- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Mr. Y: Motoros sztorik #06
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- Őskoczka
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oppenheimer
nagyúr
Érdekes problémába ütköztem, nem tudom mi lehet a gond. Van az űrhajós játékomban 5 féle ellenség. Mindegyik más-más frekvenciával és amplitúdóval cikázik jobbra-balra. Legalábbis kellene nekik, de tök érthetetlenül mozognak.
x és y int változók tárolják a pillanatnyi helyüket, de oly módon, hogy elvileg csak 0 és 100 közötti értéket vehetnek fel, mert ez alapján relatívan számolom ki a pozíciójukat az ablak méretétől függően.
A GameArea (ami a JPanel leszármazottja) osztály drawEnemies() metódusa iterál végig az ellenséges hajókat tároló listán, és rajzolja ki őket.
public void drawEnemies (Graphics g) {
Iterator<Enemy> it = EnemyList.iterator();
while (it.hasNext()) {
Enemy enemy = (Enemy) it.next();
if (enemy.getHealth() > 0)
g.drawImage (enemy.getImage(), (int) (this.getWidth()*enemy.getX()/100), (int) (this.getHeight()*enemy.getY()/100), (int) (this.getWidth()*0.05), (int) (this.getHeight()*0.05), this);
else
DestroyEnemy (enemy);
}
}Amikor csak 1-1 hajót rajzolgattam ki, akkor ez rendben is működött, mindig ott volt a kép kirajzolva ahova terveztem, úgyhogy ezzel elvileg nincsen gond.
Mind az összes "Enemy"-nek van egy saját Move() metódusa, amit ha 20 milliszekundumonként hívnak meg, akkor ennek elvileg az általam tervezett módon kéne az űrhajó koordinátáit módosítania. Például itt van az Enemy0 Move() methodja:
// this method has to be called in every 20 milliseconds
public void Move () {
// in even seconds this enemy will go right
long time = System.currentTimeMillis();
if ((((time % 10000) - (time % 1000)) / 1000) % 2 == 0) {
x = (int) (x + GA.getWidth()*0.003);
y = (int) (y + GA.getHeight()*0.001);
}
// else it will go left
else {
x = (int) (x - GA.getWidth()*0.003);
y = (int) (y + GA.getHeight()*0.001);
}
}Ennek elvileg a páros másodpercekben jobbra, a páratlanokban balra kéne mennie, és egy másodperc alatt oldalirányban az ablak szélességének 15%-át megtennie.
Pl. legyen az ablak 540*540-es felbontású. Ekkor az 1 másodperc alatti horizontális irányú elmozdulás pixelben kifejezve 540*0.003*1000/20 = 81, és 81/540 = 0,15, tehát az ablak szélességének 15%-a.
1000/20-szal való szorzás úgy jött, hogy mint ahogy azt már említettem, 20ms-onként kell meghívódnia. Ami meg is történik itt:
public void run() {
while (true) {
repaint();
animator.animationCycle();
try {
Thread.sleep(20);
} catch (InterruptedException e) {
e.printStackTrace();
}
}
}Az animator ismeri a tárolót amiben az Enemy-k vannak, és végigiterálva rajtuk, meghívja mindnek a Move() metódusát az animationCycle() metóduson belül. Ezt megteszi minden 20ms-os alvás között.
Mégis a következő képpen mozognak az ellenséges hajók:
Az A-val jelölt hajók egy pillanat alatt lejönnek fentről, és kimennek a pályáról, a B-vel jelöltek meg abban a magasságban cikáznak jobbra balra, de jóval nagyobb amplitúdóval és sebességgel, mint amire számítottam a kód alapján. Ezt a képet csak úgy tudtam megcsinálni, hogy 900-ra állítottam a Thread.sleep()-et a run metódusban. Egyébként túl gyorsan cikáznának, főleg az A-val jelöltek, mert azok egyből el is repülnek.
Ha 20ms-os alvással futtatom, akkor a B csoport hajói egy másodpercenként visszajönnek a látható pályára, egyszer jobb-, egyszer baloldalról érkezve, ugyanis akkora az amplitúdójuk, hogy idejük nagyját a pályán kívül töltik.
Van valakinek ötlete, hogy kéne ezt debuggolni?
Bemásolom még az ötféle Enemy Move() metódusát:
Elsőé:
// this method has to be called in every 20 milliseconds
public void Move () {
// in even seconds this enemy will go right
long time = System.currentTimeMillis();
if ((((time % 10000) - (time % 1000)) / 1000) % 2 == 0) {
x = (int) (x + GA.getWidth()*0.003);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.001);
}
// else it will go left
else {
x = (int) (x - GA.getWidth()*0.003);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.001);
}
}Másodiké:
// this method has to be called in every 20 milliseconds
public void Move () {
// in uneven seconds this enemy will go right
long time = System.currentTimeMillis();
if ((((time % 10000) - (time % 1000)) / 1000) % 2 == 1) {
x = (int) (x + GA.getWidth()*0.0045);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.002);
}
// else it will go left
else {
x = (int) (x - GA.getWidth()*0.0045);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.002);
}
}Harmadiké:
public void Move () {
// in even seconds this enemy will go right
long time = System.currentTimeMillis();
if ((((time % 10000) - (time % 1000)) / 1000) % 2 == 0) {
x = (int) (x + GA.getWidth()*0.01);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.0015);
}
// else it will go left
else {
x = (int) (x - GA.getWidth()*0.01);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.0015);
}
}Negyediké:
public void Move () {
// in even seconds this enemy will go right
long time = System.currentTimeMillis();
if ((((time % 10000) - (time % 1000)) / 1000) % 2 == 0) {
x = (int) (x + GA.getWidth()*0.012);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.002);
}
// else it will go left
else {
x = (int) (x - GA.getWidth()*0.012);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.002);
}
}Ötödiké:
public void Move () {
// in even seconds this enemy will go right
long time = System.currentTimeMillis();
if ((((time % 10000) - (time % 1000)) / 1000) % 2 == 0) {
x = (int) (x + GA.getWidth()*0.012);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.002);
}
// else it will go left
else {
x = (int) (x - GA.getWidth()*0.012);
y = (int) (y + GA.getWidth()*0.002);
}
}B csoportba az van első és a harmadik Enemy, A csoportban a többi 3.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NBA és kosárlabda topic
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Hosszabb bemutatót kapott a Borderlands 4
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Windows Insider Program
- Autós topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Új Bontatlan Mac Studio M4 Max 2025 14cCPU /32cGPU / 36GB RAM / 512GB SSD - Azonnal Átvehető Deák.
- BONTATLAN Új Iphone 16e 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető Deák térn
- ÚJ bontatlan S9 45mm Silver Stainless steel Cellular milanese fémszíj 199.900 azonnal átvehető Deák
- ÚJ kipróbálásra felbontott MacBook Pro 16 M4 Pro 14CPU/20GPU 24GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azon
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU Gamer Noti! I7 9750H / GTX 1660TI / 16GB D4 / 512 SSD
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Új Apple iPhone 16 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest