- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teszla_
senior tag
válasz
barnam_ #11302 üzenetére
Én pont múlt héten vettem TRW-t hátra, mert mindkettőből le volt törve egy fél fordulat. Még a gyáriak voltak benne, így nem csodálkozom, hogy picit magasabb lett, mint volt (most lehet olyan, mint új korában volt). Gondolom el is volt már fáradva, meg ugye az a fél fordulat is lejjebb rakta előtte a seggét. A kényelem maradt, olcsó is volt (29ezer a pár), én meg vagyok elégedve velük.
-
Mintcar
tag
válasz
barnam_ #11302 üzenetére
Én 6 éve cseréltem a hátsó rugókat Lesjöfors-ra. Végtelenül meg vagyok elégedve velük. Három féléből lehet választani normál, equipped és extra equipped. Én a normált vettem 4 sachs lengéscsillapítóval. Tökéletesen megmaradt a mercis kényelem és a far magasság. Tavaly vizsgázott a kocsi és 6 év elteltével is hibátlanra mérték a futóművet. Pedig nem egy kátyút fogtam meg velük.
-
barnam_
nagyúr
Érdekelne a véleményetek rugó és lengéscsillapító témában. W124 300D Sportline-om van, nem szintszabályzós hátul.
A futóművet szeretném majd felújítani, már ami a rugókat és a lengéscsillapítókat érinti. Maga a futómű nem kopog, így a szilentekhez nem nyúlnék. Kinéztem alvázszám alapján a gyári alkatrészeket, de horror áruk van, így inkább az utángyártott irány felé mozdulnék. Ezeknél viszont attól félnék, hogy az utángyártott rugó után nagyon magas lesz a kocsi... hogyan tudok meggyőződni arról, hogy a gyárinak megfelelő rugót veszem?
Tavaly voltam rázópados futómű ellenőrzésen, nagy hibát nem találtak, de elöl egy kis darab le van törve a rugóból, hátulra pedig azt mondták, hogy kicsit elfáradt már a rugó, ezért minimálisan negatív a kerékdőlés. A lengéscsillapítók átmentek a teszteken, de azt mondtál elöl már kicsit csöpögteti az olajat. Nem akarom leültetni, vagy hogy keményebb legyen, csak gyári magasságot akarok gyári komforttal
Hétvégén rakom fel a nyári kerekeket, akkor tudok majd képeket csinálni.
-
Pé
senior tag
válasz
Tsebacsi #11298 üzenetére
Háát.. 3500 cm3 , V6, 292 LE, 1700 kg - 9 liter fogyasztás szerintem ez nem sok.
A legelső autómnak - Mondeo Mk2 1.8 125 LE volt ugyanennyi.
Utána volt egy Alfa 166 2.5 V6 190 LE annak meg 11.(Pláne nem sok ahhoz képest, hogy van egy 6 literes V8 GMC-m is, 3 tonnával ...
)
-
Pé
senior tag
Én nem rég vettem egy 212-est , fülig szerelmes vagyok
Szerintem kívül-belül gyönyörű, jobban tetszik mint a 211. (de ahogy elhangzott izlések és pofonok)
Nekem az Elegance kivitel van, és ilyen belülről :E350 CGI, 7 gang, 1500Km után 9 liter az átlagfogyasztás, fele pálya, fele város.
-
Sok mindent kijavítottak ami a 210-es hibája volt, de sok minden a tartósság rovására is ment.
Igazából a 211-es az első "agyonelektronikázott" középkategóriás (E) autója a mercinek, de ennek ellenére nincsen az elektronikai komponensekkel sok macera. Nekem 2002-es első szériás 211-esem van E270CDI, a szokásos tipushibákon kívül nincsen vele gondom. Sőt -lekopogom- nekem az SBC is rendesen üzemel, pedig már olyan 550 van a kocsiban. Ha fussa akkor 2005 utáni, tehát facelift-es 211-est vegyél, abban már nincsen SBC, de ott a részecskeszűrő (amit a réven, azt a vámon) pár agyonbonylított dolgot leegyszerűsítettek (komfort elektronikát, pár kényelmi szirszart) és sok tipushibát kijavítottak (elrakták a leválasztó reléket az esővízlefolyóból) stb...
Az alaktrészárak nevetségesek, - a 211-esem előtt egy igazi fillérb..szónak tartott H Astrám volt (1.7 CDTi ISUZU motoros) na, az nyelte már a pénzt 180 ezer kilométerrel - nem maga az alaktrészek olcsók, hanem, hogy javítható az autó és a legtöbb szervizben meg is tudják csinálni. Jó példa erre, az Astra kerékcsapágya tönkre ment persze csak az ABS jeladóval egyben lehet cserélni: 45.400,- Ft a mercihez egy keréagycsapágy (gyári beszállítótól) meg 8.900,- Ft mert ott nem kell a fél kocsit kicserélni hozzá. Az Astrából kihullott (5 évesen!!!!) menet közben a tükör, 47 ezer bele a tükörlap, mert fűthető és csak egyben van a fűtő modullal és asztrikus.... A mercibe a tükörlap 9.300,- Ft aszferikus, SŐT! fényre sötétedős, fűthető. Ami fosdrága: a karosszéria elemek! Egy krómléc 84 ezer Ft meg ilyenek. De az ember nem össeztörni veszi a kocsiját
Ha gondolod hívj fel, a telószámom az aláírásomban, meg az adatlapomon. -
válasz
Tsebacsi #11292 üzenetére
Szerintem minden Merci tud jól fogyasztani, ha kímélik és tud zabálni ha rúgják neki.
Az én kocsim ennyit megy el tankolással:Ennyiből jövök ki vegyesben (Tökölről ingázok be a IX-ik kerületbe)
Én hozzá tudnék most nagyon jó áron jutni egy E60-as 535D-hez, de pont az ami elrettent, hogy egy gázolajtemető... 8-10 litereket tud enni városban. Meg persze minden bimmer egy megbízhatatlan fosadék egy mercihez képest!
Az Astrát hagyd a fenébe, nálunk a cégnél Insigniákat selejteznek és adnak el babszemekért az ott dolgozóknak. Elhoztam egyet hétvégére: über-alles felszereltséggel, 2.2 Turbo , jól is ment meg a seggmaszírozó is benne volt, de szemrebbenés nélkül itta le a gatyát rólam és egész más vele közlekedni. A mergával bármennyire is töketlenkedek sohasem tolnak le, nem túrnak a seggemben, ha nem megyek az 50-es táblánál csak 60-al. A villámos autóval folyamatosan konfrontálódtam...
Szóval merci vagy bimmer. Ez nem kérdés!Nyugodtan megvehetsz egy 200 ezret futott vasat, az enyémben 500k felett van és semmi baja (oké, dünnyög az SBC akku miatt egy ideje mert elfosta magát a reléje, de az nem létkérdés
)
-
válasz
KillHates #11291 üzenetére
Ízlések, pofonok, de nekem kívülről is szebb a 211. Az új Mercik újra szépek, de az a széria nem volt túl szép. Talán a W204, de az sem az igazi.
(#11292) Tsebacsi: 150-200k körül a mai prémium autók keményen elkezdik zabálni a zsebet, bárki bármit mond. Akkor szabad megvenni őket, ha nem fáj évi akár sok százezres javítás.
-
válasz
KillHates #11291 üzenetére
Igen tudom, hogy az 5 hengerest mellőzték, pedig a legjobb motorok közt tartom számon. Félek viszont hogy a V6 fogyasztásban durva lenne a városban. A 212-es nekem belül megfelel, a 213 meg mire elérhető áron lesz...
A 2.2-es ha nem akkora betegágy, nekem megfelel. Nm és Lóerő tekintetében is ugyan annyi, mint a 270-es, így szerintem nem fogom hátránynak érezni.
Gondolom az 5 sebességes ugyan az, ami a 211-ben is volt. Nem rossz, de nem is csoda (volt már vele gond, most is van. Hidegen ingázik a fordulat, leng a mutató mint valami inga), nem tudom, hogy a 7 sebességes jobb vagy problémásabb?!
Vagy ez, vagy egy F10 BMW, vagy egy új Astra kombi a cél, már csak el kell dönteni, melyik legyen
Az Astra mellett szól a frissesség, garancia, hogy kombi. A merci és a BMW mellett pedig a hátsókerekes nagy limuzinság, kényelem, és kis presztízs. Csak hülye mód rettegek a 200k körüli futásnál előjövő lehetséges hibáktól, és 6millió után nincs még sok százezrem orvosolni ezeket -
válasz
Tsebacsi #11290 üzenetére
A 212-esben, ha jól tudom már nincsen 5 hengeres (270CDi) hanem a 2 literes dízel-el variálnak: kis turbóval 220CDi dupla turbóval 250CDi névre hallgat, a 350CDi meg a V6-os (a 211-esben 280-ra hallgatott) 2800ccm-es két feltöltővel. Én ezt a motort választanám, mert lehet, hogy többet fogyaszt és kényesebb is, de nagyon kellemesen meg tudja lódítani a nagy bódét...
De ami a lényeg, hogy én eleve nem vennék a 211-es után 212-est, mert tényleg olyan csúnya belül szegény 212-es mint egy Opel (tc cikk: "anyám leopelezte")
Én kivárom amíg megfizethető áron lesz a 213-as és majd azt veszek, az lehet, hogy kívül csúnya, de belül gyönyörű és én ott ülökW211:
W212:
W213:
De természetesen ízlések és pofonok...
-
Üdv!
Kacérkodok egy W212-es vásárlásával. Van a családban egy W211-es, 270CDI automata hagyományos 5 sebességes. Kedveljük, de azért van vele 1-1 probléma is
A lényeg az: Mi az ajánlott motor (220/250/320 CDI) vagy esetleg benzines? Automatából a hagyományos vagy a 7G tronic-ot vadásszam? Nagy igények nincsenek, első+hátsó radar, nagy navi, ülésfűtés, xenon.
Mivel a nagy átlag 150k és 230k között van, itt mire kéne figyelni motor/váltó/futómű tekintetében?
Ja és: nagyrészt városban járok én is, évi 17k körül. Tudom, kevés, de a hátsókerék és a nagy kasztni kényelme elkapott a W211-nél, és nehéz tőle szabadulni
Köszi előre is!
-
Hali,
van olyan szerelő Budapesten vagy környékén (inkább budai oldal), akinek van Star diagnosztikája, és felprogramozna nekem valamit reális áron? -
applause
aktív tag
Szerintetek csereszabatos-e az A1661410225-ös az A1661410125 folytószeleppel. Mindkettő A160-ban volt.
A1661410225
A166141125
Külsőleg a különbség a két cső, amely furata mindkettőnél le van dugózva, tehát csak gyártási furat lehet. -
applause
aktív tag
A W168 A160-as MB gépkocsim működésében az alábbi problémám van.
Rendszeresen 20-50km után P0170 hibakód tárolódik (érdekesség, hogy januárban rossz lett a termosztátom és kb. 1 hónapig úgy jártam 55-60°-hőmérsékletű fagyállóval és akkor egyszer sem jött elő), és újabban megjelent a P0100 hibakód. A gépkocsi hideg indításánál jelentősen változik az alapjárat 500-2000, majd 10-15mp után beáll normális üzemre.
Valakinek ötlete a fentiekkel kapcsolatban. -
Nemo1001
aktív tag
megnéztem az ékszijjat nem laza,elég feszes.megnéztem a csatlakozásokat is nem látom hogy ott lenne a baj.
-
Nemo1001
aktív tag
Az ékszij nem csúszik meg mert akkor azt hallanám.fesz szabályzó vagy a generátorra gondoltam.
-
Nemo1001
aktív tag
sziasztok 98' A 140-es mercim van néha olyat produkál menet közben a szervó elmegy középen a digitális mutató is pislog de valamikor teljesen kialszik nem mutat semmit,töltés jelző olyankor bevillan vagy 5-10 másodpercig mutatja hogy nincs töltés.tudja e valaki mi lehet a baj?
-
Batman2
őstag
Nekem tizen évvel ezelőtt zárt udvarú társasházban ütötték be a hátsó kis háromszög ablakot, kinyitották az ajtót, a kesztyűtartóban kutattak. Hangtechnika semmi sem volt az autóban, nem tudom mit kerestek, feltételezem, nem a forgalmit, nem elvinni akarták, csak valami szuvenyír kellett volna, de egy adag tankolási blokkon kívül nem sok mindent találtak a kesztyűtartóban, sehol semmi érték.
A kis ablak némi utánajárás után ugyan "csak" 2ezer forint volt bontóban, de a bosszúság, amit okoztak, az sokkal több volt.
Takaríthattam a sok üvegszilánkot aztán kínlódhattam az új ablak betételével, elég trükkös, nehéz volt.
Ráadásul éppen másnap haverokkal utaztunk vele, így nejlonozva mentünk, miután takarítottunk.
Az egyik szomszéd autójának is beverték az oldal üvegét, pedig abban sem igen volt semmi sem.
A képüket verném be az ilyeneknek...Jah, és kérdeztem a szomszédot, hogy tett e feljelentést, tegyünk közösen, hátha úgy nyomósabb, de mondta, hogy volt a rendőrségen, ahol közölték, semmi értelme feljelentést tenni, csak az aktákat szaporítanák vele.
Akkor annyiban is hagytam a dolgot, pedig igen is lenne értelme a feljelentésnek, mert ha lefülelnek valakit, akkor minél több esetet tudnak hozzájuk kötni, annál nagyobb az esély, hogy valami büntetést is kap enye-benyén kívül.Üdv.
-
atee
őstag
válasz
Mintcar #11277 üzenetére
Sajnos vannak ilyen selejtes parasztok. Akik miatt az utcán sosem lesz biztonságban az autó.
Lehet csak simán végig karcolja kulcsal, de komolyabb károkat is simán elkövetnek... Megmonadni nem tudom mi okból.
Esetlegesen néhány ezer haszonszerzés miatt okoznak nagyobb kárt
Kezdünk ott tartani mint a 90 es években, hogy egy magnó vagy hangfalpár nem lehetett látható módon az autóban. -
Mintcar
tag
válasz
Teszla_ #11276 üzenetére
Sajnos még mindig divat. Összeköltöztünk a párommal egy lakásba kb. három éve, azóta utcán parkolok. Havi rendszerességgel próbálják letörni a csillagot (csak nem tudják mert elhajlik a csukló minden irányban ellenállás nélkül). A legszebb tavaly volt amikor az üzemanyagot akarták leszívni. Feszítővassal szedték le a tanksapkát, közben szétbaszták a kocsi oldalát és a tank nyílását is. Persze egy cseppet sem tudtak leszívni. Mindezt egy társasház előtt ami teljesen ki van világítva. Pedig a tanksapka nem volt kulcsra zárva, a paraszt még arra sem vette a fáradtságot hogy megnézze zárva van-e, egyből pajszerrel eset neki. Nem értem hogy esetleges pár liter gázolajért miért kell ekkora kárt okozni.
-
Teszla_
senior tag
válasz
Batman2 #11265 üzenetére
Nem gondoltam volna, hogy még divat a csillag lopás
Egyelőre az enyém sincs garázsban, mert annyi cucc van bent, hogy nem fér be az autó, de szerencsére még nem nyúltak hozzá. Igaz, ez nem Pest, hanem Nyíregyháza, itt talán kisebb rá az esély.atee: Sajnos a kamerák semmit se érnek, szinte sehol. A Nyír Plázában dolgozott barátnőm és többször találta úgy az autót, amikor jött el munkából, hogy az egyik ajtókilincshez hozzá volt nyúlva (ha megemeled, nem esik vissza a helyére és sokszor a fenti állásban találta). A biztonsági őrök mondták neki, hogy a kamerák nem vesznek fel semmit, így ha feltörik az autót, így járt
-
Batman2
őstag
Szomorú, ha már a kamera felvétel sem ér semmit.
-
MurdR
veterán
-
applause
aktív tag
Tanácsot kérnék. Az autó A160(W168) 2001.évjárat. Azt szeretném tudni, hogy a fűtés ventilátor sebességét szabályzó ellenállás (resistor) hol található, illetve mit kell lebontani ahhoz, hogy ki tudjam cserélni.
-
Pé
senior tag
Hát most nem nyugtattatok meg ...
Heti 2-3 napot én is egy pesti lakótelepen állok a kocsival , bár próbálok térfigyelő kamera közelébe parkolni , hátha van valami elrettentő ereje. -
Batman2
őstag
A múlt héten már megint ki kellett vegyem a csillagot az Öregből, mert már megint ráakadt egy "műgyűjtő" !!!
Mivel nem járok az Öreggel, kint áll egy szabadtéri parkolóban, csak hétvégente tudok ránézni, megmozgatni kicsit, vagy tisztogatni és mivel nem makulátlan külsőleg, így biztosan azt gondolta (már ha egyáltalán gondolkodik az ilyen ember), hogy akkor szabad préda, lehet széthordani.
Arra mentem oda, hogy a csillag ki van tekerve előre, vízszintbe és a tartó kosara is ki van pattintva a helyéről, de vagy megzavarták, vagy gondolta, jobban felszerelkezik, mivel nem akart kijönni, így ott hagyta !
Ez volt az én szerencsém, meg az, hogy a jelek szerint "igényesebb" volt, egészben akarta elvinni és nem törte le a száránál, így azonnal kivettem az egészet és elvittem.
Ha akartam volna, sem tudtam volna vissza tenni, mert elnyújtotta a feszítő rugóját.Áll ugyanabban a parkolóban egy jóval újabb, másik merci is, amihez már fél éve nem nyúltak, pontosan ugyanott áll, a körvonala már látszik az aszfalton, abban is volt csillag, azt még nem bántotta, na fogadni mertem volna rá, hogy legközelebbre el fog tűnni !
Hát így legyen ötösöm a lottón, következő hétvégére el is tűnt a csillagja, de ott sem törte le, valahogyan sikerült neki kipiszkálni talpastól a kosárból
remélem, legközelebbre nem viszi el a dísztárcsákat !!
Ha így haladunk, lassan hozzá kell hegesztenem a felnihez...
Remélem, más nem jár így.Üdv.
-
tailor13
csendes tag
válasz
Havier88 #11245 üzenetére
Nincs mit
A 280-as M272 kódú, arról pont semmit nem tudok, a 240-es M112, az létezett más modellekben is korábban, (pl 210, ha jól emlékszem, és még néhány másikban), arra különösebb panaszt nem hallottam, sőt, általában a bontódó autókból is igen nehezen sikerül eladni, gondolom nem megy tönkre senkinél, így cseremotor sem kell
-
tailor13
csendes tag
válasz
barnam_ #11241 üzenetére
Pár mm eltérés nem bánt semmit. Nekem a 123-ason a téli szettem 7x15 ET25, ami nem is az ET miatt nagy eltérés, hanem hogy a gyári 5.5x14-es felnin 175/80-as gumit hord, a téli szett meg most 195/60 (tudom, tudom, nem váltóméret, ráadásul a felnire még ennél is szélesebb kellene igazából), ami sokkal jobban rángatja a futóművet, de az a szélessége miatt van.
ET23-at én nem tennék 124-esre, mert elrontja a futóműgeometriát főleg elöl. Az ET37 simán jó, szokták is rajta használni.
A nagyon nagy ET eltérés főleg a kerékcsapágyakat bántja, 124 esetében talán a toronyszilenteket tudja kicsit terhelni, de szerintem az nem számottevő.A Mercedes esetében nem kell a kerékcsapágyakat sem félteni, mert elég méretes cucc, igaz, ha frissen szerzett autó, érdemes leszedni az agyakat (két csavar fogja a féknyerget az úszócsapoknál, és még kettő a csonkállványhoz), és telerakni zsírral az agyat, hogy ne legyen helye kinyomni magából a zsírt.
Persze, függ az egész attól, hogy hogyan és hol közlekedsz, ha sima autópályán mész 120-szal, ott az ET23 se bántaná nagyon a futóművet szerintem. A székesfőfalu kiváló útjain meg néha a 175/80R14 gumik ellenére is lépésben megyek, mert hallani vélem, ahogy a talpas meg a támasztógömbfej az életéért könyörög
-
tailor13
csendes tag
válasz
Teszla_ #11240 üzenetére
Azzal a különbséggel, hogy az M111 egy stabilnak mondható, kiforrott konstrukció, nem túl sok típusbetegségnek mondható hibával, az M271 pedig a világ legjobb Mercedes néven forgalmazott benzinmotorja. (Ja nem... gugli, totalcar, M271 címszavakat javaslom, amit könnyen meg lehet találni ilyen módon, az még egy Opeltől meredek lenne, nem hogy egy Mercedestől. Bár én a Mercedest csak '93-ig veszem komolyan. Most lehet kövezni
)
-
applause
aktív tag
Szerintetek érdemes ezt kipróbálni, vagy valami haszontalan dolog.
[link] -
Pé
senior tag
válasz
KillHates #11254 üzenetére
Helló,
Köszi, hasonlóan gondolom. Elvileg már van is egy ajánlásom.
Pláne , hogy most hirtelen kaptam egy derült égből check engine-t 6 kóddal, és ez eléggé aggaszt. Szándékosságot és átverést (egyelőre) nem gyanítok, inkább a dolgok szerencsétlen együttállását.
Ja és benzines, nem gázolajos -
Az új vas. Tehát csakis a márkaszervizeket vedd célba, az kis műhelyekbe legfeljebb olajcserére vidd a vasat, komolyabb beavatkozáshoz kellenek a célszoftverek és a speciális felkészültség. Én az ősöreg W211-esemet is ha valami speciális gond van márkaszervizbe viszem, mert a kis szervizek csak találgatnak, jó példa erre:
- nagyot kormolok a pedálon és kigyullad a CHECK ENGINE
- hibamegállapítás kis szervizben: turbónyomás esés szenzor
- kicserérljük a szenzort, jó két hónapig
- oké, akkor a turbó a rossz (nem cseréljük ki, nem újítjuk fel, kb 100 ezer van a turbóban, nem lehet az a ludas)
- oké, akkor elektronika hiba (nem, az nem lehet, ilyet nem ír az internet)
- tele lesz a töke a szerelőnek, nekem a szerelővel
- nyomás a Pappas-hoz
- ott egyből mondják: "ősöreg W211, alu intercooler-el, abszurdisztánban sóznak telente mint az eszelősök ergó porózus az intercooler" intercooler csere és ha van még pár ezer akkor komplett töltőrész csere is, mert az is már el van öregedve, oké cserélem és öröm és bódottág! (azért megjegyezték, hogy elég sok riha volt a régi intercoolerben, tehát érik a turbó felújítás megint)
Szóval ezért vidd a 212-es (főleg a kényes V6-os olajkályhát) macerásabb dolgoknál márkaszervizbe. -
válasz
Havier88 #11250 üzenetére
Igen, és ebben autópálya is volt. Ha döngetek autópályán, akkor 12 gázból. Annyira jövök ki, mint a dízeles volt. És mégse büdös, nincs common rail kockázat, stb.
autogaz.hu, de nem én csináltattam, hanem azzal vettem. Elég profi szettnek tűnik, hengerenként injektoros. Tartály a pótkerék helyén, 70 literes.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- 92 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4070 (ELKELT)
- Apple iPhone 12 Mini 128GB,Átlagos,Adatkábel,12 hónap garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest