- Mr. Y: Motoros sztorik #06
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- Őskoczka
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Samsung Galaxy SmartTag2-esek a tolvajok ellen!
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz
-Faceless- #11072 üzenetére
Me'g mindig nem. A szamologepbe NEM copy-zol olyat ami oda van irva (legalabbis az mar nem szamologep hanem mini-excel...). A szamologep a billentyunyomkodasok menten mukodik. Peldaul azt irja be hogy 12 / 17 sin. Ez lesz a sin(12/17). De mi a fenenek kuldened ebben a formaban a backend-nek? Te a nem szamjegy gombnyomasoknal, ha volt uj szam akkor azt es a muveletet kuldod el, es reszeredmenyt vissza. Tehat 12,/ eseten vissza 12, 17 sin-re vissza a sin(12/17). Ha megengeded a precedenciat (es/vagy zarojelet, de ez azert eggyel komplexebb, en elsore megneznem hogy a feladatleiras alapjan muszaj-e, mert a sima szamologep NEM tudja es a legtobb usernek kb. nem is kell), akkor annyi hogy a backend-en kell egy verem is. De a szamologepen tulkepp forditott lengyel, tokenizalt a bemenet (ugye a sin-ra se a 3 betut kell atkuldeni, hanem egy kodot ami azt jelenti nalad hogy a sin gombot nyomtak meg).
-
floatr
veterán
válasz
-Faceless- #11072 üzenetére
Na most javíts ki ha rosszul értelmezem, de te egy kifejezés kiértékelőt akarsz írni? Mert az azért nem annyira triviális... bár az amőba sem
-
axioma
veterán
válasz
-Faceless- #11069 üzenetére
Mit szeretnel parse-olni? Ha jol ertem akkor a tied a frontend. Ha meg igy van, akkor a gombnyomasok tulajdonkeppen megcsinaljak neked a tokenizalast, sot tulkepp rogton a kifejezesfat is felepitheted mindig ahogy jon a kovetkezo gombnyomas (nyilvan szamoknal a szamjegyeket erdemes a frontenden osszevarni es 1x konvertalni). De mar csak azert is igy erdemes mukodnie mert a szamologep a reszeredmenyt altalaban mar irja.
Vagy valamit nem ertek jol. -
válasz
-Faceless- #11069 üzenetére
Problémás kód részletet tudnál szolgáltatni?
-
-Faceless-
őstag
válasz
-Faceless- #10785 üzenetére
Semmi, kár volt éjszakázni.
Ha gondoljátok lehet törölni -
axioma
veterán
válasz
-Faceless- #8243 üzenetére
Mar nem azert, de ezt kicsit lehetne szerintem egyszerusiteni. En azt tennem, mar a jelenleginek minel kisebb modositasaval, hogy
- megkeverek egy 0..(N-1) tombot
- amikor irom a masik tombbe, akkor dontom el, hogy az az index hanyadik reszbe esik, es az alapjan irom az eredetibe a megfelelo erteket (raadasul ha ilyen szep szamaid vannak, akkor oszthatod ugy hogy az otodere csinalsz egy switch-et, sot akar erre me'g aritmetikai kifejezest is...).
Bar ha megfelelo valoszinusegekkel generalnal es a vegen csak azokat tenned fel, amikbol me'g hianyzik egyebkent ujat "dobsz", az is eleg veletlen tabla kene legyen. -
Lortech
addikt
válasz
-Faceless- #8254 üzenetére
57. sorban keletkezik NPE.
palya.palya[seged2] null, null objektum a getJatekosSzam() metódus hívás NPE-t eredményez.
IoMuveletek osztály 6. sorában példányosítod a palya meződet:
public Palya palya = new Palya();Ez önmagában nem inicializálja a palya.palya elemeit Mezőkre. Ezt a palyaEpito metódusban csinálnád, viszont ezt ezen a példányon nem hívod meg.
Azt látom, hogy a Main osztályodban meghívod palyaEpito metódust, de azt egy másik példányon teszed, a 20. sorban:
pj.palyaEpito();Viszont ezt a pj objektumot nem adod át az IoMuveletek osztálynak, hanem IoMuveletek-ben létrehozol egy teljesen új Palya példányt.
-
-Faceless-
őstag
válasz
-Faceless- #8254 üzenetére
Köszönöm a javítást!
Tudom, hogy nagy kérés egy ilyen katyvaszban hibát keresni, de jelen pillanatban nem tudok máshol segítséget kérni, és rendkívül hálás lennék. -
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8251 üzenetére
Pedig teljesen jók a válaszok. Alapvetően a boardBuilder metódus egy koncepcionális hiba, az egészet szüntesd meg, és tedd a konstruktorba a tömb elemeinek inicializálását. Ezzel NPE-d nem lesz több.
Hogy miért veszik el adat, az ebből a kódrészletből nem derül ki. Mivel minden tagváltozód publikus, bárhol elronthatod. Jót tenne a játéknak, ha elkezdenél objektum-orientáltan hozzáállni: az osztályok belső állapota privát, kifelé csak egy interfészt mutatnak, amik az általuk támogatott műveletekből áll.
Például a Board esetén a tömb privát, de van egy műveleted, ami egy X, Y koordinátapárhoz visszaadja az oda illő Fieldet.
-
Lortech
addikt
válasz
-Faceless- #8251 üzenetére
Ha minden lényeges infó vagy a teljes kód megvolna a kérdésedben, tapasztalt szem fél perc alatt kiszúrná a problémát. Helyette van sok felesleges infó, amit azért nem biztos, hogy sokaknak van ideje kibogozni.
NPE ad neked sorszámot, az alapján elég egyértelmű szokott lenni szemmel veréssel is a probléma, ha mégsem, akkor bele kell állni debuggal, ha kell, visszanézni a stacken a frame-eket, a változóid állapotát. -
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8243 üzenetére
Rövidtávon megkönnyíted a saját életed, ha a kétdimenziós tömböket elfelejted, helyette egy dimenzióban tárolod a pályád és okosan indexelsz (pl. x,y koordinátákhoz a tömb y*N+x. elemét veszed). Ekkor a tömb feltöltése és megkeverése is triviálissá válik.
Mr Dini: Nem baj, hogy a szintaktikán elakadtál, mert a Thread.sleeppel amúgy is kinyírnád a játékot. Ezért nem is mondom meg, hogy lehetne feloldani az előző fordítási hibát.
Ha Bukkit plugint írsz esetleg, azzal meg lehet oldani ezt helyesen is. Tiszta Java-val nem tudom hirtelen, hogy tudnál egyszerűen visszatérni a UI szálra.
-
zsambek
aktív tag
válasz
-Faceless- #8241 üzenetére
Szia!
Kicsit ki tudnad fejteni, hogy x,y,z kulonbozo konstanssal feltolteni? Illetve, hogy pontosan mi az alap otlet, mert most igy annyira nem latom, hogy mit szeretnel. Esetleg egy peldaval tudnad szimulalni?
-
Karma
félisten
válasz
-Faceless- #8233 üzenetére
A Collections.shuffle egyébként a helyes megoldás a feladatodra, örülök hogy megtaláltad. Az ebben implementált Fisher-Yates keverés egyenletes, szemben egy tipikus naív megoldással. Például itt van kifejtve, példával.
-
zsambek
aktív tag
válasz
-Faceless- #8231 üzenetére
Szia!
Az elsore sajnos nincs otletem, de erosen arra tippelek, hogy legyen egy static int-ed, amit constructor lefutasakor novelsz, es amikor a garbage collector elkapja, akkor pedig csokkentesz.
A random generatorosra viszont pedig sajnos valamilyen hasonlo lesz a megoldas. Hanyszor szeretnel egyebkent generaltatni? Illetve mekkora a range?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- Dell laptop eladó i5 11. gen, 8GB RAM, 512GB SSD, újszerű állapotban!
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP Elitebook Folio 9470M - i5-3GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" I DP I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia!
- Bomba ár HP X360 11 G5 - Intel 4020 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! ASUS PRIME Z390-P i5 8600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 DEEPCOOL Matrexx55 630W
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged