- sh4d0w: Árnyékos sarok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Flashback: Építsünk PC-t akciós alkatrészekből, lassan. upd: 05.28
- GAI: Retro GPU-k mindörökké: a végleges koncepció, és a szereplők bemutatása
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Voltam tekerni, 26km lett végül. Békéscsaba- Gerla.Most van ez a három város hering parti, szerencsére nem futottam bele.
Régen voltam a dobozin, a tsz-től borzalmas még mindig. Oda valami terepes gép kéne átugrálni az úthibákat. De így adta ki a széljárás, nem akartam teljes szembeszélben menni. Jó ez az időkèp szélirány.
Szokásos 3 kilométerenként egy kulacs víz a nyakamba, és máris jó idő van. Szerencsére nálunk minden kút működik, nem úgy mint sok helyen, direkt elzárják, vegyen a paraszt a bótban ásványvizet.... pedig jó ez a közkút pancsolni. Azért ebben az időben nincs is más élhető útvonal erre, egyedül itt van árnyék. Visszafelé is erre kellett volna menni. -
válasz
ZolkoW #331023 üzenetére
Szerintem a többi van túlárazva. Annyira nem űrtechnika, kell egy normális váz, motor, vezérlő, aksi. Váltó, fék, aksi adott, nem tudom a vázat meg a motort ők fejlesztik-e, vagy csak veszik valahol. Mindenesetre csábító az a bringa.
30 kilós Eleglide meg Duotts is biztos jó buli amíg nem merül le, csapatni 50-nel. Csak hol a sport, ha a gép teker?
Nagyon sok szép bicaj van még, az élet meg rövid ahhoz, hogy ne próbáljunk ki sokat.
Batavusnak is van a szíjhajtásos hidraulikus fékes modellje...nekem nagyon bejön, de nagyon kéne egy Stevens Super Flight is.
Nézem a jobbnál jobb bicajokat, tekerni meg ma se voltam ebben a melegben. Most nem bírom annyira, mint 2 éve. -
A Fiido C21 megéri az 1000 eurót?
Néha eljátszok a gondolattal, hogy veszek egy ilyen rásegítőst izét. Tömege 17kg, annyi a mostani is, tehát ha lemerül, akkor sincs gond. Ellenben a mostanában szokásos szembeszélnél jól esne egy kis csalás. A beépített aksit nem tudom mennyire lehet kikapni belőle, vagy cserélni. Lehet külső aksival is használni.
Az a baj, hogy ezt is csak pesten lehet kipróbálni. Lehet, hogy tök kényelmetlennek érezném a bringát, fura az az egyenes kormány, a trekkingeimen nem ilyen van.
Ha eladom még a Gepidát is, meg a régi pc-t, akkor már a fele ára megvan... osztán másodszor tudnék venni új bicajt. -
-
-
A közlekedési morálhoz csak egy gondolat. Tanítják a helyes közlekedést óvodától...
De aki emberileg gyökér, az az úton is az. Mondhatni aki hülye az is marad.
Megvette XY friss jogsival a 22 éves bömöst. Öregebb, mint ő a friss érettségivel. Megkérdeztem, hogy átnézetted? Minimum futómű, fék alkatrészek biztos csere érettek. Nem. Hibalámpák kiütve. De nyomta neki az M44-en, meg Kétegyháza környékén. Felni, polírozás, menőzés ment, de nagyobb felújítás semmi. A többiek féltek beülni mellé.Nyilvan baleset lett a vége, jobb oldalát odacsapta, gazdasági tk, de semmi komoly szerencsére.
Az a baj, hogy nulla az önismeretük, irreális önértékelésük van, 150% egóval, butasaggál fűszerezve. Az ilyen ember nem akar változni, agresszíven elutasít mindenkit.
XY csak egy abból a több százból, akik teljesen alkalmatlanok jogosítványra mentálisan. Egy idióta 18 éves balfasz, aki ön és közveszélyes. Nem vizsgálja senki, hogy a sofőrök mentálisan megfelelnek-e.... Nagyon kellene egy komoly pszichológiai teszt, vagy minimum 25 éves életkor. (van a másik véglet, aki meg tök normális, de ők vannak kevesebben)
Félelmetes a most kilencedikes generáció, sokkal rosszabb mint eddig bármelyik. És nemsokára ők is autót fognak vezetni. -
válasz
AdamTaylor #329236 üzenetére
gyorskötöző
nálam az egyik legolcsóbb oldaltáska van, fent 2db műanyag kampó, lent 1 tépőzár. Hát amikor 5-7kg zőldség van benne akkor annyira nem stabilt ez se. Még nem ugrott le teljesen. Ellenben az egyik oldala már végig van szakadva, mert túlléptem párszor a max. terhelhetőségét. Gondolom nem 10kg krumplira tervezték2évet kibírt. De amilyen skót vagyok pillanatragasztóval végig fogom ragsztani, aztán elmegy ez még 1 évet. LEgalább nem lopják le, mert csúnya. Sajnos most ez a trend, leszednek mindent is, meg lopnak a táskákból is. Nincs kamera a kicsi Lidl előtt... de piacon dettó ugyanez.
-
-
Kb. mennyi a reális ára egy 2010-es felújított Batavusnak? 100e sok érte? Egyik csoportban lájkoljták páran, de senki nem írt. Szervizesek szerint reálisan áraztam be.
Mondjuk k. sok eladó bicikli van most aprón mindenhol, vannak holland bicajok 50e forinttól, de fellelt állapotban.
Én továbbra se látom sima marketplace-en a hírdetésem. Stratova te Batavusra kerestél? Az enyémnél a teljes bicó a kezdőkép. -
-
Feltettem marketplacere a bicót, elvileg fent van, 35 megtekintést ír. De ha ránézek a titkos profilomról, vagy az asszony profiljából, sehol nincs, még a márkára rákeresve se. Olyan, mintha nem is létezne. Saját profilból is csak akkor találja meg, ha márkára keresek, simán a kerékpárok között meg nem.
Szoktatok ott hirdetni, ez tényleg ilyen pocsékul működik mostmár??
Nem csoda, hogy nulla érdeklődő van. Kb. fél éve hirdettem a campinget, annak volt kb. 300 megtekintése, és rám is írtak többen, meg is vette egy srác. Igaz, akkor sok robot is rámírt. Így elszúrni ezt az aprót... Most nincs robot, de nem is látszik a hirdetés.
A hamis, kamu baromságokat meg hirdeti a FB ezerrel.
Hol érdemes még hírdetni, testbike-ról tudok, mint ismertebb oldal. -
válasz
python1 #328479 üzenetére
Kifelé Meszlényi után van egy autós parkoló, mellette rázós kicsit a bicikliút a fák gyökerei miatt. Most itt szoktam körözni, 6km egy kör, végig kerékpárút. Ha bármi gond van, nem kell sokáig tolni a gépet
Nem optimális útvonal annak aki tempósan tartósan akar menni, mert a körforgóknál 90 fokos kanyar van, meg elsőbbséget is kell adni.
Amúgy a 47-es mellett szeretek tekerni, Orosházáig ha jó kondiban vagyok, ha nem akkor csak Telekgerendásig, az is egy 20-as. Ha meg meleg van akkor Veszei-Gerla-Doboz, az már 40km. Sajnos a 47-es mellett semmilyen árnyék nincs. -
A CMF nothing watch pro tényleg nem mér max sebességet,vagy csak én nem találom? Első 'edzés' ezzel az okosórával. Menet közben nem is látszik a napon, mit mutat. Lehet, hogy marad a Stratos, a transzflektiv kijelzőn minden olvasható...
Mentem egy 20km-es teszt kört a Batavus-szal, végre f@sza minden.
kb.eltaláltam a kényelmes ülés+ kormány pozíciót is. Valami brutál idióta pózban volt eddig a kormány.A régi 44-es mellett a gyökeres részt tök jól kirugózza.
A végén rájöttem mi hiányzik, a kulcstartó. Nincs a vázon előkészítése. -
válasz
Toobee #328340 üzenetére
" Lassan már minden ruhám dekás lett,"
Nekem szó szerint sok dekás ruhám van, mert az asszony a turiból fillérekért szokott hozni mindenféle sport szerkót. Van sok márkás is, nem mintha érdekelne a márkajelzés. Egy jó kis sterilizáló mosás, esetleg gőz program plusszban és kész is. Tekerős feszülős pólónak minimális súlya van, kilós árban sokat lehet venniTúra cuccokat is már csak onnan szerzünk be, aztán nem izgat, ha felakad a tövisen vagy sziklán.
Orosházán a Mindentis-ben is szokott lenni minőségi új márkás póló 1-2 ezerért.
Amúgy már rég nem érdekel mások véleménye, mikor házfelújítás volt direkt a koszos munkás ruháimban vettem a pékárut a főutcai elit pékségekben, ha már úgy is át kellett tekerni a város másik végébeVicces, mert kőművesnek tűnve még meg is kérdezték vállalok-e vakolást. Hááát, jobban keresnék, mint most, csak szétmenne a derekam, térdem, vállam. SZóval le kell tojni ki mit gondol ebben a fos értékrend nélküli, kamu látszat világban.
-
válasz
dom1n0 #327961 üzenetére
Ha formában vagyok akkor a 25-28km/h-át tudom tartani. 4 óra körül volt, ha nem számolom a megállásokat. 10 perc fagyi, 10 perc a benzinkúton.
A Biharban meg reggel 10 körül indultunk, 5 óra volt odafelé, vissza meg csak 2 és fél. Az gyalog túra, nem számít.
Ellenben volt kerékpár nyom, gratulálok annak aki oda felment bicajjal, van egy-két szakasz ami nagyon meredek.
Én biciklivel még sose másztam hegyet, mert itt az alföldön nincs sajnos. Legnagyobb biciklis mászásom Tihany, az meg csak dombocska. -
Érdekes téma ez az energia utánpótlás.
Tekerni nem szoktam vinni csak vizet. Mikor 100km-t mentem, reggel szokásos húsos szalonnás kolbászos rántotta 3 tojással, menet közben fagyi, mert Csorváson jó a fagyizó,, meg vettem benzinkúton 80km-nél egy izotóniás kék löttyöt. Igazából nem is fáradtság miatt álltam, meg, hanem mert szétnyomta az ülés a hátsóm. Minimális pénzt mindig viszek, ha netalán lerobban a bicaj akkor jövök vonattal/busszal, meg kajára legyen.
Legutóbb gyalogosan megmásztam a Nagy-Bihart, 1850m magas, Vártopról már csak 700m fel, 10km-en, meg vissza. Ott meg csak házi hájas-kiflit ettem, meg tepertős pogit. Brutál energiát ad. Ahhoz képest, hogy semmit nem készültem, simán megmásztam. Tepertős pogit már többször vittem túrára, bejött. Igaz én zsírt égetek főleg, nem vagyok el szénhidráton. -
Szabadonfutós agyváltónál, ha tolom előre a bicajt, akkor ugye nem kéne, hogy forogjon a pedál? No, de forog. Ha ülök rajta, akkor persze gurul szépen.
Lehet, hogy túl szorosra húztam az agyat tartó csavarokat? -
válasz
stratova #327544 üzenetére
Köszi! Ez 2010-es, ahhoz képest tényleg szép állapotú a váz, meg a felnik.
Váltáson nem érzek semmi különbséget. A Cyco-nál sokkal halkabb, és simább, azon Sram spectro s7 agyváltó van, és hangosan kattan minden váltásnál. A Sramnál a marokváltó olyan hangos. Ez jóval halkabb, és egyszerre több fokozat váltásnál sokkal simább... Szoktam 4 > 6-ba váltani mindkettőn.
A fékekkel ellentétben a váltó bowdennek semmi baja nem volt, csak a bowden ház volt nagyon ronda. Fékeknek a vége már rozsdás volt és szálkás.
A Nexus szépen veszi mind a 7 sebességet, most már nem szalajt. Most jó helyen van a jelzés, eddig meg nem néztem, mert nem jártam vele.
Sajnos még mindig nem tökéletes a hajtás, szerintem görbe a hajtókar, és hangos a lánc. Láncot cseréltettem ősszel, valószínűleg a fogaskerék van elkopva. Majd fotózom, nálam hozzáértőbbek meg mondanak róla véleményt. Egyébként kész van, 1-2 rozsdás csavar van. Azt nem is értem, hogy a csomagtartó 8 csavarjából 1 miért tiszta rozsda, a többi meg szép fényes. -
Siker! Kész a váltó bowdenezés is! Azért ez nem volt egyszerű menet.
-
Na elakadtam, kérek egy kis segítséget. Kijött ez a fém bizbasz a helyéről, és nem tudom hol volt. Nyilván nem fényképeztem már megint időben.
A váltó egy Shimano Nexus 7 sebességes agyváltó. De én ilyen marokváltót nem találok a Youtubeon. A marokváltóra csak annyi van írva, hogy Batavus. Ez a fém izé a fehér meg a szürke rész között volt, de hogy hol, és merről na azt nem tudom. -
-
MEgvolt az első próbakör is satufékekkel, eddig minden ok. Fékhatás egy picit talán javult is, a hátsó kereket képes állóra fékezni a rollerfék. Igaz állítottam a kormányon is, most máshol van a súlypont.
Én nem látok ránézésre semmi különbséget az új XLC BL-c01 és a régi fékkarok között. Az új végre nem lötyög, szép, karcmentes. Alakul az öreglány. Az új első lámpa meg a fékkarok telejsen feldobják.
Köszi a segítséget, bejött az Xlc fékkar.
Találtam videót az agyváltóhoz is, szerencsére nem kell szétszedni egy bowden cseréhez. -
Kész a két fék a Batavus-on. Nem gondoltam, hogy ennyi idő lesz. Közbe néztem a YT-on mit kell csinálni, meg összedobtam egy pizzát.
Az agyváltó bowdent hogy kell kicserélni vajon, arról nem találtam videót. Annak a bowden felfogatása kicsit más, mint a rollerféknek.
Ráadásul duplán vettem a fékbowdent, mert szett, és volt benne első hátsó bowden, meg elég bowdenház is. Sima gazdaboltos drótvágó is elvágta, a bowdent könnyedén, a házat kicsit nehezebben. Ennél vastagabb szőlő drótot szoktam vele vágni. -
Nekiestem az átbowdenezésnek. Kérdés, a tartó füleket/clipeket mivel lehet pótolni? Nagy részük műanyag, és törik. Ezek az Alis öntapadós clip-ek jók? Van itt-ott kerékpár boltban, csak az Alin 1500 10db, itthon meg 4x ennyi.
Jagwire 780Ft 1db, plussz posta.Kéne kb. 4db. Ennyi eszük van a hollandoknak is, hogy műanyagból gyárják ezeket a szarokat.
Leszedésnél tartok, azt még nem tudom feltenni hogy fogomIzgi.
-
Hétvégén nekiestem a Cyco hátsó világításának, mert egy ideje hol világított, hol nem, aztán egyáltalán nem. 2 helyen volt forrasztva a vezeték, zsugorfóliával, na mondom kap újat, biztos zárlatos. Áthúztam, nem világít. Rákötöttem adapterre, nem világít.
Rohadna meg. Szétszedtem az Axa lámpát. Ide-oda dugdostam a lámpában az adatpter csupasz kábelét, ás lőn világosság. A 2db mini csavarból a jobb oldali nem volt sehol, így mozgott az érintkező. De basszus egy teljesen zárt lámpából hova a fészkes fenébe tűnt el? Vagy ott nem is volt, csak ragasztották?
Végül egy lcd hibás számológépből kiműtöttem egy csavart, és azóta jó. Azért egy Axa állófényes lámpát csak nem dobok ki ilyen kis hiba miatt.Igazából nem is az agyonforrasztott kábel volt a ludas. Na mindegy, 2 forrasztással kevesebb ellenállás, nagyobb fényerő.
-
válasz
turbobusa #327126 üzenetére
Én egy nem feltűnő Cyco trekkinggel járok, agyváltós, agydinamós. Igaz, ez nem Pest, hanem BCs. Nálam szokásos minimáls költségvetés, hogy ne fájjon annyira ha ellopják.
De ott a másik, a Batavus, az is tökéletes városba, agyváltó, agydinamó, rollerfék, burkolt lánc, nem koszolódik semmi rajta, minimális karbantartás, és ki lehet fogni olcsón, majd kicsit gatyába rázni. Nálam az olcsó az 50e volt tavaly. Egyik se érte még el a 100e forintot javításokkal együtt se. (Batavus még felújítás alatt áll)
Én télen-nyáron minden nap biciklivel járok, ráadásul kint áll a Cyco az udvaron, kap mindent, esőt, havat, napot. Szegény igazi ridegtartásban van. Ponyváztam egy ideig, aztán meguntam, meg el is szakadt. Eresz önamgában nem nagyon védi.
Lényeg, hogy van-e zárt tároló munkahelyen, bolt előtt mennyit áll, meg a piacon, ne legyen nagyon kívánatos a bicaj, én ezeket vettem figyelembe. Agyváltósnál meg vissza kettő padlógáz lámpánál. -
válasz
attiss66 #327078 üzenetére
Én azokat nem értem, akik hátulról előznek, szemből senki, és mégsem tart kellő távolságot. Városon belül, kis utcán. Hááát, volt már középső ujj, meg sarkon elküldés melegebb éghajlatra. És nem érti, mi a gond. Idegállapotban meg nem magyarázom el
Mondjuk a kerékpáros társakat se értem a zebrás/bicikliutas lámpás keresztezódéseknél. Minek dúródik előre, ha úgy se megy csak gyökketővel. BCs-Csabacenter sarok a kedvencem. Rövid nadrágban meg főleg, látszik hogy nem hagytam ki a lábnapot. Eddig kb. háromszor oszottam ki ott is emberkét, hogy mi a bánatért dúródik előre. Hülye rolleresek is, azt hiszi joga van előre menni. Tényleg nem értem, a zebra felől betolja azt a retket a biciklisek elé, aztán megy hússzal. Füle bedugva, izomzata nulla, csuklós busz alá egy újabb hulla. A meleg idővel meg csak szaporodnak.16 éves koromban mentem neki egy autónak, mert megállt a bicikliúton kereszben, az utcán. Jobbról padka volt, arról nem tudtam kerülni, balról meg ott volt a hátulja még. Lehet pont kitakart az "a" oszlop.
Nem lett komolyabb baj, villa hátrahajlott kicsit, az autó hátsó ajtaján meg lett egy horpadás. A magántanár ahová éppen mentem, meg nem értette, hogy miért vagyok szétesve ennyire. Gondolom kisebb sokkot kaptam. Bicaj ment, csak erővel kellett kormányozni... a jó kis koskormányos Schwinn, fos patkófékkel. Pedig csak 25-tel mentem, kb. felére lassult. A mostani bicajaim megálltak volna ekkora féktávon. -
-
válasz
Hasaggymeg #327020 üzenetére
Én egyetértek veled, sőt nem csak itthon létezik ez a probléma, hanem az Erdélyi-szigethegységben is. Szomorú. Nem elég, hogy kiszáradnak a fák, meg a viharok kidöntik őket, még ki is vágják. DE! A nagy részét simán otthagyják... Furcsa ez. Az a baj, hogy a kivágott fákat simán eltüzelik az ajkai hőerőműben. Biomassza... A szennyvíztelepen meg tényleg ott a biomassza, azt meg el se viszik.
A szép egészséges fák még csak nem is bútornak kellenek, vagy tüzelőnek a népnek, hanem mennek egyenesen a hőerőműbe. Idióta kretének
Aláírjuk 10-15 ezren, és ugyanúgy folytatják tovább... Kicsit pesszimista vagyok. De rohadjanak meg, amiért tönkreteszik az országot. -
válasz
lsebestyen #326180 üzenetére
+dom1n0 Ok, köszi! Mondjuk nekem, mint amatőrnek nem nagyon van rá szükségem, csak kíváncsiságból. Nem semmi, ahogy fejlődik ez a sportág is. Eurosporton szoktam nézni kerékpáros versenyeket, mindig elcsodálkozok milyen sebességekkel/távokon mennek. Mennyire más a triatlon is, mint 25 éve, a Schwinn ideallal
-
Ezeket a wattokat hogy méritek? Spéci km óra kell hozzá, pedál fordulatszám mérővel, mellkas pánttal, vagy csak simán az okosóra/okoskarkötő által mért pulzust meg a fordulatszámot rögzíti egy app, és abból számol?
-
-
-
válasz
stratova #325906 üzenetére
Igen, a váltó külön van a fékkartól.
Azt néztem még, hogy ezeket a fékkarokat is fel lehet újítani elvileg, csak kéne hozzá a megfelelő alkatrész. Függőleges irányban van holtjátéka, a Gepidán meg a Cyco-n egyáltalán nem mozognak, szóval zavaró.
Lehet inkább megszabadulok én ettől a bringától. Alsó hangon kéne még rá költeni 40e-50e forintot, akkor már 120e az összköltség, és nem hiszem, hogy ennyiért megveszik. Van pár hasonló 100-140e körül FB-on, de ahogy látom hónapok óta beragadtak.
Jelen pillanatban is használható, csak olyan, mint a lepukkadt 20 éves BMW-k. Nem az igazi.
Kéne komplett fékkar csere+bowdenezés, váltó bowden, a lánc vagy a lánckerék is hangos, azt meg illik együtt cserélni. Elkezdett 4. sebességben szalajtani. Azt eddig nem csinlta. Tehát kéne egy agyváltó szerviz is.
A felújítás költséget kicsit benéztem, ez autóban már gazdasági totálkár lenne.
De ha azt nézem, manapság mit lehet kapni 120e körül, akkor nem rossz ár. Felújítva megint elmegy 10 évet probléma nélkül, új élmények, tapasztalatok, rollerfékes bicajom még nem volt eddig. -
-
-
-
Shimano InterM rollerfékhez milyen fékkar passzol? Ránézésre én nem látok különbséget a sima v-fék fékkarhoz képest.
Eléggé kotyogós a régi, ha már a bowden cserébe belevágok, akkor csak kéne cserélni a fékkarokat is.
-
Erről a teleszkőpról tudtok valami bővebb infót mondani? Alja kategória vagy kicsit jobb?
Arra rájöttem, hogy a bal oldali fekete műanyaggal lehet állítani a rugózás erősségét, a jobb oldalival meg talán a rugó út hosszát. Most nem koppan fel a 3-5cm-es szegélyeknél, keményebb lett.
Fent dzsuvás a becsúszó rész, azt mivel érdemes tisztítani, hogy a króm ne sérüljön? Úgy rémlik, hogy én ezt októberben, mielőtt elrraktam a garázsba, akkor nem volt ilyen. -
Na ilyennel se találkoztam még, nem is a felni volt a ludas, hanem a külsőben szakadt meg a merevítő fém szál, és azért rázta a seggét meg az enyémet.
Basszus, 2 évet bírt csak, pedig direkt márkásat vettem, Continental reflexcsíkos erősített külsőt. Nagyjából 3000 km volt benne. -
válasz
attiss66 #324631 üzenetére
Ez valami spéci lánc, azért kell ennyire vigyázni rá? Valami olyan rémlik hogy grx400-as váltód volt, 10 sebességes. Nekem sima 3x7 gyári váltó van a Gepidán, egy évben egyyszer kap olajat, és megy. Gondolom 10s miatt vékonyabb a lánc, és jobban kopna a a két végálláshoz közel.
-
válasz
Maximum1 #324614 üzenetére
Hogy lehet ezen a fos úton koskormánnyal menni? Anno a Schwinn Idállal mentünk mi is hasonló földúton, de borzalmas volt. Patkófékel, sárban, azzal a semmire való váltóval. régi szép idők. Mert ugye Szanazugból-Póstelekre van rövedebb út is, megelőzzük a vihart... aha. Aztán kiverekedtük magunkat vissza a Dobozi útra inkább, és jól megáztunk. Mindig utáltam ezt a kormányt, meg a versenybiciklis testtartást.
-
válasz
Hasaggymeg #324474 üzenetére
Sima agyváltós, agydinamós, rollerfékes bicaj, raktam is fel róla képet korábban. Még szinte minden eredeti rajta. 2010-es gyártás, ez akkor volt 300e forintnak megfelelő áron, tavaly vettem 30e-ért. Azóta ráment még ~35e. (hajtómű, lánc, fék felújítás, hátsó külső-belső, centírozás, hátsó lámpa)
Használható jeleneleg is, de még lenne mit újítani. Mondjuk ezek a teleszkóp felütések eléggé rontják az élményt.
Még le akarom cserélni a bowdeneket, mert csúnya a bowdenház, meg "foszlik szét" az egyik, plussz egy kis fekete festékkel sokat fiatalodna. (kormány, nyeregcső, csomagtartó) -
válasz
Hasaggymeg #324470 üzenetére
tengely új, marad a hajtókar hiba.
Mjad körbefotózom, hátha úgy egyszerűbb róla bármit mondani. Nem ragaszkodom a teleszkóphoz. -
Én totál laikusként honnan tudom megállapítani, hogy a Batavus-on lehet-e állítani a felfüggesztés keménységét? Jelenleg inkább idegesítő a teleszkóp, mint hasznos, mert koppan ütközésig 3-5cm-es szegélyeknél, amik a bicikliút-út kereszteződéseknél vannak. Ennél kisebb hibákat kirugózza, illetve ha lefelé van szintkülönbség azt is, de ha szemből kap egy ilyen mini padkát akkor felüt. Ennél még a sima villa is jobb.
Görbe a hajtókar is... azt ki lehet egyenesíteni, vagy vegyek másikat?
A teleszkóppal pont nem terveztem csinálni semmit, de ez így nem felhasználóbarát. -
-
Felújítással kapcsolatban: ha alapozóval+fém festék sprével lefújom a kormányt, nyeregcsövet, csomagtartót, az lesz olyan tartós, mint ami gyárilag fekete? Feltételezem nem, mert gyárilag porfestéket használnak.
De ha pl. a fékeket visszateszem, ülést mire beigazítom lecsiszolódik-e egyből a festék, vagy ezeket kibírja?
Azért olcsóbb lenne festeni, mint új kormányt, nyeregcsövet meg csomagtartót venni. Lehet cserés a hajtókar is, fura a másik bicajomhoz képest, mintha görbe lenne.
Végre lesz időm a felújításra, akkor megrendelem a bowden szetteket is végre.
Vagy elengedem és eladom olcsón. -
Elvittem a napi rohangálós bicajt centiroztatni szervizbe, mert már nagyon dobálta a seggét, de nem vagyok elégedett, még mindig dobálja. Ez nem az a tipikus olalra nyolcas, hanem inkább függőleges nyolcas.
Úgy fest, hogy ki se szedték a kereket, mert agyváltós a gép. Kicsit állítottak a küllőkön, oszt jónapot. Értem én, hogy csak 1 szerviz ért az agyváltóhoz a városban, de egy kerék ki/visszatételhez annyira nem kell hozzányúlni, csak azt a rudat kell kihúzni belőle. Bár, a tavalyi kalvária után lehet jobb, hogy nem szedték ki itt sem.
Ez a szopás csak a régebbi Sram s7 agyváltókkal van, vagy a Nexust se ismerik? Basszus árulnak ők is agyválrós bicajt.
Fos városi bicikliutak, nincsenek szintben a kereszteződésekben a szegélyek, pedig már a pedálon állva megyek át az ilyeneken direkt. Erősített küllők vannak mindkét felniben. Ezzel meg így nem tudom lenyomni a szokásos 30km-t, pedig itt a jó idő. Mondjuk ott a Gepida, csak abba meg nincs Slime, és tök lapos mindkét kereke a téli állás után. -
válasz
MC Pite #323010 üzenetére
ok, köszi, ha lesz alkalmam, kipróbálok egy Giant SL2-t! vagy ToughRoad SLR 2-t
Ez utóbbi kifejezetten tetszik ebben a színben. Tárcsafékes bicajom még úgy se volt.
A Batavust is a rollerfék miatt vettem, mert olyanom se volt még.
Mondjuk egy ToughRoad nem olcsó újonnan. -
válasz
MC Pite #322950 üzenetére
Érekes amit írsz. Itt az első egy fitness, második cross trekking, harmadik a sima trekking, 4. a gravel. Alsó kettő meg a saját 10+ éves városi cirkálóim. Ránézésre nincsenek olyan nagy különbségek a fitness, meg a gravel között. Nyilván többet megnéztem így online, de ki is kéne próbálni őket, én laikus vagyok.
A Batavus kb. gravel vázra hasonlít legikább, a régi versenybicómnak is ilyesmi váza volt. A Cyco kb. trekking-cr.trekking, a Gepidám meg ugye sima trekking.
Sebesség?
Én nem érzek baromi nagy különbséget a 3 bicaj között, de van valamennyi. 40km-re sokszor mentem a Gepidával meg a Cycoval is, mindkettővel tartom a 25 - 27-es tempót, kényelmes ülni rajtuk. Gepi 16.6kg, Cyco meg a Bata majdnem 18kg.
Ezek közül a Batavus a "legdrágább", ülésén érezni is. Nehéz objektív véleményt mondani, melyik mennyire fenékzsibbasztó, ugyanazzal az üléssel kéne letesztelni őket. 40km-re mindhárom rendben van. Gepida 80km-nél válik nagyon kényelmetlenné.
Bata még nem 100%-os, nem megyek vele ennyire messzire. Városban baromi kényelmes.
Nyilván más az áttételezésük, 7s vs 21seb. Gumik nagyrészt újak, Coninental városi mintás van rajtuk, vastagságuk egyezik. Guminyomást 3.2 bárra szoktam belőni.Gyorsulásban a Cyco a legjobb, a Gepida lassabban gyorsul, mert többet tököl a váltással és eleve nagyobb fokozatból indul. Leggyorsabban a Batavus vált egyébként az itthoniak közülük, de mégse annyira fürge.
Ülések egy magasságban vannak mindhármon.Lényeg, hogy én nem írnám le a trekkinget ennyire, elégedett vagyok vele. Tisza-tó kör sima ügy. Ott pont csoporttal voltam, és tartottam a 30 km/h-t is vele, tehát lehet tempósabban is nyomni. Elmegy havon, sárosabb földúton is, gát tetején is.
Apósnak van Gepida 300crs, az 14kg, csupasz gép. De erdőben, sárban a vékonyabb kerekével nem tud haladni. Aszfalton kicsit könnyebb haladni vele, de nem számottevő. Ez most a vékonyabb gumi, a súly, vagy a geometria miatt van, vagy mind egyszerre, jó kérdés.
Szívesen kipróbálnék egy-két új fitness bicajt, mit tudnak az enyémekhez képest. Egy Giant Escape kb. 11kg. Lehet idén megritkítom az állományt, és veszek valami frissebbet. -
válasz
fbfro #322931 üzenetére
+1 a trekkingre. Sima alap Gepida alboin 100. Bírja az a gátat is, alföldi füldutakat is. BCs-Békés-Gyula városerdő -BCs... jópárszor mentem ezen az útvonalon vele.Az kb. 16km földút a gáton.
Kényelmes hosszú távon is. Ezen nincs teleszkóp se. 16.6kg teljesen felszerelve, agydinamóval.
De ott a jó öreg Batavus, az is kényelmes hosszú távon aszfalton, földúton is, azon van első teló, meg rugós nyeregcső.Az lenne kb. ma a gravel, vagy city vagy tököm tudja, annyi fajta van már, hogy nem lehet ezt követni.
Egy biztos, kos kormányt a büdös életbe nem akarok, elég volt amíg triatlonoztunk. -
Sziasztok!
Kicsit megviselte a tél meg a használat a Cyco-t. Most szabad ég alatt volt végig, kapott havat, esőt, mindent is. Felnkik megúszták, mert a sós latyakot nem hagytam rajta.
Ezekkel a rozsdás csavarokkal mit lehet kezdeni? Az összes csavar ilyen, vagy rosszabb, pl a kulacstartó csavarok. Árulnak direkt feketét is valahol, vagy sima rozsdamentes acélt kéne venni? Szerintem ennek se fekete volt az alapszíne, csak az előző tulaj lefestette valamivel. Esetleg Hammerite rá, tisztítás után?
Másik a csomagtartó. Erre kéne alapozó is, vagy elég valami fekete fém festék spray? Itt én voltam a hunyó, mert nem volt alatta semmi, mikor fejre állítottam a bicajt, és pont erre a részre támaszkodott közben, vagy leért, ilyesmi. Bedöglött a hátsó lámpa is, hol világít, hol nem, újra fogom kábelezni, 2 helyen toldottAzt nem értem, mi volt a gyári elgondolás, a kormánytól az ülés aljáig van kábel elvezetés a vázban, tovább meg nincs, muszáj kábelkötelegelővel feltenni.
+fél éves kormány markolat mozgott már nagyon, a korábbi tanácsok alapján kapott hajlakkot, azóta stabil
Köszi -
Kormányt, kormány szárat meg csomagtartót mivel érdemes lefesteni? A kormány fényes, alu vagy acél nem tudom, a csomagtartó fehér, gondolom acél.
Le kéne alapozóval fújni és utána feketére?
Jóval olcsóbb festeni, mint újakat venni, meg nincs is semmi bajuk, csak fiatalítani kéne a bicajt, mert a kutyának nem kell.Pedig csak 14 éves, de többnek néz ki. -
-
válasz
zsamiatt #313166 üzenetére
Stabilan 106kg, 184cm magas vagyok. Nekem kb. 85kg-nak kéne lenni. Na annyi kb. 16 évesen voltam
most meg 42 vagyok.
Régen sétáltattam kutyát az asszony miatt, mert mániája volt. A kutyákat szeretem, de azt, hogy szaros lábbal felugrálnak, na azt nem. És általában mindig sétáltatás előtt locsolták fel a kenneleket, fröcsögött ott minden is a dzsuvától ahogy ugráltak. A csupakosz közös pórázoktól is kiráz a hideg még ma is. Utána a kutyás ruhába hazamenni a panelbe... háát. Mindig nem lehet kidobálni., mosógépbe meg csak külön, de akkor is undormány.
Végül egy németjuhászt megszerettem, fájt otthagyni, azóta nem megyek. Szerencsére őt örökbe fogadták.
Szóval rendszeresség, mint a régi szép időkben... csak akkor volt rá idő. -
válasz
Victoryus #309266 üzenetére
Ígértem, hogy beszámolok egy hónap múlva mi a helyzet a fogyással. Röviden: semmi, súly maradt, hasam nagy.
Írtam minden nap az összes kaját a Yazio app-ba, 1800-2000 kalória/napot számolt, kalkulátor szerint meg ehetnék 2400-at is. Heti 1-2 tekerés volt, 20-30km. Heti 3 az nem fér bele időben. Plussz a napi ingázás, az 2km oda 2-4km vissza.
Erőnléttel nincs gondom, voltunk 4 napot túrázni a Mátrában, napi 12-15km gyalogoltunk fel-le. Meg arrébb teszem még mindig a betonkerítés elemeket ha útban vannak, egy ilyen beton izé meg van 50 kg.
Tanulság: le kéne mérni minden kaját mérleggel... vagy köszönő viszonyban sincsenek a valós ételek az app-ban található kalória értékekkel.
+Többet kéne mozogni, ezen dolgozok még.
Azért belegondolva tényleg sok +20 kiló, egy komplett trekking súlya.
Most meg jönek a pocsék idők, át fogok váltani gyaloglásra. -
-
Most jutok el odaáig, hogy tényleg hozzáfogok a bowden cseréhez, előző hónapban pc-t vadásztam.
Mire figyeljek rendelésnél? A bringaboard webáruház szimpatikus, elég nagy választék van náluk markolatból, kulacsból stb. szóval rendelnék pár dolgot.
Bowdenből pl. 2db ilyen szett jó előre, hátra is, vagy ebből elég egy? Vagy rendeljek külön bowdent+bowdenházat? Rollerfékhez kéne előlre, hátra + Nexus 7 sebességes agyváltóhoz.
Az a baj, hogy a helyi boltokban rohadt nagy hasznonkulccsal dolgoznak, és cserébe nincs választék se.Slime is 4200 volt, 2 kerékre, web-ről meg ennyiért már 4 kerékre elég kiszerelés van. Ha meg már rendelek, akkor lesz vagy 20-30e összesen a sok bizbasz. -
Ha már láthatóság, városon kívül kerékpárúton kéne láthatósági mellény? Büntethet érte a rendőr? Az oldaltáskán van fényvisszaverő csík, meg a gumikon is, bőven látható a bicaj messziről is. Persze a szabály az szabály ha kell(ene).
Mivel mindhárom bicajom agydinamós, így nem oszt nem szoroz a nappali világítás. Mikor ilyen borult vacak idő van, mint ma akkor amúgy is bakapcsolom nappal is. Napsütésben nem sok értelmét látom. -
Telinyomtam slime-mal az elsőt, hátsót, most úgy tűnik nem ereszt. Nem is tudtam eddig, hogy szét lehet szedni az autós szelepet is.
Rá volt húzva mindkettő keréknél, valószínű tüskét kapott be az első.
Az a baj, hogy a települések között a kutya nem foglalkozik a kerékpárutak állapotával. Most is volt akác ág, meg egy csomó kukorica csutka a 47-esen Telegerendás előtt. Ha meg sár van, akkor meg traktornyomos, majd lemossa az eső... -
-
Lassú defektem van a Cyco-n. Régen lehetett kapni Hervisben, Lidlben defektjavító sprayt, 800 forint körül. Most egyik helyen sincs. Alzan látok 3200 körül. Mi a fene van már az árakkal? Árukeresőn van 1800 körül autós, Mannol. Ha jól rémlik ezek a régiek is jók voltak autóhoz is. Kérdés, hogy ez jó, vagy vegyek direkt biciklihez valót valahol?
Nézem itt a fórumot, a slime elég sűrűn előfordul, van aki dicséri, van aki nem.
Lényeg az, hogy kéne venni valamit, mert az nem jó, ha 10 km-t kell gyalogolni egy defekt miatt. Régen a lidl-ös cuccal jártam, de már elhasználtam az idők során.
A kocsiba is kéne, sose lehet tudni. -
Este nem szoktam enni, csak ritkán. Telepítettem a Yaziot, meg kalkuláltam egy kalória szükségletet. Elvileg ha fogyni akarok, akkor napi 2000 kalóriát vihetek be. Meglátjuk. Beírtam a mai kajákat, az app csak ~1100 kalóriát számol. Fura.
(2 szelet házi sonka, 2 főtt tojás, 2 szelet kenyér 420kcal, ebéd borsó leves + székely káposzta 434 kcal, +2db banán napközben. Tegnap is ugyenezt ettem.
Megpróbálom elhagyni a napközbeni péksüteményeket, a héten eddig kibírtam.
A banán meg kell a mg miatt, laktató is, viszonylag kevés kalóriával.
Csinálom ezt a naplózást egy hónapig, remélhetőleg hatásos lesz.
Ha tudok megyek terekni, heti 3 alkalom reálisan tartható, minden nap szerintem nem lesz rá idő. Alapvetően nem vagyok rossz kondiban, mert 25-ös tempót általában tudom tartani,csak nagy a hasam.
Köszönöm a segítséget! 1 hónap múlva beszámolok róla, sikerült-e fogyni.
Futást azt abbahagytam 2 éve, tavaly meg nem sikerült újra indítani, mert nem hagytam ki pihenő napot, és utána két hétig fájt a térdem még séta közben is.
Pedig kéne futni is, az jó állóképességet ad. Monduk akor is 98kg voltam.
90 akkor voltam, amikor triatlonoztam, kb. 18 évesen. A testsúly nem minden, nem mindegy, hogy izom vagy zsír. De azért 100 alá le kéne menni újra. -
Köszönöm! Autóval nem járok, igaz gyalog se, mert mindenhova biciklivel megyek.
Most jött fel hirtelen 3 hét alatt 5-6 kg, mert csak 3 után tudok ebédelni, napközben meg eszek mindent is. Tényleg nem lehet péksütit enni, meg pogácsákat... Megpróbálom kibírni banánnal.
40 alatt könnyebb volt leadni a plusszt. -
Ha fogyni szeretnék, mi a hatékonyabb? Ugyanazzal a tempóval menni egy órát, vagy pár kilométerenként kicsit odalépni neki? Eslő körben vissza kéne fogyni 108-ról 100-ra, aztán lemenni 90-re. Napi 1 órát tudok tekerni kb. Békéscsaba-Telegerendás, vagy 44-es hétvégén szoktam 40 km-es kört menni, Bcs-Póstelek-Gerla-Doboz fele.
-
Én viszem az Amazfit stratos-t ha tekerek, futok. Pulzust méri, gps van benne, viszonylag pontos. Nálunk nincs hegy, nagyon nem lehet itt eltévedni
Igen, totál felhasznólási igény függő.
Km óra meg Ali-s, 3-4e. Ami nekem kell tudja, max, átlag, napi táv, világítás. Kb. ugyananyi távot mér, mint a Stratos.
Telefon meg kell, ha bármi történik... de arra akár egy pici buta telefon is jó. -
válasz
chubby2o6 #307557 üzenetére
Igen, infót tanítok. Valószínűleg pont ezért hiányzik a tényleges kétkezi munka, aminek van látható eredménye. pl. amíg a házfelújítás tartott, jobban éreztem magam.
Mindenhol ez a mentalitás van, amit írsz, sok pénzért kifogásolható eredmény. Ma megint vakoltam, mert a nyílászárós nem képes megcsinálni a levert vakolatot, az nem az ő dolga... ő nem kőműves. Kész, elküldtem a p,-be mert nekem is elpattant a húr. 2 tenyérnyi felületért biztos nem hívok kőművest. 200e forintot elkértek egy erkély ajtó + dupla ablak cseréért. Dolgoztak rajta ketten kb. 1 napot. Korábban voltak már nálam, beltéri ajtókat tettek be, ott nem volt gond. Másik két nyilászárós vállalkozóhoz képest még ők voltak a legnormálisabbak...
A hajópadlő szegőlécet se pótolták, az se az ő feladatuk... Csoda, hogy felvitték az emeletre az ablakot...
Igen, csak az van jól megcsinálva, amit az ember saját kezűleg csinál, tisztelet a nagyon kevés kivételnek.
Én nem tudom, hogy csak itt a vadkeleten ilyen a mentalitás, vagy ez országos... bár úgy tűnik országos, mert a Kádár kockás csoportban is látom miket kókányolnak össze. Katasztrófa ami megy. Azt is látom, milyen tákolmány weblapokat adnak el több százezerért WP huszárok. Ez utóbbi a kisebbik baj, de ha valakit agyonvág az áram, vagy ráomlik a gipszkarton, vagy elfolyik a fékolaj... -
válasz
chubby2o6 #307407 üzenetére
Köszi! Akkor lehet, előbb fogok egy használt bowdent és megnézem hogy vágja a sima drótvágóm. Ha nagyon rusnyán, akkor rendelek célszerszámot. Amennyi egy normális szerszám, annyiból akár meg is csinálhatná a szerviz.. Speedy nem nagyon szereti ezeket a régi vasakat, Lencsésin azt mondták jó ez, működik. Jaminában van még egy srác, akiről azt hallottam, hogy korrekt, még ott megkérdezem, mennyi az annyi. Mondjuk ha ők csinálják, akkor meg nincs sikerélmény.
Markolatból milyen márka ajánlott? Tavaly vettem fekete-fehér Velo-t, 4000Ft körül volt. De már málik szét, ragad, undormány. Ez ennyire az alja kategória? Ami rajta volt gyárilag, az meg kibírta 10+ évig.
-
-
válasz
woodworm #306540 üzenetére
Náluk sincs, csak az a nyomorult hangfal kábel. Miért nincs sehol klasszik világítás kábel?? Tényleg ethernet kábel 4 erét fogom befűzni, teszek rá zsugorcsövet.
Másik kérdés: házilag mennyire nehéz lecserélni a bowdeneket meg a bowden házat? Sima drótvágóval el lehet vágni a teflonos bowdenházat? YouTube alapján nem tűnik nehéznek, ki kell akasztani a rollerféket, az megy. Utána meg a fékkarból ki lehet szedni a bowdent. Nexus agyváltónál is ugyanúgy ki lehet akasztani. A méretre vágás aggaszt kicsit. A bowen végén lévő akasztó az szabványos, vagy nem?
-
válasz
Speedy007 #307247 üzenetére
Egyetértek, nehéz kifogni.
Én vettem tavaly egy Cyco-t, az pl. teljesen használható volt. De azért idén már kellett egy új hátsó külső, meg valami elkezdett kattogni, de nem tudom, hogy a hajtómű, vagy a pedál. Volt vele kb. 2000 gondtalan kilométerem.Anno vettem a Magellánt, arra pl. nem sokat kellett költeni az elején, itt van a blogomban. 10e-ért vettem, de 4 év alatt a teljes költsége 67e körül lett. Az szerintem elfogadható. Egyébként eladhatalan, mert ronda a festése.Leszámítva a terepgumit, meg ülést, extrákat megáll monduk 50e körül cakk-pakk a költsége, 3 évre vetítve. Csúnya, de ott lehet hagyni bárhol...
Legutóbb vettem a Batavust, belekerült 30e-be, és ráköltöttem már 35-öt, de még mindig nem az igazi. Fék, váltó beállítva, lánc és hajtómű cserélve, hátsó külső cserélve. Első belsőt is kéne cserélni, mert az nem autós szelepes... így meg gagyi, hogy eltérő. Kapott egy agydinamós első+hátsó lámpát, igaz az eredeti hátsó elemes lámpája menthető volt, azt megcsináltam.
Így már használható, de még a teleszkóp felüt nagyobb úthibánál, fingom sincs mit kéne vele csinálni. Kisebb hibákat kirugózza. Gondolom nem így kéne működnie, nem kéne felütnie ennyire könnyen.
Bowdenek, meg a bowden burkolat se tetszik, mert itt-ott el van öregedve, azt még kéne cserélni.
Akkor már ott fogok tartani, hogy 70e+, de lesz egy fasza holland bicajom.
Azért nem Koliken meg Csepel beugró minőség. -
válasz
-=RelakS=- #307144 üzenetére
Van az a kor, amikor már nem fogunk tudni be meg kimászni a kádba, gondolom ezért. Mi csak zuhanyzót rakattunk be, de néha hiányzik a kád, jó lenne kicsit pancsolni. Majd veszek egy mini gumi medencét
Arra pont elég, aztán mehet a víz a növényekre. Kitszem a járdára, melegebb lesz, mint a termál medence.
-
válasz
pruzsi #306900 üzenetére
Nekem az első Kettler a szimpi meg a Hercules. Ami teleszkópos, az később problémás lehet, amennyire én tudom. Lehet nincs is olyan méretű villa, ami kéne, szétszedni meg nem fogják a szervizben. Nálam van most két ilyen 15 éves bicaj, egyik teleszkópja se tökéletes. YT szerint bármi is felújítható, csak megfelelő célszerszám kell hozzá, meg hozzáértés, ott raknak rendbe extrém roncs telós első villát is, meg agyváltót stb. de a valóságban azért nem biztos, hogy sikerül.
Azt is nézd meg, melyik hány éves, talán a Kettler Zeg 2015-ös, az nem régi. Meg kell nézni személyesen, elvinni próbakörre. Vált, nem vált, kattog, zörög vagy nem, fék fog-e...
Azt a középen rugós bicajt, meg a noname-t kizárnám kapásból. Az Olympia is legalább 15 éves, nem is nagy márka ha jól tudom, én azt is kizárnám.
De vannak itt sokkal hozzáértőbbek szerintnem. -
válasz
szgzuri #306737 üzenetére
Az lemaradt, hogy gratulálok, végül is mindegy milyen korosztály. Munka mellett nem könnyű versenyre is készülni, ezért maradt abba nálam is az úszás.
Korábban tudtam menni délelőtt, utóbbi években vagy este, vagy reggel lehetett volna, de akkor meg edzés van, pálya nincs. Békéscsaba egyetlen 50 méteres uszodája túlterhelt.
Rohadt stadionra van pénz, de még egy medencére nincs. Az úszók/triatlonisták régen is le voltak tojva, mi mindig saját pénzből versenyeztünk, felszerelést is abból vettük, a focisták meg... mindegy.
Szóval marad a tekerés, meg ha újra elérem a 95 kilót akkor jöhet a futás is. 40 felett nehéz fogyni, de az a 8 kiló már pikk-pakk lemegy. -
válasz
szgzuri #306737 üzenetére
Te milyen korosztály vagy?
Triatlonon van olyan elvetemült, aki trekkinggel nyomja, vagy alap a könnyű országúti, gravel, +pedálos cipő?
Most kicsit kedvet kaptam hozzá. Mondjuk 8 éve úsztam utoljára szenior versenyen, triatlonon meg '99-ben volt utoljára. Én 82-es vagyok, mennyi induló szokott lenni?
Úszást simán tudom hozni 1:30 / 100m-re, 18 kilós, agydinamós Gepidával 40km-es távon nekem 23-as átlagom van.
Futni mindig utáltam, de bele tudok rázódni abba is.Mi anno ugyanabban tekertünk, mint futottunk, akkoriban max. szíjas pedálok voltak, nekem nem volt. Sima Schwinn ideal sporttal nyomta a klubban mindenki. Az is volt vagy 16 kiló, acél vázas.
-
Csak Békéscsaba ilyen gáz, vagy máshol sincs dupla eres vékony világítás kábel? Mindegyik bótban megkérdeztem. Elektronikai boltban is csak hifi kábel van, de az vastag és ronda piros. Mondanom se kell, hogy kábel saru is luxus ebben a porfészekben, ami akadt az nem passzol az agydinamós lámpához. Pusztulat ez a város, de 40-50%-os árrésre van esze mindegyiknek.
Veszek cat5e kábelt, 2x2érpàrt bekötök... poe szabvány alapján simán vinnie kell 3W 6V-ot. -
válasz
mexel #306361 üzenetére
Általában 3W 6V, de van kisebb teljesítményű is. Van hozzá csatlakozód? Ráteszel ledet, vagy multimétrert, otthon kallódó hagyományos első vagy hátsó lámpát. Amennyire én tudom, nem nagyon van ami tönkremegy benne, hiszen zárt rendszerű, de szètszedhető. Egyik bicómon 15 éves a cucc, tökéletesen működik.
-
válasz
Ringman #306218 üzenetére
Nekem is van még négy, egyedül a kempinget sikerült végre eladni.
Nálam annyival egyszerűbb, hogy a Gepida tuti marad, illetve vagy a Cyco vagy a Bata, mert kell egy munkás szaladgálós. Fura, mert mind a 3 kb. ugyanakkora, a hydra kisebb. A Gepida a legjobb 40km táv felett. Városban meg a Cyco, de a kontrás fékkel nem bírok kibékülni. Meg mióta itt a Bata... mennyivel jobb, simábban vált a Nexus 7, mint a Spectro s7.
Már tudom mit akarok, városba agyváltós, tárcsa vagy v fékes bicajt, de ahhoz meg kéne szabadulni a Gepidán kívül mindtől.
Nyilván a leharcolt hydra a kutyának se kell, a másik kettőt meg nem hirdettem még meg. Kéne egy szép láncvédő a Batára... Egyszerűen nem is akarnak vele foglalkozni a szervizekben. Mert szét kell szedni a hajtóművet, macera, idő. Ha meg úgy is szétkapják, legalább meg lenne kenve, karbantartva. 1 óra alatt megvan nem? Ahogy néztem neten 4000 körül megy egy középcsapágy csere vagy karbantartás. Nekem ennyit megérne.
Bowdeneket+házat is cseréltetni akartam, azt se vállalták. Mi a tököm van ezekkel a szerelőkkel? Annyira nem tűnik macerásnak a 4 bowden cseréje. Annak lehet, nekiugrok. Ehhez is kell célszerszám.
A másik amin kiakadtam, hogy eddig 4 helyi grafikus+nyomtatós vállalkozást kerestem meg, hogy nyomtassak a Cyco-ra új matricákat, és sehol nem vállalják, pedig megcsináltam Corel-ben, tényleg csak nyomtatni (+plotter )kéne. Pesti cég vállalná 9e-ért... röhej. Miközben a kerékpár boltokban a Koliken felirat 1500... -
Melyik kerékpárbolt tud Axa termékeket rendelni? Illetve lehet az Axa-tól közvetlenül rendelni valahogy?
Szerintem nekem egy ilyen kéne: Axa Multi Chain Guard Nexus3/7/8 - Black/Smoke
De én ilyen láncvédőt nem találok hazai webshopban, Google kereső ilyen szempontból nagyon béna. -
válasz
parandroid #305564 üzenetére
Közben kiderítettem, hogy valami oknál fogva a hátsó lámpa tényleg elemes volt, az első agydinamós. Ezen a bicajon 2.4W-os az agydinamó, nem a szokásos 3W. A logikájukat nem értem, mert ha már tesznek egy viszonylag súlyos, de cserébe gondozásmentes generátort, akkor a hátsó lámpa miért elemes?
Na mindegy. Tettem fel egy Axa-t hátra, simán viszi mindkettőt.Ami kemény dió: van valakinek ötlete, hol keressek a Batavus-hoz láncvédőt? A belső része van csak meg, a külső műanyag hiányzik. Létezett valamikor a hollandbringa.hu, de az már döglött, meg a face oldaluk is.
Eléggé szét kéne kapni a levételhez, mennyivel egyszerűbb lenne csak felpattintani a hiányzó részt... Ebayt néztem, nem találtam. -
válasz
parandroid #305556 üzenetére
Első lámpát vettem rá, az működik, kábele megvolt. Hátsó lámpa van rajta, csak a kábelnek nyoma sincs. Feltételezem, hogy működőképes, de ha nem akkor 4e körül láttam állófényes 3 ledes Axa-t.
A dzsuvát leszedtem amennyire tudtam, nem rozsdásak az agyak se.
Váltó jó, fék jó most már. Lehet meg kéne cserélni azért, bal legyen az első.
Pedál kell még rá másik, meg nyereg és használható. 65e körül lesz cakk-pakk ha minden jól megy. Használom egy darabig, aztán meglátom marad, vagy megy.
Összességében jó állapotban van a bicaj, ez a kép csak illusztáció, az előző a saját.
Régebben kíváncsi voltam milyenek a holland kerékpárok, most itt van. Anno 2010-ben 750eur volt, az estrada-k közül a legdrágább verzió. Ezt se két perc volt kikutatni, de megtaláltam.
Igazából most már ki akarok próbálni minden fék típust, tárcsafékes bicajom se volt még. -
Ez a hátsó lámpa honnan kéne, hogy tápot kapjon? Sehol nem látok rajta kábel kivezetést. Még nem szedtem le, mert per pillanat nincs nálam szerszám. A csomagtartón keresztül esetleg? Olyat már láttam, hogy a sárvédőben megy a táp vezeték, de ott látszik ahogy össze van kötve a lámpával.
Az első az sima ügy, annak ott volt a gyári kábele, meg a villában is van neki lyuk. Hátul lyukat se látok a vázon.szerk: van a lámpa alján letakarva sarus csatlakozó... csak a kosztól nem láttam.
-
Kész a rollerfék, egész jól fog. Ami most tűnt fel, hogy a jobb oldali az első, a bal a hátsó. A tutorialokban is így van, nem a szerelő cserélte össze. Ennek mi az oka? Szokatlan.
-
-
Még egy kérdés: ha jól van beállítva egy rollerfék, van benne az a speckó zsír, bowden normális, mennyire kéne fognia egy v fékhez képest? Most jelenlegi állapotában nem fog szinte sehogy. Néztem YT-on, hogy nem kell cserélni benne semmit, csak kipucolni meg feltölteni rollerfék zsírral.
A testbike-on, meg ahol van fékekről összefoglaló, ott kb. olyan erősnek írják le, mint egy tárcsa, vagy v-fék. Végül is dobfék ez is, dobfékes ebike-ot meg próbáltam már, annak harapós volt a fékje. Tehát a jelenlegi állapotnál sokkal jobb hatást várnék el. -
Mai nap is elgondolkodtató volt. Nyamvadt 30 ezres biciklivel vacakolok, míg előttem voltak többen is a szervizben. 400-600 ezres gépeket néztek, ketten vettek is. Múltkor ugyanez, mikor az agyváltót csinálták. Számtech. boltban is állok a 30m cat6 kábelemmel, srác meg előttem pakolja el a 360 ezres konfigot. Én keresek ennyire szarul tanárként? Ezek szerint igen. Mindig ez a kurva fillérezgetés van. Nekem munkaeszközök ezek az ócskavasak, ezekkel járok napi szinten. Más meg hobbiból vesz 400-600 ezres bicajt.Meg még többért. Ennyi, váltani kell. Kicsit off lett megint. Fura egy világ ez. Az a roller se két fillér volt, amelyik tegnap majdnem belém jött. Pénz van, meg ego, de gondolkodás, felelősségvállalás, becsület az nincs már.
-
válasz
Victoryus #305011 üzenetére
basszus nem bírtam otthagyni... szerintem szép.
Váltó 1-6 működik, 7-be nem tudom betenni. Szabadonfutós, Nexus. Sokkal halkabb, mint a Cyco-n a Sram.
Fékek nem nagyon fognak. Shimano interm, bízok benne hogy van hozzá alkatrész.
Hátsó külső az kuka érett sajnos.
Agydinamót nem tudtam tesztelni.
Lemostam, jobb állapotban van, mint vártam. -
Érdemes megvenni egy Batavus Entradat?
Van ahhoz még alkatrész?.Agyváltós, görgőfékes. Törődést igényel, de csak 35e Ft. Pontosan nem tudom milyen állapotban van amíg nem látom, de majd holnap.
Elképzelhető, hogy össze lehet mixelni a Cyco-val? -
válasz
Ringman #304995 üzenetére
köszi!
Igen, írja milyen agyakkal kompatibilis. Tehát le kéne cserélni az agyváltót is hozzá. Hááát, 50e-ért vettem cakk-pakk, és belekerülne legalább 90e-be.
Tényleg olcsóbb lecserélni a bicajt. Lehet el kéne adni az Alboint is, és úgy már kijönne belőle valami tárcsafékes, agyváltós city/trekking. -
Rollerféket bármilyen vázra fel lehet tenni, vagy annak is kell előkészítés? Illetve hátsó agyváltó is csak olyan lehet, ami kompatibilis vele?
Még mindig a jó öreg Cyco, nem vagyok kibékülve a kontrás fékkel. A héten is vészfékezni kellett egy gyökér rolleres miatt, éppen sikerült kikerülni. Ennél a Gepida v fékje sokkal hatékonyabb. De v-féknek nincs rajta hely hátul, az biztos. Tárcsaféknek kell fül ha jól tudom, de az sincs a vázon. Ennyire nincs upgrade lehetőség ezen a bicajon? Pedig nem szívesen cserélném le, mert városba, 30km-re nagyon kényelmes. -
Szia!
Illésházin... na oda nem nagyon megyek amíg ez a szerelő lesz. A tulaj hölgy nagyon rendes, de hiába ha nem talál egy normális szerelőt. Pár éve még nem ez a srác volt, akkor nem is volt gond.
A Speedy nem vállalta, ők javasolták a Lencsésin levő szervizt. A Gepidát csak a Speedybe hordom, azzal nincs is semmi gond.
A lényeg, hogy az öreg a lencsón helyrepofozta az agyváltót
Sk. nem nagyon szerelek. Nekem valahogy sose fekszik normálisan a belső gumi cserénél, kivéve kempinget. Azt szétkapom, összerakom simán.
Pont ezért vittem szakihoz, mert agyváltóson nem cseréltem még gumit, nem tudtam, hogy kell leszedni a hátsó kereket. Mindenhol ez van, házfelújításnál cifrább szakikkal is találkoztam... kókányolás mesterfokon az megy mindenhol. -
Máshol is ilyen a helyzet?
Elvittem szerelőhöz a Cyco-t, első defekt miatt. Ha már ott van ,akkor hátsó külsőt is cserélje le, +centirozás, törött küllő csere.
Kész, elindulok, első fék szét van esve. Visszavittem, ki volt ugorva helyéről, ok.
Megyek tovább, kotyog a hátsó agy, jobbra, balra mozog a kerèk. Megint visszavittem, meghúzta gondolom, már nem kotyog, de fura hangja van, és előbb össze-vissza ugrált a fokozatok között, majd 7.sebességben ragadt.
Megnéztem YouTube -on, hogy kell karbantartani, azt meg is csináltam. (pici csavar ki, fekete műanyag cucc le, fémrúd ki az agyból. ) Összerakás után 4. fokozatba ugrott, de egy-két váltás után megint össze-vissza, majd 7.sebességben maradt. Szerintem jól raktam össze, passzolt a piros műanyag bizbasz meg a fém rúd.
Ki a tököm ért ehhez Békéscsaba környékén? Mondták a Zsoltot a Lencsésin, de ő decemberben lesz elérhető. Egyelőre náluk hagytam, hátha az öreg össze tudja rakni normálisan, ők legalább felismerték a váltó típusát.
2 napja még semmi baja nem volt, faszául váltott. Magát a váltót nem is érinti egy kerèkcsere, csak a külső részét kell leszedni.
Ha valaki ennyire nem ért hozzá, minek vállalja el? Ennyire nincs önkritikája valakinek?
Nem tudja megcsinálni, hiába viszem vissza. Eddig csak rosszabb lett.
Makón tudom, hogy van egy agyváltós szaki, de azért az kb.100km. Kocsiba nem fér be a gép, vonattal meg... szeged, onnan meg lábon esetleg. -
Olvasgatom amiket irtok, és mindig meglepődök. Anno 25 éve mikor mi triatlonoztunk, megettem ugyanugy a kolbászt, szalonnát , rántottát, reggel, oszt jónapot. Én sose voltam el édes kaján. Próbáltam, kakaós csigát, müzlit, 1 óra múlva ugattam az éhségtől. Verseny közben is csak vizet ittunk. valamelyik Faddombori versenyen promózták az első izotóniás italokat. Vagy csak Békéscsaba volt ennyire lemaradva? Én úszásban is a hosszabb távot szerettem. Sprinthez viszont a sajtos tészta verhetetlen volt. Anno a táplálkozás fontosságát az edző nem mondta, szerintem ő se tudta. Mondjuk mai napig ugyanígy elmegyek hosszabb távra, semmi kajával, hiszen zsírt égetek, érezni is mikor váltok át. Mai fejjel basszus sokkal többet elérhettem volna anno. Elég lett volna a kulacsba valami energiaitalt tölteni
-
Olyan kombináció létezik, hogy agyváltós bicaj, szabadonfutó, terhelésnél is vált, és v-fék, vagy tárcsafék? Van a Gepida alboin 100-am, meg egy Cyco agyváltósom. A Gepidához képest a Cyco kényelmesebb, könnyebb, de az kontrás. Fékhatást tekintve ég és föld a kettő a Gepida v-fékének javára. Ezt írtam anno, és nem vagyok kibékülve vele azóta se. Lehet el kéne passzolni mindet, és építeni egyet. Imádom az agyváltóban, hogy bármikor álló helyzetben tudok váltani. 7-8 fokozat bőven elég is nekem. Távolság max 100km egyben, amit le szoktam nyomni, inkább 30-40km, kényelmes 25-28-as tempóval.
-
válasz
Ringman #301180 üzenetére
köszönöm+Friczy
Nem volt teljesen a helyén az agydinamónál a csatlakozó, meg sáros is volt. Tisztítás után működik normálisan.
arcitec: Tavasszal lett szigetelés, de 28 fok alá nem tudom levinni a benti hőmérsékletet. Éjjel kint 24 fok volt a minimum. Le kéne mennie 20 fok alá. Brutál meleg van Békéscsabán -
Agydinamónál mi tud elromlani? Kábelek épnek tűnnek. Tegnap még működött, ma meg egyik lámpa se világít. Első+hátsó is steady light-os, nagyon minimálisan pislákolt az első, aztán gondolom lemerült, de úgy tűnik nem kap áramot. Trelock Ls 583 az első lámpa. Direktbe nem kötöttem be a hátsót, bár egy próbát megérne, hogy kap-e tápfeszt.
Gondolom ha az első kipurcan, akkor a hátsó se kap tápot. -
Hámló markolat kuka, vagy van rá valami trükk, hogy tovább lehessen használni?
-
válasz
Ringman #247819 üzenetére
Köszi, megnézem őket. Voltam már náluk, akkor rendesek voltak, ott vettük a kiegészítőket a Kolikenre. Általában a Speedy-be szoktam vinni a bicajokat, mert a belvárosban ők szerelnek lejobban, igaz drágábbak is, mint a két konkurenciájuk.
A Cyco-m előző tulaja sose foglalkozott az agyváltóval, mert szerinte gondozás mentes.
Ez a spectro s7 se egy mai gyerek, 1999-es szerelési útmutatót találtam hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Mini 3 Pro Fly More Combo RC drón szett - 3 akku +szűrők +táska
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - Motoros/biciklis szett (4.)
- Xiaomi Yunmai Fascial masszázs pisztoly (Massage Gun)
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, garancia, FPV RC 3, ND szűrők
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Dell Precision 5820 XL Tower PC - Xeon W-2123 112GB RAM 512GB SSD 1TB RX 580 8GB Win 11
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged