Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz xy.zsolt #167140 üzenetére

    Ugyan ezen mérgelődik itthon az egész társaság, hogy hordjuk ki az országból az EUR-t máshova, mert nincsen egyetlen igazi bikepark. Pedig ahogy a síelésben is van lehetőség és kiaknázzák a hazai bikepark is jó üzlet lehetne, ha valaki hajlandó lenne felismerni, hogy elég jelentős országon belüli kereslet is van rá.

    A problémát ott látom, hogy ahol próbálkozás van az olyan jó magyaros, tehát 0 befektetés és csak kivenni akarnak belőle tartalom nyújtása nélkül. Erre egyik példa Eplény. Már jó pár éve nem üzemel nyáron. Vajon miért? Csak azért mert nincsenek nyomok építve és az az egy szerencsétleg nyomvonal, amit a DH-ra használnak azt se tartják karban, csak a verseny előtt a versenyzők és néhány szervező lapátol pár napot. Tartalom nélkül senki sem fog érte fizetni és lesnek miért nem jönnek. Társaságban többen voltak Eplényben és mindenki azt mondta iszonyat gyenge, soha többet... gondolom ás is így látta, így elmaradtak a vendégek és most már csak síszezon van.... a globális felmelegedés közben, amikor rövidül a téli szezon és az igazán hosszú pont a bringás tudna lenni.
    Eplény ugyan nem egy nagy hegy, de adottságai alapján simán lehetne belőle egy Kalnika szintű park (szintkülönbség és a domb is hasonló).

    Másik példa Lillafüred: van felvonó, ami brutál lassú, de legalább működik és bringa felszállítás is van egész évben. Az önkormányzat támogatná és szeretné ezt kihasználni és néhány fiatal próbálkozik is az erdőben valamit építgetni (sajnos nagyon gyenge munka), de az erdészet nem engedi, mert jajj természetvédelem, nehogy már megtisztítsák a talajt az avartól 1,5m szélesen és néhány döntött kanyar készüljön, meg rendes ugró. Ott megy az egerészés lefelé a vasúti töltésköves kanyarokban és a turkálás az avarban. Érdekes máshol országban megfér egymás mellett az erdészet és a bikepark, tőlünk jobb módú és rendezettebb országokban. Úgy pedig nem poén több mint 2 órát utazni Lillafüredre a semmiért, hogy további 1 óra alatt már rendes bikeparkba el lehet jutni (sajnos külöldre).

    Úgy néz ki amíg Lölő nem látja meg benne az üzletet, addig nem lesz Magyarországon bikapark, pedig a nyári szezon hosszabbá válása a bikeparkoknak kedvez a síeléssel szemben.

  • Csokicsibesz

    tag

    válasz xy.zsolt #167140 üzenetére

    Nincs benne üzleti potenciál, mert nincs rá fizetőképes kereslet.
    Alapvetően itthon azoknak a száma, akik a kerékpárra sportként tekintenek elég szűk. Ez a szám aztán tovább oszlik az országútisok, meg a montisok között. Ha megnézünk egy maratont, akkor alig van pár száz induló. Ha megnézzük a korfa elosztást, akkor még rosszabb a helyzet. Alig vannak fiatalok, a 2019-es évben 19-29-es korosztályban összesen 20 nevező volt…

    A montisok közül sem akar mindenki bikeparkozni, vagy erre költeni. Azok a fiatalok, akik szívesen tolatnák az extrémebb vonalat sincsenek, úgy kitömve, mint nyugaton. Ehhez kell legalább egy 5-600 ezres bringa, költség a karbantartása, aztán még pénz a bikepark belépőre, felvonóra stb.
    Biztosan van egy szűk réteg (100 ember alatt), akinek van bringája, van pénze, de rájuk nem lehet üzleti modellt építeni.
    Személy szerint ez a közösségi bikepark építés nekem sokkal jobban tetszik. Mert van benn egy elég erős közösségépítő vonal. Igazából a jogszabályokat kéne kicsit, úgy átírni, hogy legyen erre jogszerű lehetőség, bizonyos szabályok betartásával.

    [ Szerkesztve ]

  • ZolkoW

    őstag

    válasz xy.zsolt #167140 üzenetére

    Majd most, hogy megmásfélszereződött a biciklipark! :D

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés