Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #210754 üzenetére
Némileg mint ha túlárazott lenne
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #210754 üzenetére
Na délután veszek egy ilyet: [kormánycsapágy kiütő szerszám].
Sajnos mivel nincs műhelyem meg komolyabb szerszámparkom, ezért házilag nem tudom mivel kiváltani.
Amúgy este azt álmodtam, hogy sikerült kiütni a csészét a fejcsőről csavarhúzóval.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz bulikavagyok #210770 üzenetére
Dropper nyeregcsőnek akkor van leginkább létjogosultsága, ha sokat mászol, illetve lejtőzöl felváltva. Főleg terepen. Hogy ne kelljen mindig leszállni állítani az ülésmagasságot.
Tehát síkon szerintem nincs értelme.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz bulikavagyok #210776 üzenetére
Mászásnál mi az előnye a leengedett nyeregcsőnek?
Semmi
Naszóval úgy van, hogy mászásnál fent van a nyereg, aztán hirtelen van egy lejtős rész, akkor le kéne ereszteni a nyerget, hogy a súlypontod alacsonyabban legyen (ezáltal biztonságosabb, és jobban irányítható a bringa). Na ilyenkor ha dropperes a nyeregcső, akkor elég csak a kormányon a gombot lenyomni, és menet közben lejjebb megy a nyereg. Tehát nem kell leszállni a bicikliről, kilazítani..stb. Ezt először én is úri huncutságnak tartottam, de aztán mikor egy órán belül hatodjára kell állítani a nyerget, az már idegesítő tud lenni.
Viszont még én se vettem, kicsit drágállom.Szerk.:
#210775 jjeahh
Nekem nem sikerült csavarhúzóval kiütni
Csak az álmomban[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Because #210784 üzenetére
Hát megpróbálom, Te ilyet vettél?
Nekem ez kissé gyengusznak tűnik, csodálom hogy Nálad ezzel sikerült kiütni.
De ennyit megér, hátha mégis bírni fogja. Lehet venni kéne valami nagyobb kalapácsot, csak egy ikeás van.
A menetes szár az oké, bár azt majd ha kiderül milyen csapágyat kell vennem.
Attól még tartok, hogy a fejcső se lesz szabványos.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz woodworm #210791 üzenetére
neked 44-es félintegrált fejcsöved van
Az eddigiek szerint én is erre jutottam.
Nyilván a csésze átmérőjét nem mértem le.
Viszont biztosan robosztusabb. Szóval a 32mm lehet necces lesz, de max bezsírozomÁllítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz TomMusic #210793 üzenetére
Nem tudom mennyire lehet még kimeríteni a sz*pás faktort, de nyilván túl nagy a 32mm-es lefolyócső. Mehetek venni kisebbet.
Illetve ha nagyon erőltetem, átmegy a csészén, de már ott is eléggé szorul. Szóval hiába vágom be a cső végét, bukta.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Because #210813 üzenetére
Mire legközelebb ilyet kell csinálni, elfelejtek mindent.
#210815 Hínár929:
Próbáltam, meg se moccant.Szerk.:
#210819 woodworm:
Semmi gond, segíteni akartál.
Úgy döntöttem, holnap veszek szerszámot hozzá. Aztán ha valakinek kell, kölcsönadom
Addig most meg ha már szét van szedve a bicó, újrakenem a kerékagyat. 11ezer km van bennük, és még sose voltak szétszedve. Eléggé összeállt már a zsír & retek benne.[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz TomMusic #210820 üzenetére
Na mivel du. vettem még egy fél kilós kalapácsot, azzal és egy csavarhúzóval megpróbáltam kiütni az alsó csészét, és sikerült!
Viszont nem tudom hogy akkor milyen csapágyat rakjak bele
A belső alsó rész 44m ahogy tippeltük, felfele kb. 12.5mm után már csak kb. 39.5mm.
A méretek:
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz vallas #210823 üzenetére
Meg is lepődtem hogy kirepült
Az addig oké hogy a kormánycsapágy szekciót kell nézni, csakhogy melyiket..
Viszont a mérések alapján balról a 2. kell nekem: [link] .
De még nézelődök.
Szerk.: ja most nézem Te már beállítottad a félintegrált meg méret szűrőt[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hínár929 #210825 üzenetére
Köszi!
És köszönöm szépen a többieknek is a kitartó segítséget!
Szerk.:
#210826 Hasaggymeg
Igen, most pont azt nézem.
Sajnos nem mindenhol írják ezeket a méreteket. Amit #210825 Hínár929 linkelt, az biztos jó, mert max magasságnak 8.5mm-t írnak, nekem meg 10mm van (+ kb. 2.5mm a "szűkítés").
Amúgy lehet csak az alsó csapágyat cserélem ki, a felsőnek nincs semmi bajaSzerk2.:
Lehet csacska kérdés, de amúgy ezekhez a csapágy szettekhez mindig adnak alsó kónuszt (vagymit), amit ráütök a villavállra hogy rászoruljon?[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz woodworm #210828 üzenetére
Na igen, meg azt nem tudom még, hogy a cartridge vagy a golyóskosaras a jobb. Mondjuk a cartridge talán annyival, hogy nem kell zsírozni? Vagy a biztonság kedvéért azt is kell?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Szerintetek az nem néz ki furán, ha 3db ilyen van egymáson?
[Spyral feliratos kormánycsapágy hézagoló]Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
MTB, lakásban tartott, szinte csak száraz körülmények között használva kb. milyen idő/km közönként illik újrazsírozni a kerékagyakat?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz jjeahh #210974 üzenetére
Ilyen: [link] és a menetes tengelyen keresztül megy a gyorszáras pálca, amit ki kell húzni belőle.
Tegnap szétszedtem a hátsót (legalább 11ezer km / 5 év van benne), és nagyon dzsuvás szmötyiben voltak már a csapágygolyók.
Hmm, akkor ez lehet hogy válasz is a kérdésemre.összerakni agyrém, nagyon sokáig el lehet vele t*kölni, mert vagy kotyog, vagy szorul
Hát ezt tapasztaltam.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Naszóval.
Bár nem kérdezte senki, de aki olvasta a kormánycsapágyas agymenésemet, azoknak írnám a fejleményeket
Szóval arra jutottam hogy lecserélem a komplett kormánycsapágyat.
Ezért vettem egy ilyet: [Ritchey Comp Semi Integrated]. Egyrészt mert nagyon részletes méretek vannak megadva, másrészt meg mert ez egy neves márka, nem valami noname.
Aztán mikor kibontottam, nem hittem a szememnek. Bár nem mértem le tolómérővel, de csumára ugyanolyan alkatrészekből áll, mint ami nekem volt. Leszámítva a felső kúpot, meg a kupakot. Bár ezek is csak esztétikában különböztek.
Szóval ez az ábra mégsem rossz, és ezek az alkatrészek bizony mind kellenek az alsó részhez.
Viszont hamár megvettem az újat, úgy voltam vele, hogy berakom azt (főleg mert a villakónusz (vagymi) kissé megsérült leütés közben).
Szerintem ezekből a félintegrált verziókból ugyanazt árulja az összes márka, csak a látható részekre max. ráfestik a saját nevüket.
Most pedig majd következik az első hidraulikus féknyereg szétszedéseÁllítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz woodworm #211033 üzenetére
és a másik 3 pedig egy integrált egységet képez
Hát ha úgy vesszük igen, de relatíve könnyen szétjön. A képen lévő felső vékony gyűrű "zárja" be a golyóskosarat a csészébe. Mondjuk ezen az ábrán nincs feltüntetve a vékony gyűrű, de így épül fel. Most arra rá lehet mondani hogy integrált, de attól függetlenül az csak egy csésze, egy golyósorsó, és egy zárógyűrű. És ebbe megy bele kónusz, plusz lent egy további villakónusz, ami rászorul a villanyakra.
Hát vagy B verzió, hogy egy vadiúj "márkás" termékben pont ugyanúgy rontják el az alkatrészeket, mint ahogy az én sok éves biciklimen volt.Szerk.: na, ez a gyári ábra: [link]. Itt ahol írja "semi cartridge cup", az ezen a képen lévő jobb oldali 3 alkatrész (jobb szélső kónusz + golyósorsó + felső vékony gyűrű) + csésze (ami nincs a képen).
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-
TomMusic
őstag
Jesszusom hogy bírtok ilyenkor kint tekerni [szétfagyós szmájli].
Az a baj hogy ilyenkor felfelé menet gyulladok ki / izzadok szét. Lefelé meg szétfagyok.
Plusz nem bírok úgy levegőt venni mert szétégeti a hideg a torkom. Plusz a végtagjaim lefagynak. Plusz rektes/csúszós minden. Plusz csúnya a táj is.
Hmm hát na most jó negatív voltam.
Viszont tegnap szétszedtem csumára a féknyerget, és sikerült is jól összerakni
Légtelenítés
Bár nem mentem még vele, de kézzel nézve úgy tűnt jól fogja a kereket.
Mondjuk betéteket is kicseréltem (fél fémesre), szóval kell neki pár km hogy kiderüljön mennyire lett jó.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Dark Archon #211120 üzenetére
nem kell annyira megerőltetni magad, és felfelé nem izzadsz meg
Hmm. Na mondjuk erre komolyan még nem gondoltam. Mindig megyek ami a csövön kifér, azt' kész.
Megállni viszont tényleg nem szabad, gyorsan lehűl az ember.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz jjeahh #211126 üzenetére
Meggyőzhetetlen vagyok téli tekerés ügyében.
De azért néha (nagyon ritkán) kimerészkedek ám.
Most nézem a tavalyi strava rájdokat, januárban többször is volt 10 fok.
Pedig hó is volt.Nagyon szépek a képeid!
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #211131 üzenetére
Háát, viszont nyáron ha tényleg brutál tűző nap van, akkor legalább lehet menni este.
De én simán elindulok a kánikulában is.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #211134 üzenetére
Gyorsabban kell menni, és akkor jobban hűt a menetszél.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
Gül Babát tessék megmászni
Szerintem most úgy el vagyok puhulva, hogy lehet nem is menne
Bár eddig mindig sikerült.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-
TomMusic
őstag
válasz Toobee #211200 üzenetére
Muticsak milyen sárvédőt veszel.
Ja az aszfalt az lehet jó, báár, főleg a fás részek alatt nem hinném hogy felszáradt.
Felfele mondjuk nem annyira gáz, legalábbis nálam szerintem nem nagyon csapódna a retek a 10km/h sebességgel
Lefele meg kínzás behúzott fékekkel menni.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Toobee #211204 üzenetére
Elöl a becsúszókat nem tudom mennyire védheti. Bár kétségkívül jobban néz ki mint a gyorskötözős társai.
Úh én ilyenkor terepre biztos nem megyek.
Ha durvulni akarsz, HHH-n tudok egy jó részt. Bár gondolom mindenki. De ott ha elindulsz, nem lehet megállni. Szó szerint.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Toobee #211209 üzenetére
Nem tudom a szegmens nevét, ha nem felejtem el majd megkeresem. De lehet csak én voltam puhány
Más: na egy dolog miatt jó ez az időszak. Nincsenek kullancsok és bogarak
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz truefx #211273 üzenetére
Hát a Squirt azthiszem azt írja, hogy ha azzal akarod kenni, és más fajta kenőanyag van a láncon, akkor előtte azt csumára le kell takarítani (mosni). Ennek az az oka hogy egyrészt a különféle kenőanyagok lehet oldják egymást, másrészt pedig nem fogja tudni bevonni a Squirt rendesen a lánc részeit a másik kenőanyag miatt.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Toobee #211277 üzenetére
Azon a szegmensen én lefele szoktam menni
Valahol azthiszem ott van mellette a DH pálya amit legutóbb említettem.
Nekem az acélrugós teló ott már elég szenvedős volt. Remélem a RS Reconnal sokkal jobb lesz
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #211363 üzenetére
Én eladnám a helyében és vennék másikat. Mármint bringát
[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz ZolkoW #211370 üzenetére
Na mondjuk az is igaz.
Hát akkor marad a takarítás. Én ha mégis összesarazom, akkor lekapirgálom a nagy részét, utána melegvizes-szappanos mikroszálas ronggyal áttörlömMás:
Borzasztó szél van kint
Vajon van olyan elvetemült, aki most teker?Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz MPowerPH #211376 üzenetére
+ többiek
Edzőtársként szoktam a szélre tekinteni, de most el nem indulnék.
Ilyenkor néha úgy érzem levegőt is nehezebb venni, mert elfújja a szél az orrom előlÁllítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz Hasaggymeg #211425 üzenetére
Na ezért én semmit se cipelek magammal. Csak egy presta adapter és max 1db impusz van nálam. Nem kell semmi táska, nem csörög semmi, és annyival is könnyebb. 11ezer km alatt 2x volt durrdefekt, mindkét alkalommal volt a közelben bringabolt/szerviz. A többi deffekt "lassú" volt, vagyis hazaértem, és másnapra eresztett le.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
-
-
TomMusic
őstag
válasz bajtokarpi #211483 üzenetére
Szia!
Mindenképp próbáld fel szerintem vásárlás előtt. A decathlonban van kis segédlet a sisakoknál, hogy Neked milyen méret az jó.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-
TomMusic
őstag
válasz jjeahh #211519 üzenetére
Nekem a terepig kb. 3 km, bár nekem azonnal mászással kezdődik a bringázás. Először egy rövid 8%, aztán párszáz méter után jön egy 13%-os utca
De utána is mászás, rövidebb - hosszabb vízszintes részekkel. De nem vészes, 8km alatt van 355m szint. Csak vannak combos részek, illetve sokat megyek aszfalton is.
De azért próbálok nem lazsálni. Igazából indulhatnék lefelé is, de egyrészt akkor vissza kell mászni azt a szintet, másrészt meg akkor gyengének tekintem magam.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
TomMusic
őstag
válasz goldnarmz #211573 üzenetére
Ja vagyúgy.
Mondjuk én nem próbáltam a decathlonost, szóval igazából nincs tapasztalatom róla
Ja vagyis de, még régen mentem talán egy pár métert, de az mechanikus tárcsafékes volt. Hát az mondjuk tényleg nem volt az igazi..
Viszont "komoly" gépeket is próbáltam, meg Cube, Merida. .stb márkákból is a sok százezreseket. És kövezzetek meg, de egyiknél se éreztem azt, hogy jobb lenne mint az én Hervis-es Kilimanjaro-m.
Lehet azért mert már megszoktam, de a 11ezer km alatt tulajdonképpen semmi baj nem volt vele. Jó oké sima rugós teló volt benne (most cseréltem levegős Reconra ), de az kapott olyanokat, hogy magam sem értem hogy lehet még egyben. Pedig bukfencezett le hegyoldalon, mentem vele minden is át, van is rajta pár sérülés, fékkar is el van görbülve (az egy olyan esés volt, aminél utána 1 hónapig sántítva jártam).
Csak azért írtam le, mert nem feltétlenül a drágább a jobb. Mármint ami a vázat illeti. Szerintem inkább a felszereltséget érdemesebb megfizetni.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest