Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoltikai30
újonc
Sziasztok! Nemrég vásároltam egy 2008-as i30-at 1.6 benzin. Minden szuper csak az furcsa hogy a computer 6.9-es fogyasztást ír, és amikor teletankolom 560km ír hogy annyit tudok megtenni, pedig a tank elvileg 53 literes és tankolásnál is amikor azt írta hogy 100km-ert tudok még megtenni csak 37 litert tudtam bele tankolni.
Ez számomra kicsit furcsa. Lehet kisebb a tank? vagy én nem értek valamit -
kisza25
félisten
válasz
tuareg85 #148 üzenetére
Mert egyben van a kettő
Kia ceed club/adok veszek -
Sziasztok, 2010-2011 Ceedet szeretnek venni. Tudtok esetleg szervizt ajanlani pesten, ahol jol ertenek a tipushoz? Megeri esetleg tovabbra is markaszervizbe hordani? Most bujom majd vegig a nepiteleteket, de hatha is van tapasztalat.
Mivel se ido, se hozzaertes nincs a szereleshez, ez mindenkepp fontos lenne, hogy jo allapotban tudjam tartani.
Ezen kivul, tudtok esetleg tipusspecifikus forumrol? Nyilvan itt is mindenki jo fej, de itt meg eleg sok fele tipus van. -
kisza25
félisten
A szívó motorok többnyire nem tudják a gyári értékeket
Egy kis videó i20 r5 és i20 1,25
Kicsit lehúzzák a sima i20-at, pedig szerintem elég jól mozog a pályán és az időeredménye se rossz, mondjuk az r5 után biztos nagy a kontraszt. -
Hundi
újonc
Tudom, tudom
Nem is mindig indulok el így, csak például amikor kiállok a parkolóból vagy finoman kell elindulni. De nem akar meghalni a motor amikor ezt csinálom, nézd majd meg, hogyha csak kuplunggal szeretnél elindulni, akkor meg fogja emelni az elektronika a fordulatszámot direkt azért, hogy ne fulladjon le.
Amúgy nem tudom látta-e már valaki ezt a videót, de szerintem elég érdekes
[link] -
Hundi
újonc
Nem egészen. Arra gondolok, amikor például csak kuplunggal indulok el, gázpedál nélkül, akkor remeg a motor, ekkor érezhető a legjobban. Az elektronika megemeli a fordulatot 1500 környékére ilyenkor, nem lefulladni akar, nem ez a gond. De ha nyomom a gázpedált is akkor is érezhető.
-
kisza25
félisten
pozitív: kényelmes (450 km egy fenékkel fájdalommentesen), jó rugózás, jó fogyasztás, 4 felnőtt elfér, jó váltó, csendes motor, hifi egész jól szól, városba nagyon jól mozog, jó az elindulási hajlama (980 kg)
negatív: metálfényezés érzékeny könnyen sérül, autópályára már vérszegény a motor, 130 felett már hangos, a csomi néha kicsi, mert elég nagy szögben dőlnek a hátsó ülések (amik így kényelmesebbek), haladáshoz pörgetni kell, minden + emberkét megérzel, hátul dobfék, kemény műanyagok, de az kb az összes B szegmensben így van
jövő hónapban lesz az első szervizem, eddig kia ceed/i30-ra 35-40eFt volt egy sima szerviz -
kopogo
tag
Helló!
Hyundai i20 1.25 hp 84L vásárlás előtt állok érdeklődni szeretnék akinek ilyen van milyen a kocsi pozítiv negatív vélemény illetve milyen árba vannak a kötelező szervizek.
Többnyire városba lesz (illetve max 120km oda vissza) használva kevés autópálya.köszönöm
-
kisza25
félisten
-
Hundi
újonc
Szia!
Nekem is 2015-ös i20 van LED felszereltséggel. Én nagyon megvagyok vele elégedve, a váltója hibátlan, a rükverchez van hogy nekem is kétszer kell kinyomni a kuplungot, de ez tényleg csak ritkán van. 1.25-ös 84 LE motor van benne, városban, országúton jó, pályára kevésbé (4 ezret fordul 130-nál). Fogyasztása nagyon jó, 4,5-5 liter között város&országúton simán el lehet vele járni.
Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy akinek szintén i20 van, neki elindulásnál nem szokott néha rángatni? Eddig csak hidegen csinálta, de mostmár van hogy melegen is előfordul. Nem vészes, de azért mégiscsak érezhető -
Cobalt14
tag
Igen, láttam hogy jön, de pl emiatt kíváncsi vagyok az új Focus árára is majd.
Tipot én is néztem, egészen addig amíg meg nem láttam hogy a gyerekvédelemben kevesebb pontot kapott mint a Logan. Felnőtt védelemben sokkal jobb, de a gyerek kárára nem akarok cserélni, pedig az is tetszetős. -
kisza25
félisten
válasz
Cobalt14 #134 üzenetére
Idén jön az új ceed, az is drágább lesz, mert az új kia/hyundai-ban alap lett a 7" android auto/AppleCare
Az új i20 is 250eFt drágább
Viszont lehet lesz még pár akció a régi ceedre
A régebbi i30 kombi is be lett akciózva 4,15M mikor jött az új i30
Én még a fiat tipo-t nézegetem, böszme nagy olcsóért, 1,4 szívó az is, 3,5M-től -
Cobalt14
tag
Igazból bármelyik, Cee'd, vagy i30, leginkább az ára döntene. Az i30 jobban tetszik, jobban is felszerelt, de drágább is jelenleg. Egy Silver felszereltségű Cee'd-del már ki lennék békülve, de most inkább csak a kíváncsiság hajt, ha cserélek is még nem most lesz. Ha vennék újat, akkor már csak szívó benzint, még úgy is ha van rá gari.
-
kisza25
félisten
válasz
Cobalt14 #132 üzenetére
EGR-t nem tudom, de ha 200000- ig nem volt vele gond (ha ehyáltalán van benne) nem mindegy
Amúgy kia, vagy hyundai lenne a kiszemelt?
Az 1,6 GDI kezd kikopni 1.4 t-gdi veszi át a helyét (ha jól tudom az 1,4 kappa-ból lett fejlesztve, ami 1000 éves megbízható konstrukció
Gondolom új garis autót vennél, akkor meg bármi gond van ott a gari
A biztonság engem is kicsit aggaszt logannál, de az i20 mérete miatt sem egy életbiztosítás -
Cobalt14
tag
EGR szelepről van esetleg infó? Alkatrészeket árusító honlapon néztem, de csak a dízelekhez találtam, ebből arra következtetnék, hogy nincs egyikben sem, de így konkrétan leírva sehol nem találtam. Olaj, meg szűrő cserékkel nem lenne gondja, a Logant is a gyári 20000 km helyett 10000 km után viszem mindig szervizre, vagy ha lejár az egy év, ha cserélnék egyszer, akkor azt is gyakrabban vinném. A kokszosodás része jól hangzik, bár ha elő is jönne, nem tudom vajon a dióhéjas módszer jó lehet-e rá, eddig csak jókat olvastam róla. Tankolni jelenleg OMW 95-ös maxx motiont tankolok fixen mindig ugyanazon kútnál, nem tudom ez belefér-e a prémium üzemanyagba, én azt gondolnám, hogy igen, feltételezem ez jó lenne a GDI-nek is?
