-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #249326 üzenetére
Mindkettő igazából, illetve nem is megy annyira jól, veszít a teljesítményből is. Érzetre szerintem 10-20% között is akár.
Itt egy május:
346kwh
2018km
17,14kwh/100km
Június:
406kwh
2448km
16,72kwh/100km
Az benne van, hogy én a meleget jól bírom, klímát is csak jelképesen használom, cserébe fázok...Esik a hó!! - első vagyok
-
cOxeR
Ármester
Fogyasztás/benzin, miegymás téma.
Tele a tank, mármint az I3, Z4 meg porzik… pedig meg kellene öntenem nekem is… inkább nem is megyek kútra míg megy ez a móka megint.
Rohadtul nem értem viszont, mások hogy járnak 15kwh alatti átlaggal, ráadásul ez töltési veszteségmentes adat…
November: 1682km -> 17,9kwh /100km
Kiszámolom most már komolyan az egész idei éves átlagomat…
20659km
3609kwh
11 havi átlagfogyasztás: 17,46kwh/100km
Napelem csak 9. hó közepétől van, de majdnem meglesz idén a “nulla” üzemanyag költség, 3,3MWh-nál tartok.
200-al se megy, le is merül, de sokszor nyugalmat ad… mint most is, agygörcsöm lenne ha nem tudnék menni üzemanyag hiány miatt.
-
cOxeR
Ármester
válasz gooool #248831 üzenetére
Le lehet ezt mosni érintésmentesen is, csak megfelelő minőségű és mennyiségű tisztítószer kell bele.
Elraktam a mosós cuccaimat idénre, de lehet lehozom a padlásról és lemosom mindkettő autót.
Itthon télen nem szeretek mosni, mert tuti akkor jön egy fagy és az egész udvar egy merő jégpálya lesz.Qru, rbalint88
Szivaccsal nem akarok nekiesni, még nem karcos a felület, nem akarnám ezt is polírozni vinni.Flashback
Az a legegyszerűbb persze, de ugye az is kontaktos mosó. -
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #248655 üzenetére
Glutén, cukor, tej, szója mentesen élni nagyon nehéz… főleg ha az alapanyagokat nézzük, alig lehet venni akár csak egy egyszerű piti paradicsom konzervet, vagy ha egy csemegeuborkát ennél…
Arról nem is beszélve, hogy a normális növényi tejek is lassan 1000Ft felett vannak.
Mi sok rizs alapú dolgot eszünk (rizs tészta, rizstej) sok tojás, kenyeret pl teljesen száműztük. (néha bűnözünk, de alapvetően nincs a listán)
Éttermek/cukrászdák is alakulnak a lehetőségek terén, de őszintén egy glutén/cukormentes kakaós csiga 1300 Ft, nem tudsz annyit keresni, hogy ez ne fájjon.
Nem kell messze menni, múltkor néztem Etyeki éttermet - főúton - ugorjunk be arra járunk nem kell főzni, de amikor megláttam, hogy 3400 Ft egy almáspite… az élettől is elment a kedvem.
Átértékeltem, hogy van 3 almafa itthon és “csak” rizsliszt kell, aztán annyi almáspitét sütök amennyit szeretnék, és még gluten/cukormentes is lesz.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #248241 üzenetére
Aztán a műhely miből van? Megfelel a munkavégzésre, előírásoknak? Áram? Könyvelő? Nem minden arany ami fénylik. Ma 7 órán át csomagoltam adventi koszorúkat, pedig csak elmész a piacra megveszed az alapanyagot, összeragasztod, meg eladod. Nem minden munkába látsz bele, mivel megy el az időd… ami nem a pénz számolás meg beszélgetés. Tudok mondani más vállalkozást is, saját bőrön megtapasztalva.
Nem elvenni akarom amúgy a kedved, bele lehet csapni simán. Esküvőfotósnak lenni is jó, csak kattintgatsz, sok boldog ember, buli tánc, kaja pia.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Vigyázzatok a sok idiótára az utakon… köd van párásodik az auto ablaka és ha még kettő sáv is van, egyszerűen fogalma nincs az embereknek mit, mikor hol kell megnyomni az autón, meg hol kell közlekedni.
Üres esti közlekedés, belső sávban kb 40-el, lakott terület, összes ködlámpa fent, az ablaka meg olyan párás volt alig láttam, hogy nő vagy pasi vezet. (amúgy nő volt, de ennek nincs jelentősége)
-
cOxeR
Ármester
Na megugrottam én is a téli szett felrakást. Mennyivel komfortosabb ez te jó ég, pedig csak a garázsba álltam vele vissza
Mókás “felfedezés”-re tettem szert, Holland első üzembe helyezés 2017-es évjárat, német gyártású I3, én hozattam be, helyeztem üzembe, egy auto import kereskedőt beiktatva (aukciós oldalról), de a pitiáner jelző szerintem kijár nekik, így név nélkül. - mondjuk legalább a kétszéles mivolta megmaradt…
3 db
1 db
-
cOxeR
Ármester
válasz molnarpeter #247734 üzenetére
Dupla helyes garázsom van, ha kirakom a Z4-et, tudom bent is csinálni, mondjuk a totál kosz, arra se volt időm, kellene rá szánom egy napot, azt is lecsutakolni, meg dobni rá ponyvát.
Ahogy látom jó sokan megugrottátok már.
-
cOxeR
Ármester
válasz molnarpeter #247728 üzenetére
Hétvégére terveztem - az előzőre, csak időm nem maradt…esőbe se jó, de lehet az lesz.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Téli gumi fel? - ki hogy áll vele?
-
cOxeR
Ármester
válasz focvis #247723 üzenetére
Munezxbk
Jobbulást!
Nekem meg vennem kellene egy mérőt… valami bevált?
Nekem is magas sajnos… meg keveset is alszom, jobb lenne rendszerezni nekem is a mérést, sajnos kor előrehaladtával ez a vérnyomás nem játék, cserébe kezelhető.
Az életmód sokat segít az tuti, de leginkabb a stressz mentes élet kellene ami valljuk be nem igazán kivitelezhető…szabonagyur
Köszi![ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Elég kicsi esélyt látok erre sajnos no meg lehet veszélyesebb megpróbálni megállásra késztetni egy kamionost is… pedig többnyire “sejtem” honnan érkezett… ma mondjuk spec derült égből villámcsapás… üvölt a zene, hallani se hallottam csak láttam a lepattanó pici kavicsot.
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #247512 üzenetére
ez mondjuk nem jutott eszembe, kiváló ötlet.
-
cOxeR
Ármester
Kezd a hócipőm telelenni, hogy a nulláson már a sokadik kavicsot szívom be… casco nincs, mi a pék himbilimbijét lehet tenni? Valami tipp?
Nyelek megint kettőt irány a szélvédős, kicsengetek megjnt 1x ezret a javításra és jónapot? Évente 1-2 simán van… ha nem ilyen fos lenne mondjuk a kikönnyített I3 szélvédő lehet nem lenne ennyi… -
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #246335 üzenetére
Nem vagyok egy teljes szabály követő, gyorsan hajtok, átmegyek a sárgán (piroson sosem), de szerintem értelmesebb ép eszű ember, egyes dolgokat nem tesz meg… ez spec nagyon a toptop pont.
Olaszországban volt 2 alkalommal olyan, hogy 1-1 pohár bor után vezettem… de itthon a hazai gondolkodással nem csodálom ezt nem engedik… mi lenne ha engedékenyebb lenne a rendszer. -
cOxeR
Ármester
Ellentábor, szarul bírom a hideget 20 fokban ücsörögni rettenetes, nekem ott nadrág póló pulcsi minden is kell már, mondjuk klima nélkül is megvagyok egész évben a lakásban, 26-27 fok körül kezdek gondolkozni, hogy be kellene kapcsolni. Leginkabb egy jó finn szauna kellene nekem itthonra. - csak a kültéri giga drága
Vélhetően ez testtömegen is nagyon múlik és nem gigászi túlsúlyra gondolok. -
cOxeR
Ármester
Jó tippek, de biztonságosabb a belsőben a 150.
-
cOxeR
Ármester
válasz szőröscica #246088 üzenetére
Illetve a jobb szélső sávot se szabad használni csak a középsőt, vagy a belsőt, hogy legyen forgalmi dugó.
-
cOxeR
Ármester
válasz lazac_ #245998 üzenetére
Pff, erre “az igen” kifejezés a találó. Nem is értem, ezt hogy sikerült. :D Szerintem egy már viseltes nyári gumi, másra nem tudok tippelni.
Legyen hasznos is, tényleg jobb a keskeny gumi, legalább is szerintem télen kifejezetten az eddigi legjobb az I3, a korábbi autóimhoz képest. (mondjuk azok őskövületek voltak)Oda kevesebb zene kell.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Jut eszembe, van az I3-ról egy tavalyi kisfilmem, azt elfelejtettem betenni, most jutott eszembe. Z4-is tervben van, csak időnk nem volt rá...
Itt legalább lehet autós tartalmat megosztani.
Vimeo
Megnézem és rájövök újra és újra, hogy nekem mennyire bejön ez a forma. -
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #245176 üzenetére
Én állandóan megfogadom, hogy eladom pár éven belül és újabba ülök, aztán sose jön össze… amíg nem gazdasági totálkár megbízható állapotban tartani, egyszerűen nem vissz rá a lelek, hogy eladjam.
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #245074 üzenetére
Lassan bármit is érdemes venni most azonnal, míg ki tudjuk fizetni… az eddig 990Ft/kg-os termék ma 1540 Ft/kg volt a boltban. Vagy tapéta hétvégén 17 ezer, hétfőn mire küldtek ajánlatot meg segítséget a mennyiség kalkulálásába már 23e volt. Lassan bevezetem én is, heti kalkulált áron lesz a fotózás.
-
cOxeR
Ármester
válasz focvis #244826 üzenetére
Bármelyik lehet, vég van csak rajta, gyárilag kettő cső jön végig, de a hátsó dob, egyesíti őket. M-eseken kétoldalra megy szét - kettő dobba, többnyire azon 4 vég van, de az is 2 db elágazó vég.
Szóval nehéz beazonosítani, fék árulkodó nagyon, esetleg első lökös, illetve a levegő beömlő rács. (ha nincsenek cserélve)[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz BigBlackDog #244824 üzenetére
Nem, számoltam.
-
cOxeR
Ármester
válasz stickermajom #243684 üzenetére
Betegek… ezt az embertípust nem fogom megérteni sose… egy dologban jók az összefogásban…
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #243310 üzenetére
Nem állnak be az udvarra… ne kérdezd minek akkor a térkő… olyanok is vannak akik a legforgalmasabb úton ahol jár haza a lakosság nagy része, simán kint áll napközben, pont nem fér el kettő auto így… pusztán lustaságból, ne kelljen kaput nyitni. Valaki meg elviszi egyszer a tükrét ő lesz mérges.
-
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243303 üzenetére
Bp agglomeráció is cink… megveszik a 90m2-es nyelestelkes ikerházakat, letérkövezik a maradék 150m2 telek felét, hogy a trambulin elférjen, otthontamogatasival, ahelyett, hogy pl napelemet tennének fel, de a kettő auto a ház előtt kint áll az utcán éjjel nappal, a vendégek meg már elém parkolnak, mert nincs hely. Azt szeretem, mikor 3-4 autóval állnak előttünk… logikus előre gondolkozás annyira messze van sokaktól, hogy sajnos ez a legszűkebb keresztmetszet.
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243301 üzenetére
36e km felett vagyok már az I3-al amit én tettem bele (18 hónap alatt), bőven 90% felett itthon töltöm, mezei schuko töltővel, 10A-es. Nem kell ezeket az autókat feltétlenül pár óra alatt telenyesni, minden az időzítésen múlik… akár 8A-el is lehet töltögetni… de kell egy 16A biztosíték, meg egy alap 3x2,5-es tömör vezeték, azért ezt meg lehet ugrani, költség szinten is, egy dedikált nyomvonalra.
Balatoni ingatlan árakba bőven belefér(ne).
Nem akarlak meggyőzni, de sokszor több a hiszti… ez ugyanaz a kör, mint a nem megy el egy feltöltéssel 600km-t… ezért szar, aztán meg kiderül napi szinten 40-60km is elég a legtöbb embernek.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243296 üzenetére
Ez érdekes téma, de őszintén egyik tábor ezt mondja másik azt. Rengeteg elektromos auto vígan megy sok 100e km-t, minden gond nélkül, nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz tartósabb mint egy belsőégésű, ergo ritkábban kell váltani autót, én azt gondolom a fogyasztói társadalom a ludas, az állandó cserélgetéssel. (kivéve ha kipusztul az auto az ember alól és már nem alkalmas közlekedésre, de ez sajnos kereskedelmi érdek is)
Elnagyolt példa, ezer sebből vérzik, de pl vegyünk egy I3-at, tegyük fel, 400e km az élettartama (nem rohad el, nem döglik meg az akku, kopó forgó alkatrész csere van itt is, de rengeteg más nincs) egy átlag közlekedőnek évi 15, de legyen 20e km, bőven elég, ebből az következik, hogy 20 évig meg van oldva a közlekedés egy autóval. Ergo egy ember élete alatt, max 3 autót használna el. (átfedést nem is figyelmen véve, mikor nem egyedül ülsz autóban) Mennyivel másabb lenne a piac? Pusztán azzal ha hosszútávú használatra lenne kitalálva egy auto.
Töltési terhelés meg szerintem részben megoldható napelemmel (szintén 20-25 év tartóssággal számolva egy rendszert ez is, 2-3 csere egy ember eletciklusába) be se jut a hálózatba mert helyben el használod. - persze ide ideális lenne megint az akkus tárolás, hogy lehessen ezt az extra energiát ide-oda tologatni időben, de enélkül is van prompt direkt fogyasztás. Pl tegnap ebben a fos időben is termeltem 18,5kwh-t, ez ~100km nekem, kb ennyi is hiányzott a kocsiból, persze jó lenne ha ez 100%-ban direkt került volna az autóba, ami nem így volt, de ez egy jó időzítés/tárolás metódussal működhetne is.
Robotok se vagyunk nem állandó az energia szükséglet, már csak a közeledést figyelve… nem beszélve a többiről, szóval én látom benne ettől függetlenül a távlati létet, csak komplex gondolkodás/kialakítás kellene.Z4, meg kellett volna őriznek gyárinak, még inkább lenne esély, hogy sokat ér majd - na tessék az egyéni igény össze is zúzta a fenti elméletet
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243293 üzenetére
Eddig se tankoltam 480-ért, csakaszázas vagy a villany.
Az auto amúgy nekem is nagy kérdés, témához visszatérve, Z4-em pl mit fog érni 2-5 év múlva… mi lesz az elektromos bumm közben ezekkel a benzinesekkel/értékükkel.Javul a lehetőségek tárháza, csak a beszerzés sokszor időt (persze extra pénzt) igényel. Nekünk 4-5 boltba kell mennünk, hogy be tudjunk vásárolni heti szinten. (zöldbanánliszt, rizstej, rizsliszt, normális basmati rizst is nehéz felhajtani. Ott van a kókuszolaj is… tavasz óta 50%-al ment fel.
-
cOxeR
Ármester
válasz tboldi #243289 üzenetére
Most vettem utoljára ott tojást… épp keresem a helyi forrást… (melyalmos L-t szoktam venni azért ilyen drága)
Qru
Igen ez az első kör, de szerintem karácsonykor, sőt tovább megyek február lesz a legkeményebb, amikor már amúgy is ingerültek az emberek a téli depresszió miatt.
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243288 üzenetére
Mi glutén, cukor, tej, szója mentesen élünk… - néha van egy kis bűnözés, de alapvetően kerüljük. (étterembe teszünk kivételt, ha enni akarunk bármit is… )
Mondjuk ahogy átalányt számol az mvm az is megér egy misét… após 40m2-es lakására kiküldtek 800kwh-s havi átalányt Nálunk óracsere volt szerdán (advesz) másnap kiküldött számla saccolt óraállás potom 1300m3-el volt magasabb, mint amivel leszerelték az órát. Előző hónapban meg 40e túlfizetést küldtek ki…
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Doki16 #242507 üzenetére
Azért ez a 10-11 kWh-ás fogyasztás nagyon lábfüggő, meg töltési veszteség nélküli adat inkább, a 9 főleg.
I3-al - mondjuk nem feszülök ezen, tegnap is lincselendő sebességgel autópályáztam - 16-17kwh között vagyok, ami inkább a 20-at nyaldossa veszteséggel együtt 100km-alatt. Ergo 1400 Ft inkább mint 7-800, persze így is bőven jó a matek. (szerintem 1-2 hónap és nem 2 számjegyű összeg lesz a villany. -
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #242104 üzenetére
nem is rossz ötlet ez a kerékpár lift… csak kell belőle valami masszív példány.
Ma mondjuk megint meghallgattam, hogy miért nem jó ha körbe van rakva az autók körül a sok cucc, meg egy salgópolc… miért akarok rendet, meg “zárt” szekrényeket, meg a bringa a falon is jó. Szerintem 8 éve nem ült bicajon, én se… -
cOxeR
Ármester
macilaci78
Pont az alapterületen szeretnék spórolni.molnarpeter
azért nem tennék így, túl drága ehhez az alufelniQru
Most nekem is így van, ezt akarom megszüntetni.Küzdök a szekrény témakörrel, annak a tetején lehet elférne. Leginkabb tolóajtós szekrény lenne ideális, olyan 50-60 mély, 230-250 magas, kb 3m szélesen, de egy értelmes áron levőt nem találok.
-
cOxeR
Ármester
Srácok/csajok ki, hogy tárolja a téli/nyári szettet? Felnivel együtt, nem csak a gumit.
Ilyen fali tartó esetleg? Mondjuk jó bután néz ki, befelé fordítva.
[link]