Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2664 üzenetére
Szia!
Gyárilag Rocket márkájú akkumulátorokat használ a Kia és a Hyundai is. Itthon is forgalmazzák őket. [link] A gyári akku ha jól emlékszem 45-50Ah/410A-es kapacitással, jobb+ (a fotódon is ilyen) kivezetéssel rendelkezik.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2686 üzenetére
Szia!
Ha szerencséd van csak hiányzik az izzócserét elősegítő valamelyik takarósapka, vagy a takarósapkából a tömítés ("O" gyűrű). Rosszabb esetben sérült volt az autó és a fényszóró is, és nem látható helyen sérült a fényszórónak a háza. Vagy javítva voltak a lámpák és a műanyaghegesztő nem jól dolgozott. Magától ritkán párásodik a fényszóró...
#vihartigris
Baleset és problémamentes kilométereket!
Robi73
-
vlevi
nagyúr
válasz Istikee007 #2738 üzenetére
2007-es Ceed-em van. Néha ugyanezt csinálja. Amikor legutoljára voltam szervizben (nem márkaszerviz), akkor szerencsére a szervizben is megcsinálta egyszer, de nem sikerült az okát kideríteni. Hibakodot nem találtak. :(
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2738 üzenetére
Szia!
Amikor nem indul az autód, figyeld meg a műszerfalon nem e világít az indításgátló visszajelzője. Sok autónál gondot okozott az immobiliser antenna meghibásodása (cserélték is őket gariban), de néha elég volt csak a vezetékeit átrendezni-megigazítani, a csatlakozójánál az érintkezők kontaktját ellenőrizni, tisztítani.
A másik dolog amit még érdemes ellenőrizni, ki kell venni az üzemanyag szivattyút és a szűrőházat, majd az üzemanyagszűrőt megtisztítani az évek alatt összegyűlt nyálkás trutyitól. Egyszerű a beavatkozás, kis kézügyességgel házilag is kivitelezhető. Itt található a Rio leírása munkafázisonként, a Ceed-nél is hasonlóan kell eljárni. [link]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2958 üzenetére
Szia!
Azt nézd meg, hogy amikor indítózol és nem indul az autó, akkor világít e az immobilizer lámpája. A KIA-nál ezzel az évjáratnál az immo antenna hibája okozott ilyen problémát. Eleinte cserélték őket, de ha jól emlékszem elég volt máshol elvezetni az antenna vezetékét, illetve a csatlakozónál ellenőrizni a vezetékek érintekezését. Az immo antenna a kormányburkolat alatt, a gyújtáskapcsoló kulcs felőli oldalán található.
Robi73
-
Istikee007
tag
válasz Istikee007 #2979 üzenetére
Illetve most sikerült elcsípni két hibakódot:
P1693: - Adóvevő, állandó
P1696: - Immobilizer; helytelen kulcskód, állandó -
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2979 üzenetére
Amennyiben indítózás közben kialszik az Immo lámpa, akkor az ECM, BCM és az Immo vezérlő is elfogadta a kulcsot. Jobb lenne gyári műszerrel tesztelni és a gyári referencia értékekkel összehasonlítani a kapott értékeket. Gyorsabban meglenne a hiba forrása és elkerülhetnéd a további felesleges kiadásokat. Lehet befecskendező hiba is (túl sok benzint kap a motor), gyújtás hiba, a VVT vezérlő szelepe (OCV) is lehet hibás, lehet gyújtáskapcsoló hiba és persze sok minden más is...
Szerk.: Kipróbáltad a tartalék kulccsal is?
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #2982 üzenetére
Így akkor marad az Immo antenna érintkezőinek a vizsgálata, az érintkezők tisztítása, összenyomása és a vezetékek elrendezése.
Robi73
-
addikt
válasz Istikee007 #3115 üzenetére
Szerintem a Bendix (mágnestekercs).
-
addikt
válasz Istikee007 #3120 üzenetére
Önindító mágnes tekercs vagy mágneskapcsoló, bár sok helyen a Bendix is használatos megszokásból.
Nem tudom milyen árban mozog a komplett önindító, de néhány esetben jobban megéri a komplett csere (főleg ha már köszörülget és mást is koptat), minthogy kiszereljék, szétszedjék stb. mint az egyszerűbb le- és fel.
Ettől függetlenül továbbra is "csak" szerintem ez a problémás alkatrész, nem 100%. -
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #3779 üzenetére
Szia!
A vezérlés állapotát a vezérmű burkolat levétele után lehet százszázalékosan megállapítani-ellenőrizni, amit ha lebontanak, akkor már jobb cserélni a vezérlést is, mert annyi munkával jár. A szelepfedél levétele utáni vezérműlánc ellenőrzés, illetve egy kompresszió mérés nem lehet több 15-30e forintnál, attól függ az adott szervizben mennyire vastagon fog a ceruza.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #3781 üzenetére
Mind a kettő mérés segít megállapítani a motor állapotát, viszont a gyártók a működéshez szükséges sűrítési végnyomási tartományt adják meg tól-ig kg/cm2-ben, amit kompresszió méréssel lehet ellenőrizni. Vannak megbontás nélküli mérések is, ami a hengerek közötti teljesítmény különbséget mutatják meg százalékos arányban és a kapott eredmény alapján következtetni lehet a motor és a hengerek állapotára is.
A mostani modern benzines motoroknál általában a mérhető kompresszió tartomány alapértéke 14,0 kg/cm2 (~14 bar), a minimum határérték pedig 11,0 kg/cm2 (~11 bar) körüli értéket képvisel. Amennyiben a hengerek közötti eltérés 1 kg/cm2-nél (~1 bar) nagyobb, a motor javításra szorul.
Robi73
-
MODERÁTOR
válasz Istikee007 #3779 üzenetére
Nekem azt mondták Gödöllőn, hogy ha nem csörög hideg indítás után illetve nem érzed, hogy alacsony fordulaton gyenge akkor a lánccal nincs baj.
Ez örökös téma mindenhol.
Hol áll a km óra ha szabad kérdezni?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #4143 üzenetére
Szia!
Több mint valószínű szakadás van a jobboldali ABS jeladó áramkörében. Az ABS lámpád világít? Ha nem, akkor eltárolt hibáról beszélünk nem élőről. Amennyiben az utóbbi, akkor lehet történt valami javítás az autódon és akkor keletkezett az eltárolt hibakód. (általában az ABS egységek "buták" és nem tárolnak el korábbi hibakódokat, csak a meglévőket mutatják, de sosem lehet tudni) Még mielőtt bármit is vennél, vagy rendelnél ellenőrizd a jobboldali ABS jeladótól az ABS egységig a vezetékeket. Keres rajta sérülést amit okozhat rágcsáló vagy mechanikus behatás. Ha nincs egyértelmű nyom, akkor szakadásvizsgálatot kell végrehajtani és végigmérni a vezetéket egy multiméterrel. Amennyiben megtalálod a szakadás helyét, akkor jöhet a forrasztás, vagy a sérült vezetékszakasz cseréje és az alapos szigetelése (zsugorcső pl.).
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
nagyúr
válasz Istikee007 #5768 üzenetére
Sorrendben:
Esetleg az akksira rámérnék, hogy le tudja e még adni egy ideig rendesen a szükséges kakaót, amíg a generátor nem veszi át.Ha tippelnem kéne akksin túl, valamelyik jeladó döglődik vagy koszos a motor/kipufogó környékén, ami az alapjáratot, stb (is) szabájozná (főtengely, lambda, egr ha van, stb).
Rosszabb esetben kuplung, esetleg valamelyik csapágy/elem már szorul a hajtásban (generátor/indító, vízpumpa, stb) és kell neki egy kis idő míg "bejáratódik" vagy kéne neki kis kenés/karbantartás. Ennyi idősen már elég sokminden "elhasználódhatott".
Milyen olaj van benne?
Váltó olaj mikor volt cserélve?[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #5768 üzenetére
Szia!
Az akksi mellett az üzemanyagnyomást is ellenőriztetném. Próbád meg, hogy ha kétszer adod rá a gyújtást majd indítasz, akkor hogyan indul. Lehet nem épül fel kellőképpen a üzemanyagrendszerben a nyomás és azért indul nehezebben. Amennyiben így indul könnyedén még a tankba is belenéznék és cserélném az üzemanyagszűrőt, de kizárólag a üza. nyomás ellenőrzése után.
Robi73
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #5772 üzenetére
Igen, az az alapjárat szabályzó motor, ami két furat között nyitja és zárja a beáramló levegő útját a motor felé. [link] A melegedése lehet természetes is mivel elég sokáig üzemeltetted folyamatosan azzal, hogy rajta hagytad a gyújtást 10 percig. Ha kíváncsi vagy az állapotára leszedheted és bele is nézhetsz, de általában tiszta szokott lenni az elhelyezkedésének köszönhetően. [link]
Amit írsz értéket gondolom nem gyári műszerrel lett kiolvasva, így az nem biztos, hogy mérvadó. Amennyiben nem oldódik meg a probléma, javasolt a gyári műszer alkalmazása és az ott látott értékeket összevetni a gyári referencia értékekkel.
"Esetleg az alapjárati szabályzó hibája okozhatja a korábban írt jelenséget?"
Akár, viszont én előtte a fojtószelepházat tisztítanám meg, de csak is az üzemanyag nyomás ellenőrzése után. [link]
Robi73
-
esbii22
őstag
válasz Istikee007 #6006 üzenetére
NGK LZKR6B-10E 🙂
iPhone 11 128 GB White, Apple Watch SE 44mm, Hyundai i30 II. gen.
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #6006 üzenetére
Denso XUH22TT is nagyon jó. De csak is megbízható helyről, mert ahogy az NGK, a Denso gyertyákat is hamisítják!
Robi73
-
esbii22
őstag
válasz Istikee007 #6039 üzenetére
Nekem GD van, de szerintem a lökhárító és a hűtő között kell lennie.
iPhone 11 128 GB White, Apple Watch SE 44mm, Hyundai i30 II. gen.
-
Robi_73
őstag
válasz Istikee007 #6039 üzenetére
Lökhárító levétele nélkül nem biztos, hogy hozzá fogsz férni, de semmi sem lehetetlen. Ceed esetében felülről kicsit megbontva a dolgokat hozzá letehet férni a kürthöz, a jeladó pedig a kürt alatt található. [link]
Robi73
-
nagyúr
válasz Istikee007 #6094 üzenetére
Ennyi idősen már lehet testkábel is, vagy indító szorul picit... bár azért az az aksi health sem épp jó annyira már.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sorozatok
- Öregszem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest