Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz mézespálinka #10612 üzenetére

    Mindkettő kell hozzá... A teljesítmény ahhoz kell, hogy fel tudjon gyorsulni.
    Mármint adott szakaszon. Ha hosszú az egyenes, a nehéz pilóta is eléggé
    fel fog gyorsulni: a végsebesség a légellenállás + gördülési ellenállás, és a
    rendelkezésre álló hajtóerő egyensúlyával áll be... A nehéz pilóta általában
    nagyobb is, tehát rosszabb a légellenállása, valamint jobban deformálódik
    alatta a gumi, így a gördülési ellenállása is nagyobb, de nem sokkal: simán
    el tudom képzelni, hogy a 25 km/h síkon azért elérhető/tartható 350W-ból.
    (Itt mondjuk felmerül a kérdés, hogy hol mérik a teljesítményt? Mert azért
    a motor hatásfoka sem 100%, és mi legtöbbször az akku felől nézzük, ám
    ha padozássá fajul a dolog, ott a keréken mért teljesítmény lesz a limit.:D)

    Gázolás esetén a pilóta súlya csak egyenes arányban számít. A sebesség
    viszont négyzetesen... Ámbár, ha egységes 25 km/h a limit, egyértelműen
    a gyerek fáj kevésbé, ha lepattan a gyalogosról.:DDD Abba most ne menjünk
    bele, hogy neki mennyire fog fájni egy ilyen, majd a szülei elmagyarázzák*
    neki, hogy a gyalogátkelôhelyet hogyan kellett volna megközelíteni...:R

    *: remélhetőleg nem kerékpáros szülei lesznek, akik pl. nem piros almáról
    énekeltek a kiságy mellett, hanem veszélyes zöld almáról. (Meg ugye az a
    bizonyos zebra tulajdonképpen egy szlalompálya előjelző: fékezni bűn.:O)

Új hozzászólás Aktív témák