Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7626) DigitXT válasza oszy (#7622) üzenetére


DigitXT
félisten

Kirin S1 felejtős, kolléga rollere 2 km után döglött se kép se hangra.
Oka ismeretlen. Gagyi, XT30 csatlakozó van benne, töltő aljzat szar
helyen van, meg ilyenek... egyedül a gyári hátsó kerék hajtás tetszik.

Használtban egy sima S1 megérheti, 50K körül... Vannak típushibái,
de összességében ár/értékben teljesen jó: 2x4 km röhögve megy.:K
(Egyik típushiba az akku sérülése. Hiába a rugózás, eltörhet a kötés,
viszont még ilyen hibás akkuval is ment neki 7 km, hibátlannal 14+.)

Reggie0: tuti nem venném ki a rugót, valóban veszélyes, ha nem azt
csinálja a roller, amit a pilóta szeretne.:K Márpedig a "beragadt" gáz
az pont egy olyan dolog, amit senki nem akarhat: a tempomat*, ami
az S1-ben van, egyáltalán nem ilyen, ráadásul kikapcsolható, ha kell.

*: nem csak nyélgázra jó. Félmarkolatos gázkarral bárhol meg lehet
állítani, s olyankor a hóban is elvitt csúszkálás nélkül, egyenletesen.
Amikor a reflektor kapcsolóm miatt szorult a gáz, na az para volt.:DDD

[ Szerkesztve ]

(#8518) csokaym


csokaym
csendes tag

rövidebb-hosszabb szerelések után, de végre elkészült a Kugoo S1 pro-mból a 48V-os dual motoros verzió.
DigitXT kollégának köszönhetően készen lettek hozzá az akkupakkok, amik elkészülte után már nem volt megállás a szerelésben. LG MJ1-es cellákat használtunk a pakk készítéséhez, és a minél jobb helykihasználás érdekében 3db 13s2p akkupakk született.

A hosszúkás azért lett olyan, amilyen, mert az egyik akkupakknak be kellett férnie a taposó alá, a gyári akku helyére, ha BMS-t viszont a cellákra helyeztük volna, akkor nem tudott volna becsúszni a régi akku helyére, túl magas lett volna. Így a BMS merevítővel a cellák elé lett helyezve.
A cellákhoz távtartóként a méhsejtes/hatszöges távtartókat használtuk - jobbnak tűnt stabilitásra is, illetve helykihasználás szempontjából is jobb, mint a klasszikus négyzetes távtartók. És a jobb helykihasználás mellett nem csak "taknyolva" összeragasztgatva vannak a cellák.
Ezúton is köszönöm DigitXT kolléga áldozatos munkáját, hogy éjszakába nyúlóan, fáradtsággal mit sem törődve segített a pakkok összehozásában :R

Alapvetően a rollert 2 db vezérlő hajtja, egy gyári állapotú, 11A-es elöl, illetve egy 20A-ra húzott hátul. Elöl a gyárilag rollerhez járó pro motor, hátul egy Kugoo S1 motor van.

A rolleren lecseréltem a gázkart egy kulcsos, félmarkolatos gázkarra. Ugyan a dizájnja jól néz ki, és elég szépen olvashatók napfényben is a feszültségmérő kék színű karakterei, maga a gázkar szerintem kicsit kínaira sikerült, nem adagolható annyira jól, mint gondoltam - ehelyett hosszútávon keresek majd egy jobb minőségűt.

A töltő portról leszedtem gyári kábelezést, és újrakábeleztem vastagabbal, így már bátrabban merek használni hozzá 3A-es töltőt.
Az akkuk közül egy tehát a taposó alá, kettő pedig egy kormánytáskába kerül (jelenleg csak 1 van kormánytáskában, mert a másik nem fér bele. Kínából már úton van a másik, amiben már elfér majd mind a kettő akkupakk).
A három akku párhuzamosítva lesz (jelenleg kettő van párhuzamosan kötve), és a töltés pedig a gyári töltőporton, az újrahúzott kábeleken keresztül megy.

A taposón lévő gyári Kugoo borítást leszedtem, és új (eredetileg gördeszkához való) borítást adtam neki, saját ízlés szerint:

Letörölgettem, egészen újszerűnek néz ki :)

Jól gurul egyébként, már elvittem egy próba körre is :) azért a nyélgázos gyorsulását még szokni kell! :R

bocs, hogy hosszú voltam :))

(#8900) DigitXT válasza jozsi252 (#8896) üzenetére


DigitXT
félisten

mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni?
Dehogy gondoltam.:D Lassan 2 éve vettem az (első) S1-emet, újonnan...:)) 1 napot bírt, másnap összefosta magát a kijelző.:U Használgattam, de végül visszakaptam a zsét. A második S1 már használt volt: ez már bizonyított jeligére! Régebbi szériás, gyengébb összeszereléssel, de erősebb vezérlővel. Jó páros...;]

Párszáz km-t elkaristoltam vele, amikor beszart az akku. Aztán még sikerült meg is ázni, amitől a vezérlő is gajra ment... szerencsére mindkettőt kaptam gariban, de ekkor már erősen fogalmazódott bennem, hogy ebbe a vasba dupla motor kell...

szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott
Egyrészt a gyorsulás miatt, igen, másrészt mert durván kevés 1 db elektromos fék. Ha két motor van, az kapásból duplázza a fékerőt, így kb. megfeleződik a fékút.:K

Szóval a ~80K-s roller mellé lőttem egy kereket innen a fórumról 20K-ért. A beszart akkut meg javítani terveztem, hiszen dupla motor mellé dupla akku is dukál... Aztán csak húzódott a projekt... vettem egy S1 Pro hátsó villát a 2. motornak: bele is faragtam, de se két akku, se két vezérlő. Egy rosszat vettem a fórumról, hátha javítható, de sajna zárlatosként eldurrantotta a Pro motor csatlakozóját: nem nyert.

Végül az áttörést egy jó fogás hozta meg, 30K-ért egy szinte új, alig törött S1: olyan jó állapotban volt, hogy nem az volt a donor, hanem arra építettem rá az én vasamról a dolgokat, a többi már történelem. (A dupla motoros teszt vmiért elég sok érdeklődőt vonzott, pedig csak megyek egy 5-6 percet és élvezem...:D 2x11A)

A többi átalakítás (gumi pl.) tesztek során alakult így. A Pro gumi kényelmes, viszont rosszabbul gurul, nagyobb a fogyasztás vele, és kisebb a végsebesség... A sima S1 gumi kényelmetlen, de jobban gurul. Viszont kevésbé tapad. Végül a Raptor gumi volt a befutó, ami szélesebb, jól tapad, kényelmes, mégis jól is gurul. Csak nem fér be a villába. Legalábbis necc: kellenek a kompromisszumok. Mindig.

Közben játszottam vezérlő tuninggal, rendszeresen égettem le 30A-est, ami ne feledjük közel 3x-osa a gyári teljesítménynek: nincs csodálkoznivaló...:DDD Nagyon durvákat tudott vele indulni mindenesetre... M4 Pro-s kolléga épp csak kipróbálta, de majdnem lepotyogott róla... Azóta "lightosabb" vezérlő van hátul, ami indulásnál nem rúg oda. Ez kíméli a kormányt, a gumit, meg a bordámat... Utóbbi egy első kerék kitörés utáni pofára esésnél megrepedhetett. Utána már nagyon nem esett jól a nagy gyorsulás. Szóval ami bug, végül feature lett, azaz összességében barátságosabb, kezelhetőbb a gép és még visszatöltést is tud.:K Ja és külön kezelhető a fék, ami "klónozott" gyári vezérlőkkel nem lenne triviális. Nyilván ez magával vonzza, hogy kezelőszervekben se gyári hüvelykujjas karok vannak már (amiatt is estem majdnem), hanem rendes fékkar, és félmarkolatos gáz.:)) A rendes fékkar meg nem igazán fér el a gyári keskeny kormányon, így logikus lépés, hogy szélesebbre alakítottam. Jó, magukban a fékkarok még elférnének talán, de vannak egyéb kezelőszervek, motorok kapcsolója, meg a reflektor. Utóbbi meg azért kellett, mert rendszeresen jártam haza munkából este 8 körül, már tök sötétben. A gyári lámpa meg semmire se elég, nemhogy ~36 km/h csapatáshoz...

Ja, amúgy plusz akku már csak azért is kellett, mert kb. 2x messzebb költöztem a mukahelyemtól, így ami addig egy töltéssel oda-vissza elég volt, az most már csak egy út lett volna. Igaz, közben megoldódott a töltés a cégnél, de azért nem jó, hogy a végén haldokló akkuval ér be az ember. Nem beszélve a hazaútról. Szóval, ha már úgyis dupla motor (ez meg az emelkedőn kell hazafelé), akkor minimum dupla akku. Egy időben 3 db gyári akku volt benne, plusz egy külön a másik motornak.:D Összesen 26Ah. Az is tudott ~50 km-t végig maximális fokozaton... Ez a 48V átalakítás meg a végsebesség növelése miatt volt jó ötlet. Rácsodálkoztam, hogy a gyári vezérlő elbírja (pedig névleg 36V-os), de azért annyiból lehetett sejteni, hogy a kijelzőben kiválasztható a 24/36 és 48V mód is.:B

Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?
Mostanában nem.:N Anno kérdezték, és akkor utána számoltam. Azóta azért befigyelt a 21700-as akkupakk (cellák 50K, dobozok csillió), meg még egy eBike vezérlő (20K), és persze további "apróságok". Meg vettem egy hegesztőt is, igaz, azt másra is lehet használni, nem csak rollerszerelésre, de az is volt egy 50K...:Y

Ja és ponthegesztőkre is költöttem némi pénzmagot (főleg annak meghajtására, mert akármilyen akku nem jó hozzá, stb.). Viszont így tudok akkut gyártani magamnak, ami nem hátrány, kollégának is készült (több) akku, lényegében ő csinálta magának, én csak a helyet, eszközt, meg a szakmai támogatást adtam. Ami kimerült 8 óra anekdotázásban, és némi balance kábel forrasztgatásban.:R

[ Szerkesztve ]

(#9432) DigitXT válasza jozsi252 (#9430) üzenetére


DigitXT
félisten

Nekem a hüvelykujjas gáz sem a barátom... Eredetileg az volt az S1-en, ami
addig nem is volt baj, amíg digitálisan kellett vezetni, ám ahogy nőtt az ereje,
annál inkább felmerült, hogy nem csak a nyélgáz, meg a nulla létezik LOL.:D

Szóval az adagolhatóságban, így vezetési élményben nekem a félmarkolatos
gázkar nyert: a teli markolat megint csak nem jó, mert a motorkerékpárokkal
ellentétben itt erősen kapaszkodsz is a kormányba, ez ismét kinyírja a finom
mozdulatokat, különösen, de nem kizárólagosan a kisebb, stabil gáz tartását.

Nem nagyon tudom elképzelni, hogy egy hüvelykujjas gázzal max. fokozaton
hogyan lehet kényelmesen lépésben gurulni, rángatás, bizonytalanság nélkül.
(Tudom, erre vannak az előre definiált módok, ám S1-en kényelmetlen ezeket
menet közben kapcsolgatni. Blinkee-n van rá dedikált kapcsoló, az működik.)

(#9446) DigitXT válasza modeller (#9444) üzenetére


DigitXT
félisten

Na pont ezen problémák miatt nem szeretem a hüvelykujjas gázkart...:R
A félmarkolatost ott fogod hozzá* a kormányhoz, ahol akarod, pl. félgázon.
Egy mozdulattal vissza tudod engedni nullába, ha kell: te vagy a tempomat.

*: nyilván fogni kell, de érzésre ugyanaz, mintha csak a kormányt fognád.:D
Nem igényel extra erőfeszítést (szerintem a legbiztonságosabb megoldás).

Biztos nem hekkelnék tempomatot az S1-be, ha nem lenne eleve benne.:Y
Gyakorlatilag csak nyélgáz fixálásra volt alkalmas. Egyszerűen nem tudtad
elég precízen adott álláson tartani a gázkart, aktiváláshoz szükséges ideig.
Amit szeretnél, azt pont nem lehet megcsinálni vele (±1 km/h meg ilyenek).

Ha nagyon hosszú túrákat mennék (eddig 30-40 km fölé nem mentem), és
nagyon sok kiváló bicikliút lenne közben, akkor talán igen, használnám. De
a napi közlekedésben több hátrányát éreztem, mint előnyét. Van amúgy az
eBike vezérlőmőn is tempomat funkció, de kényelmesen-elérhetetlen helyre
raktam a kapcsolóját, így csak 1-2x poénból használtam. Vicc, hogy ugye a
gázkart is fogni kell, de még nyúljak ki a gombig. Tudom, ez az én hibám.:DDD

Mindenesetre 3 opciót látok: gázkar csere, vezérlő csere, szoftver hekkelés.
A gázkar jelet hamisító hardvert nem látom plauzibilisnek, elég sz*r lenne a
debuggolást az árokparton kezdeni, miután egyszer beragadt a gázkar.:R

[ Szerkesztve ]

(#10030) DigitXT


DigitXT
félisten


Félig Kugoo S1 (kijelző, kormányrúd, egyik vezérlő, bár kicsit tuningolva, 20A-re),
félig FLJ (váz és a motorok), a harmadik fele (:D) pedig igazi nonémkínai: 75A-es
vezérlő, amivel tol mint a villamos, okos BMS, amin látom, hogyan szarakodik az
akku, félmarkolatos gázkar, aminél szerintem nincs jobb, reflektor éjszakára, stb.

Igen, közel 40 kg, szóval nem az a felkapom, és felszaladok az emeletre, vagy a
villamosra felugrom vele kategória, de mivel erre nincs is igényem, ahova megyek
vele, ott meg fel tudja segíteni magát a helyére, azt mondom, lehet vele menni.:K

Különösebb méréseket nem csináltam még, de a végsebessége 50 km/h körüli...
Emelkedőn mentem vele 42 km/h-t, ahogy korábban írtam: szerintem vállalható...
Gyorsulását majd megmérem, ha partner lesz a 90A leadásában az akku is.:R

[ Szerkesztve ]

(#10986) DigitXT válasza Reggie0 (#10985) üzenetére


DigitXT
félisten

Na igen, egy hüvelykujj gázkar valóban nem jó kisebb sebesség tartásra.*
(Ezért kell normális felbontású félmarkolatos gázkart használni, amivel a
4000W-os roller is képes lépésben haladni akár maximális fokozaton...:K)

*: ezért sem működik a tempomat félgázon, mert lényegében csak a nyél
az, ami stabilan megtartható. De ha valaki ráér bohóckodni ezzel, tegye...
Én oda fogom a markolatot, ahol akarom. Tetszőleges sebesség tartható,
s csak addig tartom, amíg szükséges: ha elengedem, visszahúzza a rugó,
és az el van engedve. Ha ezután még hajt, az konkrétan balesetveszélyes.
(Ezért sem szeretem a Xiaomi-t. Túl sokat gondolkodik egy gázelvételen.)

(#11790) DigitXT válasza Casseius (#11787) üzenetére


DigitXT
félisten

Oké, most leírtad azt a felhasználást, ahol én is írtam, hogy lehet értelme...
De ha már itt tartunk, eleve a hüvelykujj gázkar vicc. Sokkal használhatóbb
egy félmarkolatos, főleg ha a roller egy picit nagyobb teljesítményű, aminél
már erősen számít a gáz adagolhatósága.:K Ha meg lefagy, meg belilul az
ember keze, akkor elgondolkodnék rajta, hogy tényleg megéri-e rollerezni...
Most lehet, hogy jó ötletnek tűnik... évek múlva az ízületifájdalmak után is?

Ui: én is téli motoros kesztyűt használok a motoron, meg néha rolleren is...
(Motorokon elő szokott fordulni szélfogó a markolat előtt, nem véletlenül.:B)
Node egy kezemen meg tudom számolni, hányszor mentem mínuszokban:
annyira sose voltam rászorulva... Markolatfűtesem, meg fűthető kesztyűm*
sincs, de akik túráznak a hegyekben télen is, gondolom fel is szerelkeznek
hozzá rendesen: a roller vagy felszerelhető így, vagy nem, akkuja van, lehet
12V-os tápot csinálni, igy megoldhatók a motoros kiegészítők. Elméletileg.

Viszont, szerintem nem sok motorkerékpárt tudsz mutatni, amin tempomat
funkció van, nem beszélve arról, hogy egy rutinos motoros fékkészenlétben
van, ha a városban közlekedik, azt meg aztán végképp nem váltja ki semmi.
Igen, kint van az ujjad, igen bármikor meg kellhet húzni a féket, és esetleg a
fékerő is azon múlik, hogy mennyire van lefagyva a kezed. Észnél kell lenni!

*: látszik, hogy ezzel mennyire képben voltam: saját akku, bármire jó, occó.

[ Szerkesztve ]

(#12851) DigitXT


DigitXT
félisten

Kaabo Wolf King GT: rácsavarozott LCD-vel.:D Lehet, hogy napfényben
semmi nem látszik rajta, de igazából menet közben tökmindegy. Okés,
van egy csomó infó, amire a mérnök kíváncsi, de arra adatrögzítés kell:
nem igazán opció, hogy nyélgázon olvasod le a pici számértékeket...:N
(Azért megpróbáltam: 50A körül szabályoz le, az két motorral 100A, és
az elméleti max. feszültség mellett ebből jön ki 8400W. Amúgy 2000W.
Mármint egy motor névleges teljesítménye... de az nem sokat számít...)

Élménybeszámoló: no comment. Bővebben: no comment! (Ha nagyon
bele akarok kötni, akkor 90 km/h-nál lehetne stabilabb. Nyehehe.:R)

De most komolyan. Hihetetlen jó vas, bár nem roller, tök más élmény!
Motoros. Nem véletlen "full" motoros szerkóban próbáltam csak ki.:K
Nem kezdő roller. De sok motoros, tank-rolleres tapasztalattal élhető,
szerethető. Abszolút közútra van, járda/bicikliút csak kis fokozatban:
olyankor kezesbárány. Sőt, egy mororral még maxon is tök kulturált...

A tűzijáték két motornál van, durva csíkokat lehet húzni az elsővel.:Y
Utóbbival az a baj, hogy csak technikás egyenesben jó, kanyarban ha
rácsapsz a hüvelykujj gázkarra... Veszélyes: félmarkolatost raknék rá.

Nagyjából ennyi. Volt ott egy Mantis 10, az is kellemesen gurult, csak
a Wolf King GT után közvetlenül volt nagyon fura: könnyű, gyenge, lol.

[ Szerkesztve ]

(#13744) DigitXT válasza Thunderzolee (#13742) üzenetére


DigitXT
félisten

Szinte az összes eBike motorra 250W-ot vésnek, jogszabály miatt.:DD
Ha nálunk bevezetik a 350W-ot, pikk-pakk az lesz matricázva rajtuk...

Mert, vmi fura oknál fogva azt hiszik, hogy a névleges teljesítmény öl,
pedig csúcsteljesítmény leadása körül tud kipörögni a kerék, amint te
is írtad, hogy meg-megcsúszik emelkedőn (mert nincs rajta elég súly,
s mert vesz fel igazán áramot: a nyomaték meg az árammal arányos).
Ha bármire van értelme korlátozást bevezetni, az a csúcsteljesítmény.

Nekem az a bajom az összkerékhajtású, túl erős rollerekkel, hogy pici
döntés esetén, ha elforog az első kerék kitör az eleje, életveszélyes.:K
Nem véletlen szoktak a nagyobb teljesítményű rollerek hátul hajtani s
csak opcionális az első kerék hajtás: majd beszámolok jövő héten, mi
a tapasztalat. Sok-e az első keréken 4kW (biztosan). Azzal készülök a
történetre, hogy a fast start csak hátul aktív, az eleje lomhán indul...:DDD
Ezek, kombinálva a PMT gumival és a félmarkolatos gázkarral, talán...

[ Szerkesztve ]

(#16765) DigitXT válasza TaaT (#16763) üzenetére


DigitXT
félisten

Nyak, és az első villa. Hajlamosak eltörni. Persze vélhetően inkább
nehezebb pilóta, és kevésbé óvatos használat esetén, de aggályos.
A lehajtható kormány lötyögésre hajlamos. A gázkar kényelmetlen.
Utóbbi szerencsére csak az eSegway és hasonló mutatóujjas cucc
esetén igaz, ha jól látom, az Aldo S500-on félmarkolatos van, az jó!

(#16826) DigitXT válasza Reggie0 (#16825) üzenetére


DigitXT
félisten

A félmarkolatos gázkar megoldás mindenre...:))

(#18628) DigitXT válasza Peaceliker (#18627) üzenetére


DigitXT
félisten

Félmarkolatos. Egy ilyen batárra már csak az a biztonságos. (Tudom, vannak
még speciális alternatívák, de ami nagyon kommersz, nem való ezekre.:R)

Ami meg nagyon speciális, az beszerezhetetlen, és biztosan egy vagyon...:DDD

(#18629) Peaceliker válasza DigitXT (#18628) üzenetére


Peaceliker
addikt

Igen, rion cucca csinos, de annyit nem szánok rá... Nem tudom mennyit, de biztos sok :DDD
Fullmarkos ra gondoltam, de az megint olyan, hogy ergya úton rangatja az ember. Szóval lehet teszek egy próbát félmarkossal :R

"Oh my Goa'uld!"

(#19003) Peaceliker


Peaceliker
addikt

Kipróbáltam félmarkos gázkart.
Adagolásra és stabilitásra tényleg ez a legjobb. Kvázi mechanikus tempomat is tud lenni :)
Kényelmesnek nekem talán nem ez a legjobb de lehet csak szokni kell a fogást majd. Nekem mutató ujjas marha kényelmes, abba is elég keveset ránt bele az ember szar úton (gyengébb kisebb gépnél az ilyen nem érdekes, de nagyobb gépen fontos) de azzal az első fék nagyon gázul érhető el.
És amúgy is hiszek abban, hogy első fék is kell, de warriornál meg főleg, mert hátulja nagyon hamar csúszik, és csak kis tempós lightos tempóra elég csak a hátsó.
Szóval mutató ujjas ezért felejtős. Hüvelyk ujjas se nem kényelmes se nem stabil. Pici úthiba és már rángatja az ember, ez meg kapargat elől, nem mókás... Szóval most pár 100 km t bele rakok ebbe a gázkarba :))

"Oh my Goa'uld!"

(#20517) DigitXT válasza ggeleven (#20516) üzenetére


DigitXT
félisten

Otthoni javítása/karbantartása mennyire macera ezeknek a gépeknek?
Simán megoldod: ami extra nehezítés, hogy a pneumatikus gumi defekt
esetén általában nem túl könnyen varázsolható le/fel a felniről/felnire.:DDD
A tömör gumi meg a lelkedet is kirázza, rossz úton, felfüggesztés nélkül.
A légcellás gumi + valami rugózás egész jó kompromisszum tud lenni.:D

Elektronikai hibát meg ilyen kábel javítás szinten lehet könnyen javítani.
Ha a vezérlő sül meg, forrasztós, de jó arányban menthetők (FET csere).
Illetve az akku annyiban speciális, hogy ponthegesztő kell, ha törik.:R

Minden más ha nem javítható, akkor alkatrészként lehet cserélni. Motor
nem szokott elromlani, maximum az ázást nem szereti: gyári rolleren ha
tönkre tudod tenni, akkor valamit elkottáztak a gyárban... Tuning ölheti.

Gázkar hiba mondjuk egy hall szenzor csere. Vagy akár komplett csere...
Adott esetben megéri javítgatni pl. ha "nagyon kínai" gyárilag, és emiatt
nagy a gázkar holtjátéka. (Egy példa: eredeti SS49E-vel sokkal nagyobb
tartományban használható a félmarkolatos gázkar, jobb a gázreakció.:K)

Szerk: kijelző szokott még beázni bizonyos modelleken. Olyankor megáll
a versenytechnika, mivel általában a sebesség + egyebek kijelzésén felül
más szerepet is betölt, pl. gázkar jel előállítása, kommunikál a vezérlővel.
(Ennek következtében jellemzően nem lehet bármit bármivel kombinálni,
sőt, maximum az univerzális, utángyártott cuccok csereszabatosak. Azok
se mindig. Szóval nagyon kínai roller esetén lehet drága egy kijelző halál,
ha nem kapsz hozzá megfelelőt: lehet cserélni a vezérlőt is rögtön mellé.)

[ Szerkesztve ]

(#20758) DigitXT válasza OhYeah (#20757) üzenetére


DigitXT
félisten

Minden rolleren veszélyes. Főleg az aktiválás kiszámíthatatlansága miatt.
Annyi, hogy egy 25 km/h limites gyenge vason kisebbet fogsz esni tőle...
De ha bevisz egy autó alá, mert pont annyival később sikerül megállni.:F

Ui: mindenki úgy veszélyezteti a saját tepsi épségét, ahogy akarja.:))
Sokáig meg lehet úszni a kényelmes gurulászást ~20 km/h-val is, de igen
szomorúan olvasom azokat a beszámolókat, amikor fórumtárs töri bucira
magát egy apró hiba miatt. És sisak nuku, mert... csak. Sajna, két keréken
nem vicc az, hogy kétféle pilóta létezik, aki már esett és aki majd fog...:O
Erre fel kell készülni. Meg persze lehet kísérteni is a sorsot: kinek mi?:R

Én mindenesetre letiltottam a tempomatot, se automatikus, se manuális
nem kell. Egy normális, adagolható gázkar kell. A kormányt úgyis fogod,
tehát nem probléma egy félmarkolatos gázkart adott pozícióban tartani,
amikor meg elengeded visszahúzza a rugó és megszűnik a hajtás, ahogy
kell: nem fékez bele ezerrel, mert arra meg a fék való. (Persze megszokás
kérdése, valaki autóban is szereti a gázelvételre való nagyféket: villanyos
verdák tudják. Csak 4 keréken nem kell mellette még egyensúlyozni is.:D)

Sportmotorokon meg nem lehet ész nélkül elcsukni a gázt, akkorát fog a
motorfék: minden járműnek van trükkje, talán nem értek a kis rollerekhez
eléggé, mert párszáz km után már kW fölé tuningoltam a Kugoo S1-et is.
És amúgy akkor még használtam tempomatot akku kiegyensúlyozásra is,
igazából úgy nem veszélyes, ha tudod, hogy azzal mész, csak az átmenet
problémás, ha akkor kapcsol be, amikor nem akarod és nem számítasz rá.

[ Szerkesztve ]

(#21240) DigitXT válasza Peaceliker (#21239) üzenetére


DigitXT
félisten

Tegyük hozzá, hogy ez nem normális. A gázreakció is nagyon ideges, ÉS az
a mutatóujjas gázkar sem egy matyóhímzés... A hüvelykujjasnál jobb persze,
annál minden jobb, de a félmarkolatost sajnos meg sem tudja közelíteni.:R

Ha választanom kéne közülük, gondolkodás nélkül az X-et venném...:))
Mármint a Tiédet. Amire már rendes gázkar került, és kezesbárányként gurul.
(Azért kis tempónál megrángatva, az is meg tudja forgatni a gumit, meg főleg
kanyarban kell észnél lenni, de a félmarkolatos gázkart nem lehet "véletlenül"
csutkára húzni. Azt konkrétan akarni kell nyelezni... Kanyarban nem akarod.)

Szerk: szerintem ez nem a szinusz/négyszögjel vonalon áll, vagy bukik, csak
a vezérlő programozásán, hogy mikor mit reagáljon a gázjelre. (YKZ-n, ha azt
akarod, akkor helyből ráteszi a 230A-t, és behúzott féket is átforgatja, egyből,
de ha nem kapcsolod be ezt, akkor kicsit más a felfutása az áramnak, így az
egész roller finomabban tud megindulni, akkor is, ha véletlenül lenyelezted.:K
És ennek is fokozatai vannak, értelemszerűen, ahogy a féknek is. Mindennek.
Lehet, hogy csak bele kéne túrni a King menüjébe, mert az előző tulaj valamit
nagyon elbaszott, és amiatt ilyen használhatatlan, disznó. Egy próbát megér.)

Szerk2: VESC-en ugye ott a BMI160, tehát tudja, ha döntöd a vasat (EUC-nál
eleve másképp nem menne a szabályozás). Esetleg fel lehetne használni ezt,
hogy kanyarban ne rakja rá az összes elérhető lovat, még nyélgázon sem.:F

[ Szerkesztve ]

(#21635) Gardaai


Gardaai
senior tag

Csak hogy indítsak egy témát, bár inkább a nagyobb rollereket érinti.
Mi a véleményetek a mutatóujjas (illetve a többi) gázkarról?
Volt lehetőséges hüvelykujjas (G-Booster) után kipróbálni egyet (Mantis), hát... vannak kétségeim. (Ugyanis Boostert cserélném Mantisra a jövőben ha megtetszik.)

Ahogy a "nagyok" véleményezik ez a sorrend (legalábbis amivel én találkozok mindig) legjobbtól lefelé:
- félmarkos
- teljes markos
- mutatóujjas
- hüvelykujjas
Nekem holtverseny, de talán a hüvelykujjas az első, majd félmarkos, a másik kettő felejtős.

Tudom, tudom. Lehet cserélni szinte bármelyiket, szinte bármelyik verzióra, de most vegyük csak a működés/használati kényelmet.

↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai

(#21637) Peaceliker válasza Gardaai (#21635) üzenetére


Peaceliker
addikt

Mindent is próbáltam :DDD

Legjobb a félmarkos. Mutató ujjas gagyi (bowdenes) fékkel jó, akkor be lehet állítani jó pozícióba. De jobban adagolható mint a hüvely ujjas, nem rángatja úgy az ember ha rossz az út. Hüvelyk ujjast próbáltam gbooster félét, kaabo/nami fajtát, 300x et (ezt hypoljak, de nagyon gáz). Mind szar szerintem. Jó úton sem annyira jól adagolható rossz úton meg botrány. Teljes markos baja is az, hogy szar úton rángatni fogod. De jó úton az amúgy faja .

Szigorúan szerintem :R

"Oh my Goa'uld!"

(#22689) Peaceliker válasza Thunderzolee (#22687) üzenetére


Peaceliker
addikt

És tényleg...nem is értem, az hogy maradt ki nekem. Köszi :DDD :R

#22666Dudee

Szerintem érdemes gázkart egy félmarkosra cserélni és akkor bármilyen úton gear3/turbo/dual és adagolod ahogy kell. :)
Ezekben a vezérlőkben épp az a szuper, hogy ha picit húzod finom az összes fokozatban, ha téped akkor megy is. Az istenítet minimotors csak rángatni tud meg mérgeskedni (meg búg vele a motor mint az állat, aminek sokan örülnek, de szerintem marha gáz volt, amikor ment előttem a pro mantés én emg mögötte a warrior x ről sisakban hallgattam, hogy honnan jön ez a csúnya hang...aztán rájöttem ;]
Persze ez az én szubjektív véleményem...már a hang nem tetszés, mert a rángatás, meg a hang az valid, de engem zavar, van aki állítjha, hogy ez neki jó. :U én nem élem azt a vezérlőt. :R
Illetve négyszőgjeles vezrélőnek elvileg hatásfoka is jobb. De igen, cserélni kell kijezőt, főkábelt és vezérlőt is. Plusz újra kell kábelezni nagy eséllyel a világítást, dudát meg fene tudja még mit. Persze lehet, hogy közbe lehet iktatni a kaabo-s hub-ot, ami most ezeket vezérli.

Amúgy miért érdekel a minimotors cucc? 1 előnye van, motorfék állítható. De ha ki akarnám vágni belőle ezt a verzélőt, akkor warrior x gt (vagy mantis king) tft cuccát tenném bele, mert ott az 5 sebesség fokozatot fullra testre lehet szabni (current, gyorsulás, sebesség limit, fékerő, és pár paramétert ráadásul külön első-hátsó motorra). De mire ezt bele rakod annyiból lehetett volna venni egy gt/king-et amiben akku is nagyobb :))
Szerintem amúgy faja kis gép a mantis, én éltem, csak véletlen lett egy wolf-om és azóta csak a dupla kormányrúdas futómű jühet szóba :DDD

"Oh my Goa'uld!"

(#22690) Dudee válasza Peaceliker (#22689) üzenetére


Dudee
senior tag

Köszi neked és Zoleenak is a választ.
Igazából csak érdekelt lehet-e a mostani kijelzőn pimpelni valami egyszerűbb módon, de amiket írtok az nem az és nem annyiért. :)
A customizálás és egyszerű átkapcsolás parameter szettek között elég faja lett volna, de lehet csak most az elején gondolom így, amíg keresem a megfelelő beállítást.p, és nem nagyon szeretek menet közben nem az útra figyelni :)

az 1 motoros használat melletti problémákról nem olvastam, de köszi hogy írtátok. Azért próbálgattam úgy, mert a környező utcákban kis tempóval bóklászásnál soknak tűnt a kétmotoros nyomaték.

de akkor visszajutottunk a félmarkos gázkarhoz, megnézem majd.

köszi!

(#22949) DigitXT válasza bzolika10 (#22948) üzenetére


DigitXT
félisten

Eleve egy elvetélt öltet, hogy a gázkar "nyomvatartásra" szoftveresen beragad...
Két keréken ez merő életveszély, ezért csak elvetemült túramotorosok szoktak
ilyen szofisztikáltságú tempomatot applikálni a vasra: szoktak, haha.
Minimum
egy külön nyomógomb kellene rá, hogy most akkor ez a tempó kell (ezt tartsd).
Egyrészt ezzel bármilyen tempó fixálható lenne, akkor, amikor akarod, nem 5s,
vagy akármennyi múlva, illetve CSAK akkor, amikor akarod: tudsz róla.:))

Ui: komolyabb rollereken a gázkar nem egy nyomógomb, és igenis van annak is
jelentősége, hogy félgázon hogyan viselkedik a gép? Csak azt lehet "digitálisan"
vezetni, ami ehhez elég gyenge. De attól sem jó, ha véletlenszerű, hogy most a
tempomat aktiválta-e magát, vagy még nem... Volt ilyen pálcikám: szarra se volt
használható ez a funkciója, egy normális gázkar kellett rá, onnan nem probléma
ott tartani, ahol éppen megfelel. A kormányt úgyis fogod, ergo egy félmarkolatos
gázkar tökéletes a feladatra. Persze tudom, azt se cserél otthon mindenki.:R
(Nekem már a harmadik rolleremen van, és tökéletes, mindenre ezt rakok, LOL.)

[ Szerkesztve ]

(#23969) DigitXT válasza Boond (#23846) üzenetére


DigitXT
félisten

Fogalmam sincs. Nem sokat használtam gyári állapotában. Azt meg,
hogy csináltam vele valamit, szerintem nem kell magyarázni, hiszen
kb. az összes HSZ-em arról szól, hogy hogyan tuningolgattam...:R
Nem kifejezetten vízállóság végett, de ha már csinálom, ne ázzon be!

Nekem ez hobbi: többet szerelem, mint amennyit megyek vele. Most
is fent lóg a füstölőn szegény. De csak azért, mert lebetegedtem, így
nem tudtam még befejezni az újabb átalakítást: nincsenek rajta gyári
megoldások: kizárólag a váz az. Bár azon is van már pár átalakítás.
(Egy két extra lyuk, meg hosszabb kitámasztó. Szélesebb kormány.)

gyári doboz: használhatatlan volt, csere (vízálló szerszámos ládára**)
gyári féknyereg: volt helyette itthon jobb, csere (X-tech Zoom HB-100)
gyári rugózás: volt helyette polcon jobb, csere (EXA FORM légrugók)
Ide szúrom be, hogy bizony már másnap feldobtam ezt a 2 alkatrészt.
gyári kijelző: sose volt jó, kuka (volt helyette csere, most épp nincs*)
gyári gázkar: életveszélyes volt, csere (természetesen félmarkolatos)
gyári akku: kicsi volt, polcon pihen, cserebere (48V, aztán most 36V)
gyári motor: leégettem, csere (500W vs. 1800W: nem volt nyerő ötlet)
gyári gumi: tömör ezért kényelmetlen, csere (PMT: 12.5" X 2.25 R8.0)
gyári felni: a gumihoz szelep is kellett, csere (bár megfúrhattam volna)
gyári vezérlő: eldurrant, kuka (tévedésből ráterheltem, a rossz oldalról)
gyári kormány: keskeny volt, csere (sima alumínium cső semmi extra)
gyári markolat: gázkarral egyben volt, csere (amúgy nem volt vele baj)
gyári fékkar: analógra cserélve, polcon pihen a bal (a jobb még gyári!)
gyári fékbowden: hosszabbra cserélve (a kormány szélesítés miatt:DDD)
gyári lámpa: vakított, csere (beszóltak biciklisták, pedig 2 sz*ros LED)
gyári féklámpa: eldurrant, csere (12V helyett rászaladt 48V: nem bírta)
A legutóbbiban a sors iróniája, hogy újra 12V-os féklámpa lesz rajta.:DDD
------------------------------------------------------------------------------------------------------
gyári telefontartó: nem volt, de a kormánylefogató kiváló rögzítési pont!
gyári index: nem volt, de a vázba szépen bele lehetett fúrni őket, hátul

gyári reflektor: nem volt, de egy gyerek kapaszkodóra simán elfért elöl
gyári indexkapcsoló: nem volt, de a szélesebb kormányra simán elfért

*: ha rárakom a telefont a tartóba, akkor lehet nézegetni. Azt látni, amit
a videóban a jobb oldalon bevágtam. Sok infó, hasznosak is! De amúgy,
menet közben annyira pont nem nézegeti az ember. (Max. a pirosnál...
Mondjuk azon merengve, hogy vajon kibírja-e az akku hazáig.:)))

**: azóta már ez is le lett cserélve egy eggyel nagyobbra, mert csak úgy
fért el a széles 36V akku... 38Ah csak elég lesz ~50 km hatótávolságra!

Mivel korábban nem fért oda az akku, a vezérlés lakott ott: tekintve, hogy
a láda vízálló, igen, teljes nyugalommal mentem a szakadó esőben...:DDD

[ Szerkesztve ]

(#24070) DigitXT válasza meri (#24069) üzenetére


DigitXT
félisten

Jól gondolod, bár kizárólag kulcsos kapcsolót még nem használtam, de igen,
a kulcs része ennyit tud: megszakít egy vezetéket. Amikor már van rajta egy
akkufesz kijelző, meg esetleg kombinálva gázkarral, onnantól érdekesebb.:D
(Jó 3 éve minden rolleremen - ez kicsit fellengzősen hangzik, de mondjuk azt,
hogy volt 3 különböző, és azok iterációi -, félmarkolatos gázkart használok...
Azt vagy leviszem a kontrollerhez, vagy nem: amikor a kijelzőhöz kellett kötni
az adott funkciót, akkor nem vittem le, hanem fent oldottam meg a dolgot.:K)

Szerk: egyébként nem szeretem ezt a kétszer bekapcsolós dolgot.:))
A mostani verziómon egy "eFuse" áramtalanítja az egész hóbelevancot, ha a
kapcsolót lezárom, tehát ez tökéletesen védi mindenféle buzerálástól, semmi
sincs feszültség alatt, amíg nem adom rá a "gyújtást". Viszont amint ráadom,
az feszültség alá helyez mindent* azaz működtethetők a lámpák, index, duda,
de még van egy plusz védelem, a "motorleállító" kapcsoló, ami tiltja az ESC-t:
ha az nincs lekapcsolva, persze alapból éled az is, és el lehet indulni a vassal.

*: kulcs nélkül csak a töltőport csatlakozik fixen az akkuhoz a hátsó dobozban.

[ Szerkesztve ]

(#25382) Peaceliker válasza polo493 (#25379) üzenetére


Peaceliker
addikt

Van olyan roller ami szarul adagolható, de legtöbbel lehet széen indulni, illetve gyakorlás. Meg félmarkos gázkar pl sokat segít.
Közben néztem pár képet és látom, hogy nincs korona anya a nyak tetején... valami pálcika roller összeállítás ez csak nagyobb méretben ;] Most így vakon gőzöm sincs mit és hogy kéne rajta :N

"Oh my Goa'uld!"

(#25683) Peaceliker válasza alphamooncam (#25681) üzenetére


Peaceliker
addikt

Gázkar kis forrasztással cserélhető. Nekem félmarkos a legszimpibb :))

"Oh my Goa'uld!"

(#26086) Peaceliker válasza alphamooncam (#26084) üzenetére


Peaceliker
addikt

Mutatóujjas gázkar miatt. Félmarkosat rá és fasza lesz :R

"Oh my Goa'uld!"

(#26090) DigitXT válasza alphamooncam (#26088) üzenetére


DigitXT
félisten

Amilyen brutál gépészeti átalakításokat ráztál ki kisujjból, a gázkar csere...:F
Értem, hogy elektronika, inkább az a baj, ha garis a gép. Esetleg a forgalmazó
megcsinálhatná, ha létezik hozzá gyári félmarkolatos. Ha nincs, garivesztés...
(Konkrétan le kell szerelni a mutatóujjas kart, a hall helyére rákötni a másikat.)

Szerk: Peaceliker megelőzött.:R

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.