Én elégedett vagyok vele, nincs semmi hibája, és egész jól is megy a motor, illetve a kaszni méretéhez képest is. De szerintem mindennek a kulcsa, hogy mihez képest. Én egy régi swiftből ültem át bele, ég és föld a különbség, de tisztában kell lenni a korlátaival, a kompromisszumokkal. Amennyire én tudom tényleg elég egyszerű konstrukció a motor, hengerenkénti befecskendezéssel (nincs koksz), nincs benne kettős tömegű, se EGR, csak egy viszonylag alacsony nyomású fix geometriás turbó. Ha valaki odafigyel a turbós motorok helyes használatára, akkor nem hinném, hogy sok baja lehet. Mondom ezt persze úgy, hogy 18600 km van benne, szóval ki tudja. Ha érdekel, akkor itt egész részletesen írtam róla: http://nepitelet.hu/autok/dacia/logan_2013/voros_orias/
Egyébként leginkább a biztonsági dolgok miatt gondolkodom a váltáson, mert nincs valami acélos töréstesztje a gépnek. Mióta megszületett a kislányom, azóta kicsit jobban mozgat ez a kérdés, illetve ha pl 3 évesen leadom kevés futott km-rel, akkor még van rá 2 év gari, és normális árat kaphatok érte, ha beszámíttatom. Meg folyamatosan bennem mozog a kisördög, hogy de jó lenne valami komolyabb, újabb, más. Meg hosszú távon a szívó benzin talán biztosabb, 10 évesen sokkal nehezebb eladni egy turbós benzinest, mint szívót, hiába van tökéletes állapotban. Más oka nincs, jól megy, nagy, szeretem. -
kisza25
félisten
válasz
Cobalt14 #129 üzenetére
szia, megkapják időben a szűrőket/olajcseréket kimennek a világból, az 1,6 gdi sem hajlamos a kokszosodásra, fórumtársat kérdeztem ekinél flottában vannak 200e km+ után sem volt velük ilyen gond.
Az 1,4-et már nagyon lefolytja az euro6, az 1,6 gdi még élhető, mondjuk 35 lóval több is, fogyasztásuk közel azonos
Az 1,6-ba több olaj megy, kb ennyi a többlet költség, nem árt neki néha prémium üzemanyag, 2-3 tankolásonként
láncos mindkettő, nem hallottam még gondrólmás: a 0,9 TCE logannal mennyire vagy elégedett, miért cserélnéd? gondolom van valami oka? nézegettem a stepway-t, nekem pont jó lenne amire most autó kell és elég jó áron dobálják őket
-
Cobalt14
tag
Tudnátok segíteni, hogy az 1.4 és 1.6 benzin motoroknál van-e beépítve EGR szelep? Illetve a kettő között annyi eltérés van, hogy az 1.6 közvetlen befecskendezésű, vagy van valami egyéb különbség is a két motor között? Adott esetben ez vajon milyen többlet költséget jelenthet szervizelési szempontból, a kokszosodáson kívül?
Jelenleg egy 0.9-es Dacia Logan MCV-t hajtok, amiben a turbót kivéve nincs kb semmi "extra" (indirekt befecskendezés, nincs EGR, se kettős tömegű), és érdekelne, hogy ezeknél a motoroknál van-e valami, amire oda kell figyelni? Ismert típushibájuk, vagy problémájuk esetleg? Ha jól olvastam mindkettő vezérlése láncos, szokott ezzel gond lenni?
-
-
Atlantis
veterán
Hello!
Nekem is i20-van, 1.0-s turbós, a 84 lovas 1,25-öst csak próbán vezettem, de nekem akkor nagyon gyengének tűnt. Járáskultúrája viszont nagyon jó volt.
Az autó amúgy tényleg jó, nagyon szeretem, kisza25 írásával nagyjából egyetértek, annyi kivétellel, hogy futóműve azért lehetne jobb (mondjuk a magyar utak minden élményt szétkúrnak). Előtte Fordom volt, az ebben verhetetlen a kategóriájában, lehet csak ezért érzem ezen a téren a Hyundai-t visszalépésnek.
Én nem vagyok ugyan égimeszelő, de nekem a középkonzol is kicsit útban tud lenni, de ezt már vásárlás előtt ki tudod szűrni. Amúgy a hely valóban elég benne, akár 4 felnőttnek sem kínzás hosszabb úton sem.
Remek kis gép az i20, de a Kona is pofás lett, most már inkább azt venném...
-
kisza25
félisten
válasz
Wiz Khalifa #121 üzenetére
Ok csak ami 6 évesen 3-4M az újonnan volt 5-6M
Az N meg 8-9M
Ha 6 évesn 3-4M lesz én is azt veszek -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #118 üzenetére
3-4 M egy 2012-2013-as 1,6-os szívó
és azért N-ből nem fog annyi futkozni, kia proceed GT-ből is alig van pedig az 6-7M-től indult -
Wiz Khalifa
veterán
válasz
bajnokpityu #118 üzenetére
Én is úgy saccolom hogy a leéltebb darabok 3 milláért azért már meg lehet lesz venni. És olyan 3.5millától indulnak majd a normálisabbak.
-
Wiz Khalifa
veterán
Oké de egyik se lesz olyan mint az i30N.
Amúgy tegnap voltam a Fiat-nál átvenni az új céges kocsit. Megnéztem a Fiat 500X-et míg a papírmunka folyt és tetszett. Nem volt sose Fiat-om és nem is tudom mennyire jók de tetszett.
Amúgy ami kocsi még tetszik az a Toyota Prius. sokaknak nem tetszik de nekem igen. A gond az hogy nekem még az a széria tetszik ami nem kap zöld rendszámot mert nem Plug-In-es. És ez a gondom annál.
-
kisza25
félisten
válasz
Wiz Khalifa #115 üzenetére
8M+ az új, 6 évesen lesz kb 5-6M, annyiból már kapsz új autót elég sokfélét
-
Wiz Khalifa
veterán
Csak próba.
Sajnos anyagilag sose voltam Én sem és a családfám sem olyannyira jó hogy egy új kocsit megengedhessünk magunknak.
Mondjuk nagyapám régen a Wartburg-ot újonnan vette.
Az lenne a tervem ha úgy lenne hogy a mostani kocsim szeretném 30 éves koráig nyúzni ami 6 év múlva lesz. És akkor venni egy i30N-t 6 év múlva. Hátha akkorra lejeb megy az ára jóval.
A mostani kocsim ára úgy is felfelé fog már csak emelkedni évről évre.
-
kisza25
félisten
válasz
Wiz Khalifa #113 üzenetére
Veszel is, vagy csak próba?
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu #111 üzenetére
Nem tudom hohyan van megoldva, de nem veszem észre, hogy megy, meg hogy kapcsolgat
Ceedben kifejezetten idegesített, mikor kapcsolgatottMás: rendelhető az új i20 alap benne a 7" Apple Carplay és Android Auto
Mondjuk 3,65M az induló ára, ami 250eFt al több, mint a 2015 i20 fresh, a 7" Apple Carplay és Android Auto-val tud többet alapból, más extra felszereltséget nem találtam -
kisza25
félisten
válasz
Wiz Khalifa #109 üzenetére
mondom, szerintem az elektromos gázzal játszanak, hogy klíma megy alapból több gázt ad azonos gázpedál állásnál, másra nem tudok gondolni
-
Wiz Khalifa
veterán
Munkahelyen van most kolléganőnek egy 2 hetes i20 Go+. 84 lovas 1.2-es mocival. Neki manuál klímás és mikor először vitt el egy körre egyből feltűnt hogy ha be van lőve a klíma ha nincs ugyan olyan erősnek érzed. Nincs az mint az én Calimnál (2.0 115le) hogy ha be van kapcsolva a klíma akkor ugyan akkora gázzal mint klíma nélkül lefulladok. Mert annyira leszívja a motor erejét.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Az én 2008-as, nemrég vett 1,4-es (szintén 109 lovas) Ceed SW-mben bizony jól észre lehet venni a manuális klímát előzgetés közben.
Na nem annyira, mint előtte az ezres (68 lovas) Yarisomban: ott egy bicikli megelőzése is a "Turbo Boost (=klíma OFF) kapcsoló megnyomásával kezdődött.szerk: az én klímám annyira hűt, hogy menet közben is csak 2-3 percekre kapcsolom be, úgy 10 percenként. Leginkább lakott területen belül szoktam bekapcsolgatni, ott nem kell a motorerő. Országúton meg akkor, ha éppen nem történik semmi...
-
vlevi
nagyúr
Gondolom, automata klíma, nem manuális. Mert az automata kílma vezérlőjével is sokat lehet játszani, hogy ne vedd észre. Lehet, hogy automata állásban kevesebbet terhel, mint a kézi klíma, max-ra feltekerve.
Nekem 2007-es, 1.4 (109 lovas) Ceed van, manuális klímával, és majd, ha egyszer menni kell majd valahova, akkor megnézem, hogy a klíma bekapcsolása megfogja-e.
Amikor alapjáraton forog, akkor észre lehet venni, hogy bekapcsolom a klímát, de, nagy hirtelen nem tudom megmondani, hogy pl. országúti tempónál korábban feltűnt volna, hogy a kílma bekapcsolása visszafogná. Az is igaz persze, hogy menet közben nem szoktam ki/be kapcsolni. -
kisza25
félisten
Érdekes módon egyáltalán nem érezni, hogy mikor kapcsolgat a klíma, már csak azért is fura, mert kia ceedem volt 5,5 évig, ami 2011 1,4 benzin 105 ló volt és ott konkréten érezni lehetett, hogy elment az erő, majd visszajött...
Lehet itt az elektromos gázpedállal játszottak valamit, de egyáltalán nem tudom mikor kapcsolgat.
Biztos elvesz valamennyi erőt, de én nem szoktam kapcsolgatni előzéshez, eszembe sem jut
Múltkor 450 km pályáztam klímával 130-150 között tartva, ahogy a forgalom engedte, 1x sem jutott eszembe, hogy kikapcsoljam a klímát
Amúgy a fordulatot is "lassan" ejti vissza mikor teljesen lelépsz a gázról, nem veszi el egyből teljesen 0-ra, hanem hagy egy pici gázállást hagy neki pár másodpercig, hogy ne bólogass váltásoknál
Ezt amúgy csak akkor vettem észre mikor pillanatnyi fogyasztást néztem, okos rendszerek már ezek -
kisza25
félisten
Szia, nekem 2015-ös i20 van, 1,25 motorral, a GO az egy akciós csomag fantázia neve, kicsit más az első hűtő, meg pár dolog benne van az alaphoz képest. A go+ meg ugye további extrákat ad.
pozitív: Városra találták ki a motort és az autót is, könnyen megindul, csendes, jól fogyaszt, kényelmes, akár 4 felnött elfér benne, a csomilya élhető méretű. Nem nyiszog benne semmi, jól össze van rakva.
Futóműve nagy autós, ügyes, kanyarokban nem billeg, de az úthibákat is elég szépen elnyeli.
Minden kézre áll és normál igények mellett elég jól felszerelt.
A váltója is jó, egyedül a rükverccel szoktam néha küzdeni (pl.: 2x kell kinyomni a kuplungot), de mondjuk én 60 ekm-el vettem
negatív: a metál fényezése extrém könnyen sérül, kopogós műanyagok vesznek körül, túlszervózott (ez városban lehet előny is)
100-ig teljesen élhető, 100 felett kezded érezni az erő hiányát, tudsz vele menni 140-150-el is (140-től már hangos), csak egy visszalassulás mondjuk 90-re és onnan gyorsításhoz vissza kell szúrni 3-ba és pörgetni kellmás: fogyasztás nálam 6,4 10ekm átlaga és nem nagyapóssan vezetek.
én megvenném újra, csak nem a 75, hanem a 84 lóval, most az active kivitel van amivel szemezek, mondjuk az 1,4-essaját vélemény: a go plusz már 4M azért már inkább vennék egy i20 activot 1,4 motorral
-
kopogo
tag
Helló!
Véleményt szeretnék kérni a Hyundai i20 Go plus kocsiról vadonat újról lenne szó.
Valakinek valamilyen tapasztalat vélemény jó nem jó.
1.25 motorral
Több városi használat lenne kevesebb autópálya használat.
köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- Elektromos autók - motorok
- iPhone topik
- Assetto Corsa EVO
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPad 8 32GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" M3 2024 24GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest