Új hozzászólás Aktív témák

  • Parson

    addikt

    válasz herrká #14635 üzenetére

    Ha fizikailag kisebb emberke lennék, én se néznék E-Klasse-t. Totál jó lenne a C nekem is. Több C-t próbáltam már, és nekem kényelmetlen. Ugyanúgy mint a 3-as BMW... no de ez csak az én személyes problémám. SUV meg nem az én stilusom a sok német autópályás km miatt.

    Érdekességképpen:
    A motorok teljesitménygörbéje meg szép dolog, de mérnökként én inkább a nyomatékgörbében hiszek. (Mechanikai értelemben a teljesitménygörbe csak egy szép és hangzatos eredmény a nyomatékból és fordulatszámból.) Eképpen pedig az autók (~bruttó) tömegére fajlagositott max nyomatékértékeket érdemes összahasonlitani (persze nem baj, ha tudjuk, hogy melyik fordulatszámtartományban vannak ezek, de ezekben nincs szignifikáns különbség)....
    Jelenlegi kocsim 167 [Nm/Mg] (newton-méter / megagramm)-os, (teljesitménye 150 [PS]), és ennél csak nagyobbat akarnék venni:
    S213 E300 T: 179,2 [Nm/Mg] (260 [PS]) (tisztán mechanikus lóerö)
    S214 E300e T: 222,2 [Nm/Mg] (312 [PS] - rendszerszintü lóerö)

    Érdekesség: Mechanikus/elektromos/kazán lóerök nem ugyanazok, az új elektromos motorokkal szép kis kavarásokat is lehet csinálni, ha az ember nem tudja, mi merre van. (Karotta is mondott a múltkor sajnos egy Blödsinn-t ezügyben, de sebaj, senki sem tökéletes.)

    Tehát a lényeg visszafelé is igaz: ha kisebb a karosszéria, kisebb motor is elég lehet, ez evidens mindenkinek - csak épp az összehasonlitás nem mindig korrekt, már pedig jobb nem utólag csodálkozni. :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés