Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz PociAti #28200 üzenetére

    Igazság szerint kódoltam az írásomba, a szokásos útvonallal 36 V-ig (se) merítem, ami kb. 40 %-nak felel meg, azaz marad tartalék. 37 V a névleges feszültség (kb. 50 %). Erre játszom egyébként:

    https://batteryuniversity.com/article/bu-808-how-to-prolong-lithium-based-batteries

    Most Li-ions charge to 4.20V/cell, and every reduction in peak charge voltage of 0.10V/cell is said to double the cycle life. For example, a lithium-ion cell charged to 4.20V/cell typically delivers 300–500 cycles. If charged to only 4.10V/cell, the life can be prolonged to 600–1,000 cycles; 4.0V/cell should deliver 1,200–2,000 and 3.90V/cell should provide 2,400–4,000 cycles.

    On the negative side, a lower peak charge voltage reduces the capacity the battery stores. As a simple guideline, every 70mV reduction in charge voltage lowers the overall capacity by 10 percent. Applying the peak charge voltage on a subsequent charge will restore the full capacity.

    In terms of longevity, the optimal charge voltage is 3.92V/cell. Battery experts believe that this threshold eliminates all voltage-related stresses; going lower may not gain further benefits but induce other symptoms

    Hogy miért a tűzesetre reagáltam, az sem véletlen. Kínai ember jól telenyomta az akkut, utána beszáll a liftbe, ment lefelé a járművéhez.

    Meg olyan dolgok vannak, rendeltem egy másik töltőt Aliexpressről, hogy ne a gyárit kelljen magammal vinni, ha egy másik helyen akarom tölteni. Ezt szét is szedtem, hogy megvizsgáljam. Egy olyan spórolós konstrukciót kaptam, amiből még az optocsatolót és TL431 referenciát is kispórolták, helyette primeroldalon a segédtáptekercs feszültségét figyeli a PWM IC.

    Ennek azután meg is lett a következménye, hiába áll be terhelés nélkül 42 V-ra, de terhelés alatt már nem akar megállni 42 V szinten, hanem menne feljebb. Megfelelő módosítással lehúztam 39 V-ra az üresjárási értéket, de terhelés alatt még 41 V-nál sem állt meg. Meg amúgy sem lehet használni ventilátoros hűtés nélkül, mert kis trafó, kis dióda stb., mindent alulméreteztek.

    BMS mellesleg cellánként 4,25 V felett szakít meg általában, ezáltal a töltő meghibásodása ellen véd, aminek csak cellánként 4,2 V-ig szabad menni. Nyilván ezt a 4,25 V-ot úgy találták ki, hogy ettől még nem szabadna kigyulladni az akkunak, de nem biztos, hogy jó a határokat feszegetni.

    A tűzesetre visszakanyarodva nem tudhatjuk, szerencsétlen esetben volt ott 1 db cella, ami nem bírta a kínai túltöltőt, például. 1 db cella már be tudja gyújtani a többit is. Láttam ilyet én is (egy cellát égettem ki egy balfogás miatt, de az tényleg abszurd hülyeség volt, én intéztem el, nem ő volt a hibás).

Új hozzászólás Aktív témák