Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- janacsi: Kasztrendszer?
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Villanyórás okosóra számlap
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Victoryus: Thomson 43UC6306 tv
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
boeing707
csendes tag
válasz
benemano #1395 üzenetére
Hosszú napokig a "futkosón" voltam, ezért bocsi a sűrű hozzászólásokért, végre gépelhetek kedvenc Topic-omban. Nagyon leegyszerűsítettem a dolgokat, hogy mindenki megértse, aki nem "aviatikus".
Az AIP-ben csak a helyek vannak jelölve, de az aktív mivoltuk a NOTAM-ban van, ami viszont minden személyzet számára kötelező érvényű. A jelzést minden ország Légügyi Hatósága veszi és teszi közzé a felhasználók felé. Sokszor többet kellett kerülni az akkori NSZK felett, mint az egész szoc. tábor területén. -
benemano
csendes tag
válasz
boeing707 #1387 üzenetére
Jogos a hozzászólás !
Ez szó szerinti idézet volt, de valóban érdekes kérdés, hogyan lehetett megoldani a jelzést ??
Minden esetre a forrás nem gondolta volna, valaha is belegondol ebbe a hallgatósága... Valószínű, hogy az adott helyen, adott időben ez jól hangzott.Amúgy aktív lőtereket elkerülnek a nemzetközi útvonalak, egyébként pedig korlátozott légtér (RA) és veszélyes légtér (DA) jelzéssel szerepelnek a repülési térképen.
Most nincs kéznél az AIP de holnap megnézem, hol jelöltek ilyen légtereket.
-
boeing707
csendes tag
válasz
benemano #1390 üzenetére
Ha Te kiszolgáltál ilyen gépet Ferihegyen, akkor ismerjük egymást, mert én meg repültem vele. De ez nem a Topic témája.
Az AN-22 már akkor is csak a múlt volt, ritkán használták.
Viszont ahogy írtad, repülős berkekben járatos vagy, akkor biztosan mond Neked valamit ez a rövidítés : B747F-200. -
boeing707
csendes tag
válasz
Manópapa #1386 üzenetére
Nem szeretném védeni a Kecel-i "Pintér Műveket", de kis hazánk nemzeti Hősei csak akkor tudják magukat fényezni, ha valaki biztosítja az anyagi oldalt. Nagyon szerették volna, ha rövidebb-hosszabb regnálásuk eredményeit, az utókor is megismerte volna. Viszont a "zsozsó". Hát az nem volt.
Hatalmuknál fogva azt elintézték egy telefonnal, hogy a hadrendből kivont minden eszköz a Múzeum tulajdonába kerüljön. Viszont a Múzeumnak erre anyagi javakat már nem tudtak adni. Így jött a képbe egy magyar "vállalkozó", aki biztosította a területet, pénzt, paripát, s minden eszköz oda tartott. A tulajdon jog továbbra ia a Múzeum-é, csak a fenntartást és az állagmegóvást biztosítja a "vállalkozó".
Erre mondta Kohn bácsi régen: Nem rossz!!! -
benemano
csendes tag
válasz
boeing707 #1382 üzenetére
Köszi, erre nem is gondoltam, pedig szolgáltam ki ilyen gépet még Ferihegyen - igaz az már civil légitársaság tulajdonában volt. A katonai múltra csak a kibelezett hátsó gépágyútorony emlékeztetett.
A volt szovjet gyártmányok közül akkor az AN 22 jöhet szóba mint nehéz szállítógép, ennél 1 méterrel nagyobb a tehertér belmagassága, ráadásul a rampa sem olyan meredek.
-
Manópapa
csendes tag
Ha már említettétek a Mojave sivatagot (és kihalt-laktanyás topic
mit gondoltok, a "Cheyenne Mountain Complex" mennyire aktív még? Mintha valahol azt olvastam volna, hogy már idejétmúlt, és nem tölti be az alapfunkcióját, viszont abban biztos vagyok hogy még őrzik...[link]
-
boeing707
csendes tag
válasz
benemano #1380 üzenetére
Csak a repülést érintő pár mondatra szeretnék reagálni.
Nem tudom, hogyan képzelte a lőtér volt parancsnoka, hogy a "vasfüggöny" mögül jelezni tudta, egészen London-ig, az aktív állapotot. Lehet, hogy tudott angolul, vagy "56-os" magyar volt a London-i irányításnál. Semmit sem szabad kizárni.
De!!!! Sok millió forintjába került a magyar légiközlekedési vállalatoknak, hogy a kedd 0500 órától vasárnap 2300 óráig aktív lőtér területét kikerüljék. Hétfő azért nem, mert akkor volt a felkészülés. Szombat vasárnap meg ki kellett pihenni a fáradalmakat. Viszont a Mo-t érintő összes repülőgép szorgalmasan kerülte a lőtér légterét, Mindenki tudta, hogy ott most mindenki "pihen", viszont a HM illetékes hatósága az akkori LRI felé kiadta a tilalmat, amit ők un. NOTAM formájában közzétettek a polgári légijárművek üzemeltetői felé, s mindeki került, fogyasztotta a keroszint és...De ne is folytassuk tovább.
Hogy a traktoroknak is be kellett állni az istállóba,.....hát ....lehet, hogy mi nem is kerültünk ott fenn nagyon? -
Manópapa
csendes tag
Sziasztok!
Minden elismerésem az infókért!
Azért az érdekelne, hogy a "kilövőállás megsemmisítésnél" mért csak 7 db esett áldozatul az "operabálnak"?
Megint volt egy "egyenlőbb elvtárs" (bocs, abban az időben már a honvédeket is urazták) akit megkent a "keceli ThÜh"?
-
benemano
csendes tag
válasz
buldog-bódog #1180 üzenetére
-
boeing707
csendes tag
válasz
tazman75 #1381 üzenetére
Minden, a MN légierejében használt MIG-23-as és SU-22-es a Pápa-i stratégiai repülőtér egyik sarkában, egymás mellett rozsdásodik. a GE-ön meg is lehet számolni Őket.
A volt NDK állománya Németország-é lett, s mivel ők már ab start rögtön NATO ország voltak, így nem kellett a mi kis hazánkat a mai napig jellemző bürokratikus ügyintézést végig járniuk.
A volt NDK-s Mig-23-asok és Su-22 -esek USA beli fotói oldalakat töltenek meg a net-en. A London-i RAF múzeum magyar MIG-21-ese, viszont bírósági ügy szereplője lett. Jobb ha nálunk eszi meg a rozsda Őket, mint sem ránk fogják, hogy valaki csúszópénzért engedélyezte a kivitelt. -
boeing707
csendes tag
válasz
benemano #1379 üzenetére
Sajnos nem fér bele, mert a felhajtásnál nem tud megtörni, mint egy sikló. Viszont az IL-76-os csak egy közepes szállító gép, vannak ennél sokkal nagyobbak is. A felségjel se nem fehér se nem piros csillag volt.
Az USA-ban tesztelt Elbrusz a volt NDK hadseregének tulajdonából származik. Több fénykép is van a net-en. -
tazman75
csendes tag
Nem akarok hülyeséget mondani.
VISZONT, olvasmányaim szerint amit keresünk, az a Mojave sivatagi gyak. telepen végezte. (Legalábbis, amit én olvastam és fényképet láttam)
Emlékeim, és olvasmányaim szerint a "módszerváltás" után, nem egy szállítógép ment az USÁ-ba.
Konkrétan tudok MIG-23.asról, SZU-22.esről.Arról a MAZ 543(Jól írtam?) nem tudom, de úgy rémlik, mintha azt is kivitték volna.
Megerősítést kérek! -
benemano
csendes tag
válasz
Balatoni #1375 üzenetére
Köszi a választ, ez is megerősíti kicsit, hogy ott nem volt RT, a lőtér volt parancsnoka így emlékszik vissza a szabályokra:
„Igen nagy kapacitású lőtér voltunk. Öt lőszektort is képesek voltunk egyszerre működtetni, ha kellett. Előfordult, hogy havonta 20-22 alkalommal volt nálunk lövészet. Évente akár 12 ezer fő is gyakorolhatott itt. Minden esetben jelezni kellett a gyakorlatot a repülőterek felé, egészen Londonig! Hét biztonsági őrhely volt. A Lőtérre vezető utakat őrség zárta le. Tagjai állandóan rádióval voltak felszerelve. Minden bejövő személyt meg kellett állítaniuk, ellenőrizniük és rádión jelenteni a rendkívüli eseményeket. Ófehértón és környező falvakban le kellett a határban állítani a mezőgazdasági munkát lövészet esetén. A terület határain piros zászlók jelezték a veszélyt. A szabályokat mindig komolyan vettük. Például lőfegyvert csak a kijelölt helyen lehetett tárolni. Saját fegyvert, vagy lőszert nem volt szabad másnak átadni. A lőállásokat csak engedéllyel lehetett elfoglalni, elhagyni. Az elhasznált lőszer mennyiségérétől szigorú kimutatást kellett vezetni!”
Tehát lövészet esetén még a környező falvakban is leállították a munkát, akkor ilyen biztonsági előírások esetén nem valószinű, hogy a közvetlen közelben RT lett volna.
-
boeing707
csendes tag
Szerintem a film összes szereplője a katonai eskűjükhöz méltóan beszélt. Ne is kívánja senki, hogy az igazat mondják el egy ilyen pongyola fércműben.
Viszont az első időkben a 8K14 rakéta rendszeresített fejei a következők voltak:
9N33(RA-17), 9N33-1(RA-104, RA-104-1, RA-104-2) vagy 8F14(296A) max. 10 kt hatással (RDSZ-4 tip. töltet):
8F44 repesz töltetű:
8F44G1 (vegyi) a V-gáz súlya 555 kg:
Mindegyik tipusú fej összsúlya:987 kg.
Később a 8F14 fejet a 9N33 váltotta fel, de RA-17 töltettel. Plutónium töltet.
A tovább fejlesztések eredménye a későbbiekben 9N33-1 fej lett, amely különböző töltetekkel szerelhető fel.
RA-104 max. 50 kt, RA-104-1 max. 100 kt.
Az RA-104-2 fej töltete már termonukleáris volt.
A 8K14 rakéta hatótávja: 50-300 km, hajtóanyag nélküli súly: 2076 kg: Start súly: 5862 kg: hossza: 11164 mm: átmérője: 880 mm.
A 9K76 rendszer egy módosított MAZ-543 alvázat használt, a 9M76 rakéta max. hatótávja 900 km, a a töltet max. 500 kt-ás.
Tapolcán ilyenek nem voltak, csak szóbeszéd járta, hogy a 9K714 rendszerre váltanak, de közbejött Gorbacsov.
Hogy Dombóváron volt-e 9K76-os technika, csak az oroszokat kellene megkérdezni. -
boeing707
csendes tag
Az eredeti szovjet hadrend szerint a 9K72 rendszer alapja a rakéta brigád (dandár) volt.
Minden brigádhoz három rakéta divízió (ezred) tartozott. Minden divízióban három század volt. Századonként egy darab 9P117M állvány és kettő darab 8K14 rakéta volt. Az egyik rakéta az állványon, a másik a szállító-feltöltő járművön.
Mi is ezt a felállást alkalmaztuk, így kilenc darab állványunk volt. Tapolcán, az 5. Önálló (Hadműveleti) Rakéta Dandárnál. Béke időben nyolc darab állvány állt a garázsokban, a kilencedik vagy nagyjavításon volt vagy valahonnan jött volna.
Most Kecelen egy darab van, Hét darabot a cirkuszosok tönkre tettek, ha volt kilencedik, a suttogó infó lánc szerint, egy különös felségjelű "nagy" repülőgépbe tették, s elszálltak vele. Ha a hír nem igaz, akkor csak a békeidős nyolc darabunk volt.
A MN RTB-jében 24 db. rakéta volt még raktáron. De sem fej, sem töltet nem volt a MN rendelkezésében. Azért itt nem érvényesült a testvéri barátság. Az MN1480 csak gyakorló fejekkel rendelkezett, valamint súlyarányos, magyarul betonnal megfelelően feltöltött, rakéta testeket és fejeket használt gyakorlás céljából. Volt üres, hajtóanyag feltöltés gyakorlására szolgáló test is, valamint elektronikával rendelkező, töltet nélküli fej is. Vagyis minden feledatra megvolt a megfelelő eszköz.
Az MN végig ezt a felállást alkalmazta, a Vörös Hadsereg később négy ezredre növelte a brigád erejét, vagyís 12 db állvány volt. Dombóváron azért van ennél több garázsajtó, mert a későbbiek során a szovjet dandárok szállító járműveinek egy részét a 9P117 (MAZ-543) alvázán kialakított darabokra cserélte.
Csak a "front közvetlen", DDR, Cseh, Lengyel területen állomásozó brigádokat egészítették ki hat ezredre, de négy századdal, így 24 db. állvány volt egy ilyen "megerősített" dandárban. -
tazman75
csendes tag
Ócskás, Hadsz mail ment.
-
tazman75
csendes tag
válasz
rofi1989 #1372 üzenetére
Miért vagy meggyőződve, arról, hogy 15 volt?
Már utána néztem az adatoknak, elvileg 9 db tartozott egy üteg alá.
Ennek ellenére, természetesen lehet, hogy igazad van.
Azt az Oroszok működtették, tehát: bármi lehetséges.
Tudnál adni GE koordinátákat a laktanyáról/telphelyről?Köszönettel, tazman75.
-
ócskás
aktív tag
válasz
Manópapa #1358 üzenetére
Mondjuk érdekes, hogy itt honnan lehet szállítójármű, ha mind a 8 darabot megsemmisítették...
Tapolcán 9db 9П117М indítóállvány volt.
1995 május 26.-án 7db 9П117М indítóállványt semmisítettek meg.
A Keceli Haditechnikai Parkban 1db 9П117М indítóállvány van kiállítvaKérdés a következő: Hol van a hiányzó 1db 9П117М indítóállvány?
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia, sziasztok!
Az, ami a kérdésben szerepel, valószínű, hogy az egykori HTI (nem Haditechnikai Intézet, hanem Helyközi Távbeszélő Igazgatóság) távtáplált erősítői (Bálványok), ill. a kábelek nyomvonalait jelző kövek (oszlopok). Ha ezeken MP (Magyar Posta) jelzések vannak, akkor biztos lehetsz benne erről van szó.
Az erősítők lehetnek felszini, és földalattiak is. A felsziniek ~ 1-1.2m magas, 0.8m széles, és 0.3-0.4m mélységű oszlop, melyen egy vasajtó található, mely majdnem megegyezik az oszlop méretével. Az ajtó rendszerint a közút felé néz. A földalatti, arról ismerhető fel, hogy a környezetéből ~ˇ0.5-0.6m-el kiemelkedő kb. 2x2m-s "sánc", melynek közepén, egy ~ 60cm átmérőjű fémfedelű búvónyílás van, szintén MP, vagy HTI felirattal.
Az elmúlt időben ezeket felváltotta a fénykábel, a HTI-t a MATÁV, majd T-com. Sajnos a "skandinávok" itt maradtak, és ezeket a réz, és ólom bevonatú kábeleket szinte az utolsó méterekig ELLOPTÁK!!!!!
Ui.: csak arra lennék kíváncsi, ki tájékoztatta őket, hogy na most már lehet vinni, mert ezek a kábelek kb. 200V-s feszűltség alatt álltak a távtáplálás következtében, és igen komoly "szakadás, és szabotázs" jelzővel voltak ellátva, mivel a HM, és BM (K) vonalak is ezen keresztűl futottak.
-d- -
tazman75
csendes tag
Elnézést uraim!
Van itt pécsi?
Holnap reggel némi segítségre lenne szükségem pécsen.
Aki segítene kérem keressen priviben!Köszöszönöm.
-
Manópapa
csendes tag
Vagy nem akar emlékezni... A filmben elhangzott, hogy még az utolsó takarítóval is aláíratták a "piros csíkos" papírt, vagyis 15 évig semmit nem nyilatkozhatott, mondhatott arról amit bent látott (akkor sem, ha a közelébe sem került a technikának)
Államtitokként kezelték az ügyet.
Volt katonafeleségek mesélték (a filmben) hogy a játszótéren egymástól többet tudtak meg, mint a saját férjüktől.
Többek között, aki a "teherautót" vezette, az is csak annyit mondott otthon hogy "kimegyek az erdőbe, nézegetem az őzeket, vaddisznókat".
Állítólag a fia ennek hatására lett vadász -
hadsz
tag
-
Manópapa
csendes tag
Hát, gyanítom hogy az "öregfiúk" már nem teljesen jól emlékeztek a pontos adatokra
de a filmben ezek a számok szerepeltek.
Igaz, a feliratozás pontosan követte a mondottakat (a 3,2 Mt-val kapcsolatban is) - bár a szerkesztők vehették volna a fáradtságot hogy utánanézzenek a pontos adatoknak -
A szállítójárműveket is részletesen bemutatták, elmentek egy helyre (talán múzeum, talán laktanya), ahol ki van állítva több eszköz, ott volt egy ilyen duplafülkés teherautó is.
Amivel több volt egy szokásos "látogatásnál" hogy a helybeli tiszt hozta a szállítójármű kulcsait is, az emberek pedig eléggé autentikusan megmászták az autót, kinyitogatták a kis rejtett dobozokat rajta, bemásztak az "indtófülkébe" - ahol az indítási opciókat állítják be - elbábozták a különböző kapcsolókkal a rögzült paramétereket, végül kinyitottak egy dobozt és kivették az indítókapcsolót kábellel együtt
A tapolcai bázison pedig megmutatták az "álcázott" irodaházat.
Szabadban nem lehetett nagyon tartani ezeket a gépeket, mert már sűrűn voltak akkoriban is a műholdak.
Gyakorlatra is kizárólag éjjel közlekedtek, letakart szállítmánnyal.
Még annyit említettek meg hogy a dupla fülke közé belógó "csomag" miatt a vezető jobbra semmit nem látott, érzésre közlekedtek a monstrumok (volt ugyan telefonos összeköttetés a jobb oldali fülkével, de soha nem használták -
hadsz
tag
válasz
Manópapa #1351 üzenetére
Hmmm,akkor itt valami számomra nagyon nem kerek...
Funkcióját,kialakítását tekintve leginkább az Ócskás által belinkelt SS-12-esek hasonlítanak a SCUD B-hez,ugyanaz a MAZ 543-as szállítójármű,igaz az állvány nem egyforma és némi eltérés a rakétatest méretében is van,de felületes,ill laikus szemlélő könnyen összekeverheti a kettőt.Ezekre 500KT-fejeket szerelhettek,viszont a hatótáv még mindíg "csak" 800-900km,arról nem is beszélve,hogy nem ilyenek voltak Tapolcán.
Nem tudom,hogy mennyire lehet arra alapozni,hogy a műsorban pontos adatokkal dobálóztak,de a hiroshimai bomba is 12-13KT körüli volt,nem 80. -
ócskás
aktív tag
válasz
Manópapa #1351 üzenetére
Egy angol nyelvű és egy orosz nyelvű link a 9K72- ről.
-
Manópapa
csendes tag
Szia Hadsz!
8 db járműről volt szó a filmben, egyenként 400 Kt-s pusztítóerővel. Ez egyébként felirattal is meg volt jelenítve, kiemelve, hogy a Hiroshimára ledobott atom 80 Kt-val pusztított, itt pedig csak egy eszköz ennek 5-szörösét képviselte.
Egyébként - ha jól emlékszem - nukleáris robbanófejekről beszéltek...
Amszterdam ugyancsak elhangzott a filmben az egyik veterántól, aztán lehet hogy viccelt... -
hadsz
tag
válasz
Manópapa #1348 üzenetére
Szia!
Sajnos a filmet nem láttam...
Bevallom,nekem ez a 3,2MT hatóerő soknak tűnik egy kicsit.Ha azt nézzük,hogy Tapolcán 6-8db SS-1 SCUD B -vel számolhattak és ezekre 5-80KT-ás fejeket lehetett szerelni,max 640KT jön ki /0,64MT/.Amszterdam pedig tuti nem volt a célpontok között,lévén a távolsága -ahogy Tazman is írta -bőven messzebb volt mint a 8K14-es 300km-es hatótávja. -
tazman75
csendes tag
válasz
Manópapa #1348 üzenetére
Elnézést!
Amszterdam "kicsit" messzebb van mint a SCOUD max hatótávja. Ha jól emlékszem ez max 300-350 km. Amszterdam kb 1200 km, ezt onnan tudom hogy pár éve arra dolgoztam, mintegy fél évig. Ezzel a lőtávval max osztrák, német és olasz célpontokat tudtak volna támadni. Ami egy taktikai-harcászati atomfegyver esetében célszerű.
Én is láttam a filmet, bár az első 10 percről lemaradtam. (A lányom épp mesét nézett)A megsemmísítés valóban cirkuszi mutatvány kategóriásnak minősül. (Kicsit olvass vissza a fórumon!)
Mégegyszer hangsúlyoznám: Nem kötekedni akarok és nem akarom minősíteni a filmben megszólaló tisztek tudását!!!
-
Manópapa
csendes tag
Sziasztok!
Először is köszönet Ócskásnak a felhívásért (MN 1480 DunaTV) Nagyon érdekes film volt, mindennel együtt.
Félelmetes ütőerővel (mint mondta az egyik tiszt, nagyobbal mint Magyarország teljes szárazföldi ütőereje) rendelkezett a Tapolcai alakulat (Ha jól emlékszem 3,2 Mt pusztítóerő volt a kezeik alatt) De még félelmetesebb volt a működési mechanizmus, egy ideig még tudták kontrolálni az irányítást, de aztán a rakéta "mint egy eldobott kő" ment a maga útján, hordozva a 980 kg-os robbanófejet...
Jó hogy soha nem került sor éles bevetésre.
Az is érdekes volt hogy a gyakorlótéren "már tudták melyik fűcsomó Amszterdam, és melyik Milánó" (de persze pontosan soha senki nem tudta hogy hová megy a "csomag", csak "odafent")
Döbbenetes volt az is amikor ez az alakulat a Szovjetunióban az "állami lőtéren" 11 lövésből 5-nél "jó" a többinél "kiváló" minősítést ért el, úgy, hogy itthon soha nem lőhettek, a gyakorlatok mindig csak addig jutottak el, hogy a szimulált tűzparancsot adhatták ki.
És végül az operett-pamflet a kilövőállások megsemmisítéséről... szörnyű látványt nyújtott.
A film szerint az Ukránok hasznosították ezeket a gépeket a tűzoltóságnál speciális mentésre átalakítva 100 tonnás emelődaruként vannak használatban.
Figyelem, egy Ifa-Adk 7,5 tonnát, egy Kato-Berger 16 tonnát emel!!
De teljesen mindegy lett volna az is ha szakszerűen szétbontják, beolvasztják, még az is jobb lett volna, mint hogy tűzijátékot szerveztek belőle... ..ez kb olyan mintha öreg veterán katonákat vernek meg, aztán még meg is alázzák őket déli harangszóra, cirkuszi sátorban...
Nem hiszem el, hogy nem lehetett volna ezekből a vasakból valamit kihozni, ha mást nem 8 működő laktanya előtt kiállítani őket műtárgynak. (Már számítógépes játékokban is szerepelnek műtárgyak, szobrok mint lelkesítő, erőt adó szimbólumok, még csak pszichológusnak sem kell lenni ahhoz hogy ezt tudjuk)
---------------
Más:
A Mágocsi laktanyával kapcsolatban annyit tudtam meg hogy létezett, orosz laktanya volt, talán lesznek még konkrétabb infók is (állítólag az útról lehetett látni a laktanyát)
Ha lesz még infó majd jelzem.
Üdv:
Manópapa -
PeppErKorN
tag
válasz
safranek50 #1346 üzenetére
Kis pontosítás ( a nyers fordítás átka): a 105. ezred volt, nem hadosztály, a Dvina egységek valójában osztályok voltak (ráadásul Aszalót 1971-ben megszüntették).
Korábban már itt is volt szó a miskolci ezredről, bár nem túl részletesen.
Egyébként az a fórum tényleg jó, laknak ott szakemberek is.
A Miskolcot illető kitételt inkább nem kommentálom, lévén ott lakom -
safranek50
csendes tag
válasz
tazman75 #1343 üzenetére
"A 105. Lé.Ho. négy SA-75 Dvina egységet irányított, melyek Miskolc körül helyezkedtek el. Miskolc Magyarország második legnagyobb városa és az ország ipari központja a II. Világháború óta."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=1500&na_step=500&t=9120320&na_order=
És az egész fórumrész javaslom.(S a környezőket is.)
Sulc MN 9620 (Lillafüred) 1969-70.
A kép szintén innen származik, nem saját. -
ócskás
aktív tag
válasz
benemano #1342 üzenetére
Szia Benemano!
A listából, annak ellenére, hogy sok "átfedést" próbáltam kiszedni,egy-kettő óhatatlanul bennemaradt. Sajnos ez pontosan egy ilyen.
Gödöllő külterület (ex MH lérak tüzelőállás) nem más, mint:
11/14 légvédelmi rakéta osztály Nyeva MN5646, KerepesKöszi, hogy észrevetted, amikor a listát átdolgozom,ki fogom hagyni!
-
benemano
csendes tag
"Gödöllő, kültrület (ex MH lérak. tüzelőállás)"
Szia Ócskás !
Merre volt Gödöllőn ez a terület és mit védett, a budapestet védő gyűrűhöz tartozott, vagy csak a Gödöllői Gépgyár védelmét látta el ?
Én is voltam katona Gödöllőn az MN9410-ben (hiradó), de nem hallottam a környéken tüzelőállásról akkoriban (1984)
űdv
benemano -
PeppErKorN
tag
Még esetleg annyit fűznék hozzá, hogy szeretett hazánk nem bővelkedik hajdan volt háborús relikviákban. Ennek fényében különösen bárdolatlan dolog egy leletet eltenni emlékbe, majd mélyen hallgatni. A feltalálás helyén sok esetben a lényeg csak hosszas, szakszerű kutatást követően bukkan felszínre, gyakran több méteres mélységből. Ezért bízzuk ezt szakemberre, tekintsük közkincsnek a mégoly érdekes háborús emlékeket is.
Arról nem is beszélve, hogy egy több évtizedes csappantyú könnyed mozdítás hatására is elműködhet. A következmények még egy kézifegyver lőszer esetében is súlyosak lehetnek.[OFF]Tazman75: Szentpétervár körül több is van.[/OFF]
-
ócskás
aktív tag
"Ha esetlegesen találok technikai dolgokat valahol,azt el vihetem legálisan haza?
Mondjuk lezuhant II.világháborús repülő vagy ilyesmit?"A törvény szerint a föld felszínén, a földben, a vizek medrében vagy máshol rejlő vagy onnan előkerülő régészeti lelet állami tulajdon. Aki tehát ilyet talál, függetlenül attól, hogy azt milyen körülmények között találta, köteles azt, elvileg a területileg illetékes jegyzőnek, haladéktalanul bejelenteni és átadni (a gyakorlatban a jegyző úgyis csak annyit tesz, hogy a területi múzeumot értesíti, ezért a törvény szellemének megfelelően azt tanácsoljuk, hogy az előkerült leletet egyből a területileg illetékes múzeumba vigyük be).
Ami pedig a régészeti leletnek nem minősülő, 1711 utáni tárgyakat illeti, a Polgári Törvénykönyv szerint ezekre vonatkozóan is fennáll bizonyos estekben a jegyzőnek történő bejelentési kötelezettség. Ilyen eset, amikor a talált dolognak valószínűsíthetően van tulajdonosa. Ilyenkor a dolog csak azt követően kerülhet a találó tulajdonába, ha egy évig nem jelentkezik érte a jogos tulajdonos.
Külön paragrafus vonatkozik a jelentős értékű talált tárgyakra (kincslelet). Ha valaki olyan értékes dolgot talált, amelyet ismeretlen személyek elrejtettek, vagy amelynek tulajdonjoga egyébként is feledésbe ment, köteles azt az államnak felajánlani akkor is, ha az nem tartozik a kulturális örökség védelméről szóló törvény hatálya alá. Ebben az esetben, ha az állam igényt tart a talált leletre, akkor találói díjat fizet a találónak, ha viszont nem, akkor a találó szerez tulajdonjogot. -
tazman75
csendes tag
válasz
PeppErKorN #1336 üzenetére
Igen, erre gondoltam.
Keila-nál találtam egy ötcsatornás Vegát. Tudsz még valahol? -
Bedmen
csendes tag
Szeretnék kérdezni egy-két dolgot attól aki ért hozzá.
Sok érdekes helyen megfordultam már és sok helyen láttam fehér oszlopokat piros felső résszel utak mellett az utaktól akár 5-10 méter távolságra is.Mit jelölhetnek ezek?
Egy ismerősöm azt mondta veszélyt jelző oszlopok,de én nem hiszek neki.
Főként a Kiskunsági nemzeti parknál vannak ilyenek.De máshol is láttam ilyeneket.
Van valaki értelmes ember aki részt venne velem pest megyei kirándulásokhoz?
Tudok izgi helyeket Pest megyében.
Másik fontos kérdés:
Ha esetlegesen találok technikai dolgokat valahol,azt el vihetem legálisan haza?
Mondjuk lezuhant II.világháborús repülő vagy ilyesmit?
Kiskunlacházi Duna partnál kő kikötő mellett van egy vízbe fordított(szerintem aknára futott) naszád vagy valami ilyesmi.Ha kell tudok képet is csinálni róla.Rá lehet lépni az aljára,mivel kilátszik és ki is lóg a vízből. -
tazman75
csendes tag
válasz
PeppErKorN #1332 üzenetére
A fórum elején az egyik hsz-edben volt egy link, ott találtam egy kmz file-t.
AZon csak egy "kis" része van a Vegáknak? -
PeppErKorN
tag
válasz
tazman75 #1328 üzenetére
Egycsatornás Vegának nem lenne értelme, a rendszer egyik alapvetése a legalább 2 tűzcsatorna. Egyébként 4 csatornással én sem találkoztam. Igaz, a valaha rendszerben állt komplexumoknak csupán elenyésző hányadát ismerem
.
A Topol-M pedig létezik mobil-, illetve silóba telepített változatban is. Ez a mobil változatú indítójárművek - mondjuk úgy - fedezéke, illetve szükség esetén a nyitható tetővel rendelkező változatoknál az indító állása.Szerk: videó.
-
hadsz
tag
válasz
rofi1989 #1327 üzenetére
Szia Rofi!
Ez igen! Gyorsan utánajártál a kérdésnek,köszi!
A jelek alapján,amelyekről Boeing707 és Ócskás kolléga is beszél,bőven belefér hogy a keresett helyen vagy annak nagyon a közelében jártál.Mennyire könnyen lehet ezt a területet /környéket/egy termetesebb gépjárművel megközelíteni /MAZ-543/ ? -
tazman75
csendes tag
válasz
PeppErKorN #1325 üzenetére
Köszönöm.
Az alaprajza miatt gondoltam. Igaz olyannal még nem találkoztam, ahol csak egy csatorna lenne.
A GE-n is minimum 2 csatornást láttam eddig.
Négy csatornást telepítettek valahová? (Amit találtam 2,3 és 5 csatornás volt.)
Akkor azok a konténerszerű valamik fedezékek lehetnek a mobil indítóknak? -
rofi1989
csendes tag
Szia hadsz.
Megtaláltam a területet amit ócskás megadott. De itt Dombóváron és környékén az oroszok kivonulása után, igyekeztek minden nyomot eltüntetni betemetni. Ezért keresgélek ily szorgalmasan.
Piros és fehére festet beton oszlopok jelzik hogy jó helyen jársz.Fenyőfák szegélyezik körbe a gyakorlóteret.
Egy fémkereső sokat segített volna.
-
boeing707
csendes tag
A neten kering egy kb. 15 perces film a robbantásról. Még a kaja sátor is szerepel benne, ahol a cirkuszi előadást az úri közönség finom szendvicsekkel az egyik kezükben pezsgős pohárral a másikban, figyelmesen követik. Tapsolni csak azért nem tudnak, mert már nincs mivel. Tele szájjal meg "hurrát" sem tudnak kiabálni. A felszolgálók pincérek dísz uniformisban kínálják a falatokat. SZÁNALMAS!!! Ilyenkor egy kicsit szégyellem, hogy magyar vagyok.
A DUNA TV műsoráról: adott esetben, ha én lettem volna a kérdezett, az ilyen felkészültségű riportert kb. fél perc után ott hagytam volna.
Ami a szereplőket illeti, minden tiszteletet megérdemelnek, mert ennyi sérelmes év után sem felejtették el, hogy annak idején mire esküdtek fel. Csak annyit mondtak, ami még vállalható. A parancsnok viselkedését tanítani kellene. IGAZI KATONÁK. Nekik is köszönhető, hogy az egyensúly nem borult fel és most e sorokat írhatom, s az olvasó tábor is teljes. -
tazman75
csendes tag
Én is erre gondoltam.
Láttam már katonai robbantást, tűzszerészek által robbantott épületet (kéményt), mit ne mondjak, abszolut nem ilyen.
Az oda ledobált vezérsíkok, orrkúpok, egyebek ilyet nem csinál(hat)tak.
Azt nem értem még, minek kellett a járműveket is felrobbantani? Amennyit tudok róluk, nagy teljesítményű, jó terepjáróképességű "nehézgépek". Bármilyen műszaki mentési feladatra át lehetett volna alakítani. A filmben mintha a Cseheket említenék, akik darut csináltak belőlük.
Ha jól emlékszem, magyar csapatoknál soha nem volt atom töltet. (Tótvázsony) -
boeing707
csendes tag
válasz
rofi1989 #1314 üzenetére
Szerintem valamilyen magyar vonatkozása lehet a "lekvárgyárnak", mert az oroszok a rakéta testeket föld feletti, föld sánccal körülvett raktárakban tárolták. Lifttel nem nagyon lehetett egy 10m hosszú 1m átmérőjű tárgyat mozgatni..Hacsak a lift nem 11 m hosszú. A városon belüli elhelyezés is ellentmond az orosz "logikának".
-
rofi1989
csendes tag
-
Sabby1994
csendes tag
Egy elég érdekes bunkerre találtam a neten! http://mc-bubu.extra.hu/2_vilaghaboru/ss_bunker_belulrol.html
-
ócskás
aktív tag
Ha valakit érdekel :
Fedőszáma: MN-1480
22:00, Hétfő (május 11.), DUNA Televízió -
dangerzone
addikt
válasz
buldog-bódog #1304 üzenetére
Szép....
-
boeing707
csendes tag
Igen, sajnos a "gyorsírásom" miatt, (két újjas) kimaradt az Ukrajna után, a Kárpátok inneni terület, amit még szerettem volna közölni. Sorry.
A Baltikum-i telepítésű R-12 és R-14 -esek hatótávja miatt, nekem csak az a kérdésem, hogy hol voltak a célok? Mert onnan 2000-4500 km-re már megint egy másik kontinens van. Estleg Gander vagy Reykjavik vagy Keflavik? Mint Air Force bázisok. Vagy Alaszka?
A Kijev-től délre eső területeken lévők közül volt szerencsém 1-2-őt látni, jelenleg már csak gaz van a helyükön.
Ami a Tu-160-asokat illeti: a SZU széthullása után, minden harci eszközt az az új állam kapta meg, ahol állomásztak. Kivétel az interkontinentális rakéták az atom töltetek és a stratégiai bombázók fegyverzete. A bombázók viszont maradtak. Így jött létre az a furcsa helyzet, hogy Ukrajna rendelkezett Tu-160-asokkal, de fegyverzet nélkül. Így viszont semmi értelme sincs ezek üzembe tartására. Pár darabot az orosz személyzetek át is menekített orosz bázisokra. A maradékot visszavette volna Oroszország, de az "okos" ukránok olyan árat mondtak, ami miatt a nyakukon maradtak. Így kapóra jött a NATO tagság után áhítozó ukránoknak a "látványos" megsemmisítés. Lásd még 9K72 rendszerek "látványos" Táborfalv-i megsemmisítését. Igaz ez nem a Te hozzászólásodra válasz, csak nem akartam új oldalt nyitni. -
Csakénvagyok
őstag
válasz
buldog-bódog #1304 üzenetére
S ha még meglátok valakit zacskóval a fején, szétverem pofáját álatnak.
-
Hedgehanter
őstag
válasz
buldog-bódog #1304 üzenetére
Te kepben vagy mennyi regisztralt user van es mennyi a valaszthato logok mennyisege....
-
buldog-bódog
csendes tag
Tisztelt (leg)újoncok !
Kérlek Benneteket, hogy mielőtt kis szimbólumot választottok, nézzetek szét, hogy valaki nem használja-e már. Most volt alkalmam végig böngészni több száz hozzászólást, és nem csak az én "kutyafejemet", de más logóját is láttam "újabbak" által használni.
Ez megtévesztő.
Ezért szépen kérek mindenkit (én, Kovipepe-t), hogy válasszatok új logót !Köszönettel: -d-
-
hadsz
tag
válasz
boeing707 #1299 üzenetére
Üdv!
Annyit szeretnék csak módosítani,hogy a szovjetek nem csak az intercontinentális rakéták számára építettek ilyen ún. siló komplexumokat.A balti államok területén sok helyen voltak telepítve R-12 /SS-4/ és R-14 /SS-5/ típusú közepes hatótávolságú ballisztikus rakéták 2000-4500km-es hatótávval 1-2 MT-ás nukleáris töltettel.Lettorszában,Litvániában ma is megvannak ezek a helyek,igaz egyik-másik már igencsak gyalázatos állapotban.Igaz Litvániában van olyan amelyik látogatható.
Ukrajában pedig rengeteg /100-on felüli / SS-19-es és SS-24-es intercontinentális rakéta volt silókban telepítve főleg a Kijevtől délre eső területen,de ezeket néhány éve mind megsemmisítették. -
tazman75
csendes tag
Ócskás, Hadsz mail ment.
-
vilmoci
csendes tag
válasz
boeing707 #1299 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Elnézést, hogy beleugatok, igazán nem akarok kötözködni így első hsz alkalmával, de Ukrajna területén voltak SS-19-es és SS-24-es indítósilók is. Azután a 90-es évek közepén berobbantgatták őket, asszem ez volt a Nunn-Lugar program, vagy mi. Ennek keretében vágtak szét 11 db kiváló egészségnek örvendő Tu-160-ast is 2001-ben
.
Ha lehet, szeretnék feltenni pár kérdést:
1. A felsőpakonyi légvédelmi "bázis"-ról több helyen írták, hogy Gyálon volt hozzá valami laktanya. Namost semmi ilyesmire utaló jellel nem találkoztam ezeddig, viszont a másik "bázis" ( ami szintén Gyál mellett van, de Budapest területén belül ), szóval a hozzá vezető bekötőút mellett van a Szövet utcai "tiszti lakásoknak" nevezett 3-4 emeletes panelekből álló épületcsoport.
A kérdés az lenne, hogy a két "bázis" közösen használta ezt lakótelepet?
2. Szigethalom környékén volt az MN 6367, én ezt a Google Earth-on nem találom, ha valaki lenne szíves felhomályosítani ezzel kapcsolatban...A válaszokat előre is köszönöm.
tisztelettel: vilmoci
-
boeing707
csendes tag
válasz
Manópapa #1298 üzenetére
Szeretnék egy-két fogalmat tisztázni, ami alapos félreértésekre ad okot itt a fórumon.
Földbe ásott siló: lehet függőleges és vízszintes írányú is!!
A vízszintes írányú földbe ásott vagy földréteggel fedett "siló" neve: raktár!!!
A függőleges írányú földbe ásott siló neve: rakéta indító siló, lásd még gabona siló, ami függőleges, de föld feletti. A mai napig bezárólag,mindkét oldalon csak interkontinentális rakéták esetében alkalmazták. Az átlagos átmérője 4-10 m, a mélysége kb. 20 és 80 m között van, rakéta tipusa válogatja. Rendkívül bonyolult kialakítású, és az ára és az üzemeltetése is ennek megfelelő. Nem volt értelme e felettébb költséges "siló" Magyarországi telepítésére, mivel az interkontinentális rakéták hatótávja nagyobb mint az esetleges célok távolsága. Kizárólag az "orosz" területen voltak ilyenek, még Ukrajna területén sem, mert egy esetleges "kiugrás" után, a leghatékonyabb fegyverek kikerülhettek volna a "szovjet" ellenőrzés alól. Mivel ezek nem helyváltoztatásra képes kilövő állványok!!!
A silóból indítható rakéták célpontja nem Európában volt, ezért kis hazánk területe, mint indító pont, ebben az esetben nem "játszott". Ezért soha nem is voltunk a másik oldal interkontinentális rakétáinak célpontja. Viszont nagyon sok Németországban lévő Pershing alakulat célpontja itt lett volna. A "silók" nélkül is több mint amit "megúsztunk" volna. Köszönet mindkét oldal katonáinak, hogy "profi" módon végzett munkájuk eredményeként, az egyensúlyt biztosították, s sosem került sor "éles" indításra. -
Manópapa
csendes tag
Ez a rész anno a Mágocsi Béke MGTSZ tulajdona volt. "Nyári munkán" itt hordtam a vizet az asszonyoknak (kb 8-10 évesen) a földekre, két fémkannában (a kannák kupakjából ittak) Akkor persze még kicsit másképp festett a táj, fóliasátrak, szántók, veteményesek mindenfelé.
A halastó sem volt még kettéosztva az úttal,( emlékszem ott láttam először vadkacsatojástVolt egy öreg ladik, azzal mentem ki néha az alkalmazott "halőrrel" etetni.
Na, és nem elhanyagolható hogy ott ültem először Rába-Steiger-en, ami a 70-es évek közepén nagyon nagy szenzáció volt, legalábbis nekem, "pesti" gyereknek.De hogy arra lettek volna földbe ásott silók?....
Egyébként gyanús nekem hogy voltak máshol is az országban, csak ezt valamiért iszonyatos titoktartás övezi, így aki tud valamit, az is tagad, mint a fogságba esett partizánok.
Csak azért gondolom, mert ha mi voltunk a V.SZ. egyik "nyugati parti helyőrsége" akkor így lenne logikus, (hogy lehetőleg minél messzebbre érjen a hatósugár.) -
hadsz
tag
válasz
rofi1989 #1284 üzenetére
Szia!
Abban a mágocsi erdőben eszerint azért még lehet találni érdekes dolgokat.Érdemes lenne keresgélni...
Egyébként a cikkben is tévesen van rakétasiló írva,azok ugyanis nem voltak Mo.-on.De ha valóban vannak még ott földalatti bunkerek,fedezékek,azokra kíváncsi lennék!Elég nagy erdőről van szó,jó lenne ha pontosabban be lehetne határolni a kérdéses területet,hol lehetnek ezek az objektumok pontosan?! -
tazman75
csendes tag
Mindenkitől szeretnék elnézést kérni!
Az, hogy pocok6 kollégával van némi személyes problémánk, az nem ide tartozott.( Már ideje volt!!!)
Innét ketzdve igyekszem tartani magam az alapelvhez,Hadsz, Keress meg!
-
Sabby1994
csendes tag
Sziaasztok! Vki tud vmit a Pécsen a Koksz utcába lévő óvóhelyről?
-
pocok6
csendes tag
Persze hogy van!!!!!!Én csk üdvözöltem minden kedves látogatót az oldalon!!!!
-
pocok6
csendes tag
Persze hogy van!!!!!!Én csk üdvözöltem minden kedves látogatót az oldalon!!!!
-
spektra
újonc
Üdv mindenkinek!
Nemrég találtam rá erre a csapatra és a kezdet kezdetén közreadott listához fűznék pár dolgot. A debreceni helyszíneknél van némi keveredés.
Debrecen, Lahner utca helyett az Asztalos utca a pontos hely és annak is az északi vége (zsákutca) és nem bombaraktár hanem valószínűleg az egyik távoli irányadó volt Észak-keleti). Jelenleg 10db(!) társasház található a telken felosztását követően.
Debrecen, paci erdő pontosabban a mai Víkend-major (erről már írt valaki), na ez volt a bombaraktár.
Kimaradt a listából a Debrecen, Szilágyság utca, ahol az észak-keleti közeli irányadó volt. Ez a telek jelenleg még talán beépítetlen.
Valamikor régebben a Szilágyság utcán és Szepesen csináltam pár képet, majd ha megtalálom és be lesz szkennelve, akkor közkinccsé teszem.Aki Debrecenről jó minőségű ortofotót szeretne nézegetni, annak ajánlom figyelmébe a www.debrecen.hu oldalt és ott a polgárok menüpont alatt a szabályozási terv megtekintését. A jobb oldali menüben lehet kiválasztani, hogy melyik rétegeket szeretne látni az ember. Ortofotónál először a nagy felbontásúval kezd (2000-es években készült) és csak később vált át a "butább" 1999-esre. Az alsó gombokkal lehet navigálni (elég lassú a szerverük, tehát nem kell megijedni).
-
rofi1989
csendes tag
Szia.
Köszi az infót. Kicsit kérdezösködtem itthon Dombóváron. A szovjet laktanya után.
Voltak 9K72-es rakéták. Az éjszaka allatt dübörögtek át a városon. A Mágocsi erdöben volt a gyakorló pályájuk. Sokan láttak égnek meredő rakétákat. Ha Tabon tárolták a rakétafejeket, hol tárolták a rakétákat? És Mágocsi gyakorló téren rakéta silókat is temettek be. Mert Dombóváron nem találtam erre alkalmas bunkert, gránitot vagy épületet. Alagutak voltak a laktanya területén, de azt is betemették mielöt láthattamvolna. Sajna magánterületre került.
-
Balatoni
csendes tag
Igen, a paraméterek alapján az. A födém 3 rétegű volt. Legkülső, ez a bombabecsapódást fékezte le, földből. Középső, ez váltotta ki a robbanást, vb lemez minimális térvasalással. Legbelső, vb födémlemez. A becsapódási réteget úgy méretezték, hogy a biztonsági sugár (1,2R) a földréteg alsó felületén ne terjedjen túl.
-
Sabby1994
csendes tag
Sziasztok! Pécsett nem tudtok valamilyen légot vagy bunkert? Tudom hogy valahol van egy légó, ami víztározónak van álcázva. Egyedül a Zrínyi laktanyát ismerem, de azt meg őrzik...
-
Balatoni
csendes tag
A képen egy BBGS típusú óvóhely látható. Ezeket 1942től kezdve építették a frekventált helyeken. (ipari üzemek, közlekedési csp-k, stb.) Szabályos megépítés esetén ellenálltak az 1800 kgos bombák telitalálatának is. Volt olyan óvóhely amit 5 db 1800 kgos bomba talált telibe, de a bentlévők sértetlenek maradtak. Közülük a háború után csak egyet bontottak le. (Bp, 9. ker., Soroksári út) A Fantó kőolajfinomító telepén állt. De elhelyezési hiba miatt az égő kőolajtermékek hőjétől a bentlévők elpusztultak. A legnagyobbak 1000nél is több főt tudtak befogadni. Lényeges követelmény volt, hogy 1,5 perc alatt ,,benépesíthetőnek" kellett lennie.
-
ócskás
aktív tag
válasz
rofi1989 #1274 üzenetére
Ilyen építmény van Miskolcon, Dunaújvárosban,Bp.Ferencvárosban,Győrben (a volt Rába Művek területén) és még egy-két helyen. Óvóhelynek épültek, de a tetején kialakíthattak légvédelmi megfigyelőhelyet (vizuális megfigyelő). Falkturm-ként tudomásom szerint nem funkcionált volna, bár elvben alkalmas lenne rá.
-
-
boeing707
csendes tag
Remélem nem az igazságot kerested a másik oldalon. Különben két féle motoros van: aki már és aki fog..... Remélem a belső fertőtlenítést is az ELBRUSZ előírásai szerint végezted, mert annak hiánya ronda szövődményeket okozhat.
A Baj-i 459-esek (9K52) a Tata-i lőtér egy részét használták gyakorlás céljából, ahol az egyik állvány a 80-as években kigyulladt és leégett, a jégtelenítő rendszer alap összetevőjének (tiszta szesz) leszívása közben. -
ócskás
aktív tag
Lassan én is előkerülök.
Egy hét "pihi" alatt kezd rendbejönni az a jónéhány zúzódás, vérömleny és bőrfolytonossági hiány, amit sikerült 25-én reggel, munkába menet egy nagy esés formájában beszereznem:-)
Köszi a térképet, ezek szerint MN megindulási pont volt.
A baj-i 459-eseknek is kéne hogy legyen (számításaim szerint) a környéken valami viszonylag rejtett területen lévő technikai területe, kitelepüléses komplex gyakorlás esetére.
Erre utaló nyomokat nem láttál a környéken? -
kovipepe
csendes tag
Helo
Nemrég jártunk Geocaching cáljából Herend felett a középső Hajagon. Ezután megnéztük az
Ex-szovjet rádióátjátszó állomást (BARSZ) 2 szintes föld alatti bejárható ovjektummal.
Akkor nem őrizte senki, gondolom a távolság miatt. A 2 nagy adótorony vázszerkezete még áll.
[link]
Üdv: Pepe -
hadsz
tag
válasz
rofi1989 #1261 üzenetére
Szia!
Ezekben a Gránitokban /ha jól látom,ez a kép Tabon készült/ a Dombóvári Önálló Rakéta Dandár 9K72-es rakétáihoz tartozó fejeket tárolták.Ugyanilyen tárolók vannak Császáron is,ők a baji dandárhoz tartoztak.
A Gránitok /33m hosszúak/ önmagukban voltak a nukleáris rakétafej tárolók,nincs mögöttük semmiféle központi csarnok.A belső ajtók mögött föld van,noha valóban furcsának tűnik,hogy mi a bánatnak raktak oda ekkora ajtókat,mert ennek látszólag semmi értelme...Lehet,hogy ők egyszerűbbnek gondolták,hogy a befalazás helyett berakják ezeket a szabvány ajtóelemeket.
A Dunántúlon egyébként nem voltak a légierőnek fix tárolói,csak Sármelléken volt egy ideiglenes.Az országban Kunmadarason és Kiskunlacházán voltak állandó atombomba tárolók a bombázókhoz,illetve Tökölön és Debrecenben voltak a sármellékihez hasonló ideiglenesek. -
rofi1989
csendes tag
válasz
rofi1989 #1260 üzenetére
Sziasztok. Én még csak most kezdtem felfedezni a katonai dolgokat.
Egy irás szerint nukleáris rakétákat tároltak itt. Szu-17M2-es vadászbombázókkal juttatták volna célba. Én is elmentem megkeresni, és sikerrel jártam. Hármat is találta egymás mellett. Igaz már magán kézben van a terület, de a kiváncsiság határtalan. A bunkerek ajtaja nyitva,de csak az első. 40m után következik még egy ajtó, amit már egyedül nem tudtam kinyitni. Elvileg ezután következik még egy nagy ajtó, és bejutunk a központi csarnokba.
Valaki tud segiteni bejutni? -
szavapart
csendes tag
http://gpsgames.hu/jatek/pontkereses/166/alvilag/megtalalasok/
Lehet, hogy már ismeritek. Mi volt ott?
Koordináta:
N 47°13.914'
E 18°14.059'
-
Juríj
csendes tag
válasz
kispajtás #1213 üzenetére
Szia ! Én biztos infóból tudom, hogy nincs már ott semmi
2005 ben fotóztam ott, akkor még, a szépen benőtt és a természetes álca leple alatt pihentek a technikák. 2007 ben voltam utoljára, sajnos akkor már vágták őket a vasasok, azért sokat megmentettek a kis felhasználók és az Oroszok. Nagyon csúnya látvány volt, rengeteg PMP 214 Kraz, Gaz 66 minden verziója, 255b platósok, TMM 3, Ikarusok, Robur is volt, Bat M, BTM, MDK 2, PZM, PKT, Ptsz M, Kamaz billencsek, Skodák, Aviák, még volt egy 200 Maz is a bölényes, ez tartálykocsi volt, meg persze a 537 Maz, ezekből is mentettek meg párat. Sajnos nagy többsége ment a Martin kemencébe. Most hatalmas beruházás kezdődik majd a területen, de szerintem nekem akkor is a Hunyadi laktanya marad majd.
-
hadsz
tag
Szia!
Van bizony! Egy Tatán régebben szolgálatot teljesítő harckocsis ismerősöm mutatta meg a helyet,állítólag megindulási terület volt az a rész.A fedezékek is megvannak,bár a sűrű növényzet /tavaly még az volt/ miatt nehéz volt megtalálni őket.Egy nagyobb /~4 x 8m/ és egy ebből nyíló kisebb /~3 x 4m/ helyiségből állt az amelyiket megnéztük,ha jól emlékszem gombát termesztettek benne...Megpróbálok képeket előkeríteni róla,addig is a térképen bejelöltem az egyik helyét:
-
stop
aktív tag
egy kis segítséget kérnék, a képtárra töltök (töltöttem) fel képeket, hogyan tudom megnézni őket, mert sehol sem találom
-
ócskás
aktív tag
Urak!
Bizonyos hírek szerint Agostyán és Vértestolna között lévő erdős részen van néhány bunker (szakaszfedezék?). Ennek létéről tud valaki valami biztosat? Főként arra lennék kiváncsi, hogy az MN (Tata, harckocsizók) vagy a DHDSCS (Baj, rakétások) használta (vagy tervezte használni mozgósítás esetén)? -
hörgő
csendes tag
Én se vittem fényképezőt, telefon meg éppen csak a nemkamerázós volt nálam. Amúgy valamelyik épület szélén az emeleten van egy szép festmény/címer azt érdemes lenne megörökíteni. A többi elég romos.Jó lenne ha lenne időm nekem is, de sajnos munka van nagyon, nem tudok felfedezni.
-
bbregged
csendes tag
Üdv
Ha a kapu mögötted van, balra kell indulni a tornyok tövéhez. Ott van a távolabbi toronytól pár méterre egy kis betonbódé, annak az "ablakán" ha bemászol, a padlón van a kerek nyílás amin le lehet jutni. A létra elég görbe, de eddig még nem szakadt le.
Ruha: ha nem fekszel le a porba, igazából nem leszel koszos.
-
t1
veterán
Hali!
Ma sikerült feljutni a hajagra [link] de nem tudtunk bejutni a bunkerbe, mert vagy bevolt temetve vagy beton tömbök voltak vagy lekellet volna mászni de semmi lámpánk nem volt ( következőnek készülünk) ruha sem volt olyan, kérdesem lenne hol lehet lemenni?
-
Manópapa
csendes tag
válasz
ricsiazari #1226 üzenetére
Találtam egy linket katonai gépjárművekről. Ha érdekel valakit. [link]
-
feka007
veterán
Valaki tud Pest megyében olyan elhagyatott helyeket, ahol lehetne Airsoftozni? Fontos hogy ne legyen felügyelve ugye. Vmi olyan helyet keresünk játékra, ahol elég sok a növény (akár erdős rész is lehet, de a lényeg hogy ne betontenger legyen), és van pár lelakott kis épület (ezek csak a játékhoz kellenének, szval nem kell vmi bazinagy, négy 8m-es álló fal bőven jó). Meg persze ne vmi vegyihulladék lerakó telep legyen, és megközelíteni se csak terepjáróval lehessen. Ha vki tud ilyen helyet nem messze Bp-től szóljon pls
-
Manópapa
csendes tag
válasz
ricsiazari #1228 üzenetére
Azt hiszem itt van egy olyan szigorú szabály, hogy az aktív laktanyákról nem beszélünk.
Viszont pont ma olvastam a Totalcar-on a következőt (ha érdekelnek járművek
"Gellért 3-as kombija kigördül a budaörsi szálloda parkolójából, irány a rendőrségi gyakorlópálya. Szintidő 600 másodperc. A területre csak előre lejelentett rendszámú autók hajthatnak be. Kívülről úgy néz ki, mint egy gyümölcsös, belülről már kevésbé. Kiszuperált német mentőautó, segédkerekes rendőrségi oktatójárművek parkolnak az aszfalt mellett, sőt, a gazban egy széthordott lánctalpas traktor is ácsorog. Biztos egyszer kisodródott szlalom-mélyszántás közben."
[link] -
stop
aktív tag
válasz
ricsiazari #1228 üzenetére
ha visszaolvasol valaki irta nemrégiben, úgy emlékszem
-
hadsz
tag
válasz
ricsiazari #1226 üzenetére
Azokban amelyekről Ócskás kolléga is írt.
-
hadsz
tag
válasz
ricsiazari #1221 üzenetére
Üdv!
Esetleg Kecelen a haditechnikai parkban érdemes körülnézni.Ott rengeteg jármű,repülő,helikopter stb van.
-
ócskás
aktív tag
válasz
ricsiazari #1221 üzenetére
Minden aktív laktanyában vannak katonai járművek! A dolog szépséghibája az, hogy oda nem lehet csak úgy bemenni. A felszámolt, kihalt laktanyákban viszont sok esetben már ajtót-ablakot, villanyvezetéket sem találsz, nemhogy járművet!
-
ócskás
aktív tag
válasz
manovagyok #1218 üzenetére
-
tazman75
csendes tag
Ócskás, Hadsz, privát ment.
-
manovagyok
újonc
Sziasztok!
Meg tudná nekem valaki mutatni egy google-térképen, hogy hol volt pontosan a nyíregyházi Vorosilov laktanya?
A diplomamunkámhoz kellene. Köszönöm előre is! -
kispajtás
csendes tag
tudja valaki, hogy a hárosi laktanyában ott vannak-e még azok a szépséges KrAZok és MAZok és társaik? és vajon odamehetek és besétálhatok és nézelődhetek kedvemre vagy esetleg sárkányok, medvék és farkasok őrzik?
kérlek, segítsetek!
kösz
-
ócskás
aktív tag
[OFF]Egy kis adalék aknaügyben:
A MAGYAR HONVÉDSÉG BIRTOKÁBAN LÉVÕ AKNÁK
1. Magyarország 1995 augusztusában, az aknák megsemmisítésének megkezdése elõtt rendelkezett gyalogság elleni magyar gyártmányú GYATA-64 típusú (repesz vagy taposó) aknával, szovjet és magyar gyártmányú POMZ-2 típusú (körkörös) repeszaknával valamint CLAYMORE jellegû (az Amerikai Egyesült Államok M18A1-hoz hasonló kivitelezésû), szovjet gyártmányú (irányított) repeszaknával (MON-50, MON-100. MON-200). (50) A szintén magyar gyártmányú és a hadsereg által korábban birtokolt gyalogság elleni M-49 és M-62 típusú aknákat az 1960-as évek végén kivonták a rendszerbõl.
A MH 1996 novemberében összesen 375 306 darab gyalogság elleni aknával rendelkezett. Az ENSZ-nek tett, hatályos jelentés szerint 1999. június 30-ig Magyarország ebbõl megsemmisített 356 884 db GYATA-64-et, az ebbõl a típusból birtokolt valamennyi aknáját. Az így maradó 19 306 darab gyalogság elleni aknája közül Magyarország mintegy 15 000 db POMZ-2 aknát is megsemmisített. Magyarország 2000 db gyalogság aknát (GYATA-64) tartott meg kiképzési célokra (aknamentesítõ- és tûzszerész alakulat, anti-terrorista kiképzés). A MON-50-es aknából Magyarország “néhány száz darabbal rendelkezett” amely megsemmisítésre nem került. Mindebbõl eredõen Magyarországnak mintegy 1 422 db gyalogsági aknája van jelenleg, amelybõl néhány száz darab a MON-50-es és mintegy ezer darab a MON-100-as és a MON-200-as.
Az Egyezmény ratifikálásának idõszakáig (1999. március) egyértelmû volt, hogy Magyarország a GYATA-64, a POMZ-2 és a MON-50 típusú gyalogsági aknáinak valamennyi darabját megsemmisíti. Magyarország azonban eddig egyetlen egy MON-50-t sem semmisített meg, és nem is tervezi megsemmisítésüket. A megsemmisítéstõl való elállás mögött minden bizonnyal a gyalogsági akna fogalmának új értelmezése áll. A magyar katona-szakmai körökben ugyanis a MON-50-es aknát már nem sorolják (a MON-100-t és a MON-200-t pedig sohasem sorolták) az Egyezmény hatálya alá tartozó, megsemmisítendõ gyalogsági akna kategóriájába.
Ezeken kívül Magyarország birtokol harckocsi elleni magyar gyártmányú UKA-63 típusú aknát (kb. 200 000 db, ami a megsemmisített és megsemmisítésre ítélt összesen kb. 200 000 db aknán felül értendõ) és szovjet licence alapján, Bulgáriában gyártott (ismeretlen számú) TM-62P3 aknát.Csapody Tamás
A GYALOGSÁGI AKNÁK MAGYARORSZÁGON c. publikációból
[/OFF] -
ócskás
aktív tag
ettől pontosabban
?
Szerintem pontosan leírtam, de talán így érthetőbb:
magyar fejlesztésű gyalogsági aknák:
-ÉRA-33 (ebbõl a típusból harckocsi elleni akna is készült)
-M-62
-GYATA-64
szovjet licenc alapján készült gyalogsági aknák:
-POMZ-1
-POMZ-2
magyar fejlesztésû harckocsi elleni akna:
-UKA-63
szovjet gyártmányú gyalogság elleni irányított repeszakna:
-MON-50
-MON-100
-MON-200
bolgár gyártmányú harckocsi akna:
-TM-62P3 -
hadsz
tag
válasz
szavapart #1203 üzenetére
Sajnos mára az ajtókból is csak itt-ott maradt meg mutatóban...Legtöbbjüket már évekkel ezelőtt levágták...
Csórral kapcsolatban : amit bejelöltél a guglin,nagyjából ott most a falut elkerülő 8-as főút szakasza vezet.Nem tudom mi lehetett ott,de én sem hiszem,hogy a lőtérhez tartozott volna. -
ócskás
aktív tag
Bajpatak üzemanyagraktár volt, a Lángosvölgyi pedig a Magyar Honvédség Harcanyag Ellátó Központ Műszaki Harcanyag Raktára, ahol aknákat (pl: ÉRA-33,M-62, GYATA-64,POMZ-1.POMZ-2, UKA-63,MON-50, MON-100, MON-200,TM-62P3,stb.) és műszaki (utász) robbantási feladatokhoz Trotil és a hozzá való gyutacsok,elosztócsatlakozók, hurkos kapcsolók stb.
-
formalin
újonc
-
tazman75
csendes tag
válasz
szavapart #1202 üzenetére
Az iskola amit említettél, a hetvenes években még a laktanyához tartozott. A vegyi felderítők laktanyája volt, FUG-okkal voltak felszerelve. A hetvenes évek elején költöztek ki, ha jól emlékszem Kecskemétre. Utána az épületet átadták a városnak, némi átalakítás után Vendéglátó Ipari Szakmunkás és Szakképző iskola lett belőle. A mai napig is így működik. Bár, ha jól emlékszem, most már Szakközép-re változott.
A laktanya, pedig ez volt. A képen még látszik néhány épület, Da talán már csak egy áll belőle.
-
szavapart
csendes tag
Csak egy ötlet volt, megmagyarázni a torony eltűnését. Lehet hogy fémművesek vágták össze, de az ajtók még ott voltak tavaly, s szerintem azokat könnyebben elvihették volna, s nem bajmolódtak egy ekkora torony összevagdalásával. Főleg nem a ledöntésével, emlékeim között nincs túl sok statikus, vagy mérnök közöttük. Bár én sose értettem a felfogásukat.
Polgár és Görbeháza környékén talán segíthet, hogy elég sík vidék. Talán valakik még emlékeznek az antennákra, vagy szigorúan lezárt területre.
Más:
Csór mellett találtam:
47° 12’ 04.43” É
18° 16’ 01.11" KVajon mi lehet? Kissé hasonlít a lőtéren levő struktúrákra, de ez a hely szvsz már nem része a lőtérnek.
-
szavapart
csendes tag
válasz
tazman75 #1197 üzenetére
Szekszárd:
A 80-as években, pontos dátum a katonakönyvem megtekintése után. Sok emlékem nincs, mivel csak a kiképzés egy hónapját töltöttem ott. Sorállományúként EÜ kiképzésre vittek oda.
A laktanya, ahol a körletünk volt már nem igazán üzemelt. Csak egy szintet rendeztek be számunkra, s mint kiderült a kiképző tiszteseink is csak egy-két héttel előbb érkeztek az ország minden tájáról. (Pl. Bugyi, ahol szintén EÜ raktár bázis volt) Az őrség ismételten behívottakból állt. Ott láttam elődszőr, s talán utoljára is szakállas katonát.
A laktanya mellett iskola, vagy kollégium volt közvetlenül, csak egy betonkerítés választotta el az alakuló tértől.
A raktárak a város szélén voltak, naponta gyalogoltunk ki, s mivel akkoriban figyeltek az egészséges testmozgásra, ezért az esetek nagy százalékában teljes vegyvédelmi és menetfelszerelésben látogattunk oda. Húztuk magunk mögött az izzadság csíkot, mint csiga a nyálat.
A raktárak mögött még a kerítésen belül füves placc, ideális minden féle régészeti feltáró munkára, így ásogattunk is rendesen, a kerítésen kívül, pedig szántó, ott lehetett csak igazán "Hurrát" gyakorolni.Tehát a feltett kép akár a bázis is lehet, de sajna nem nagyon ismerném már fel. Az épületekben láda hegyek, benne orvosi, kórházi felszerelések, természetesen gyógyszerek, kötszerek, s minden féle egyéb. Groteszk módon még műlábakra is emlékszem.
Tudom nem sok, de nem voltam sokáig ott, s nem is tett akkoriban nagy benyomást rám az egész. Olyan volt, mintha ott felejtették volna az egészet, a bedobozolt technika talán a 60-as évek színvonalát tükrözte. S később az MN KKK-hoz viszonyítva nagyon elavultnak tűnt.
Próbáltam megtalálni a laktanyát is, a felrakott képed alapján, de nem igazán ismertem fel.Szavapart
-
kissas
csendes tag
azt tudom hogy robbanóanyag volt lángosban de milyen tipusú azt nem tudom jártam már bent a raktáraknál de nem tudtam rájönni milyen anyag volt bennük. Bajpatakban lehetséges hogy üzemanyagot tároltak?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Tőzsde és gazdaság
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xbox Series X|S
- Bittorrent topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- További aktív témák...
- Motorola G72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest