- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robika11
csendes tag
válasz
Batman2 #9543 üzenetére
Biztosan én nem értek hozzá,de a vákumpumpára vagy vákumszivattyúra (ki hogy nevezi) nem megy elektromos csatlakozó csak a fő vákumcső és egy vékony vákumcső. Néha produkált olyat,hogy nem állt le a motor, és motorcsere óta(kb 2 hónapja) reggelente kőkemény volt a fék,szinte csak 1 centit tudtam benyomni és nem is fogott a fék. Most már ez is rendben van... Tavasszal folyt köv.: hajtás rendbetétele+sok kis apróság...
-
csillagwagen
csendes tag
Régebben volt egy 123-as 200D mercink, az is produkált ilyet, a kopott motor miatt. Hidegen csak húzásra indult, de beindult és utána ment is. Több százezer km benne volt, futóztunk vele állandóan, ez lett a motorja veszte. Melegen ez is beindult szépen. De miest a henger faláról az olaj lement annyit állt, a kompresszió annyira kevés lett hogy nem tudott berobbanni a GO. amin csodálkoztunk, h mikor eladtuk, teherautó akksival 3szor izzítottunk rá egymás után indítózás nélkül, és a 3. izzítás után nehezen, de beindult. Próbáld ki, hát ha csoda történne és beindulna így. Sajnáltam szegény Mercit mikor eladtuk jelképes 50e Ft-ért, akkor fogadtam meg h első autónak csak Merci jöhet a házba, így vettem meg a 190D om601-es verziót.
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
válasz
Endrupeet #9532 üzenetére
Az enyém sem ette kopottan sem az olajat én nem is füstölt kéket.
Viszont nálam is volt kartergáz, enyhén szürkés-füstös.
Lehet az enyém is leállt, ha lefogtam az elvezetést, erre már nem emlékszem biztosan.
Viszont érdekes, hogy a felújított motor is nyom bőven gázt, igaz füst menteset, tehát veszteség van bőven a dugattyúknál.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
Endrupeet #9530 üzenetére
Az én autóm is hasonlót produkált az utolsó útja után a motor felújítás előtt !
Még simán beindítottam itthon, kb. 10 fokban, kimentünk a kertbe vele, pár kilométer, semmi megterhelés, túráztatás, kihúzatás, nagy sebesség és visszafelé már nem akart indulni, pedig még kézmeleg volt a motor, hiába indítóztam majdnem az akku lemerüléséig.
Aztán sikerült több emberrel betolni és simán haza jöttünk, mint ha mi sem történt volna, nem volt semmi rendellenes hangja, és nem éreztem semmi különösebb változást a menet dinamikájában, füstje sem volt semmi különösebb.
Aztán itthon leálltam vele, majd legközelebb pár nap múlva megint csak nem indult.
Ki toltuk az utcára, meg próbáltuk betolni, de semmi, majd egy négyütemű trabicsekkel behúzni (nem túl jó párosítás, tudom). nagy gáz mellett valami robbanás volt is a hengerben, mikor kb. 40-es tempóban, kettesben ráengedtem a kuplungot, de mihelyst elengedtem a gázpedált (mert fékeznem kellett) le is állt a motor.
Ezzel ért véget.
A kompressziója 11-es volt, ami ugyan már nagyon kevés, de más motorok, plusz fokban még beindulnak vele.Fogalmam sincsen, hogy hirtelen mi ment benne tönkre, ami ezt a furcsa jelenséget okozta.
Arra gondolok, hogy esetleg a szelep vezérlésben lehetett valami hiba, mondjuk átugrott a vezérműlánc.Lehet, hogy Nálad is ez a helyzet, de azért még megnézném jobban azokat a gyertyákat, mert az egy dolog, hogy kapnak áramot, feszültség mérsz a kapcsukon, viszont ennél sokkal fontosabb, hogy vesznek is e fel áramot, ép e a száluk, vezetnek, vagy netán szakadt !!
Ehhez egy multiméter kellene min. 10A-es méréshatárban, ahol 20A-ig ki tudják jelezni az értéket és még kibírják rövid időre egy gyertya 14-15A-es áramát !
Mindenképpen csak egyenként tudod tesztelni a gyertyákat, együtt már nagyon nagy áramot vesznek fel !Ha ez rendben van, akkor sajnos Te is szedheted darabokra a motort !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
Endrupeet #9516 üzenetére
Nem tudom megoldódott e a problémád, de megnézném, hogy az adagoló nem marad e valami miatt leállított állásban, amikor is nem nyom egyáltalán üzemanyagot.
Mondjuk be ragadt a mechanika, vagy eldugult a vákumcső.Esetleg még vízcsepp fagyhatott az üzemanyag vezetékbe.
Üdv.
-
Batman2
őstag
-
Endrupeet
újonc
Olajfolt van a kocsi alatt.
Szerintem a vákumpumpa alól jön, meg a nívópálca tövétől.
A vezérlést még megnézem. a lánc nem volt laza amikor a motort beraktam anno.
Annyira nem látszódott a füst sosem, csak hidegen egy kicsit.
Bár mosthogy szar melegen is kékellik menet közben is. -
tailor13
csendes tag
válasz
Endrupeet #9536 üzenetére
Meg lehet állapítani. A 123-asnál bizonyosan, de szerintem a 601-es motoron is, ha leveszed a szelepfedelet, a vezérműtengely elején van egy jel, az első csapágya mögött, valamint van egy jel a csapágyházon is, szemből nézve a motort olyan 1-2 óra irányába. Amikor a két jel passzol, minden második ilyen esetben FHP-n van az 1.es henger. Lent, a főtengely végén van egy fokbeosztás, meg egy kis pöcök a blokk oldalán, szintén olyan 1-2 óra irányába, azon tudod megnézni, hogy hány fokkal jársz az 1-es henger FHP-ja előtt vagy után.
Ha betekered az 1-es hengert FHP ELÉ kb 30 fokkal, majd leveszed az adagolóról az 1-es henger nagynyomású gázolajcsövét, és tovább forgatod a motort, valahol 25 és 20 fok között el kell indulnia a gázolajnak. A pontos befecskendezési (előtöltési) szöget úgy tudod megállapítani, hogy nagyon lassan forgatva megkeresed azt az állapotot, amikor az adagolón a gázolaj felszíne elkezd púposodni a felületi feszültség hatására, de még nem folyik le az oldalán.
Ha ilyen jelek nincsenek rajta(csodálkoznék), akkor passz, én mindig így csinálom a 123-asnál.
Nem tud átugrani, mert a vezérműlánc hajtja(tartós darab, 800 E km alatt olyan 4-6 fokot nyúlik, 8nál kell cserélni a gyár szerint), és a lánckeréktől egy belül ricnis, nagyon pontos illesztésű kis, kb 30 mm hosszú, kb 25-30 mm átmérőjű csődarab viszi át a hajtást, szintén nem szokása átugrani.
Ha a vezérműláncodban több van, mint 4 fok, lehet, hogy elmászik egy kicsit az előtöltés is, de simán mennie kellene annyival, 10 fok feletti nyúlással is mennek.
-
Zo123
csendes tag
válasz
Endrupeet #9536 üzenetére
Ha melegen beindul, akkor itt valami izzítási probléma lesz.
Hát persze nem jó, ha a motor öregecske, de talán attól még kéne neki indulni, pláne ha eddig indult.Nekem korábban egy 601-es motornál volt, hogy hosszú ideig (mondjuk 1-2 hónapig) állt egy hideg garázsban, és utána nem indult (bár megforgatta az indítómotor elég jól).
A szívócsőbe befújtam motorindítóval (még a szűrő előtt), bár félek tőle, és ettől beindult. És utána is indult.
Nem tudom mennyi volt a tankban az olajszint, de gyanítom hogy az állás alatt valami lelevegősödött, vagy eldugult.De Nálad nem ez a helyzet... nem állt hosszan (bár lehet lelevegősödés néhány óra alatt is).... melegen indul, csak hidegen nem. Dugulásra kevésbé gondolok, hiszen melegen indul, hidegen nem.
Gondolom nincs olajfolt az autó alatt.
Szerintem az izzítással lesz a gond. Mivel az elektromos cucc, inkább tud egyik napról a másikra lenni, pláne mostanában voltak jó nyirkos idők is.
És nem lenne rossz tudni az előtöltést...persze.
Az átugrott lánc is egy érdekes problematika. Szelepfedelet nem vetted le? Jó helyen vannak a jelölések a főtengelyen és a vezérműláncon?
Tényleg, a láncfeszítőddel mi a helyzet?
Ez a kis csúcssebesség valami vezérlési problémával is összefügghet...
De akkor meg nyilván füstösebb is lenne az autó... -
Endrupeet
újonc
válasz
tailor13 #9535 üzenetére
Karbantartás volt.
Autószerelő műhelyem van.
Az adagoló (tápszivattyú) előtt egy szűrő van ami cserélve lett.Az adagoló és a tápszivattyú közt van a nagy szűrő ami szintén cserélve lett.
Valami egyszerű módszerrel meg lehetne állapítani, hogy a vezérlés az adagolón jó helyen van? Bár nemhinném, hogy átugrott volna. -
tailor13
csendes tag
válasz
Endrupeet #9530 üzenetére
Az adagoló előtt egy, vagy két szűrője van?
Az baj, ha nagy nehezen megy 120-at. Gyári áttétellel 150 felett kellene mennie, és sík úton 4 emberrel is csuklóból tudnia a 140-et. Ezek alapján, amit leírtál (sok kartergáz, csapja ki az olajat) sajnos nagyon úgy tűnik, hogy tök kampó a motorod. 400E km sokszorosát kibírják ezek normális karbantartás mellett.
A hengerek fala bevonatos, ha nem főzik meg, kb örök életű. A vashengeres 123-as motorok is szoktak tudni 800E- 1M között, a 200D-ben(w123) is bő 800E volt, és nem volt karbantartva az elmúlt 10 évben, csak mentek vele (se szelephézag, se olajcsere, se semmi), és ment az is 110-120-at bármikor, tovább nem mertem nyomni, de egy kicsit még bírt volna. És az sem csapta ki az olajat, ha levettem a beöntőt, csak egy kicsi pára jött ki, meg egy-egy csepp.
A gyertyák próbája szerintem csak kiszerelve lehetséges rendesen, de ez az én véleményem és tapasztalatom.
Egy hárompontos veszteségmérés szerintem hasznos infókkal szolgálna. 15-20 körül szerintem manapság csinálnak ilyet, de ez csak tipp, régen csináltattam ilyet.
-
Endrupeet
újonc
Fojtószelep a Mercedes 190D W201 -ben nincs.
Akksik okésak egyik 1 éves a másik fél éves kb. Viszi szépen a motort egyik is magában. Melegen pláne.
Töltögettem is, meg mentem is vele.
De csak tökmeleg motornál indul fél órán belül!!
Nincs víz a tankban. Egyrészt mert akkor nem is menne ha behúznám se, másrészt mert megszívtam meg megfújtam és tökéletes. -
Zo123
csendes tag
válasz
Endrupeet #9532 üzenetére
Minap egy ismerősöm Volkswagen Transportere ugyanúgy nem idult, mint a Tiéd. Az önindító forgatta, de nem robbant be. Neki valami izzítási problémája volt, ahogy felületesen hallottam
A sok kartergáz nem sok jót jelent. De hogy most hirtelen mind a négy henger ne robbanjon be... azért az tényleg furcsa lenne.
Levegőt gondolom kap a motor (fojtószelep)...
Nekem 601912-es motorom van 124-ben, és most hogy jött ez a hideg, nagyon rázza a motort alapjáraton, a jelenség kb. 3-4 km után szűnik meg. Nálam csak egy hőgomba van bekötve, de az valószínüleg rossz, és cserélni kell. És nagyon morcogós a motor hangja hidegen. Persze azért beindul, és próbálok neki lábbal "gázt" adni.
Írod a két aksit... lehet így névlegesen nagyteljesítményű ez a kötés, ha esetleg nem elég frissek az aksik, és nincsenek eléggé töltve. De ezt azért a forgatás milyenségéből láthatod...
Nincs víz a tankodban, ami megfagyott? (olaj fent, víz-jég lent... persze ez lehet hogy hülyeség)
-
Endrupeet
újonc
Mégegy érdekesség van.
Van kartergáz! Nemis kevés. DE ez NEM füst hanem légmozgás inkább. Viszonyítási alapom nincs még.
De ha leveszem az olajbeöntőt akkor rendesen vágja az olajat kifelé.
Ha befogom a kartergáz elvezető csövet akkor LEÁLL a motor és az adagoló elől fütyül a levegő rettenetesen!!
A motor az olajat nem eszi. inkább kifele folyik valahol (még nem jöttem rá hogy hol). de ez lehet a túlzott karternyomástól is szerintem. -
Endrupeet
újonc
Üdv.
A motor eddig is ilyen "kopott" (kb 400Ekm) volt.
A hiba egyiknapról a másikra lett.
2 vákumos hőgomba van. (egyik sincs bekötve)
A blokk oldalán lévőt gondoltam régebben, hogy milenne ha bekötném, mert keveseltem az alapjáratot.(hidegen és melegen is) . De szar lett, mert melegen is magason tartotta az alapjáratot.Tehát off.
Ha PICI gázt adok indításkor azzal elvileg ugyanezt a hatást érhetem el. Másrészt próbáltam vákumot adni az adagolóra de nem segített indításkor.Kis gázzal mindigis könnyebben indult (10 éve).
Gondoltam a leállítóra is.Levettem a vákumcsövet és minden szépen mozog! kézzel is! Nem húz stoppra indításkor! Meg ha átengedne akkor húzásra sem indulna.
Szűrők cserélve. csövek újak és kipucolva.
Gázolaj ok. előtte is tankoltam meg utánna is , meg benzineztem is (hátha), de semmi változás.
A spray dolog próbálva lett. bár elég nehézkes, mert 4 szívócső van és így nehéz hengerenként szépen fújni.
Eléggé megfogja a motort !! Szépen kopog is tőle! Így talán indulna is de nem erőltettem.
DE nincs kedven ezzel indítani egy nap 500 szor.. -
Endrupeet
újonc
válasz
tailor13 #9527 üzenetére
Üdv.
Lehet lelevegősödik, erre tippelnék énis.
Bár ez soros adagolód ugyebár. Ha lelevegősödés lenne akkor az ad adagolóban következhetne be. Mert a szűrő az üzemanyagpumpa után van és akkor ahol a levegő bemegy ott kijönne az üzemanyag "elvileg".
Hameg még a pumpa körül is menne be valami akkor még van egy kevés gázolaj az adagolóban szerintem. Azzal is legalább beindulna.De ezt nemtudom.
Gázolajszűrő cserével kezdtem.aztán légtelenítés természetesen.
Étolajat még kb 1 éve látott az előző szűrővel. De az már rég volt és már párezret elment azóta.
De gondoltam a befagyásra is (étolajnál előfordulhat)
Kompresszió nemtudom hogy szűnhet meg egyik napról a másikra mind a 4 hengerben.Bár igaz ez a motor már egy kasznit túlélt. (kb 400E km)
Amikor még langyos a motor akkor viszi az önindító rendesen.Meg eddigis volt, hogy csak nyöszörgött úgy le volt dermedve, és indult akkormég.
Nemtudom, hogy az mennyire Merci adottság, hogy alapjáraton keményen jár a motorja. Másoknál is kemény hangja van kis fordulaton. De menetközben szépen megy
6L úgy átlagban. Itthon falun szaladgálva, meg egykét nagyobb táv.
Üzemanyagpumpa ad üzemanyagot.Nyomást még nem mértem ugyan , de a 6-os csőben egy nyomásra kb 10cm üzemanyagot ad. A szűrő előtt és utánn is.
TANKSZŰRŐ? ha van akkor az még nem volt kiszedve. De amikor az autót összeraktam akkor átnyomattam a tankot. Meg ha beindul akkor megy. Ugyan tetü lomha de 120kmh-ig ki tudom forgatni (sík úton utas nélkül).
180Ah akku (100ah elől+80ah a csomagtartóban) Ez csak egy gondolat volt, hogy hátha lassan viszi az önindító, de ugyanúgy viszi.
Izzítókat ki nem vettem, hanem egyenként akkufeszt adtam rájuk, meg megnéztem, hogy az izzítóreléből jön e ki mindegyikre feszültség. itt elvileg minden okés.
180Ah leindítóztam meg bikáztuk is. már LANGYOSRA melegedett a henger és semmi
Amugy nincs semmi rendellenes hang.
Ezt a kocsit én építettem( kaszni csere volt 2014 nyarán) azóta "tökéletes" volt. -
Zo123
csendes tag
És persze az izzítás is is egy nagyon potenciális lehetőség a mögöttes cuccokkal (aksi kora, töltöttsége, izzító relé, csatlakozások...)
Esetleg próbálhatnád indítani (izzítás után) motorindító sprayvel. Ez nem egy normális dolog, de lehet próbálni. Ha azzal beindul, akkor az üzemanyagellátásban kereshetsz mégegyszer.
-
Zo123
csendes tag
válasz
Endrupeet #9526 üzenetére
Gondolataim:
-kopott motor
-csúcsok régiek (ez nem valószínű, hogy most egyszerre 4 problémás
-adagolód nem valószínű problémás - szerintem sem
-de az adagolón hátul lehet egy vákuum által működtetett membrán az alapjáratemeléshez. Az ide menő vákuum egy hőgombán (hengerfejbe csavarva) megy át. Ha a hőgomba rossz, akkor nem engedi át a vákuumot az adagolóhoz az alapjáratemeléshez
-nem lehet hogy az indítókulcsod valahogy átengedi a vákuumot a leállítószelencéhez (talán ott lehúzhatnád a vákuumcsövet a szelencéről) és úgy inítózhatnál
-és persze a paraffindolog (szűrők?)
Sok sikert! -
tailor13
csendes tag
válasz
Endrupeet #9526 üzenetére
Biztos, hogy nem levegősödik le? Simán lehet, hogy nem nyomja gázolajat, láttam már ilyet.
Ha nem ad füstöt, akkor nem jut gázolaj a hengerekbe. Gázolajszűrőket(ha bármelyikkel gubanc van, tud meglepetést okozni) mikor cserélted? Jársz/jártál étolajjal? Az kellemesen be tud dermedni, és minuszokban nem szereti a motor, főleg, ha frissel jártál, a még vizes is, belefagy a szűrőbe, és akkor nem megy át rajta.
De ha húzásra indul, önindítóra nem, az nagyon ravasz, de szerintem lehet kompresszió, mert az önindító nem teker olyan gyorsan, mint amekkora fordulatot húzáskor kap.
De önmagában ha kompresszió baja van, akkor vagy rossz hangja lenne menet közben, vagy már korábban sem indult volna jól.
A 6 liter nem annyira kevés, bár városban elmegy
Ha húzásra indul, szerintem nem adagoló, és nem csúcs baja lesz, hamarabb tippelnék üzemanyagpumpára, sőt, tankszűrőre. Mikor volt kipucolva a tankszűrő?
A 180Ah akksi nagyon nagy, a döglött 200D 123-asom szar szelephézaggal, szar csúcsokkal, és kompresszió nélkül (melegen, fordulaton ment 3 hengere, és erőtlen volt) indult 60-assal, igaz, az tudott 780A-t.
Izzítógyertyákat kivetted, és úgy nézted meg? Mert ha nincs izzítás, (tud olyat csinálni, hogy nem szakadtak szakadásosak a gyertyák, mégsem izzít), akkor nagyon nehezen indul be, simán kell indítózni 40-50-60 másodpercig egyhuzamban.Nincs rendellenes hangja?
-
Endrupeet
újonc
válasz
csillagwagen #9525 üzenetére
Üdv.
Kösz a segítséget.
Erre gondoltam énis és cselekedtem is. Benzineztem. Kb ilyen arányban próbaképp.
De semmi.
Azóta mentem is vele többet, meg tankoltam is hátha a benne lévő maradék gázolaj nemjó.
De semmi.
De továbbra is az a gyanús, hogy egyik pillanatról a másikra lett mindez.
Ha a gázolaj lenne a ludas akkor ok, hogy -10-ben nem indul, de azóta langyos motorral sem indul +5 fokban.
Nagyon nem akarnám leszedni az adagolót.
Inkább a csúcsokra gyanakszom.
A csöveket és a teljes üzemanyagrendszert már átnéztem és átfújtam.
Egész az adagoló bemenetéig megy a gázolaj. -
csillagwagen
csendes tag
Endrupeet szerintem, a gázolajcsőben kiül a parafin és azért nem akar indulni, téli időszakban azért szoktak vagy téli gázolajat használni, vagy sima gázolajat 5:1 es arányban benzinnel keverni. Ha a parafin kiül a csőben , dugulást okoz. Próbáld ki hát ha segít
-
cyber75
tag
Urak. Keresnék W 124 300 D-m alá. Első kardánt (csak az első érdekelne) Olyan kellene,ami a csillag külső felétől,a cső végéig 82cm-es. A vége nagy ricnis
Azaz nagy lukas a vége. Ami fontos volna,ha lehet a rezgés csillapítóval együtt érdekelne. Azaz csak olyan jöhetne szóba,amire fel lehet tenni a rezgés csillapítót. Aminek a belső átmérője 90-es. A kardánon a kereszt mögött,van egy kis perem,arra kell hogy felcsúszon. Aki tudja hogy mit keresek az megérti.
Ha valakinek van ilyen,és emberi áron adná. Az kérem írja meg nekem. Köszönöm.
-
Endrupeet
újonc
válasz
t.zsolti #9520 üzenetére
Üdv.
Van izzítás.
Külön-külön is megnéztem az izzítókat. Megy is rá feszültség, meg jók is.
De ha 1-2 be is szarna akkoris legalább valami füstpamacs jöhetne a kipufogón.
Olyan mintha lelevegősödne magától 30 perc alatt.. DE HOL??
A szűrőnél elvileg nem levegősödhet, mert nyomó ágban van. És ahol bemenne a levegő ott menetközben meg kijönne az üzemanyag.
Tudna esetleg valaki robbantott rajzot az adagolójáról, vagy hol és mit lehet rajta állítani?? -
rambo4ésfél
senior tag
Sziasztok!
W210-es mercivel kapcsolatban szeretnék kérdezni, egy kombiról van szó 99-es 220cdi 125LE és automata váltó a probléma az hogy nem működik a tolatólámpa minden más lámpa működik hátul amit eddig csináltam izzók cserélve csatlakozók megcsiszolva, multiméterrel megvizsgáltam minden úgy érintkezik ahogyan kell és ha a váltót behúzom R-be akkor ki is adja a ~12V-ot és a rejtély hogy mégsem világítanak a tolatólámpák, tovább vizsgáltam és a tolatólámpa vezetékei és a test között kb 630-640 ohm ellenállást mértem (ezt nem tudom hogy normális e ugyanis), a hátsó ködlámpa ami egyébként hibátlanul működik, kikapcsolt állapotban a két vezetéke között nem mérhető ellenállás.
Valakinek valami ötlete javaslata?
-
Endrupeet
újonc
válasz
cyber75 #9517 üzenetére
Üdv.
Egyik pillanatról a másikra lett ilyen. !!!
Amugy az autót 10 éve használjuk és hidegben is indult. A megállás előtt hidegben is indult, csak 2 állás után lett ilyen.
Az adagolóban lehet esetleg valami probléma?
Vagy Lehetséges, hogy a 4 porlasztócsúcs egyszerre romlott el a hidegben?
üzemanyag útját az adagolóig lekövettem és minden okés. a porlasztócsúcsoknál a csöveket is megnyitva spriccel az üzemanyag.
Lehetséges, hogy a csúcsokban a rugók megdermedtek és valami kicsapódott bennük? -
Endrupeet
újonc
Üdv mindenkinek.
Olyan nagy problémám lenne a Mercimmel (190D w201), hogy mióta bejöttek a nagy hidegek nem indul.
Részletesebben: Amióta megépítettem a kocsit 2014 nyara óta járok vele. Kissé lomha mint a tetü, de legalább keveset fogyaszt (6L). Könnyen is indult !! Most télen leálltam vele 2 napra a hidegbe és pont akkor voltak este -12 fokok. Indítottam és SEMMI. Önindító viszi jól. Izzítás Tökéletes. 180Ah akku van bent.
Gázolajszűrőt is cseréltem.
Húzásra indul, de hiába megyek vele akármennyit, ha leállítom fél óra múlva már egy füstpamacsot sem ad ki.
Valami ötlet? -
tailor13
csendes tag
válasz
geri0920 #9507 üzenetére
Nincs mit.
Hogy pontosan miben tér el, passz. Minden bizonnyal felmegy egy az egyben a 912-es motorra, vagy a vezérműtengelye más, vagy a szelepek nagyobbak, esetleg egyszerre a kettő. Ne gondolj nagyon nagy turpisságra, hasonló lehet, mint amikor a 601-es motor (190D, W124 200D, stb) 72LE-jéből csináltak 75-öt.
Szét kéne szedni két ilyen motort, és megméregetni, esetleg előásni egy szerelési könyvet, amiben le van írva. Van egy magyar nyelvű, A4-es puha kötésű könyv, olyan mutatóujjnyi vastag, az összes ilyen hülye adata benne van a 123-asnak, főleg a diesel motoroké, de abban csak a 912-es motor van benne emlékeim szerint. Ha előtted van a 75LE-s hengerfeje, egy jó sublerrel szerintem rá lehet jönni a dolgok nyitjára.
-
cyber75
tag
Szép napot. Azt szeretném kérdezni,hátha valaki segíteni tud. A barátom bont egy 220E-w124-est. 1993-ast. Nekem adta a kormánykereket légzsák indítóval,kábel köteggel mindennel. Betudom én ezt szerelni az enyémbe?? Persze rombolás nélkül,és ha gáz van akkor működjön is. Az enyém 300D- 1990-es.
-
tailor13
csendes tag
válasz
geri0920 #9502 üzenetére
Ha jól tévedek, az az MB100D busz/kisteher blokkja. Egy-az egyben bemegy a 912-es helyére, talán a motortartó bakok alu karjait kell cserélni, esetleg a szelepfedelet, ez utóbbi csak tipp, mert a T1 buszokban van hosszú nyúlvány az olajbeöntőnek, ezen nem tudom, hogy van-e.
A hengerfeje más, mert 75 LE, nem 72, de asszem az adagoló egyezik. Ha nincs szétütve-megölve, akár jó is lehet. Egy jó 912-es blokk mostanság 80-100 ezer forint, 60 körül van az, amivel kell játszadozni, de már 10-15 ló elment vadászni...
-
geri0920
csendes tag
Sziasztok!
Először is Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!
Arra lennék kiváncsi hogy a 616.912-es motor és a 616.963-as motor között mik a különbségek?
Köbcentire 2.4-es mind a kettő. Olcsón tudok venni egy .963-as motorblokkot, alkatrésznek elfér itthon. Csak hogy legalább tudjam hogy mik egyeznek rajta.... ha egyáltalán egyeznek.
Köszi előre is! -
Robika11
csendes tag
124-es bálnácskámra feltehetem a 126-os kormánykerekét?
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- sziku69: Szólánc.
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kuponkunyeráló
- Samsung LCD és LED TV-k
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Országos! KÉSZPÉNZES - UTALÁSOS VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS! Korrekt áron! AMD!
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T400/ T600/ T1000 - Low profile (LP) + RTX A2000 6/12Gb
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest