunk le és szívassunk mindenkit! Őszintén gratulálok!
A legnagyobb fájdalom az, hogy ez a mentalitás oly jellemző hazánkra, hogy akár nemzeti védjeggyé is tehetnénk!
Üdv és további jó munkát!
Bojan "
Ez a gusztustalan.
Nyilván jó lenne,ha lenne kapu szó se róla,de egy kis tisztelet,kúltúráltság is elférne mellé.
És felejtsük el végre azt a baromságot,hogy a bliccelők miatt van a hiány és a drágább jegy/bérlet.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
stangli
senior tag
15-től a 18-ik oldalon szereplő ábrákat kuksizd meg
jah és így kezdődik a Bliccelés fejezet "A hívottak 6 százaléka azt is „bevallotta”, hogy gyakran szokott jegy vagy bérlet nélkül utazni a BKV járművein..."
dr faustus
senior tag
Én nem védtem az ellenőröket, csak leírtam a rideg valóságot a pénzügyi háttérről.
Warning: Explicit Content
Vandit.
addikt
Tudom,nem is neked szólt,hanem csak úgy általában.
A pü-i hátérrel kapcsolatban meg abszolút igazad van.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
stangli
senior tag
"A hívottak 6 százaléka azt is „bevallotta”, hogy gyakran szokott jegy vagy bérlet nélkül utazni a BKV járművein, és mindössze 49 százalékuk mondta azt, hogy ő még soha."
Tehát ez a mondat arról szól, hogy a tömegközlekedést használók 49%-a nem bliccelt soha, az 51%-a bliccelt már életében és a 6% folyamatosan bliccel. Tehát nem az 51% bliccel folyamatosan, hanem az utasok 6%-a. Így a te szikla szilárd felvetésed már meg is bukott.
V.Stryker
nagyúr
Légyszi tegyél külömbséget,hogy bliccelt már (egyszer-kétszer) és a bliccel (állandóan) között.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Jester01
veterán
Szerintem stanglinak van igaza. A 6% a 94% ellen, mert ezek a rendszeresen bliccelők. Az, hogy valaki életében egyszer már lógott nem okoz folyamatos bevételkiesést.
Jester
stangli
senior tag
Nem tudom BKV járatain csúcsidőben szoktál-e kalandozni? Hát Én igen. Sőt elárulom, olyankór is, amikor felszállnak az ellenőrök. Nem furcsa, hogy egy zsúfolt buszon max 1-2, jól van na, egy 7-es buszon max. 2-3 embert büntetnek meg? Hm bocsika… ha azt vesszük, hogy egy 100fős buszon, mint amilyen a piros 7-es busz(hisz télen nyáron zsúfoltságig tele van), megbüntetnek 3embert az még csak 0,03%-os a bliccelési arány. Ha 51% bliccelne ebben az esetben a fél buszt úgy ahogy van, végig kellene, hogy büntessék. De jelen pillanatban nem így áll a helyzet… akkor milyen 51%-ról beszélünk?
dr faustus
senior tag
Nekem is az az érzésem, hogy túlzottak a BKV elvárásai a bevételi többlettel kapcsolatban, amit a szigorúbb szűréstől várnak. Elég sok ellenőr van már most, ennél sokkal szigorúbb ellenőrzést nemigen tudok elképzelni.
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
Vandit.
addikt
Pláne,ha belevesszük milyen felesleges dolgokra dobják ki a pénzt.Pl. kisföldalattira biztonsági őrök.Mi a sz@rnak?Nem hozza be az árát,mert ettől ugyan nem lesz több a pótdíjazás csak plusz ktg-be verik magukat és pontosan ezek miatt emelkedik a bérlet/jegy ára,mert ki kell fizetni az őröket.Ésszerű gazdálkodás ami hiányzik a BKV-nak.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
V.Stryker
nagyúr
Sarkítassz. Ugyanis ha úgy veszed, akkor a BKV-nak nem kerüt sem többe, sem kevesebbe ha 20 emberből 3 bliccel...a busz ugyanannyit fogyaszt, ugyanannyira vannak a megállók is. A te példádban pedig a bolt a nagykerben pedig fizetett az áruért.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Vandit.
addikt
persze egyet gyorsan elkapnak, de mire azzal végeznek (papírmunka), addigra jön a megálló, lehúz, aki nem tiszta. mivel ezt az ellenőrök is tudják, ők is lehúznak 95%-ban.
na pontosan ezért nem kéne ennyi elb@szott ellenőr és melléjük biztonságiak,mert felesleges,mert mire kitölti a papírkáit,addigra leszáll mindenki.Ezeken kéne gondolkodniuk,de úgy látszik így jobb nekik.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
stangli
senior tag
Figyelj szálltam fel olyan Combinora (4-6-os villamos), hogy minden ajtónál volt ellenőr volt... szó szerint... ott menekülési arány nulla, és így is egy-két embert büntettek meg... ez értendő 4-5 ajtóra amit hirtelen szemmel tudtam tartani...
dr faustus
senior tag
A bliccelést teljesen megszüntetni nem lehet. Ahogy egyre lejjebb akarják nyomni a bliccelés arányát, ahhoz egyre több ellenőr szükséges, és van egy pont, ahol már többe kerül az a több ellenőr, mint amennyit a plussz fizetők hoznak (picit hasonlít határhaszon elméletre ).
Nem felesleges az ellenőr, csak egy bizonyos szint felett egyszerűen nem éri meg.
A metróknál a megoldás a beléptetőkapus megoldás volna, ehhez viszont sok pénzt kell beruházni, jól meg kell tervezni a rendszert, hogy ne kerüljön túl sokba, a megnövekedett jegyvásárlási-hajlandóságtól, és a kevesebb ellenőrnek adott fizetésből meg is térüljön a beruházás belátható időn belül.
Sajnos azonban a BKV a folyó finanszírozását is hitelből oldja meg, így esély sincs arra, hogy külön támogatás nélkül ezt önállóan véghezvigye. Annyit nem képesek megoldani, hogy számlaadásnál, amikor valaki számlát kér a bérletvásárlásról, ne kézzel kelljen a jegypénztárosnak a számlát kitölteni, pedig ez nem olyan ördöngős dolog, és nem is kerülhet olyan hihetetlenül sokba.
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
Vandit.
addikt
Jajj,Te szegény bérletes. Nem elég,hogy helyed sincs a bliccelőktől még többe is kerül neked az utazás miattuk.muhaha
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
jerry311
nagyúr
Pedig lehetne...
Én pl. csak akkor veszem elő a bérletem ha muszáj.
Legutóbb is kérték, továbbléptem. Utánamszólt az ellenőr, de utánam már nem jött, pedig tőle 3 méterre álltam meg a peronnál és még 3 percig ott vártam a metrót. Ez idő alatt a 3 ellenőr továbbra is a mozgólépcsőnél maradt és próbálta ellenőrizni a percenként(!!!) 5-6 embert.
Ennyit a szigorú ellenőrzésről...
Vandit.
addikt
Várj.Én nem az ellenőrre mondtam,hogy felesleges,hanem a biztonsági őrre,aki kísérgeti,mert felesleges költség.És a létszámcsoportosítással is problémák vannak meg az egész struktúrával.
És a gerinctelen mutassuk be a bérletünket 2500.- Ft-ért sem valami szép dolog.Ezzel csak a negatív közhangulatot növelik,így nem csoda az utazók hozzáállása sem.
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
dr faustus
senior tag
Egész nap ott állnak az ellenőrök, nem csodálom, hogy sokszor felületetesek. A Nyugatinál is hasonló a helyzet, de nem hiszem, hogy ezen a nagyobb létszám sokat segítene.
Warning: Explicit Content
jerry311
nagyúr
Én nem is a létszámra gondoltam.
Percenként 5-6 emberrel 3 ellenőrnek boldogulnia kellene.
Arra akartam rávilágítani, hogy meg sem próbált komolyabban ellenőrizni. 2x szólt, aztán békén hagyott. Semmi szigor vagy erélyesebb fellépés.