mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni?
Dehogy gondoltam. Lassan 2 éve vettem az (első) S1-emet, újonnan... 1 napot bírt, másnap összefosta magát a kijelző. Használgattam, de végül visszakaptam a zsét. A második S1 már használt volt: ez már bizonyított jeligére! Régebbi szériás, gyengébb összeszereléssel, de erősebb vezérlővel. Jó páros...
Párszáz km-t elkaristoltam vele, amikor beszart az akku. Aztán még sikerült meg is ázni, amitől a vezérlő is gajra ment... szerencsére mindkettőt kaptam gariban, de ekkor már erősen fogalmazódott bennem, hogy ebbe a vasba dupla motor kell...
szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott
Egyrészt a gyorsulás miatt, igen, másrészt mert durván kevés 1 db elektromos fék. Ha két motor van, az kapásból duplázza a fékerőt, így kb. megfeleződik a fékút.
Szóval a ~80K-s roller mellé lőttem egy kereket innen a fórumról 20K-ért. A beszart akkut meg javítani terveztem, hiszen dupla motor mellé dupla akku is dukál... Aztán csak húzódott a projekt... vettem egy S1 Pro hátsó villát a 2. motornak: bele is faragtam, de se két akku, se két vezérlő. Egy rosszat vettem a fórumról, hátha javítható, de sajna zárlatosként eldurrantotta a Pro motor csatlakozóját: nem nyert.
Végül az áttörést egy jó fogás hozta meg, 30K-ért egy szinte új, alig törött S1: olyan jó állapotban volt, hogy nem az volt a donor, hanem arra építettem rá az én vasamról a dolgokat, a többi már történelem. (A dupla motoros teszt vmiért elég sok érdeklődőt vonzott, pedig csak megyek egy 5-6 percet és élvezem... 2x11A)
A többi átalakítás (gumi pl.) tesztek során alakult így. A Pro gumi kényelmes, viszont rosszabbul gurul, nagyobb a fogyasztás vele, és kisebb a végsebesség... A sima S1 gumi kényelmetlen, de jobban gurul. Viszont kevésbé tapad. Végül a Raptor gumi volt a befutó, ami szélesebb, jól tapad, kényelmes, mégis jól is gurul. Csak nem fér be a villába. Legalábbis necc: kellenek a kompromisszumok. Mindig.
Közben játszottam vezérlő tuninggal, rendszeresen égettem le 30A-est, ami ne feledjük közel 3x-osa a gyári teljesítménynek: nincs csodálkoznivaló... Nagyon durvákat tudott vele indulni mindenesetre... M4 Pro-s kolléga épp csak kipróbálta, de majdnem lepotyogott róla... Azóta "lightosabb" vezérlő van hátul, ami indulásnál nem rúg oda. Ez kíméli a kormányt, a gumit, meg a bordámat... Utóbbi egy első kerék kitörés utáni pofára esésnél megrepedhetett. Utána már nagyon nem esett jól a nagy gyorsulás. Szóval ami bug, végül feature lett, azaz összességében barátságosabb, kezelhetőbb a gép és még visszatöltést is tud. Ja és külön kezelhető a fék, ami "klónozott" gyári vezérlőkkel nem lenne triviális. Nyilván ez magával vonzza, hogy kezelőszervekben se gyári hüvelykujjas karok vannak már (amiatt is estem majdnem), hanem rendes fékkar, és félmarkolatos gáz. A rendes fékkar meg nem igazán fér el a gyári keskeny kormányon, így logikus lépés, hogy szélesebbre alakítottam. Jó, magukban a fékkarok még elférnének talán, de vannak egyéb kezelőszervek, motorok kapcsolója, meg a reflektor. Utóbbi meg azért kellett, mert rendszeresen jártam haza munkából este 8 körül, már tök sötétben. A gyári lámpa meg semmire se elég, nemhogy ~36 km/h csapatáshoz...
Ja, amúgy plusz akku már csak azért is kellett, mert kb. 2x messzebb költöztem a mukahelyemtól, így ami addig egy töltéssel oda-vissza elég volt, az most már csak egy út lett volna. Igaz, közben megoldódott a töltés a cégnél, de azért nem jó, hogy a végén haldokló akkuval ér be az ember. Nem beszélve a hazaútról. Szóval, ha már úgyis dupla motor (ez meg az emelkedőn kell hazafelé), akkor minimum dupla akku. Egy időben 3 db gyári akku volt benne, plusz egy külön a másik motornak. Összesen 26Ah. Az is tudott ~50 km-t végig maximális fokozaton... Ez a 48V átalakítás meg a végsebesség növelése miatt volt jó ötlet. Rácsodálkoztam, hogy a gyári vezérlő elbírja (pedig névleg 36V-os), de azért annyiból lehetett sejteni, hogy a kijelzőben kiválasztható a 24/36 és 48V mód is.
Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?
Mostanában nem. Anno kérdezték, és akkor utána számoltam. Azóta azért befigyelt a 21700-as akkupakk (cellák 50K, dobozok csillió), meg még egy eBike vezérlő (20K), és persze további "apróságok". Meg vettem egy hegesztőt is, igaz, azt másra is lehet használni, nem csak rollerszerelésre, de az is volt egy 50K...
Ja és ponthegesztőkre is költöttem némi pénzmagot (főleg annak meghajtására, mert akármilyen akku nem jó hozzá, stb.). Viszont így tudok akkut gyártani magamnak, ami nem hátrány, kollégának is készült (több) akku, lényegében ő csinálta magának, én csak a helyet, eszközt, meg a szakmai támogatást adtam. Ami kimerült 8 óra anekdotázásban, és némi balance kábel forrasztgatásban.
[ Szerkesztve ]