Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • futo001

    senior tag

    válasz kapal #228412 üzenetére

    Bocs, ez hosszú lesz, de előre leszögezem nincs harag, mindenki mástól pedig szkúzi a hosszú offért.

    Valamennyire egyetértek veled és éppen ezért soha nem terveztem kínai autó vásárlását ezelőtt. De ha belegondolsz, Tesla, Hyundai, Subaru is többnyire behozza az autóit, ők sem itt termelnek többnyire és lássuk be kimondottan népszerűek egész Európában, hosszú ideje. A BYD szerintem főleg nekik konkurencia, nem az európai márkáknak. Mi eredetileg, mint fent is látszik, kimondottan nyitottak voltunk a BMW-re, újan és használtan is. De mikor a kereskedő azt mondja, hogy beleteszi a tech csomagot meg az akusztikus üvegezést meg még valamit 17 ezer Euróért, a BYD pedig ingyen, a Kia meg a Hyundai 3000 Euróért többet is, az egy picit elgondolkodtad: azért tanultam és güriztem annyit, hogy többet fizessek a kevesebbért vagy hogy minnél többet kapjak a pénzemért? Mert itt már nem pár 100 Euróról van szó színre fújt tükörért. Ok akkor legyen pár hónapos használt: továbbra is 13 ezer Euróval drágább, már kevesebb garival és még mindig alacsonyabb felszereltséggel. Kicsit jobb de nem sokkal.
    De ki felelős a helyzetért? Én, aki nem akarok többet fizetni a kevesebbért, vagy akik versenyképtelenné tették az európai autóipart? Szerintem vezetőink tartják a szöget az európai autóipar koporsója fölé, mi csak lassan kocogtatjuk azt. Lehet támogatniuk kéne az ipart, akár R&D laborokkal, adóengedményekkel, lazább előírásokkal és kevésbé erőltetett ütemtervvel a jövő megkötéseit illetően.
    De felelős a gyártó is: ők is, mint a kínaiak vagy kóreaiak, áramvonalasíthatnák a kínálatot és felszereltségi szinteket. Vicces, de költséget lehet csökkenteni úgy, hogy közben többet adsz az egyszerűsödő folyamatok, raktározás és tervezés útján. Amúgy ez meg fog történni, nem hülyék ők sem.
    A tarifaháború is egész érdekes szövetségek fele viheti Európát, Kínát és Kanadát ami hosszú távon gyümölcsöző is lehet. Ebből a megfontolásból sem feltétlenül úgy kell már nézni Kínára, mint akár 2 évvel ezelőtt.
    Az egyedüli pici megbánás részemről a Skoda miatt van, mivel nagyon jónak tűnnek, elég jó dizájnt és felszereltséget adnak kimondottan versenyképes áron. Emiatt valóban van egy kis rossz szájízem és ez az, amit nem tudok magamnak sem igazolni érvekkel. Valamiért BYD lett.
    Amúgy pont ma hallottam, hogy BYD épül(t?) Magyarországon, szóval igazából annyira nem is lőttünk mellé és ehhez a munkahelyteremtéshez is hozzájárultunk picit. Véletlen, de szépen betalált.

    Mi pl a boltban adott márkájú sajtot veszünk, mert a házunktól 13km-re egy családi farmon készül és nem csak minőségi, de a család is megérdemli a forgalmat és inkább támogatom őket. Boltba is a helyi láncba járünk, Lidl vagy Aldi nagyon ritkán esik meg, mert a helyi lánc nagyobb hányadban árul helyben termelt élelmiszert. Drágább, de nem sokkal.

    Viszont itt most egy autóról van szó, nem annyira alacsony értékben, amit szeretnék több évig használni. Nem mellesleg a gyári szerviz, mint kiderült 16km a háztól. Sok szükség ne legyen rá. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés