- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomsza
csendes tag
látom te is autóvillamossági műszerész vagy
, ennyire azért én nem akartam kifeljteni
ja végülis lehet h átállok 40esre ,aztán majd 50esre, jahh.. : de a hall jeladósnál nem mindeggy a távolság uanis minél közelebb van annál jobb, -persze a térerővonalak "vezérlik a hall ic-t de jó ha minél közelebb van,(legalábbis autóknál nem mindeggy) annál biztosabb a vezérlése,
b*ssza rosseb a karbiba meg elkopott aza kis csavar ami "megvezeti azt a henger alakú (nemtom mi szaknyelven) -szal amivel változtatom a torok keresztmetszetét, aztán tőgázról nemakart visszaálni-mert elfordult, persze ez pont a kereszteződés előtt volt (mert mér is ne)
aztán végülis sikerült megállítani, -hát ezmár a 3. halálközeli élményem volt....
na aztán egy csavar behajtásával megoldottam, ugyhogy várom a gonosz következő lépését -
buherton
őstag
Két fajta Trabant trafó van. Egy kisebb, ami mz méretű, azt kifejezetten megszakítóra csinálták. Másik az jóval nagyobb, azt pedig kifejezetten az elektronikás gyújtáshoz csinálták, ez fog neked kelleni. Kicsit szűkösen, de el fog férni, cserébe nem fog idő előtt tönkre menni. (Nálunk nem tudják melyik melyik, sőt hoztak ki nekem Lada trafót is... Azt arról lehet felismerni, hogy olajos, lötyög benne az olaj. Nem tudom, hogy jó-e, Trabanté tuti jó). Amúgy megpróbálhatod a gyári trafóval pár 100 esetleg 1000 km-t kibír, de valszeg nem fog, persze ez a gyújtástól is függ, mert ha jó akkor nem fog sokat menni. Annyira csereszabatosak az ilyen cuccok pl hátsó lámpa búra simi mz ugyanaz. Első lámpa foncsor+üveg trabant etz ugyanaz. Szivató csonk is ugyanaz simon-mz ha jól emlékszem. Gyújtómágnes, trabant etz ugyanaz.
Tisztán látás kedvéért. Gyújtás úgy működik, hogy. Forog a főtengó, aminek a végén a bütyök mozgatja a megszakítót. Szikra akkor lesz amikor a megszakító nyit. Mivel a trafó az indukció elvén működik, és egyenáramban nincs feszültség változás -> nem lehet magában indukciót létrehozni, csak akkor ha elkezded szaggatni. Ezért nincs egyenáramú trafók. Ezért a szikra erőssége, erősen függ, hogy milyen gyorsan tudod a feszültséget 12-ről 0-ra csökkenteni. Továbbá függ hogy mennyi ideig volt zárva a megszakító, mert fel kell "tölteni" a trafót. Szimpla megszakítónak az a baja, hogy az elemelkedés nem ugrásszerű, meg nagy áram fut rajta keresztül (pogácsák beégnek, ami rontja a megszakítást), kondi se szűr jól, trafó is küld vissza naftát (pár száz volt befigyel). Jó, mert működik, és egyszerű, hátránya, hogy gyenge a szikra, és 10e km-ként érdemes megreszelni a pogácsákat. Megszakító+elektronika, azért jobb sokkal, mert a megszakítóra míg a motor megy nem kell ránézni, csak néha megkenni olajjal. És mivel nincs semmi a megszakítón jó formán, csak mA-eket kell szakítania, sokkal ugrásszerűbb a feszültség változás -> erősebb szikra. Hall generátoros, az még egy lapát. Egy normális hall ic (100 huf környékiek) schmitt-triggerezett -> tök mindegy milyen messze van a mágnes, lényeg hogy azt a nem tudom mennyi mT elérje. Nagyon nagy előnye a hall ic-nek a megszakítóval szemben, hogy jó formán négyszög alakú a jel -> majd végtelen meredekségű -> bika szikra. Csak ugye ezt az elektronika nem tudja egy az egyben átvenni, mert buták az alkatrészek, de még így is jobb, mint a megszakítós.
Az hogy hány amper megy a trafón keresztül, annak nem sok köze van az elektronikának se a megszakítónak, van, de nem sok. 6A soha nem fog neked 4 ohm-os trafón 12V-on átkocogni, max 3A
(jó persze ez nem passzív elem, de az igazság nincs messze
). Egy jó megszakító 3A röhögve átenged, és az elektronika is. Persze ha a tranyó nincs rendesen kinyitva, vagy a megszakító koszos/beégett, akkor nem fogja tudni átengedni a 3A-t, mert feszültség esik a cuccon.
30-as keverés bejáratáshoz kell. Szerintem fölösleges annyira dúsra keverni, nem csak hogy jobban füstöl, de még többet is eszik. Elméletileg egy átlagos olajjal 50-esre bőven elég keverni. Vannak olyan olajok, amiket 120-130-asra is lehet keverni. Én azt mondom, hogy 40-esre keverd, de ha nagyon vigyázni akarsz a mozgóalkatrészekre, akkor vegyél Fimol-t, jobb mint ha dúsabbra kevered a benzint.
-
Tomsza
csendes tag
válasz
buherton #156 üzenetére
Hali, kössz az infot, és ha trabant trafót teszek bele akkor milyent tegyek bele?(sok választás ugyebár nincs
) szal mivel (ugynéz ki hogy maradok a megszakitó állt. vezérelt tranzisztorosnál) a kb 1amper helyett, a tranzisztor miatt 6-7amper fog valszeg átmenni rajta -tehát ebből következik hogy a gyári trafó primer és szekunder tekercse melegedni fog, (hát te azt mondod hogy leég, én nemtudom),de akkor értelem szerűen nagyobb menetszámú tekercs ebből köv.- nagyobb trafót kéne bele tenni, de nemtom milyen van a trabantban szal az tutira jó bele?
a motoros kolágák számára levezetem a különbséget (nagyon helyesen montad a különbségeket buherton)
na szal a hall jeladós a hall efektus elvén működik, forog egy mágnes , és van egy fix hall ic, ha elhalad közvetlenül előtte a mágnes(annál jobb minél közelebb) akkor a hall ic kitöltési tényezővel azaz egy négyszögjellel vezérli az elektronikát ami lehetővé teszi a megfelelő szikraszámot(amire ugye a sima megszakitó a magas fordulaton bekövetkező prell -/lebegés/ jelenség miatt közelsem tud teljesíteni, meghát ugye idővel be is éghet)
szal nincs benn kopó alkatrész , intenziv a szikra /vastagabb a több amper miatt/,
a megszakitó álltal vezéreltnél, ugyan van kopó alkatrész-maga a megszakitó, de mivel ugymond a kis árammal vezéreljük a nagyobb áramot ezért ezis tökéletes megoldás, ja és 6000ft-ért már bárki számára beszerezhető, (persze bontóból akár 2ropiért is szerezhetsz hall jeladósat -úgy mint a májer haverom)
igen a primer tekercs(asszem 15 - 1 pontok) ellenállása(ha nem szakadt) pár ohmos lehet(kb.3-6ig)
a szekunder tekercsé(asszem 1 - 4) meg kilo ohmos (ennek a pontos értékét nemtom mert trafónként változik, autónál 5kohm -szal etz esetében is kb ennyi))
ja.. én 30as keverékkel megyek, mindenki azt mongya h jó a 40-50is, dehát mitbánomén hogy füstöl.. szal így kevésbé kopik, de nemtom majd lehet h megpróbálom 40essel, de én megy oan vok hogy megyek mintr a golyó ami a csövön kifér -szal naon félek hogy egyszer besül a dugó.... vélemények?addig meg a legjobbakat!
-
buherton
őstag
Megszakító+elektronika (azért szokás elektronikát tenni, hogy az áram ne a megszakítón folyjon át, és rövidebb idő alatt szakít -> nagyobb indukció -> nagyobb szikra), és a hall generátoros gyújtás között annyi a különbség, hogy egy kicsivel erősebb a szikra, és soha nem fog elkopni. Egyet ne felejts, gyári trafó első dolga az lesz, hogy leég. Keress használtan Trabant trafót szép nagyot ( Trabantból is volt elektronikus gyújtású, és ezek direkt azokhoz készültek, az a jó aminek a bemenete 4 ohm körül és a kimenete meg asszem 3.6k ohm). Fogyasztásban fogod megérezni a hatását.
MZ ha jól van szerelve vagy gyári, nem téped a haját, akkor irány a világ vége. Nekem TS 125-ösöm van 3 éve vettem kemény 30k hufért 3.600 km-el közeli ismerőstől. 6V-os bimetálos fäszom index első körben csere elektronikusra. 6V-os rezgőnyelves akksi gyilkoló, dettó cserélve elektronikusra (6-7 havonta kell vizet önteni, de akkor sincs még minimumon a szint). Egy napon ment km-k számát ezzel döntöttem meg 680 km 20 óra alatt, Bükk és Mátrán keresztül. Most készülünk a 700+ km-es Balatonira
. Fogyasztásról annyit, hogy 2.9 liter volt, de amióta enged a szimering felugrott 3.4 literre (titok az, hogy a 150-esnek a karbija van rátéve
). Pont ma értem el vele a 25.000 km-et. Nem csörög, nem zörög, láncot soha nem kellett meghúzni. Egy baja van, hogy a 25 éves szimeringek engedik a váltóolajat, és mint a gyár kémény ontja a füstöt
. Nem tudtok valami értelmes szimering gyártót? Mert az SKF elég selejtes.
-
-
Marky1013
csendes tag
Sziasztok!
Most vettem egy 85ös 250es ETZ-t és igy egy hét után elmondhatom hogy imádom.Mikor megnéztük rossz volt az akksija igy csak másik aksiról kábellel tudtuk berugni de fél év állás után 2 szivatos rugásra + 1 gyujtással és pöfög.Nem csörög, húz mint a dög és elpusztithatatlan.Egy hét alatt kétszer jártam be vele a mátrát a fogyasztása nem vészes iszonyuan megy a hegyi utakon felfelé is, szerelni meg a simsonom utána simán tudom.Amit szeret és fontos is sztem hogy egy picit lehet több az olaj 40-45ös és én csak Racing 2T-t használok vele.Jó motorozást és széles utat mindenkinek!
-
Tomsza
csendes tag
válasz
Tothgera30 #152 üzenetére
-
Tomsza
csendes tag
Naja, én is csak azt tudom ismételgetni hogy nagyon jó motor az etz 250, csak aza baj hogy manapság csak leharcoltakat árulnak, én az enyémet egy fullos simsonra cseréltem (kb. 80e-t ért), (ráadásul pestre kellett menni sz.helyről egy épkézláb etz-ért), azóta lefestettem, kapott robogó tükröket,féklámpa nyomáskapcsolót előre hátra, krauzer tartót +40l túradobozt, +üléshuzatot, aztán ennyi.... most kb 140e-be van benn -de marhára megérte mert motorikusan teljesen jó, nincs felfurva, pikpakk motor..
3,5-4littyót fogyaszt, ha meghajtom akkor 5öt, 25év után tönkrement benne a generátor felöli szimering, (egyszer üresben leforgatta a motort, azthittem kiugrik a dugó a helyéről) párszáz ft-volt, aztán ennyi..... szal nemkell ezeket örökké szerelni. -hülyeség.. normálisat kell venni, utána meg ami tönkremegy nem bizsus otthoni kontármunkával megcsinálni,ezek örökéletű motorok.. majd megnézzük hogy egy most vásárolt nyugati 250es motor aminek a fele műanyagból van(és ugyebár nem 150e ft.) hol lessz 30év mulva.... szetem ha engem kérdeztek addigra már 3× beöntik, és leveseskanalakat csinálnak belőle..
szal ez az én véleményem a MZ-ről.
TÖK JÓ Motor...!!!ui. most akarom átszerelni megszakitósról elektronikus gyújtásra, de nemtudom hogy Hall jeladós legyen, vagy megsz.tó álltal vezérelt tranzisztoros legyen.
kérném a nagy tapasztalattal rendelkező motoros komák, vélemyét ezügyben.
addig meg a legjobbakat! -
dik
őstag
Nem lehet meszire menni vele dehogynem! Csak egyszer kell jól összerakni és sokáig elmegy! Aki nem hiszi keressen rá az MZ CLUB-ra és ott mindent megtud amit csak akar!
-
-
Skodry
aktív tag
válasz
Tothgera30 #147 üzenetére
én is eladtam úgy 5 éve meg volt egy S51E-m is azt is úgy 4éve.
Most egy et 125 váltót javítok aki tud tippet adni az rjon,mert van egy kis gondom.
forognia kell az ETZ váltó vezető henger-ben lévő 4 tengely közül 2nek? mert elforog és lehet ezért nem tudja a tengejen lévő váltó kapcsoló lemezkapcsolni.
Aki tud ebben valamit az dobjon egy pm et. -
-
Skodry
aktív tag
válasz
Tothgera30 #145 üzenetére
Nekem is volt SR4-2 1970es ,kapott egy 60as hengert egy jól behangolt karbit, 16os fogaskereket,hátulra kis 275ös virslit aztán elment 75km/h-val!!!
-
Nekem egy 150-es ETZ-m van a Simson Sr mellett! Én egy öreg bácsitól vetttem 6000km-el! Most se több van bennne, mert nem nagyon használom, de tényleg szép állapotú, megkímélt motor. Most egy MZ 125 SX-et kellene szerezni, az új "MZ nemzedékből".
-
Skodry
aktív tag
Mellesleg akinek kell van egy fullos kasztnim 30K-ért ,
Me egy blokkom Léptetővilla hibával 20K ért. -
God Vazzeg
veterán
Emzé az biza! Hejj a régi szép idők. Nekem is volt 125, 150 és 250-es is. A 150-es volt a legjobb, kék színben vettem. Megsíklapoltam a hengerfejet rajta, olyan jól sikerült hogy ette a főtengely csapágyakat, mert mindig szétverte
A 250-es is jó volt, de annak se rendszáma, semmi se volt, tajgára használtuk, motorozni
-
Skodry
aktív tag
Nekem is van ETZ-125-ösöm. Sajnos többet szereltem mit terveztem ,de jó vele menni.
Ne azért vegyetek mz-t mert strapabíró hanem mert tetszik és kell az igaz 2ütem feeling.
Mellesleg olvastam itt sok baromságot. Hozzátenném sajnát tapasztalatokat.
Fogyasztás az eég rugalamas igazából 3 -és 5liter között sikerült fogyasztani vele, tempótól függően. Egyszeméllyel 5be 70nel el lehet vele mocizgati 3literrel de 100-100körül 5főlé is csúszhat 2személlyel(90en is elég szembeszéllel)
Motorikusan több gyenge pontja is van de legfökképp a gyujtást emelném ki ,ha töltés elmegy a gagyát is rámegy mire kicserélsz rajta mindent,mert hiába méred ki, az valamitől elment és nem adja fel egy fesszab cserénél,kell hozzá állórész meg ilyen apróságok
"Null" kilóméteresre varátzsoltam, bejáratás után hármomnegyed gáz és padlóközött ,úgymont "powerszelep" hatás jött ki 1-2-3fokozatba olykor 4esben is.
Meghökkentő bukó nélkül megtud könnyeztetni. Sajons sokáig magas fordulaton használata 5700-5900elolvasztotta a szénkefetartót,ezálltal szintén a töltés szűnik meg ,de sebaj erős a 4amperos akksi.
Rövide ennyi. szeretni kell ,de messzire nem menny vele.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- BESZÁMÍTÁS! Nintendo Switch 32GB V2 játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged