Új hozzászólás Aktív témák

  • tailor13

    csendes tag

    válasz Endrupeet #9536 üzenetére

    Meg lehet állapítani. A 123-asnál bizonyosan, de szerintem a 601-es motoron is, ha leveszed a szelepfedelet, a vezérműtengely elején van egy jel, az első csapágya mögött, valamint van egy jel a csapágyházon is, szemből nézve a motort olyan 1-2 óra irányába. Amikor a két jel passzol, minden második ilyen esetben FHP-n van az 1.es henger. Lent, a főtengely végén van egy fokbeosztás, meg egy kis pöcök a blokk oldalán, szintén olyan 1-2 óra irányába, azon tudod megnézni, hogy hány fokkal jársz az 1-es henger FHP-ja előtt vagy után.

    Ha betekered az 1-es hengert FHP ELÉ kb 30 fokkal, majd leveszed az adagolóról az 1-es henger nagynyomású gázolajcsövét, és tovább forgatod a motort, valahol 25 és 20 fok között el kell indulnia a gázolajnak. A pontos befecskendezési (előtöltési) szöget úgy tudod megállapítani, hogy nagyon lassan forgatva megkeresed azt az állapotot, amikor az adagolón a gázolaj felszíne elkezd púposodni a felületi feszültség hatására, de még nem folyik le az oldalán.

    Ha ilyen jelek nincsenek rajta(csodálkoznék), akkor passz, én mindig így csinálom a 123-asnál.

    Nem tud átugrani, mert a vezérműlánc hajtja(tartós darab, 800 E km alatt olyan 4-6 fokot nyúlik, 8nál kell cserélni a gyár szerint), és a lánckeréktől egy belül ricnis, nagyon pontos illesztésű kis, kb 30 mm hosszú, kb 25-30 mm átmérőjű csődarab viszi át a hajtást, szintén nem szokása átugrani.

    Ha a vezérműláncodban több van, mint 4 fok, lehet, hogy elmászik egy kicsit az előtöltés is, de simán mennie kellene annyival, 10 fok feletti nyúlással is mennek.

Új hozzászólás Aktív témák