- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Szólánc.
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
erh75
tag
2008-as kia ceed-em van 1.4-es motorral. Körforgalomban hangja van a szervónak. Volt valakinek már ilyen gondja ?
-
MPeter87
őstag
Sziasztok,
2015-ös i30 1.6crdi 110le motornál és úgy az egész autónál mi az, amire figyelni kell? Próbáltam keresgélni, de nem sok infót találtam. Milyen hibák szoktak előfordulni?
-
Istikee007
tag
Sziasztok.
Kalaptartó beszerzési forràst tud valaki esetleg jo árba? Autóbontókba néztem, próbáltam érdeklődni de nem tàláltam eddig. Külföldi forrás is jó.
i30, 2009, G4FA, ferdehátú
-
Robi_73
őstag
válasz
bexinho23 #2755 üzenetére
"Lehetséges, hogy a külföldről behozott, már visszatekert i30-asokkal sincs minden rendben?"
Bármi előfordulhat. Sokat számít, hogyan hajtották, tartották e legalább az előírt szervizperiódusokat, milyen minőségű alkatrészeket használtak szervizeléskor és van a szerencse faktor. Mivel kilométert nem írtál, a 8 év alatt végrehajtott garanciális szervizek száma engem elbizonytalanítana a vétellel kapcsolatban. Sóher volt a gazdi, vagy anyagi problémája volt? Elhányta valahová a szervizkönyvet? Vissza akarta tekerni a kilométerórát eladáskor? A külföldről behozott autók jellemzői a következők. Az osztrák, német autók rozsdásodnak. Az olaszok rozsdamentesek, de több elem volt már fényezve. A spanyolok sem rozsdásodnak, de szétégette a nap a fényezést, a kárpitot, gumialkatrészeket. A norvég autók általában törötten érkeznek az országba stb. Tudom nehéz jó, magyar autót találni, és a külföldi autók olcsóbbak, de a korábban felvázolt okokat figyelembe véve, és a visszakereshető előélet miatt kisebb kockázatot jelent egy itthoni autó megvásárlása. Részben ezért is drágábbak. Azt nem mondom, hogy nincs jó külföldi autó a piacon, csak nagyobb a mozgásterük az eladóknak a manipulálásokat illetően.
"Az előző széria végén lévőkkel van ilyen probléma?"
2016-tól jöttek a Gamma II-es módosított motorok, majd a mostani Kappák. A gyártó papíron 200e kilométerre tervezte ezeket a motorokat, de van 6-700e kilométert futott példány is belőle. A Suzuki motoroknál ~130e kilométer volt a gyári adat, és mennyit mennek azok is. Ha jól tudom, az 1.4-es, 1.6-os Gamma motorok teljesen egyformák, csak a lökethosszuk más, ezért is írtam korábban, hogy ugyan azok a hibák jellemzik mind a két motort. Viszont ha így van, akkor az 1.6-os dugattyúja ezért több utat tesz meg egy egységnyi idő alatt, ami nagyobb mechanikai kopást fog eredményezni. És ha pontos az információm, ezek a motorok mind Kínában készülnek...
Minden használt autó lutri (az új is), minden márkánál vannak jól és rosszabbul sikerült darabok és szériák.
-
bexinho23
őstag
válasz
Robi_73 #2754 üzenetére
Az ügyfélkapus lekérdezés szerint az autó végig forgalomban volt, szépen látszik az átlagosan növekvő km óra. Jelenleg egy autóbeszámítás miatt került az autókereskedő tulajdonába (2008 óta működő, kizárólag autókeresekedelem tevékenységgel bíró, jó értékelésű, 1 fős cég, növekvő rábevétellel). Nagyon korrekt volt a kereskedő, ő ajánlotta fel, hogy elvihető a szomszédos településbe is állapotfelmérésre, vagy nyugodtan vihetek magammal szakembert is, aki átnézi. A szervízkönyvben az első éves kötelező szerviz volt bejegyezve, más nem. Erre nem tudott ő sem választ adni, mondván a hölgy, aki beadta az autót, nem is tartotta igazán fontosnak a szervizkönyv leadását, hogy nincs nagyon bejegyzés. Ebből én arra következtettem, hogy ha megbízható, saját szerelőnél tartotta karban, talán még jobb is, viszont lehet a spóroláson volt a hangsúly számára, ez viszont nem hangzik jól ez a mentalitás. Nyilván állapotra vesz az ember, így szakemberrel, autodiagnosztikással nézetném meg.
Van is egy helyi szakember, aki kifejezetten ezzel foglalkozik, sokan ajánlották. Rengeteg olyan hibát talált meg nagyon hamar, amit korábban több autószerelő sem. Szóval a referenciája elég jónak számított számomra, hogy beszéljek vele telefonon.
Mikor említettem neki az 1.6-os i30-at, hozzátette, hogy azért azt tudnom kell, hogy ezek a motorok gyárilag problémásak voltak. 1.4, 1.6, 2012-2014 körüliek. Valami dugattyú gondok (nem értek hozzá, nem is nagyon értettem mikor mesélte). A Hyundai időközben próbált ezen javítani, amit teljesen csak 2015-2016 környékére tudtak "megoldani". Értelemszerűen sok mindenen múlik, hogy mikor következik be a baj, de elkerülhetetlen. Átlagban 200ezernél, de használattól függően akár hamarabb is, vagy később. Viszont akkor motorcserés a történet, ami egyrészt nagyon drága, másrészt hónapokba telik, és az előélet sok esetben kérdéses. Szóval ennek tudatában érdemes nézelődnöm.
Hogy ha van alapja a dolognak, akkor azért számomra magyarázatot is adhat arra, hogy miért van annyi behozott i30-as (2012-2014), amit 1-2 év, vagy hamarabb adnak tovább a jelenlegi tulajok. Lehetséges, hogy a külföldről behozott, már visszatekert i30-asokkal sincs minden rendben? 2,5-3 milliót sajnálnék olyan autóra kiadni, ami mögött ilyen probléma erősen megbújik.
Az előző széria végén lévőkkel van ilyen probléma? 2010-2012? Abból is látok sokat, sajnos lényegében csak külföldről behozottakat (Ausztria, Németország). Ismerősömnek van (2009), ő szereti, nagy problémája nem volt még vele.
-
Robi_73
őstag
válasz
bexinho23 #2753 üzenetére
Szia!
A motor ugyan olyan konstrukciójú mint az 1.4-es, és a gamma motorcsalád része. Erősebb és egy picit tartósabb is talán, általában ugyan azok a hibák jellemzik mint a kisebb testvérét.
Amennyiben jól gondolom te vagy a negyedik tulajdonosa az autónak.
Az első tulajdonos megvette az autószalonból (vagy kereskedés a saját nevére mint tesztautó, a szervizkönyvben benne van első tulajdonos neve), majd eladta a második tulajdonosnak (ekkor készült az eredetiségvizsgálat), majd a második tulajdonos eladta a kereskedésnek akitől vetted, de mivel ő illetékmentes nem kell, hogy a nevére vegye az autót. Amennyiben a Jármű Szolgáltatási Platform futásteljesítmény diagramjában látsz egy fehér sávot, akkor ki volt vonva forgalomból az autó. Aminek az oka lehet, hogy értékesítés miatt sokáig állt a kerekedésben az autó, vagy sérült volt és elhúzódott a javítás.
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
8 éves i30, G4FGCZ535023 motorkódú (GDH) 1.591 cm³. Mit érdemes róla tudni? Eddig csak 1.4-eset figyeltem.
Ez egy igazoltan második tulajos autóm, viszont a második tulaj egy autókereskedő cég. Magyarországon lett először forgalomba helyezve, a rögztített km-ek is teljesen reálisnak mondhatók. Azonban fura, hogy az ügyfélkapus lekérdező rendszerben csak 1 eredetvizsga van bejegyezve, az a vásárlást követő pár hónappal későbbi. Tehát ha jól értelmezem, szinte a kezdetek óta náluk van. Viszont szervizkönyvben csak az első éves kötelező van bejegyezve, semmi más.
Mi a véleményetek?
-
Robi_73
őstag
válasz
bandika0626 #2746 üzenetére
Hidd el tudom miről beszélek. Indítottál már motorfelújítás után teljesen "száraz" motort? Ott az első indításnál nem hiába vesszük el a motortól a benzint és a gyújtást, mert néha 2-5 percbe (motor és a kenési rendszer méretétől függően) is beletelik mire elalszik az olajnyomás lámpa. És ez nem azt jelenti, hogy minden kenési helyre eljutott a motorolaj. Sok alkatrésznek hidegindításnál a leállítás után a felületén megtapadt olajfilmréteg biztosít csak kenést, ezért fontos a jó viszkozitású, jó minőségű motorolaj használata. Ilyen a motor legmagasabb, legtávolabbi pontja például a vezérműtengely, himbák, hengerfal stb... Mikor ilyen hideg van sokszor lehet hallani, hogy szinte visít az olajszivattyú, mikor megtöri az olajat, mert akkora ellenállása van a dermedt motorolajnak. És ennek a dermedt, besűrűsödött valaminek kell bejárnia ezt az utat. [link]
Gondolom láttál már ilyen összehasonlító tesztet is? Itt látható mennyire megváltozik a hideg motorolaj halmazállapota. Ennek a motorolajnak kell milliméteres furatokon, százados illesztésű alkatrészeken átjutnia, a gravitációval is megküzdve. [link]
Szerk.: A második link javítva.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bandika0626 #2749 üzenetére
Újabb modelleknél rakás trükk van már. pl simán lehet 3kör is. Hidegen kb a motoron belül kering minimális mennyiség ami nagyon gyorsan felmelegszik. Új Fordok mind ilyenek, gondolom más is átvette. 10-15perc helyett 3perc után meleg az a minimál mennyiség. Leömlő is hátul úgy kialakítva az is melegítsen.
---
Ha a megfeleő olajáramlás indítás után max 10secel nincs meg ott gondok vannak és mégnagyobbak lesznek. Max 10secen belűl mindenhol meg kell legyen a megfelelő olajfilm.
Itt érdekes, hogy indítás után yaris úgy indul, hogy felpörög 2-3secre 1500+ra. És hidegben = -20C marad is ezen az 1500-2000es fordulat körül. Gondolom az olajáramlás és hogy ne legyen 0 a veszteséghő.?Lehet hülyeség amit gondolok de olajnál sztem ökölszabály, hogy hideoldali 0ás legyen. MIndig jobb mint az "előírt" 5-10-15W. A melegoldalinál meg ragaszkodni kell a gépkönyvhez. Meg a specekhez. Felelőséget ezért az elméletemért sem vállalok.
-
Robi_73
őstag
Ha jól emlékszem NGK-ból Y-527J izzítógyertya kell a kocsidba. A mil lámpa pedig azért nem világított, mert közösítve van a pozitív szál egy acéllemezzel, nem pedig külön-külön vannak bekötve az izzítógyertyák. Így (elméletileg), csak akkor dobja be a hibát izzításkor, ha az izzítórelé vagy az összes izzítógyertya meghibásodik.
A saját tapasztalataim alapján nálam így alakul a minőségbeli sorrend az izzítógyertyák között: 1. NGK 2. Bosch 3. Beru
-
bandika0626
senior tag
Nálunk az i40be 1.7 crdi van és kb 3km után már 50 fok felett van a víz és nincs járatva percekig itthon indulás előtt. Hamar eléri az üzemi hőfokot. Igaz még az olajteknő is le van hőszigetelve.
A kis Getz-be ilyen technika nincs úgyhogy az tovább melegszik fel(1.5crdi).
-
Robi_73
őstag
Szerencsére a Kia és a Hyundai a dízelekben alkalmaz kiegészítő fűtést (fűtőszált), ami miatt gyorsabban melegszik a hűtővíz, így hamarabb melegíti fel az autó fűtőrendszere az utasteret. Az új dízel motorok hatásfoka annyit javult az utóbbi 20+ évben, hogy nagyon kicsi náluk a hőveszteség. Ezért látni sok dízel autótulajdonost télikabátban vezetni hosszú kilométereken át, mert télen nagyon hosszú ideig tart mire felmelegszik az utastér. A hegyekben ahol az autótulajdonos lejtmenettel kezdi az útját, ott ez hatványozottan igaz. Amúgy szerintem feleslegen izzítasz 2x, mert az izzítás alapból tovább tart és folyamatos, amíg a motor el nem ér egy bizonyos hőfokot. Ezek a dízel motorok izzítás nélkül is könnyedén indulnak ha nincs extrém hideg, ezért sem jelentkezik mindig a jellegzetes fehér füst, meghibásodott izzítógyertya esetén. Nekem 23e kilométernél 4-ből 3 izzítógyertya rossz volt, és nem nagyon éreztem belőle semmit. Egyszer mintha nagyobb füstpamacsot hagytam volna a garázsban kiálláskor, így rájuk mértem. Volt meglepetés...
-
ginola
addikt
válasz
Robi_73 #2744 üzenetére
Általában bepakolok a kocsiba, elindítom (kinyomott kuplunggal, a féken állva, üresben 2 izzítás után), kinyitom a kaput - ez 1-1,5 perc - kiállok, becsukom a kaput és indulok.
Sajnos nálam nincs ülésfűtés, de kikapcsolt fűtéssel 8-10 perc alatt "bemelegszik" a kocsi, bekapcsolt fűtéssel majdnem dupla idő ez! -
Robi_73
őstag
válasz
bandika0626 #2743 üzenetére
Már pedig így van. Extrém hidegben, a dermedt motorolajjal ez sokkal több időt vesz igénybe, mire a legtávolabbi kenési pontra is eljut a kenőanyag. Ezért is károsabb (nagyobb kopás) a motornak a sok hidegindítás és a rövidtáv, mint a folyamatos autópályázás bizonyos esetekben.
-
Robi_73
őstag
válasz
Istikee007 #2738 üzenetére
Szia!
Amikor nem indul az autód, figyeld meg a műszerfalon nem e világít az indításgátló visszajelzője. Sok autónál gondot okozott az immobiliser antenna meghibásodása (cserélték is őket gariban), de néha elég volt csak a vezetékeit átrendezni-megigazítani, a csatlakozójánál az érintkezők kontaktját ellenőrizni, tisztítani.
A másik dolog amit még érdemes ellenőrizni, ki kell venni az üzemanyag szivattyút és a szűrőházat, majd az üzemanyagszűrőt megtisztítani az évek alatt összegyűlt nyálkás trutyitól. Egyszerű a beavatkozás, kis kézügyességgel házilag is kivitelezhető. Itt található a Rio leírása munkafázisonként, a Ceed-nél is hasonlóan kell eljárni. [link]
-
rbalint88
addikt
Szerintem ulesfutes es kormanyfutes mellett nem olyan relevans. Illetve a motornak olyan alacsony a hulladekhoje, hogy azzal erdemben futeni nem tudsz, ha csak alapjaraton ketyeg, arra egy allofutes jobb. Ilyen nagy hidegben is max 2-3 perc utan erdemes elindulni, nem jo sokaig alapjaraton ketyegtetni. Nem melegszik be es a kenese se a legjobb. Fel-1 perc alatt korbeer az olaj, akkor erdemes indulni is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-24Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" / Intel Core i7-13650HX / 16GB / 1 TB SSD / NVIDIA
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 7700XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest