Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Milyen mosógépet vegyek?
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- VodkaTV kiegészítő Kodira
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
Új hozzászólás Aktív témák
-
shifty!
senior tag
válasz Safranek #6050 üzenetére
Köszi a visszajelzést, kicsit fáztam hogy nem gyárit rendeltem be - aminek nem tudom, ki a beszállítója - viszont előző kocsi szerelőjénél elhangzott ez az NGK vs Denso dolog, ezért voltam bátor, akkor nagy baj nem lesz
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
hdanesz
őstag
Sziasztok!
2010-es Mazda 6, kétezres benzines, 155 lóerő és öt fokozatú automata...mennyire vészes párosítás?
180 ezret futott autó. Az előéletről még semmit nem tudok. Mire kell figyelni?
Köszönettel,
Dani -
troland26
őstag
válasz anonymus89 #6053 üzenetére
Mennyiért vetted és hol?
-
Safranek
aktív tag
válasz troland26 #6054 üzenetére
Azt nem tudom , hogy miben tud többet.
Anno csere előtt túrtam a külföldi oldalakat és ott pozitívak voltak a visszajelzések Denso-ról.A denso oldala is ezeket javasolja de hogy mi a különbség , én a gyártót kérdezném.
„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
-
Safranek
aktív tag
Mazda CX-5,2014 pedál gumit olcsón jót tudtok?
„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
-
laca223
csendes tag
Sziasztok!
Van egy negyedik éves Mazda 6-unk. Lehet hogy szimplán én vagyok a hülye, de megkérdezem hogy mennyire tud elállítódni a futóműve? Mert az utóbbi időben nagyobb tempónál, főleg autópályán, a kis kormánymozdulatokra is eléggé hirtelen reagál. Ugyan az egyenesfutásával nincs gond, ha elengedem a kormányt, tartja az irányt, viszont nehezebben marad a kanyaríveken és "sokat" kell dolgozni a kormánnyal a sávban maradáshoz. Az egészben az a szép, hogy kátyúzva, padkázva egész biztosan nem volt, mivel csak én vezetem. Próbáltam a guminyomással játszani, az elsőket pár tizeddel jobban felfújtam, mert állítólag az használ a túlkormányzottság ellen, amitől valami javult, de nem sokat. A gumik (két szett) egyidősek az autóval, az egész autó keveset futott.
Tapasztalt már valaki hasonlót? Azért kérdezem, mert nem szeretném úgy szervizbe vinni, hogy körberöhögjenek hogy semmi baja az autónak. Viszont nekem így fárasztó a vezetés, a biztonságérzetről nem is beszélve. -
MrSealRD
veterán
válasz laca223 #6059 üzenetére
Ezért biztosan nem fognak kinevetni a szervizben. Volt, hogy én kifejezetten futómű állításra vittem be... ahol géppel nézik meg...és ha állítható akkor beállítják amennyire tudják... mert azt látni kell, hogy nagyon hajszál közelítéssel lehet a gyári értékeket hozni olykor...
A lényeg igazából, hogy simán beviheted, és nem feltétlenül kell mellé tenned a történeted.
A másik része, hogy ha a kormányzásban érzed a problémát, akkor az lehet kormánymű probléma is... A leírásod alapján jutott eszembe kérdésként, hogy nem nőtt meg a kormány holtjátéka? Mert arra tippelek, hogy ha jobban kell fordítani akkor kevésbé érzékeny mint korábban.Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
nyepi
tag
válasz laca223 #6059 üzenetére
Egy futóműállítást mindenképp megér, simán előfordulhat, hogy kicsit elmentek az értékek.
De érdemes lenne még esetleg a lengéscsillapítókat is megmérni, nemrég találkoztam MX-5-el, ami az első műszakin, 1X.000 km-el nem ment át 17 %-os első lengéscsillapítók miatt. Előtte nem sokkal 2-es Mazda, szintén első műszaki, 0-ás hátsó csillapítók. -
No.01
őstag
Sziasztok,
Erdeklodni szeretnek, h mit lehet tudni az ujabb mazdak khmmm oxidacios hajlamarol?
Van valtozas azelmult evekhez kepest?Ne ertsetek felre nem flamelni jottem, de sajat szememmel lattam egy uj (2020 oktoberi) 6-os aljat 10 honaposan... Maradjunk annyiban, h nem volt szep.
-
addikt
4 éves lesz a CX5-ünk, német volt (majdnem Hollandia) és az alja nem rosszabb, mint a Kodiaq amit lecseréltünk (az februárban volt 4 éves, tehát fél évvel öregebb)
én nem vártam, hogy rozsda mentes legyen, és még a tél beállta előtt kap valami alváz- és üregvédelmet, hogy a következő 3-4 évet tutira kihúzza probléma mentesen“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
No.01
őstag
Koszonom! Az emliettet / latott Mazda 6 uj autokent kezdte Magyarorszagon. Garazsba nem fer be, de fuvon sem allt szinte soha ezert is volt meglepo mikor a szervizben kertek, h ha vegeztek akkor szeretnek megnezni alulrol.
Tudom en hogy letezik alvazvedelem ami szvsz semminek sem artana 6+ ev utan.
Ettol fuggetlenul azert erdekes a dolog...Ismerettsegi koron keresztul lenne egy CX30 mert melovaltasbol kifolyolag jon helyere egy ceges Octavia.
Meg a szinen kivul nem sok reszlet jott at, de szeretek elore tajekozodni. -
Xero
nagyúr
2020 oktoberi 6-osom van. Par hete emeltek fol es neztuk at. Teljesen hibatlan, a gyari alvazvedelem meg ott vigyorog rajta. A kipufogo dobon van 1-2 apro feluleti rozsda. Az auto tudtommal vegig garazsban allt, ahogy most is es van benne ~54e km.
En is fostam tole, de atnezes utan arra jutottunk, hogy felesleges a gyari vedelmet bolygatni, maximum egy kis uregvedelem majd pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
laca223
csendes tag
válasz MrSealRD #6060 üzenetére
Szia!
Kösz a tanácsot neked és a többieknek is. Lehet hogy rosszul írtam le a jelenséget, nem, nem nőtt meg a kormány holtjátéka, nem hogy jobban kell fordítani, hanem érzésem szerint a legkisebb kormánymozdulatra is jobban reagál mint kellene.
Azért kérdeztem hogy valaki találkozott e már hasonlóval a Mazda 6-osnál, mert van egy Honda Jazz-unk is és annak híresen gyenge az első futóműve, amit tapasztaltam is, mert már vagy háromszor állíttattam. Az sajnos igencsak kátyú érzékeny, könnyen elállítódik. De mint írtam, az a furcsa, hogy a Mazda még csak kátyúzva sem volt.
Ettől függetlenül futómű beállíttatás lesz a vége, mert olcsóbb mintha összetöröm az autót. -
laca223
csendes tag
Azzal kapcsolatban van még valakinek infója, hogy honnan lehetne nem csillagászati összegért mankókereket venni ami biztosan passzol ehhez a mazdához? Mert nekem ez a defektjavítós megoldás, amit vele adtak, nem igazán tetszik, mivel egy komolyabb defektnél egészen biztos hogy nem működik. Azt meg nagy luxusnak tartom, hogy egy defekt miatt tréleren kelljen a gumishoz vinni egy autót.
-
Safranek
aktív tag
válasz laca223 #6071 üzenetére
Anno is kérdeztem , de sajnos nem érkezett válasz.
Jófogáson néztem ott 40.000 ft-ért kínáltak egyet , de mire átgondoltam elvitték.
Van még ez a specialista, egy próbát megérhet.„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
-
nyepi
tag
válasz laca223 #6070 üzenetére
Ha inkább úgy érzed, hogy a "legkisebb kormánymozdulatra is jobban reagál mint kellene", akkor ott nem lengéscsillapító probléma lesz. Amúgy, ha már négy éves és van benne 40-50 k, akkor azt nem fogják legarizni, az biztos.
Az én véleményem, hogy ez inkább valami placebo lesz, belemagyarázol valamit. Ha kopik valami, vagy szakad a szilent, akkor az bizonytalanabb, billegősebb lesz. -
MrSealRD
veterán
Nem mindig lehet jól átadni azt amit érez tapasztal az ember... Egy biztos, hogy változást érzékelt és attól tart, hogy semmiség lenne szervizbe vinni. Szerintem megerősítettük benne, hogy át kell nézetni az autót és akkor kiderül.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
laca223
csendes tag
Ráhibáztál! A téli-nyári kerékcsere után jött elő ez az érzetem és én is úgy voltam vele hogy majd elmúlik ha megszokom. De nem múlt el, vagy én vagyok túl érzékeny. Igen, valóban, a nyári kerekek 19 colosak, a téliek 17-esek, gyáriak. A 19-es volt az eredeti, a 17-est pluszba vettük hozzá a szalonban. Az meg még rájátszott a bizonytalanságomra, hogy mivel utálok csereszezonban sorba állni a gumisnál, magam szoktam cserélni a kerekeket. De elvileg össze sem cserélhettem, mert olyan szelepsapkát használok, amin meg van jelölve hogy melyik kerék hova való. A gumik se kopottak, mivel alig van a két garnitúrában tizen egy-két ezer km.
A lényeg hogy beállíttatás lesz ebből még akkor is ha csak én vagyok hülye. -
laca223
csendes tag
"Az elment összetartás egyébként igen észrevehető. "
Főleg ha az ember olyan gyagyás mint én. A honda jazz-nél is mindig észrevettem és muszáj volt beállíttatnom mert frászt kaptam tőle.
Egyébként én is az összetartás elállítódására gondoltam, mert az csinál ilyen csudaságokat és azért is kérdeztem rá itt is, hogy másnál volt-e hasonló. Persze Szerintem nem mindenki vesz észre ilyeneket, vagy simán elviseli. A bizonytalanságom főként amiatt volt, mert a kocsi nem futott sokat, még szinte új és mint ítram, kátyút, padkát se kapott. De megyek a szervi zbe. -
Nand_i
tag
válasz laca223 #6078 üzenetére
Akkor ja, marad a beállítás ellenőrzése. Esetleg még egy első-hátsó gumik megcserélése jöhet szóba, mint ulolsó utáni otthon is elvégezhető próba. Tavasszal mikor raktam fel a nyáriakat minimális kopáskülönbséget láttam a két tengely állapotában, mondjuk sok különbséget nem tapasztaltam.
-
nyepi
tag
válasz laca223 #6079 üzenetére
Én miután futóművet állítok mindig megyek egy próbakört. Általában már a műhelyből kiálláskor érzem, hogy, hogy sikerült.
Nagyon érződik pl. a szakadt a szilent is, csere után ég és föld. De nyilván nem mindenki érzi meg.
De vannak azért anomáliák is bőven. Egyszer cseréltem a nyári/téli gumimat magamnak, minden rendben volt. Autópályán kb. 20-30 km után elkezdett iszonyúan rázni, de annyira, hogy megálltam, hogy mindjárt leeseik a kerék. Megnéztem, minden rendben, minden a helyén. Néhány km. után elmúlt. Az út nem volt szar, sosem vettem ott észre semmit. Mai napig nem jöttem rá, hogy mi volt az. -
mmdms
addikt
Sziasztok ismet!
Ma tortent egy kisebb kellemetlenseg munkaba jovet. Sikerult egy rohadtdagadt galambot telibevernem.
Nos, egesz jol megusztam, a galambrol ez nem mondhato el. A lampamoso fedele normalis esetben hogyan van rogzitve? Ez sajnos mozog azota. El tudom hagyni? Hogy tudnam egyedul megnezni h mukodik-e?ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
mmdms
addikt
válasz UberMutant #6083 üzenetére
Na ezt vegre jo tudni, probalgattam a parkoloba de lovesem se volt h felkapcsolt lampanal muxik csak. Amint vegeztem meg is lesem.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
A fentebb linkelt képeimhez tartozó autó miatt írok. Mazda 6 (2014-es, 2.2 Skyactiv dízel, 150 LE ). 286 ezer km van benne, 265 ezernél cseréltek komplett vezérlést, az olajpumpa láncával együtt. Mióta Magyarországon van (2018, 101ezer km futásteljesítmény) azóta 10 ezrenként cserélték benne az olajat és szűrőket, valamint a fent említett cuccokat és EGR tisztítás, kettőstömegű és kuplung csere is volt meg mindenféle jóság. Egy japán autókra specializálódott szerviz tulajdonosának az autója volt az elmúlt 1 évben, előtte pedig az ügyfele használta 18 óta.
Ausztriába járt ki dolgozni vele.
A fentiek fényében meggyőzőnek tűnik, de kicsit mégis tartok tőle...a 286 ezer miatt.
Nem fél vagy egy évre szeretném venni. Évente 30 ezret megyek.A karosszéria teljesen rendben van, rozsdának nyoma sincs. Az aljáról meg tettem fel képeket fentebb. A négy gyári alukerék tavaly lett lefestve, pöpec állapotban vannak.
Szerintetek érdemes lehet belevágni?
-
mmdms
addikt
válasz hdanesz #6093 üzenetére
A metert egy ilyen auton sztem tok felesleges nezni. Ez a motor biztos h jobb allapotban van mint a feleennyit futott varosi tarsai. Meleg viz, meleg olaj, valoszinu hossszabb tavokon, egy dizel autonal ilyen feltetelekkel ez nem lehet problema.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Lipton
őstag
Volt egy koccom az új cx5 mazdával. BE lámpa sérült. Több mint 2 hónapja áll a szervizben és még azt sem tudják megmondani (!), hogy mikor érkezik meg a lámpa... amúgy csak 650k a mátrix led fényszóró darabja, jó, hogy lehet(ne) kapni
[ Szerkesztve ]
-
IT user
tag
Sziasztok!
Ma kigyulladt a motorhiba lámpa. Előtte pár perccel kicsit padkáztam a jobb hátsó kerékkel. Nyomásmérő nincs. Lehet összefüggés a check engine és a padkázás között? Ha igen, akkor mi lehet az oka?
(2007 Mazda 6, 2 literes, benzines, automata)
Előre is köszi a válaszokat!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest