Hirdetés
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen mosógépet vegyek?
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- 20241101_080855
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Nagy chili topic. :)
- Asszociációs játék. :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
tobias88888
őstag
válasz fogkefe21 #7100 üzenetére
"Akkor igazából a motor mindegy, az 1.5 picit jobban fogyaszt városban" - Ezt így nem jelenteném ki. Leginkább attól függ mennyire nyomod plusz persze attól hogy mennyire gurítod a pirosnál / i-stopozol -e, de a kisebb motor kevesebbet kellene fogyasszon (gyár szerint 0.3l-el 100on)
Alváz védelemről nem tudok az enyémnél korábbi tulajtól (99% hogy nem kapott), 2016os és nulla rozsda van rajta.[ Szerkesztve ]
-
tobias88888
őstag
válasz fogkefe21 #7100 üzenetére
Vásárlásnál a kiírást ne nézzed hogy milyen, senki nem tudja kb a sajátjáról hogy milyen. Ekörül beszélgettünk róla melyik mi: #6799. Katalógust meg itt éred el. Mindenkinek más a preferenciája, de szerintem ha nem Revolution Top-ot (adaptív tempomat) néz az ember akkor kb teljesen mindegy melyik verzió (R18/45 magyar utakra szerintem nem való, Xenon se izgat, head-up display se), mert a parkoló kamerát fél óra bele tenni magadnak. Emotion-t nem szabad csak mert nyilván kell a kijelző az AA/CP-hez.
(az újabb motornál 0.3l, ennél csak 0.1 a különbség) -
ZeroX92P
tag
válasz fogkefe21 #7100 üzenetére
Nem fogyaszt jobban mert forgatnod kell, hogy menjen cserébe sehol nem fog igazán jól menni, Mazda 2-t 5 sebességes váltóval jól mozgatja az 1.5, 3asba alapvetően nem választanám.
Én egy magasabb felszereltségű 2.0 120le-t néznék belőle abból a korlátozást kivéve ~175le-t kapsz. Motorban nincs különbség a 120 és a 165 közt, váltóban van, a 165 nek rövidebbek az áttételei a sportosabb érzés jegyében a 120-as kicsit hosszabb takarékosabb. -
Pogifej
csendes tag
válasz fogkefe21 #7100 üzenetére
Én hülye el is hittem, hogy ez (2017) már nem rozsdásodik. Hátsó rugó eltört, mert SZARRÁ ROZSDÁSODOTT. Vedd csak le a rengeteg műanyag takarót aztán leülsz a látványtól. Apróság a rugó alatti gumírozott vaslemez szintén mint a levelestészta. Darabja 21eFt, de csak a márkaszervizben kapható. A lengéscsillapítót csak azért kell cserélni, mert az alsó szem hegesztése veszélyesen korrodált. 180+áfa az alvázvédelem. Megcsináltam, ráment egy hetem, a még "ép" rugócsere várja a Japánból rendelt rugóalátét karikát. Jövőre a hátsó lökhárító levételével folytatom a rozsdavisszaalakítós alvázvédelmet.
-
nyepi
tag
válasz Pogifej #7104 üzenetére
Én azért azt eléggé kétkedve fogadom, hogy egy rugó azért törik, mert "szarrá rozsdásodott". Életemben nem láttam még ilyet. Főleg nem egy 7 éves autón.
A rugók szoktak törni. De nem a rozsda miatt.
Az alsó szem hegesztésének veszélyes korrozióját ki mondta, hogy veszélyes? -
Pogifej
csendes tag
Ezt a vélemény formálást ismerem és persze elfogadható egy márka tulajdonostól aki sok pénzér vette az autóját és nem akaródzik elfogadni, hogy olyan amilyen. Én is elkeseredtem amikor 2 hónapos korában több helyen feljött a lakkozás, kilátszott az alapozó, mert nem mostam le egy órán belül a madárszart. Ez volt a "független" szakértő ítélete a fogyasztóvédelmi eljárás során.
Visszatérve a rozsdára, láttam a videót ahol sarokcsiszoló kellett az alsó szem szétbarmolásához, mert nem jött le másképp. Ezt szeretném megelőzni ezért fogom cserélni a lengéscsillapítót is.[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
Kicsereltem az akksit, es konkretan semmit se kellett tanitanom, az A B km nullazodott le azon kivul minden beallitasom is megmaradt. Hang, hud, radioallomasok.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
tag
válasz Pogifej #7109 üzenetére
Mondjuk nyepi keze alatt szerintem tobb Mazda fordult meg, mint a tobbi hozzaszolonal osszesen, szoval elobb kicsit tajekozodnek a feleloletlen kijelentesek helyett …
(Azt nem akartam beirni, hogy az en 8 eves nemet Mazda6-om is rozsdamentes, mert nem tul nagy a minta, hiaba ez a tapasztalat kulfodi forumok alapjan is.)
-
nyepi
tag
válasz Pogifej #7109 üzenetére
Nekem egy 21 éves öreg 6-osom, van, 700 k.-ért.
Nincs ilyen autóm. Egyáltalán nem érdekem felbeszélni, csak nem szeretem, amikor hülyeség terjed a fórumokon. Túl sokkal találkozok személyesen, allergiás lettem rá.
A képen látható törés egy teljesen "normális" fáradásos törés. Nem a rozsda okozta. Mint láthatod, a rugó festett, ahol rozsdás, ott azért az, mert nem mostani a törés. És ahol nincs felületkezelve ott megindult a rozsda. De az csak felületi, egy 10-12-es rugóacél nem rohad csak úgy el.
Szerintem (a Te érdekedben), ne bántsd a lengéscsillapítódat se. Biztos vagyok benne, hogy teljesen indokalatlan a csere. Legalábbis a rozsda miatt.
A lakk és festék problémában teljesen igazad van, a Mazda lakkozása nagyon vékony, sajnos sérülékeny. -
veterán
-
-
veterán
Érdemes az akksiból gyárit venni? Most olyan 74e körül állna meg.
A Banner, Varta ( ezt olyan 54 körül tudnék venni), Yuasa mennyit megy el?Nagy a dilemma, hogy gyári legyen vagy egy nagyobb gyártótól...
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
veterán
válasz anonymus89 #7123 üzenetére
Nem zárkózom el előle, csak egyelőre még méreteket és típust sem tudok, hogy mi jó bele. M6 2018 2.0 benzin
Az akksin Q-85 van, ennyi az infóm.Exide EL604 árban jónak tűnik, szerintem akkor ez lesz.
A Yuasa lényegesen drágább.[ Szerkesztve ]
Csak egészség legyen, meg térerő!
-
eldoble
aktív tag
Moleman
Én úgy tudom a Rocket nem gyárt Bannert, Banner és a Rocket is jó akkukat csinál, semmi minőség különbség nincs köztük, ahogy írtad a Banner jó márka.
Árban sincs köztük jelentős különbség, ez is bizonyítja, hogy Varta, Banner, Rocket, Exide egy kutyák.
Én Bannert vettem, teljesen hibátlan, talán 42e körül, így a Yuasa már nem éri meg 70-80e ért.[ Szerkesztve ]
-
eldoble
aktív tag
válasz anonymus89 #7128 üzenetére
Én is ezt nézegettem még, csak a Banner 65Ah-s és 550A indítóáram a Exide meg csak 60Ah és 520A, ez döntött a Banner mellett nálam, de nincs ennek nagy jelentősége, talán a kapacitás azért számít valamit.
(Mazda 6, 2.0 , benzin) -
veterán
válasz anonymus89 #7128 üzenetére
Neked is kiírta az akksicsere előtt a kijelzőn, hogy probléma van az i-stoppal?
Nekem egyelőre jól működik, viszont jövőre 9 éves lesz, szeretnék felkészülni. -
veterán
válasz anonymus89 #7133 üzenetére
A lényeg, hogy azért jelezte; és nem az történt, hogy egyik napról a másikra nem indult.
#7132 Villa7 Temperált mélygarázsban (állandó 22-24 C) áll, viszont második autó, MX-5, télen simán előfordul, hogy 2 hetet nem mozdul. Ugyanakkor árulom az elsődleges autómat, amit jó lenne már eladni; így elképzelhető, hogy az MX-et kell majd befognom téli 1-2 hónapra (nem szerencsés, de ez van). Nem szeretném ha egyszer csak nem indulna minden előjel nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
-
veterán
Ebbe kisebb, a Yuasa YBX7053 kell. Ebből létezik fekete dobozos, zárt cellás, úgy tippelem az az olcsóbb verzió; ill. látok webshopokban fotót fehér dobozosról, arról vélem, hogy kb. megegyezhet a gyári kivitelűvel.
De a nap végén - úgy érzem - a Banner 55515-öt teszem bele, vagy a megfelelő Rocketet.Banner 55515 - na pl. itt írnak dél-koreai gyártást.
eldoble: igen, talán egy hagyományos akksit igénylő autóban még elketyegett volna egy ideig.
-
Moleman
addikt
Nekem 1-2 hétig villogott az istop, miután egyszer csak nem volt hajlandó beindulni a gyári akksival. Pont mennem kellett valahova, úgyhogy bebikáztuk, mentem vele 250 km-t, utána 1-2 nap állás után még haza is vitt gond nélkül, csak utána cseréltem le. Szűk 6 évet és 138 ezer km-t bírt.
Azóta Exide van benne, néha előfordul, hogy 6 hónapig se indítom be, de kb havonta akkor is felrakom 24 órára tölteni.
-
hoffman_
nagyúr
sziasztok,
év elején kezdtem el bújni a Mazdákat, mert nem sürgős, de lassan kellene egy saját is. teljesen rákattantam a Mazda 6-ra, viszont azt látom, hogy egyre ritkább, nincs gyártás, az a pár ami van, meg gondolom kehes, mert egy éve hahun parkol. egy szép G-192 automata a vágyam, csakis kombi, a megbízható motor miatt. ilyet már elvétve is alig látok fent, feburár óta talán kettő ígéretes volt, el is mentek hamar. G-194 sincs sokkal több, de attól nagyon félek a henger-lekapcsolás miatt, így nem is nézek. alig találok a funkcióról infót a neten, amit igen, az általában negatív. ezzel van esetleg közeli tapasztalat? illetve jól látom, hogy csak a 2.5L motor kapta meg a lekapcsolást és az Skyactiv-G 2.0 akár kézi, akár automata, még nem kapcsol le hengert? ha ez tényleg így van, akkor az 2018-2022 közti Mazda 6-tal is kiegyeznék boldogan, lekapcsolás nélkül.
illetve az újabb Mazda 3-asokatt néztem még kompromisszumként, ezek Skyactiv G és -X motorral is jöttek EU-ba. a 122LE -G motorban elvileg igen, de a 179LE -X motor kapcsán jól látom, hogy nincs?
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nyepi
tag
válasz hoffman_ #7141 üzenetére
Ha M6-ot szeretnél, akkor szerintem próbálj minél hamarabb venni, befejezik a gyártását és szerintem egyre nehezebb lesz találni és drágulni is fog.
A henger lekapcsolástól szerintem ne félj, nem szokott gond lenni vele. Én eddig 2 problémás autóval találkoztam, mindkettőben korán, az első néhány ezer km.-en belül jött elő a hiba. Garanciában javítva.
Ha BP-s 3-as Mazdákat néztél, azokban mindben van már, mindegyik "mild" hibrid. -
hoffman_
nagyúr
köszönöm a választ, tőled pláne megbízható válasz, ahogy kerestem vissza
igen, írtam én is, hogy szembesültem vele, hogy már nincs gyártás, minden jó autó koporsóját szögelik manapság, nezene viselem ezt a SUV mániát. mostanában tervezünk beleugrani, a következő 2-3-4 hónapban, ahogy akad szimpatikus. ha akad. valahogy fázom a kapcsolgatástól, csak egy nagy visszahívásról olvastam, de 165 lóval is rendben lesz, cserébe nyugodt a lelkem.B) terv az M3, de abból 7M körül újabb évjárat, kevesebb km és Skyactiv-X. éjjel még bogarásztam kicsit, a 2018 utáni M6 2.0L nem lekapcsolós,
de én aSkyactiv-X-nél sem találtam egyelőre, hogy nem csinál cyclinder deactivation-t, a nagy sűrítés (meg még miegymás) miatt. akkor az nem BP-s lenne? kicsit megkavar ez, itt nem is találok 179LE-s motort, amit nézek a 3-asnáloh, csak nem találok normális forrást, de akkor az összes mild-hybrid ezek szerint és van benne 24V akksi...új Octáviához volt szerencsém, az is bír valami hasonló funkcióval, nem olvastam utána, gondolom ég és föld a megoldás, de abban olyan, mintha 90km/h-nál benyomnád a startstopot, egy Miskolc távon megutáltam egy életre.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nyepi
tag
válasz hoffman_ #7143 üzenetére
Na, most elbizonytalanítottál.
Szerintem van a Sky X-ben is hengerlekapcsolás, de nem tenném rá a kezem. Utána olvasok.
A BP a kasztni, a szép hármas. A Sky X is BP.szerk. Igazad van, ha minden igaz a Sky X-ben nincs hengerlekapcsolás. Bocs a fals infoért.
Ettől függetlenül, szerintem ne félj tőle, ne ez tántorítson el a 6-ostól.[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
kontár vagyok, bocsi
az bizonyossá vált számomra, hogy az új Sky X is csak mild hybridben van, de a lekapcsolás homályos. megdöbbentő, hogy mennyire nem találok hivatalos gyűjtő prospektusokat EU/magyar vonatkozásban, hogy tisztázza. vagy én vagyok fáradt/béna."The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nyepi
tag
válasz hoffman_ #7145 üzenetére
Igen, kicsit nehézkes mindent tudni róluk. Folyamatosan jönnek az apró változtatások. Hozzám sem jut el egy csomó infó. Mikortól jönnek az új motorok, miben, stb.
Pl. most szembesültem vele, hogy már a CX-30-ba is pakolják a 2.5-es motort. Még én éreztem magam hülyén, hogy nem tudok róla. De sehol semmi infó. -
TheMartin03
tag
Nekem is kissé fáj a fogam az újabb 6-osokhoz, de egyelőre nagyon jó társam a GH 6-os...
Nyepi, bármi ajánlás, vélemény? 2.2 D legkisebb (125 vagy 129 ló), elvileg van vmi kis szoftver módosítás rajta, DPF és porlasztók ahogy néztem nem rosszak, de hidegben az első pár km-en azért tud kopogásos égés kialakulni...
És rá kellett jönnöm, hogy az RX8 felnije nagy a 6-osra, teljesen más a szervó élmény... -
nyepi
tag
Gondolom ugyanúgy lehet konfigurálni, mint eddig. Sima szívó.
#7148
Az R2-es motornál is az a gond, mint az RF-nél és az SH-nál. Ezt nem tudja kinőni a Mazda. Injektor kifújás.
Én, ha most vennék egy R2-es motort (GH 2.2 dízel), akkor levenném a szelepfedelet, beállítanám a szelephézagot és kicserélném a tűzkarikákat. Ennyi. Amúgy nem rossz motor szvsz.
Szokott gond lenni az EGR-el és a DPF-el, de ott nem igazán tudsz ellene tenni. Csak kiíratni lehet őket.
Új hozzászólás Aktív témák
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- PlayStation 5
- Kupon kunyeráló
- NVMe/SATA tárolóbővítés az Orico dokkolójával
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Tudományos Pandémia Klub
- Politika
- Tesla topik
- Napelem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest